B1 blogcsalád



Orbán szerint a kitartás és a szellemi zsenialitás hiányzik Magyarországról

2017. október 12. - ashwood

1_mktkpturbxy83yzi0m2e4yzvkndm5mjrizjewoddjnzfhmtg4nwzmos5wbmeslqmbk80dtm0b2pmfzqmuzqg8.pngNormál körülmények között a felvetés is abszurdnak hat, hogy egy miniszterelnök belebukhatna a nemzeti tizenegy teljesítményéhez. Ez azonban Magyarország: normál körülményekkel idejét sem tudjuk, mikor találkoztunk utoljára.

Gyorsan tisztázzuk Orbán nembukásának okait: bármennyire reménykednek benne orgánumok és politikusok, a lelátók népe – már ha egyáltalán létezik ilyen, homogén tömeg – nem a legutóbbi világbajnokság-selejtező alapján dönti, pontosabban döntötte el jóideje, hogy kire fog szavazni. A magyar csapatnak szurkolókról egy dolgot lehet biztosan elmondani: magyarok. Nem pártszimpátia, hanem a futball iránti szeretet viszi ki őket a meccsre - és a családós fuvarozza haza. A remény pedig minden új válogatott mérkőzésnél belenyúl a pénztárcájukba. És ha mégis – vágyvezérelt gondolkodással – belekeverjük a pártválasztást a szurkolói létbe, hát jobb gyorsan szembesülni a realitással: komoly jóindulattal 20, indokolatlanul nagy jóindulattal 40 ezer emberről beszélünk. (A fotel-drukkereket nem számoljuk: egyrészt mert rájuk is igaz a fenti megállapítás a meccstől független pártválasztásról, másrészt mert ők még áldozatot sem hoznak a válogatottért, vagyis elkötelezettségük, érzelmi érintettségük alig mérhető.)

Nem ennyi ember fogja eldönteni a jövő évi választásokat.

Orbán közvetlen sorsánál viszont sokkal érdekesebb, mit lehet mégis tanulni az újabb sikertelenségből. Pontosabban: mások sikereiből. Bár a magyar csapat nem, az izlandi bizony kint lesz a világbajnokságon. Az az Izland, ahol 335 ezren élnek. Nagyjából annyian, ahány igazolt labdarúgó van Magyarországon. Izland gazdasági ereje hozzávetőleg a huszada Magyarországnak - jóval kevesebb GDP-t állít elő, mint Budapest egymagában. Az az Izland, ahol nem épült 8 év alatt majdnem 800 új sportcsarnok, nincs minden gejzír mellett focipálya, és az adóbevételek egy része sem folyik egyenesen, ellenőrizhetetlenül a labdarúgó kluboknak.

Érdekes, hogy Orbán pontosan tudja, miként lehetséges ez: "A futball arra tanít, hogy a számbéli kicsinység nem ok a kishitűségre. A mi sportágunkban éppen az a csodálatos, hogyha elég kitartásod van, és van benned szellemi zsenialitás, feljuthatsz a világ tetejére, és meghódíthatod a világot."

Kitartás és szellemi zsenialitás - ez hiányzik tehát Magyarországról. Ezért tartunk ott, ahol, és ez lehet az izlandi csoda titka is.

(Fotó: Blikk)

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr8712956575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egybitang 2017.10.13. 06:37:51

Egyetértek. A szellemi kreatívitás tényleg hiányzik. Különösen a parlamentben ülő személyekből.

inkvisitor 2017.10.13. 08:47:14

De azt el kell ismerni, a kitartás és a vastag bőr nem hiánycikk náluk. Ilyen pofátlanul és kitartóan nagyon kevesen tudnak hazudni. Ráadásul úgy, hogy ők is tudják, mi is tudjuk hogy hazudnak.

Mr. Waszabi 2017.10.13. 09:52:48

Saját magáról és a sleppjéről beszélt. mivel hogy a munka világával egyik sem találkozott sosem, nyilván nem lehet fogalmuk arról, hogy ott más magyar emberek mennyi tehetséget kamatoztatnak, mintegy 30 éve. Másképp nem lehet, hisz különben nem beszélne ilyen orbitális ökörségeket.

Szelid sunmalac 2017.10.13. 10:41:37

Aki az Orban nem bizik, nem bizik onmagaban sem. Aki az Orbanban nem bizik, nem bizik a mo focin fenyes jovojeben sem. Es aki a mi focink fenyes jovojeben nem bizik, az arulo!

alfacharlybravo 2017.10.13. 10:58:21

@inkvisitor: Hazudni csak Gyurcsány szokott.

Kapitány_1 2017.10.13. 11:34:54

@alfastb: hiányzik kommented végén a szmájli.
s különben is, az emútnyócév meg Soros hibája ez is.)

FayRodisz 2017.10.13. 11:37:20

Inkább örülj, koszos tolvaj cigány, ha szellemileg rendben lennének a tömegek, a tudásod alapján te max. egy gyárudvaron söprögetnél.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.13. 13:10:56

Basszus..

Péntekig kell várni arra, hogy leírjátok Orbán megbukott.

Bezzeg a Botka bukta elött már kedden jött a végérvényes bukás rendszeresen..
Valami megtört az MSZP pártblogjában.. :DDD

inkvisitor 2017.10.13. 13:33:43

@alfacharlybravo: Pontosabban ő csak beismerte. A jelenlegi bagázs még eddig sem jutott el.

alfacharlybravo 2017.10.13. 13:41:05

@inkvisitor: Akkor ő az egyetlen hazug ember. A többiről csak feltételezés, a beismerő vallomás után nincs szükség bizonyításra.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.10.13. 15:12:01

Biztos magából indul ki ez a hatökör, geci, tolvaj!!!

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.10.13. 15:15:22

A képen a kaján vigyora olyan mint a sátáné, vagy Hókuszpóké amikor törpikét fog el, vagy Krapulaxé, amikor megszívatja Pifet. Ez a Simlicska tényleg tud valami, már a vigyorán lerí a geci mivolta!!!

2017.10.13. 15:20:17

aranyos mikor egy olyan ember mondja ezt, aki életében 1 percet se dolgozott :)

NBarbieReloaded 2017.10.13. 15:20:35

Az a szomoru igazsag, hogy lehet akarmennyi stadion, egyeb letesitmeny, lehet akarki az edzo, szarbol nem lehet varat epiteni. Ha a magyar jatekosok nem hajlandoak futni, cselezni tanulni, a beluket is kihajtani (ahogy mondjuk az izlandi), akkor felesleges eredmenyt varni attol, hogy infrastrukturat pakolunk alajuk.

Az meg kulon szanalmas, ahogy orban osztja errol az eszt.
"hogyha elég kitartásod van, és van benned szellemi zsenialitás, feljuthatsz a világ tetejére, és meghódíthatod a világot"

Igen, mert te meg a haverjaid a kitartasotokkal meg a szellemi zsenialitasotokkal lettetek mind milliardosok. Ja, nem, hanem a gatlastalan lopasaitokkal. Semmi esz meg kitartas nem kellett hozza.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 15:43:34

@NBarbieReloaded: Tegyük fel, tényleg a gátlástalansággal és lopással jutottak oda, ahová! Most komolyan, szerinted ehhez nem kellett szellemi zsenialitás? Ha utálsz valakit, az feltétlen buta, mint a föld?

NBarbieReloaded 2017.10.13. 16:06:43

@Fermentátor: Nem mondtam, hogy buta. Annyit mondtam, hogy zsenialitasrol ne az predikaljon mar, akinek a rendszere pont arrol szol, hogy felesleges szorgalmasnak, kitartonak, okosnak (zseninek) lenni, ha nincs fideszes hattered, szart se ersz vele. Ellenben lehetsz akarmilyen ostoba fajanko, aki ket ertelmes mondatot nem tud elmondani (lorinc elvtars, nemeth szilard elvtars peldaul), ha joba vagy a kedves vezetovel, a bankszamlad es a karriered szarnyal.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 16:15:37

@NBarbieReloaded: Oké. De nem igazán értem, hogy miért feltételezed, hogy harminc éve a politika élvonalában lenni és időközben a legbefolyásosabb vezetővé válni nem zsenialitás. Bármennyire is ellenszenves esetleg sokaknak.

NBarbieReloaded 2017.10.13. 16:26:36

@Fermentátor: Abszolut nem zsenialitas. orbannak atlagos szellemi kepessegei vannak, semmi kiemelkedo. Igen sokan elnek politikabol a modszervaltas ota, ez onmagaban szinten nem zsenialitas.
Ez inkabb csak egyfajta tulelesi kenyszer, mert mind tudja, hogy nincs mas valasztasa, a piacon ehen halna, muszaj tovabb eroltetni a politikussagot.
Igen, most epp o a vezeto (attol eltekintve, hogy a valasztok elkuroek iranti kimagaslo ellenszenve hozta el szamara a mertektelen lopashoz szukseges ketharmadot, nem a sajat zsenialitasa), elotte meg mas volt. Akkor horngyuszi, gyurcsany, medgyessi stb is mind zseni? Na ne vicceljunk mar.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 16:34:35

@NBarbieReloaded: Biztos, hogy nem kell zsenialitás ahhoz, hogy valaki egy óriási és hatalmas pénzeket megmozgató versenyben (ti. a hatalomért folyó versenyben) évtizedek elteltével is a felszín közelében - mitöbb éppenhogy a felszínen! - legyen? Bárki meg tudná ezt tenni, csak senki nem akarja?

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 16:36:56

@NBarbieReloaded: Igen, egyébként Horn is és Gyurcsány is kimagasló intelligenciával rendelkezik, rendelkezett. Főleg Horn. Gyurcsány sem buta, de messze nem olyan, mint a másik kettő. Neme is tudott hosszú ideig hatalmon maradni, egyetlen teljes ciklusa sem volt. Megyó viszont csak egy báb volt, az ő csekélyke időszakának köze nincs a zsenialitáshoz.

NBarbieReloaded 2017.10.13. 16:47:48

@Fermentátor: Egyreszt ne keverjuk a zsenialitast az elvetemultseggel. Az utobbi kellett viki felszinen maradasahoz.
Masreszt maradjunk a realitasok talajan. Mire alapozod peldaul a pufajkas kimagaslo intelligenciajat? Arra, hogy komcsi hatszellel sikerult egy vorosdiplomat megszereznie? Az mar valami? Mert egyebkent en nem emlekszem, hogy barmi mas jele lett volna annak a nagy intelligenciajanak.
Gyurcsany, na hagyjuk. Kimagaslo intelligencia, hogy az is komcsi tamogatassal tort elore, majd az anyos bankja, kozpenzbol, adott neki egy gyar-megvetelre valot, amivel elindulhatott a milliardossag fele vezeto uton? Ugyan mar.
Ezeknek az eg vilagon semmi koze a zsenialitashoz.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 16:59:38

@NBarbieReloaded: Zseninem nem neveztem őket, egyszerűen kimagasló intelligenciának. Horn tudott úgy lavírozni, hogy átmentse magát, majd sikerült hatalomra kerülnie és azt megtartania a ciklus végéig egy elég zavaros időszakban. Egy középszerű iq ezt nem tudta volna megtenni.
Másrészt abból, hogy valakit elvetemültnek tartunk, nem következik az, hogy ne lenne esze. Elvitatni valaki zsenijét, hogy közel harminc év után is hatalmon van, pláne egy abszolút elsőszámú vezetőként, az olyan, mintha mindenki másra (köztük magadra is) azt mondanád, hogy hülye. Orbán nem egyszerűen azért került a hatalomra 2010-ben, mert Gyurcsány coming outolt. Nyilván, az is hozzájárult. De abból nem az következett volna, hogy ő nyerje meg a választásokat: megnyerhette volna azt az MDF vagy a Jobbik vagy a kisgazdák vagy az lmp, bárki. De az a párt nyerte meg, amelyet ő irányított. Ők voltak helyzetben - de ahhoz, hogy helyzetbe hozza a fideszt kellett valami sütnivaló. De a 2014-es győzelmüket már végképp nem hozhatod összefüggésbe az őszödi beszéddel! Megtartani a hatalmat egy teljes ciklus után neki sikerült először. És úgy néz ki, ezt a ciklust is végigviszi. Bármennyire is elvetemült, gonosz, gyerekeket élve felfaló szörnynek is látja őt valaki, azt feltételezni, hogy szellemileg gyenge vagy középszerű, önáltatás, önbecsapás lenne.
Jogod persze van hozzá. :)

NBarbieReloaded 2017.10.13. 17:30:11

@Fermentátor: Ugy latszik nem tudod mit jelent a zseniseg. A szakmajukban egy, az atlagnal jobban teljesitoket mar alaptalanul zsenizel. Semmi koze hozza. Ahogy mondtam, mertektelen gatlastalansag, elvetemultseg, koponyegforgatas, hatteralkuk es hasonlok kellettek az emlitettek "sikereihez". Atlagon feluli IQ nem, merthogy nincs is nekik.
Ennyi erovel egy iskolaigazgato is zseni, mert a tobbi tanarnal joval tobbre vitte, vagy egy rendori vezeto es meg sorolhatnam.
Mint mondtam, nem mondtam, hogy nincs esze peldaul viktornak. Az atlagnal lehet egy hangyanyit tobb is. De, hogy zseni lenne, na az szintiszta balvanyimadat, semmi tobb. Jogod persze van Isteniteni, csak alapja nincs.

NBarbieReloaded 2017.10.13. 17:47:19

@Fermentátor: De ha mar zsenialitas, kimagaslo szelemi kepesseg, merthogy arrol van szo.
Csak, hogy lasd, nem azert nem tartom zseninek vikit mert fideszes, hanem mert nem az.
Peldaul a fideszesek kozul Varga Mihaly-t, Retvari Bence-t vagy Gulyas Gergely-t kifejezetten okos embernek tartom, kar, hogy tolvajok koze alltak. Vagy, habar a szellemisege megint nagyon tavol all tolem, Schiffer Andras-t is.
Ellenben viktor szellemileg eppencsak egy szinttel van fentebb a kobuta, ostoba fajanko Kosatol, Szilardtol vagy Rogantol.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.13. 18:00:04

@NBarbieReloaded: Iskolaigazgató egy országban azt hiszem, tobb is van. Egész Európában mégtöbb. Olyan politikus, aki egy ilyen rendkívüli politikai -társadalmi átalakulások közepette is évtizedekig partja élén es tobb cikluson keresztül is azborszag élén, azert valamivel kevesebb... Tehat nem nehany tucat tanar, hanem tobb szaz millio állampolgára meritesi alap. Hogy koponyegforgatassal erte ezt el? Tegyük fel, igen! Viszont zseniális stratega, aki tudta, mikor miként kell azt a köpönyeget ugy forgatni, hogy a felszinen maradjon.

Zephyré 2017.10.14. 20:20:35

A futball arra tanít, hogy a számbéli kicsinység nem ok a kishitűségre. - Én úgy tudtam, hogy a fociban nincs számbeli kicsinység, egyforma méretű csapatok játszanak egymás ellen. WTF?
süti beállítások módosítása