facebook.com/2060blog - infobox: 2060.blog@gmail.com - 2060 TV a youtube.com-on!

2060.blog - Bicske másképp, neked!

Dugóhelyzet: itt az M1-es felújításának legfrissebb menetrendje!

Zsámbék és Bicske között lehetnek a következő pokoli dugók 140 napon át!

2018. június 23. - ventil66

m1_bicske_2.jpegA Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Kormány által biztosított forrásból folytathatja az M1-es autópálya felújítási munkáinak következő ütemét. 2018. június 28-án kezdik el a terelés kiépítését a szakemberek, a kivitelezési munkák pedig 2018. július 2-től indulhatnak. A gyorsforgalmi út Győr-Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 28-as és a 40-es kilométerszelvények közötti szakaszán valósulhat meg az útalapot is érintő felújítás, mely várhatóan 140 napig tart majd. Folytatáshoz kattints! 

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén már több ezer tonna aszfaltot használt fel az M1-es autópálya nagyfelületű és lokális javítási munkái során. Ezen felül a Kormány által biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból áprilisban elindulhatott az autópálya Győr felé tartó oldalán, a 16-os és 18-as kilométerszelvények között szakasz felújítása is. Az idei évre tervezett felújítások következő üteme a 28-as és 40-es kilométerszelvények között folytatódik 2018. július 2-től, szintén a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Bicske és Tatabánya között. A kivitelezéshez kapcsolódó terelés kiépítése a Budapest felé vezető oldalon június 28-án kezdődik, a Győr felé tartó oldalon pedig július 1-jén alakítják ki a munkaterületet, ekkor sávelhúzással egy forgalmi sávot már átterelnek a szakemberek a főváros felé tartó irányra. Az összesen 12 kilométert érintő felújítás három ütemben, szakaszosan valósul meg.

A Győr felé vezető oldalon zajló munkálatok során először a külső és a kapaszkodó sáv felújítására kerül sor, majd ezt követően végzik el a belső sáv felújítását. A kivitelezés ideje alatt a lehetséges helyszíneken, ahol a leállósáv és a külső sáv teherbírása engedi, ott úgynevezett 2+1+1 sávos forgalomterelés lesz érvényben. Ez azt jelenti, hogy a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és külső sávon haladhat, a Győr felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Hegyeshalom felé vezető oldalon a belső vagy a külső sávot használhatják majd a közlekedők. Vagyis ezzel a módszerrel a lehetséges helyeken a pálya 2x2 sávos áteresztő kapacitása megmaradhat a felújítás mellett is. A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek az előzetes tervekhez képest sikerült a projekt átfutási idejét érdemben csökkentenie.

A tervezett 180 nap helyett a kivitelező technológiai és munkaszervezési változtatásoknak köszönhetően várhatóan 140 nap alatt fejezheti be a felújítási munkákat, amelyek így novemberre készülhetnek el. A kivitelező nagyobb kapacitással, hosszabb napi munkavégzési idő mellett dolgozik, illetve az ideiglenes terelések kialakításakor éjszakai munkavégzésről is gondoskodni fog. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterületen érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be!

Tekintettel arra, hogy a felújítási munkák idején a lehetséges alternatív útvonalakon is hosszabb menetidővel számolhatnak a közlekedők, ezért az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a cég Útinform szolgálatánál a +36-1-336-2400-s telefonszámon, illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. nemrégiben saját Youtube csatornát indított, melyen többek között a fenti információkat is megtalálják a közlekedők, videós formában a következő linken: https://www.youtube.com/watch?v=f-IWY23Vy20&feature=youtu.be. A korlátozások és a kivitelezési munkák idejére a közlekedők türelmét és megértését kéri a társaság.

A bejegyzés trackback címe:

https://2060.blog.hu/api/trackback/id/tr3114066331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása