B1 blogcsalád



Így veri át az egészségügyi dolgozókat a kormány: 12 százalékos a béremelés, de a fizetés 0 forinttal emelkedik

2017. december 05. - ashwood

dbzol20150806009-e1488466333760.jpgA választások közeledtével a kormány két kézzel szórja a pénzt, vagy legalábbis igyekszik úgy csinálni, mintha mindenkinek juttatna valamit. Az egészségügyi dolgozók most úgy kaptak fizetésemelést, hogy a bérük nem lesz magasabb.

A 444 szúrta ki a kormány kis, de annál aljasabb trükkjét. Az egészségügyben dolgozók amúgy sincsenek túlfizetve, így a legkisebb fizetésemelés is jól jön. Már ha jön.

Korábban az egészségügyben is bevezették a garantált bérminimumot, vagyis azt az összeget, aminél kevesebbet senki nem kereshet 8 órás munkával. Ezt 161 ezer forint nettóban határozták meg, vagyis összekötötték a szakmunkás bérminimummal. Azonban – és itt jött az első trükk – azoknak a dolgozóknak, akiknek nem érte el a fizetése a fenti határértéket, nem felemelték a bérét, hanem fizetéskiegészítést kaptak az államtól. Magyarán: aki korábban 131 ezret vitt haza, az ettől kezdve ugyan így kapta a 131 ezres fizetését, plusz az államtól 30 ezer forintnyi kipótlást. Így jött ki a 160 ezer.

Innen már nem olyan nehéz kitalálni, mit is emeltek 12 százalékkal? Hát persze, hogy a fizetést. Ami – a fenti példával számolva – 131 ezerről felugrott 147 ezerre. Mivel azonban így sem éri el a 160 ezres limitet, az állam továbbra is kipótolja, igaz, immár csak 14 ezerrel. A végeredmény a 12 százalékos emelés után: 161 ezer forint. Az állam persze jól járt, hisz a korábbinál kevesebbet kell a központi költségvetésből bérpótlékra költeni, míg az emelést a kórházaknak maguknak kell kigazdálkodniuk.

Okos, mondaná Kohn bácsi - viccelődhetnénk, ha nem azoknak a hátán csattana az ostor, akik még szakmai alázatból és tartásból működtetik az egészségügyet.

Eközben a kormány persze végighaknizza a többi társadalmi csoportot is: lám, az egészségügyben is rendet tettünk, emeltük a fizetéseket. És így szalámizzák le az egész országot: 0 tartalmú ígéretekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr6213439663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2017.12.06. 14:11:47

@Womb Raider: „Szerintem ennek az innovatív fejlesztésnek fuss neki, mert szerintem diagnosztikai berendezések terén is egészen szépen fejlődtek a kórházak a szoci időket alpul véve, de ha pl. csak a győri Petz-et nézem, pont mostanában burkolták be szinte az egész kórház homlokzatát napelemekkel...”. Pár hónapja volt, hogy valamilyen vizsgálatra a már felnyitott beteget kellett átvinni máshova, mert valamilyen készülék nem volt, de majd jövőre biztosan kapnak. Aztán, mikor nyilvánosságra került az eset, beállítottak egy buszt, a készülékkel a kórházba. Ezeken a dolgokon sokat segít a napelem. Hatalmas fejlesztés, nagyon sokba kerülhetett, és az adataink a mindenhonnan elérhető felhőben lesznek. Igen, költenek az egészségügyre. Ettől még nem lesz egyszer használatos, steril eszköz, vagy normális takarítás. Szerinted nem baj. Előírják, hogy ki gyárthatja a műtős lepedőket. Nem tud megfelelő nedvszívásút gyártani. Nem baj, módosítják a tendert, nem kell olyan nedvszívás. Tocsogjon a beteg a vérében. Kurva drága időpont foglalásos rendszer, a fehérvári úti rendelőkben. Valami apró hólyagok a gerinc mellett, egy hét alatt leszáradt. Fél év múlva újra, bőrgyógyászat, mégis, mi ez. Bementem, beteg egy szál sem, de nem fogadnak, mert majd 10 perc múlva jön a következő bejelentett. Tudnak adni időpontot három héttel későbbre. Addigra megint elmúlik. Övsömör volt, amit azonnal gyógyszerezni kéne. Nem tudom eldönteni, hogy ennyire sötét vagy-e, vagy pénzért lököd a süketet, mert azért egy tisztességes embernek meg kéne érteni, hogy mi a különbség aközött, hogy a betegellátásra költünk, vagy az akárkinek kifizethető csilli-villi rendszerekre, amitől a betegnek nem lesz jobb.

Fergio 2017.12.06. 14:15:00

@Womb Raider: "Emelkedik az egy főre jutó (egy állampolgár, a gyengébbek kedvéért..bár járulékfizető messze kevesebb van..) igen, emelkedik. Összedőlt már az egészségügy? Nem... csak a balliberális blogokon, minden hónap második szerdáján. Keddenként Orbán bukik, Pénteken kilép az EU-ból, Hétfőnként arab menekülteket lövet halomra a határon... Csütörtökön nmi lesz? Ja! Romba dönti az oktatásügyet... és ez így megy 8 éve, hétről hétre. "

Ennek mi köze a mostani témához? És mi ez a nagy terelés már megint? Hol vannak a számok? Hányszor bukott meg Orbán? Hány arabot lövetett halálra és ki? Idézd!

2017.12.06. 14:15:43

@Szelid sunmalac: ebben látod egyetértünk, írjam a womb raider előző nevét? vagy megírta már?
@BOAR: hagyd ezt az állatot, nem ismered? rohadjon meg a fajtája is!

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.12.06. 14:19:07

@anyadmajma: hol védtem a jelen esetben tényleg védhetetlent?

élhetetlen 2017.12.06. 14:19:56

@Womb Raider: „oszt csípőből tolta a cuccost.”. Te meg agyból. Ez a nagyobb baj, mármint, ha az agyadból ennyire telik!

BOAR 2017.12.06. 14:19:58

@pizzaszeletvágó: Munkavédelmis doksikat csinálok...néha kell közben egy kis lazítás...
Dorka lelkem meg pont jó erre, az embert újra és újra meggyőzi az értékítélete helyességéről... :-)

2017.12.06. 14:22:38

@Fergio: Jajj.. ne játsz a hülyét... Ez a "keddenként megbukik orbán" orbán egy mém. Az arabok kazalba lövetése tegnap volt egy másik topicban... ha érdekel, megkeresem, de szerintem nem olyan horderejű a téma.
A lényeg: 8 éve konstans ajvékolás megy ellenzéki oldalon, a szar is ízetlen. Ha nőtt a reálbér, akkor miért csak annyival, ha csökkentettek egy járulékot, akkor "De még így is magas". Ha ingyenes a tankönyv, akkor "Milyen dolog, hogy év végén át kell adni a következő évfolyamnak" és még sorolhatnám. Igaz, hogy a másik brigád csődbe vitte az országot anno, de az nem számít, az jó volt. Hogy 30%-al nagyobb volt az adóék? Oda se neki... most viszont semmi nem elég.Hát jól írta az előzőkben a telefonos kolléga: Nem a zsemle kicsi, a pofátok nagy! (Egy régi-régi elvtársatok bölcsessége)

guvat 2017.12.06. 14:22:48

BOAR
Szerencsére az Aranykorban (2002-2010) olyan hatalmas pénzkészleteket halmoztak fel az egészségügyi dolgozók, amivel most átvészelhetik az orbáni nehéz időket..., bár az akkor teljesen felújított kórházak lassan felújításra szorulnak, mert hiába nem volt tartozásuk 2010-ben, mára rosszabb lett a helyzet.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.12.06. 14:25:53

@Womb Raider: terel. anyadmajma az élő példa, hogy ebben a számukra korlátozott szabadságban létezik véleménydiktatúra, csak épp az említettnek még véleménye sincsen.

2017.12.06. 14:25:58

@pizzaszeletvágó: Lényeges? Veres Dorottya. És? A nevemen kíváncs csámcsogni, vagy van releváns infó a témában? Több agyat feltételeztem veled kapcsolatban, de csak a személyeskedésre futja neked is.
Tényleg... BOAR! Most nem követett senki? Nem fényképezett senki az út túloldaláról balonkabátban? Vigyázz, a fidesz a nyomodban van, egyszer majd megy a fekete autó...

flydomi 2017.12.06. 14:32:57

@Womb Raider:
ki beszél itt sorosról?
Én nem....:)
Ja hát te!! :)

Fergio 2017.12.06. 14:35:35

@Womb Raider: A konstans ajvékolás te Istentelen barom arról szól, hogy 1. kurva nagy a korrupció, 2. az EU-s pénzeket faszságokra költik, 3. a médiát felvásárolták, 4. az igaszságügy fideszesek kezében van, 5. Sorosozás megy ezerrel, 6. kormánypropaganda megy ezerrel milliárdokért a mi pénzünkből (a hülyítéssel együtt), 7. eladósodunk az oroszoknak kitudja hány évre (aminek a részleteit tikosították), 8. a civil szervezeteket - nem azokat amiket az állam töm pénzzel, szintén a mi pénzünkből - megpróbálják ellehetetleníteni, mert Soros... még hány érvet hozzak fel?

De amire írtam, arra valahogy nem sikerült válaszolni, igaz fidesznyik?

Régi-régi bagy elvtársunk? Nekem biztosan nem. Kire gondolsz? Orbánra? A KISZ-titkár fiúra, akinek apukája anno hithű párttitkár volt? Akinek Soros adott pénzt az Oxfordi egyetemére? Vagy akinek a pártocskájának az elindulásához ugyancsak Soros adott pénzt, amikor még kúúúúúrva nagy liberális volt? Különben a béka segge alatt se lett volna? Nekem itt hiába terelsz, öreg vagyok már ehhez.

BOAR 2017.12.06. 14:36:16

@Womb Raider: Keversz valakivel kurvinyek, nem én írtam, hogy követnek, figyelnek.
Elittad az eszed, már keveredik a valóság és a fantázia...ideális fidesztroll vagy...

2017.12.06. 14:37:18

@élhetetlen: Mondom én... semmi nem elég jó.
Nincs fejlődés!
De, van.
Jó... de nem az fejlődik, aminek fejlődnie kellene.
De, fejlődik az is.
Jó... de nem a megfelelő mértékben!
Mi a megfelelő mérték?
Öööö... büdös narancstálib komcsi bolsevik vagy!
Ez megy.

Segítek:
2010-ben volt 73 diagnosztikai képalkotó berendezés az országban. Jelenleg 105db van...
Tudom, 654 kellene és az LMP 800-at venne...
A többi hülyeséged is kb ennyire vehető komolyan. Az övsömör teccik :) olyanom volt, adtak rá Aciklovirt, meg Millgammát és jézus. Nem T4N2M3 agytumor az...

flydomi 2017.12.06. 14:37:22

@Womb Raider:
Egy költségvetésben mikor keletkezik "lyuk"?Mikor sokat lopnak,vagyis nem arra forditanak pénzt,amire kellene.... :)
De ez így megy már 27 éve,és az "emutt" 8 évben lévő 1-2-3 ezer milliárt saját zsebre...:)
Majd mikor paks 2-öt a kisunokáid is nyögni fogják,akkor majd éljenezél tovább. :)
Közben már napenergiás cuccokat is húznak fel az atom ermőmü mellé :)

2017.12.06. 14:40:42

@flydomi: Terelsz, kisöcsi. A lényegre koncentrál: hazudsz, amikor 1-2000milliárnyi stadionról beszélsz, ezen állításod az Átlátszó cáfolja.. ha neked nem hitelesek... hát akkor a saját elvtársaidban sem bízhatsz már.
Tehát? Van bizonyítékod az állításod alátámasztására? Van viygorogva mellébeszélsz továbbra is és eloldalogsz?

flydomi 2017.12.06. 14:41:09

@Womb Raider:

Na megy a kis magán nyugdijacska....:)
Egyébként lexarom az összes többi vezető hatalmat is,akik idáig voltak.
Leírtam 2x is,hogy egyiknek sincs érdekében kicsin yországunk felvirágoztatása.
Totálisan lexarnak mindent és mindenkit. :)

flydomi 2017.12.06. 14:41:50

@Womb Raider:

Ööööö...képzavarban vagy. :)
Nem azt írtam,hogy 1-2 ezer milliárdot loptak stadion álltal. :)

2017.12.06. 14:43:19

@flydomi: Ebbe most tényleg ne menjünk bele, mert ez az előzőnél is nagyobb hülyeségek gyűjteménye.
Paks, meg a megújuló energiák kapcsán ügess át az "atomcsapda" blogra, ott kitárgyaltuk oda-vissza.
(Napenergiával lécci világíts esténként, széllel meg akkor, ha egy hétig szélcsend van. )

2017.12.06. 14:43:34

@BOAR: mondom, velem kever téged, én kérek elnézést tőled... :)))

Fergio 2017.12.06. 14:44:22

@Willkommenskultur: szerintem azok pofája nagy, akinek nem tetszik a poszt. Megfelel az országos átlagnak a bér? És az elég? Neked lehet. Egyél zsemlét, az kicsi, és meg lehet abból a fizetésből venni.

2017.12.06. 14:49:59

@Womb Raider: fejezd már be, kétszer ugyanaz a stratégia nem fog működni, te érted miről beszélek, nem fog ez a blog kiüresedni a támadásaitoktól és nem fog a blog.hu ugyanúgy bezárni, mint a nolblog tette, az ilyen támadások miatt
Mindent megtesztek ugye, hogy szétverjetek minden önszerveződő közösséget, mert az az igazi ellenségetek!
Ne erőltesd magad a válasszal.... se vénszivar, se Vitéz Beverneky, se másmilyen különleges karakterekből gyártott néven, a "jutka", keresztnév különféle változatai se forduljanak elő...
senki vagy :)

élhetetlen 2017.12.06. 14:50:07

@Szelid sunmalac: @Womb Raider: „Egy lathatoan kepzett es ertelmes ember. Nem troll.”. Ne dőlj be neki. Ő az, aki azt is tudja, hogyan lehet biztonságosan tárolni az atomhulladékot pár ezer évre, (bár még senki nem tudja), és hogyan lehet ezt közölni az utókorral, hogy ott veszélyes anyag van, és azt is képes volt leírni, hogy olyan, hogy egy számítógépes rendszer bármilyen okból összeomlik, olyan NINCS, így, nagy betűvel. Aztán pár héttel később, mikor a British Airways megdőlt, írtam neki utólag még egy levelet, hogy itt van, ami szerinte nincs. Nem válaszolt, lapított, mint szar a gazban. Tehát ért az atomtechnikához is, az informatikához is, az egészségügyhöz is, vagy nem. Lehet, hogy valamilyen szinten képzett, de, hogy értelmes, azt nem mondanám. A mocsadék az igaz, de férfiakat szoktak köcsögözni, ide másik szó kellene.

BOAR 2017.12.06. 15:00:07

@Womb Raider: "2010-ben volt 73 diagnosztikai képalkotó berendezés az országban. Jelenleg 105db van..."
Juj...esz asztán asz haladás...
1998-ban egyetlen kamerás mobil sem volt az országban, ma meg már mindenkinek van...köszönjük néked, viktor!
Oszt ebből 105-ből mennyi van magánkézben?
És mennyi az, amit fideszes vállalkozók bérelnek bagóért a nap 24 órájából 16-ban?
Másfélszeresére nőtt a számuk de valahogy még mindig több, mint egy hónap a várakozási idő...

2017.12.06. 15:03:02

@pizzaszeletvágó:

Te valamit nagyon benéztél... már minden bokorban narancskullancsot látsz.
Ki akar szétverni, mit? Önszerveződő közösség? Te paranoiás vagy. Megsúgom, ezen egy darab reggel vagyok fenn a blog.hu-n, amióta beregisztráltam. Ha érdekel, ellenőrizd le. A többi nicket nem is ismerem.

"senki vagy :)"
Ohhh.. igen :( Na, és te ki vagy?
A régi mém jut eszembe: Ki vagy te? Nem is ismerlek!

2017.12.06. 15:11:16

@élhetetlen: Ejj... érvek nincsenek, jössz a szokásos hazugságokkal. Én nem állíthatom, hogy jelenlegi tudásunk szerint biztonsággal tárolható az atomhulladék, de te, te állíthatod hogy nem. Értem. Az nem zavar, hogy hány szakember dolgozta ki a technológiát, amivel az Egyesült Államoktól Pakisztánig , Franciaországtól Svédországig jelenleg is tárolják ezeket a hulladékokat?
Abba ne is menjünk bele, hogy nagyon torzítottan (mondjam , hogy hazug módon?) tálalod a többi kérdésben folytatott vitánkat? Te nem azt állítottad, amit leírsz, még nagyon leegyszerűsítve sem és én meg szintén nem úgy vitattam az általad leírtakat. Arról is megfeledkezel, hogy nem én voltam az egyetlen, aki szintén nem értett veled egyet.. a véleményed mögé viszont nem sikerült onnan senkit felsorakoztatni :)

"és azt is képes volt leírni, hogy olyan, hogy egy számítógépes rendszer bármilyen okból összeomlik, olyan NINCS,"
Szóval ilyet sehol nem írtam, méltóztass linket hozni, mert így ócska hazudozónak kell minősítselek. Ócska személyeskedő hazugnak.

Fergio 2017.12.06. 15:12:54

@pizzaszeletvágó: @Womb Raider:
Úgy látom, talált süllyedt. :o)))
Már csak nyifogásra maradt ereje Wombinak. Game over.

2017.12.06. 15:15:32

@BOAR: Aha!! Szóval megint hazudtál... tehát azért volt egy jelentős előrelépés, majd 50%-al, 30készülékkel több áll rendelkezésre.
Annyira szánnivaló, hogy kínodban elkezdesz mellébeszélni, meg poénkodni a mobiltelefonokról, meg arról, hogy több kéne, meg kinek a tulajdonában vannak. Tökmindegy... vannak, az eü hozzáfér mindegyikhez, korlátlanul, 356/24-ben.
Na, nyögd ki, mennyi kellene? 145? 398? Fingod sincs, csak az, hogy "több".
Gyengus ez, lássuk be...

2017.12.06. 15:18:47

@Fergio: Látod? Mit látsz, kicsi huszár? Amit látni szeretnél? Vagy mit? Nyugodj meg, pizza még ennél orbitálisabb hülyeségeket is képes kitalálni és tényként előadni. Kérdezd a személyének állítólagos titkos megfigyeléséről. Múltkor is rettentő komolyan adta elő :) A fontos ember, akit ballonkabátos-kalapos ügynökök követnek a sarki kocsmától a cba-ig. Ééééés: derékmagasságban tartott fényképezőgéppel fényképezik! Nooooormáális?

1ghost 2017.12.06. 15:31:30

@Womb Raider:

Te tetves orbánista bérhahazudozó!

Hiába rohadsz itt egész nap a neten egyik hazugságodat hányva a másikra, lassan már nincs ember az országban, aki bármit is elhisz a korrupt tolvaj, hazug fajtádnak.

Jövőre a gazdáddal és a többi fideszbűnözővel együtt, te is megkapod a magadét, arra már most mérget vehetsz.

BOAR 2017.12.06. 15:32:18

@Womb Raider: Hol hazudtam te retkes kurva? Harminc készülék nyolc év alatt? Egy olyan technológiából ami most van feljövőben itt a végeken? Ez nem dicsőség, ez a minimálisan elvárható fejlődés. Mellébeszélés helyett inkább arról ugass, hányszorosan túlárazva vették ezeket a készülékeket illetve a munkaidejük hány százalékában üzemeltetik vállalkozók őket?

high up! 2017.12.06. 15:42:10

@Womb Raider:

Azt röhögöm bennetek féleszű Orbaneszku seggcsimbókokban, hogy mik´özben itt koptattad ma magadat a habonyi "jó hírek" felbüfizésévell, azalatt is 5 orvos meg 10 ápoló hagyta el az országot. 100 meg eltervezte, hogy 1 éven belül megteszi.

Ez a szép a Bóvlsiztánban: minél több "jó hírrel" rukkol elő az orbaneszkui proPaganda troll csapat, annál többen menekülnek el Bóvlisztánból Nyugatra.

Még 1-2 év további ilyen jó hír ´és sikerjelentés özönökkel és már tényleg csak 4/5-nyi funkcion´álsi analfabéta marad a 9 milliósra lefogyott országban.

FOLYTASSUK!

Brix 2017.12.06. 15:42:26

@Womb Raider: Az a szomorú, hogy vannak a tények: átverték, becsapták hitegették az egézségügyi szakdolgozók többségét a béremeléssel kapcsolatban. Érdemi fizetésemelés most nem történt. Jövő decemberben újra " adnak " 8 %-ot, amit szintén úgy fognak beépíteni a bérekbe , hogy nem fogják az emberek megérezni. Ez erkölcstelen,. VALÓS szándék nem érezhető, a bérek valós és átfogó megemelése. Most egy új harcnak kell kezdődni, hogy rábírják a kormányt egy olyan béremelésre, amely egy kicsit jobbá teszi az ebben az ágazatban dolgozók bérét.. Hangsúlyozom: csak egy kicsit szeretnék az emberek, ha jobb lenne, de ami most történt , "béremelés" terén , az egy óriási átverés! Nem is értem , hogy lehet ezt védeni...
Én "antiliberális" vagyok, de ha nincs igaza a kormánynak, azt is el kell ismerni! Azt meg gusztustalannak tartom, hogy a több tízezer átvert ember érdekeinek képviselete helyett a kormány seggét nyalod!

high up! 2017.12.06. 16:04:18

@BOAR: "Harminc készülék nyolc év alatt?"

Nekem már hosszú évek óta meggyőződésem, hogy Orbaneszku egész nap halálra rájszolja magát az élvezettől, hogy még ezt is meg azt is lenyomta a nép torkán, azok a hülyék meg még mindig szavaznak rá.

Nem kezdte kicsiben a kísérlezezést a kisember szopatásával, (egykulcsos adó, manyup lenyúlás), de ahogy látta, hogy átmegy itt minden a nép torkán, utána még annál is nagyobb tételben folytatta. Oszt még fel is gyorsította. Az Átlaghülyemagyar abnormalitása már akkora fokozatot ért el, hogy arra minden mérték felmondja a szolgálatot. Így aztán nincs megállás. Ha jön valami ellenség, amelyik akadékoskodik, akkor jönnek majd Orbanszku hasznos hülyéi, hogy világgá kürtöljék a jó hírt, miszerint "30-cal több készülék van mint az Elmúttnyócév alatt!"
Oszt a NER működik tovább.

Orbanszkuék akármit is lopnak meg akármilyen módszerrel, a 90%-nyi Átlaghülyemagyar mindent beszop, hogy márpedig ez őérte van. Beszopta az egykulcsos adót, a rezsicsökkentést, a közbeszerzési lopásokat a fidesz rokonság zsebébe. Beszopta a Gyorsnaszádot, Paksot, a hanyatló Nyugatot, az önmagát megsemmisítő EU-t. Na meg hogy Soros kúrja el Bóvlisztánt, nem pedig a fidesz maffia.

Ez a féleszű magyar nép pedig csak szopja, szopja a slagot. Én már most sajnálom, amikor egyszer majd felébred és leválik a szopócsőről, mert pár hónap múlva úgyis akkora elvonási tünetei lesznek, hogy két kézzel fog követelni magának egy újabb hibbant diktátort magának, aki visszahelyezi a szopócsőre.
Amelyik gátlástalan hordószónonak egy kis esze van, ő már most erre a pillanatra gyúrja magát.

FOLYTASSUK!

BOAR 2017.12.06. 16:47:30

@high up!: "Orbanszkuék akármit is lopnak meg akármilyen módszerrel, a 90%-nyi Átlaghülyemagyar mindent beszop"
Nincs az 90%...
Szvsz. még a fidesztrollok egy része is tudja, hogy rizsa az egész de napi két szelet szalámi fontosabb neki.
A vidéki többség pedig vagy lőrincet olvas vagy bulvármédiát, az internet egy bizonyos kor felett nem opció, nincs kontrol...

Willkommenskultur 2017.12.06. 17:06:50

@Brix: A teny az h az eu. dolgozok mar reg megkaptak a beremelest elore a berminimum bevezetesevel. Mar akit erint ez tehat az eu. dolgozok legrosszabbul fizetett reszet. Mert brutto 300 korul van az eu-ben az atlagfizetes ami meg kb. megfelel a nagy atlagnak.

Azaz mirol beszelunk, atlag, azaz 10% feletti emelest kaptak. Persze alulfizetettek, fel lehet mondani akkor majd elobb utobb lesz magasabb beremeles.

2017.12.06. 17:24:44

@Womb Raider:

"Megsúgom, ezen egy darab reggel vagyok fenn a blog.hu-n, amióta beregisztráltam. Ha érdekel, ellenőrizd le. A többi nicket nem is ismerem. "

Közben itt fentebb beismerted a Veres Dorottyát!
:DDDDD

BOAR 2017.12.06. 18:19:09

@pizzaszeletvágó: Doricánál jogfolytonosság van, átnevezte magát a némber, nem új nicket kreált.
Amúgy tökmindegy, a stílusáról hamar megismerni, bármilyen néven trollkodjon is.

atomic power 1986DucaDuca 2017.12.06. 18:40:59

MSZ EDDSZ nyilatkozat
2017. december 5. 19:38

"A kormány, valamint az ágazati reprezentatív szakszervezetek és stratégiai partnereik közti hosszú tárgyalássorozat eredményeként létrejött tavalyi megállapodás értelmében egy több éves béremelés kezdődött meg az egészségügyben annak érdekében, hogy 97 ezer egészségügyi dolgozó élet-és munkakörülményei javuljanak.

A megjelent híresztelésekkel ellentétben minden egészségügyi szakdolgozó alapbére 12%-kal emelkedett novemberben, a szakorvosok és szakgyógyszerészek alapbére pedig 100 ezer forinttal lett magasabb. Ennek eredményeképp egy 4-6 éves jogviszonnyal rendelkező OKJ végzettségű (Besorolási osztály: E, Fizetési fokozat: 02) ápoló alapilletménye a 2010-es 91 ezer forinthoz képest novembertől 183 ezer forintra emelkedett. Egy 19-21 éves jogviszonnyal rendelkező OKJ végzettségű (Besorolási osztály: E, Fizetési fokozat: 07) ápoló alapilletménye 2010-ben még 106 ezer forint volt, most novembertől 209 ezer forintot kaphat kézhez. Egy 7-9 éves jogviszonnyal rendelkező szakorvos (Besorolási osztály: I, Fizetési fokozat: 03) alapilletménye a 2010-es 156 ezer forintról novembertől 469 ezer forintra nőtt.

Az ellenzék hisztériakeltésével ellentétben a polgári kormány betartotta az egészségügyi dolgozóknak tett ígéreteit és az ágazati reprezentatív szakszervezetekkel és stratégiai partnereivel kötött megállapodását, s a szakdolgozók számára 2016-ban új bértáblát alakított ki, amely átlagosan 26,5 százalékos alapbér emelést tartalmazott, idén november elsejétől pedig további 12 százalékkal emelte a tavalyi alapbéreket. Hangsúlyozzuk, hogy alapbéremelés történt, tehát a különböző pótlékok tovább emelik a kereseteket.

A tárgyalások eredményeként létrejött megállapodásban a tárgyalópartnerek rögzítették azt is, hogy nyomon követik, illetve időről időre áttekintik a béremelés hatását, s amennyiben szükséges, elvégzik a változtatásokat, éppen ezért a szakszervezetekkel tovább folytatódnak az egyeztetések. Ennek megfelelően az Emberi Erőforrások Minisztériuma Egészségügyért Felelős Államtitkársága megvizsgálja annak lehetőségét, hogy milyen változtatásokra van szükség annak érdekében, hogy a béremelés mindenki számára pozitív előrelépést jelentsen.

Az ágazati bértárgyalások a héten tovább folytatódnak."

Szerintem bízzuk a kérdést az egészségügyben dolgozók szakszervezeti képviselőinek a kormannyal folytatott tárgyalásaira és ne a kivülállók szóljanak bele. A fentiek szerint ezek a tárgyalasok elég erdemenyesen működnek!

BOAR 2017.12.06. 18:50:57

@atomic power 1986DucaDuca: Mintha ebben is keveredne kissé a nettó és a bruttó bér fogalma...
És nem a 2010-es történelmi múlthoz hanem mondjuk a 2017 októberi bérhez kellene viszonyítani, akkor látszana, hogy a beharangozott emelés mit is jelent...

2017.12.06. 18:58:05

@atomic power 1986DucaDuca: választópolgárok vagyunk, és nem kívülállók ebből a szempontból csak szólok, hogy ezt is láttam már.... most jön a "normális hang" a trolloktól
Figyelj, az első fizetési igazolások eldöntik ezt...

atomic power 1986DucaDuca 2017.12.06. 19:01:20

@BOAR:

Ne aggódj az egészsegügyi dolgozók béréért. El fogják érni azt, amit akarnak. Az EDDSZ vezetését nem olyannak ismerem, akik konstruktív targyalasok utjan ne lennének eredmenyesek ebben a kerdesben. Kormanyzati reszről is megvan az akarat. Mégegyszer: hagyjuk az erdekelteket dolgozi! Komoly targyalasok vannak meg hatra.

atomic power 1986DucaDuca 2017.12.06. 19:04:29

@pizzaszeletvágó:

"Figyelj, az első fizetési igazolások eldöntik ezt..."

Szerintem is, addig meg minek vitatkozni olyan dolgokról, amit nem tudsz biztosan!

BOAR 2017.12.06. 19:04:45

@atomic power 1986DucaDuca: Attól, hogy mi itt beszélünk róla, az érintettek még tudnak dolgozni. Másrészt fenntartom a kétkedés jogát...mert a "komoly tárgyalások"-at már ismerem. Van ugye előzetes szakmai egyeztetés stb., aztán végén van az amit a kormány gondol...
Átvetted a műszakot doricától? Vagy csak nicket váltottál?

2017.12.06. 19:09:33

@atomic power 1986DucaDuca: ha akarom, és most jól figyelj, ha akarom, akkor biztosan tudom, nem te döntöd el, hogy nekem mire van rálátásom...

2017.12.06. 19:12:41

@atomic power 1986DucaDuca: ez mekkora zöldség!
kormányzati szándék, te jó ég, idézem Balog miniszter urat:
"Maffiamódszerekkel viszik nyugatra az orvosokat.... ezen segíthet a CSOK,... továbbá a családi adókedvezmény..." Ez utóbbi 5000 Ft.
Igen, ez a kormányzati szándék, Tervük sincs....

2017.12.06. 19:14:17

@Womb Raider:

Zárjuk ezt rövidre, mert annyira ostoba vagy, hogy azt már mutogatni kellene!
Na idenézz:
"Piacgazdaság-e az a német gazdaság, ahol a német kormány évente 2 Paks II-nyi pénzt ad 'támogatás' gyanánt a szél/nap energiát termelőknek, "
Na kompetencia ember! Ott abban a fenti mondatodban úgy hasonlítottad össze a magyar és a német energiapiacot, hogy egyáltalán nem vetted figyelembe a legfontosabbat, hogy a két piac méretben hogyan viszonyul egymáshoz. Mert, ha a kettő közt nagyságrendnyi különbség van. Márpedig annál is több van, akkor az ilyen típusú összehasonlításnak csak fajlagosan van értelme, ha érted ennek a szónak a jelentését egyáltalán.
De te nem ezt tetted, hanem úgy csináltál, mintha a német villamosenergia iparban elköltött két Paksnyi pénz ugyan annyi lenne relatíve, mint a magyarban. Miközben a valóságban az nagyon, de nagyon nem úgy van.

atomic power 1986DucaDuca 2017.12.06. 19:23:40

Fiúk! Itt befelyezzük. Kezd átmenni a dolog szemelyeskedesbe és a témat is kezditek mas iranyba navigálni!

Draga az időm ahhoz, hogy ertelmetlen dolgokon vitatkozgassak. Nekem az MSZ EDDSZ, -amely az egeszsegügyi dolgozokat kepviseli - velemenye szamít, nem a kivülallok agyalgasa. Majd ha az EDDSZ rosszat mond, na akkor izgulhatunk!

2017.12.06. 19:33:58

@BOAR: igen, nicket vagy regisztrációt váltott

1ghost 2017.12.06. 21:59:31

@atomic power 1986DucaDuca:

Te szarházi hazug orbántroll. Amit beidéztel az nem hivatalos (ksh) adat hanem a fideszes pártkatona Csár Ágnes vezette kamu szakszervezet véleménye a fideszes Éger Istvánnal az élen. Kitörölheted vele a seggedet, mert pont olyan hazugok mind te meg a gazdád.

Cser Ágnes mennyire komolyan vehető, hát erről ennyit:

"Nem ért véget az egészségügyi érdekvédő szervezetek nyilvános legitimációs vitája a keddi tüntetésen, amikor a tömeg egyszerűen nem engedte szóhoz jutni Cser Ágnest, a Magyarországi Munkavállalók Szociális és Egészségügyi ágazatban Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének (MSZ EDDSZ) elnökét."

Látod, hazug fideszest hamarabb utolérni, mint a sánta ebet.

2017.12.07. 05:55:12

@MikeBoy: Matekozz egy kicsit , nem árthat... nem összehasonlítottam, csak megemlítettem, mennyre nem piaciak ott sem a viszonyok. Egy kb harmincszor nagyobb piacon 'eltámogatnak' ötvenszer annyi pénzt, mint amennyi ellopásával vádoltátok a jelenlegi kormányt... Paks csak azért jött szóba, hogy megfogható módon szemléltesse az összeget, mert az látszik, többen itt úgy számolnak, , hogy 1-2-sok. Szóval, így utánanézve még az arányok is nagyjából rendben vannak. Nagy ország>nagy lopás, kis ország>kis lopás. :) A hőbörgés helyett inkább gondolkodj. Ha érdekelnek a hajszálpontos számok, arra is kaphatsz linket, nehogy kitaláld, csak a hasamra ütve írok.
Nnna... még ennyit:
No. egy év alatt megtermel ~550TWh villamos energiát, mi meg ~30TWh-nyit. (A fogyasztásunk ~45TWh) Így még összemérhetőbb a ~4.8GWh-nyi atomerőművi blokk...ami kényelmesen leadná az évi 36-38TWh villamos energiát. Ez a német termelés 7 százaléka. Érted már?
Utálom, hogy gondolkodás nélkül, indulatból kommenteltek.

2017.12.07. 06:07:03

@BOAR: "És nem a 2010-es történelmi múlthoz hanem mondjuk a 2017 októberi bérhez kellene viszonyítani, akkor látszana, hogy a beharangozott emelés mit is jelent..."

De, igen, pontosan hosszabb időtávon kellene vizsgálni, mert ez az egész másról sem szól mint az orbángeci,- ahogyan errefelé PC a titulus- kormány más kormányokhoz való méricskéléséről. "Az orbánkormány tönkretette, az orbánykormány csődbe vitte, zsétzúzta, stb" Nos,az ilyen, hosszabb időtávon tett összehasonlítások mutatják meg, hogy mindez szimpla hazugság. Semmivel nem rosszabb (sőt) az eü helyzete, dacára a sok problémának és nem hogy nem rosszabb, de fejlődés is látható.
Persze ezt már a tárgyi eszközökben való bővülés kapcsán is megbeszéltük, ott odáig jutottunk, hogy, jó, tényleg van több diagnosztikai berendezés... ott csak oda tudtál menekülni, hogy "Igen, van, de több is kéne!!!"
Számold ki, mennyibe kerül egy modern MR a hozzá való infrastruktútrával, kiszolgáló helyiségekkel.
Újra leírom: 2010-ben 30MR, jelenleg 65, 2010-ben CT 73, jelenleg 105. Úgy, hogy nem csak újakat adtak át, hanem régebbieket is felváltottak újakkal.
Hőbörögtök, de nincsenek mögötte adatok, csak a féktelen gyűlöletetek és elvakultságotok.

2017.12.07. 06:08:55

@pizzaszeletvágó: "@Womb Raider:

"Megsúgom, ezen egy darab reggel vagyok fenn a blog.hu-n, amióta beregisztráltam. Ha érdekel, ellenőrizd le. A többi nicket nem is ismerem. "

Közben itt fentebb beismerted a Veres Dorottyát!
:DDDDD"

Jujj... ne égesd magad. Menjetek BOAR-ral és inkább főzőcskézzetek, az a ti világotok. (Az ügynököket meg próbáld lerázni... ha érdekel, tudok jó trükköket;)

1ghost 2017.12.07. 07:56:40

@Womb Raider:

"Magyarországon egyre erősebb ellentmondás feszül az egészségügyre szánt összegek kormányzati kommunikációja, a nemzetközi elemzések megállapításai, valamint a lakosság ellátórendszerrel való elégedettsége között. Összes és fejenkénti kiadás, GDP-arányos költés, százmilliárdok és százalékok nehezen emészthető egyvelege vegyül hétköznapi tapasztalatokkal. Egy egészségügyi tanácsadó cég elemzése most ebben rendet téve megállapítja: a lemaradás még annál is nagyobb, mint eddig gondoltuk. "

Úghyhogy, nyugodtan kitörölheted a segged a gazdád hazugságaival te szarházi orbánbérenc, mert a valóság és az emberek tapasztalatai ebben az esetben sincsenek köszönő viszonyban az aljas propagandátokkal.

2017.12.07. 08:39:05

@1ghost: Te pedig a szádat töröld ki... büdös, barna, ragacsos.
Kit érdekel egy megrendelésre gyártott propaganda anyag? Az objektivitása kb. olyan, mintha a kormány készítette volna. A helytállóságát (szakmaiságát ) illetően is adódnak kételyek...
Kérlek szééépen...PX Consulting Kft. Alkalmazottak száma: 1 fő, 2016-os árbevétel: 2 109 000 Ft Abból már nagyjából ki is jön egy eü dolgozó havi bruttója :))))))

Na, mennyééé máááá...

BOAR 2017.12.07. 08:55:58

@Womb Raider: Baromság. Ugyanúgy, mint a CT masinák esetében. Egy hosszú időszakban nyilván több változás történik, azt pillanatnyi sikernek elkönyvelni látványos ám ordas csúsztatás. A témaindító poszt a jelenlegi emelésről szól, az pedig a múlt havi és a jövő havi bérek különbsége.

2017.12.07. 09:05:00

@BOAR: Stimmt... elbuktad a hazugságod, akkó' lapozzunk.
imerős ballibbant logika.. nincs olyan statisztika, amit ne próbálnátok a saját állításaitok igazolására torzítani. Ha nagy a növekedés, akkor biztos kicsi volt a bázis.. fordított helyzetben viszont azon lovagoltok, hogy, Jájj, kicsi a növekedés volumene :)
Az egyik esetben szimplán megduplázták a berendezések számát a regnálásuk alatt, a másik terén meg 40% feletti növekményt produkáltak. Nézzük meg, mit is csináltak a ballib jófiúk?

A jelen poszt azon lovagol, hogy a béremelés effektív sokaknál nem emelte a borítékban lévő nettót, ami igaz... ám arról jótékonyan hallgat, hogy van-e a bérszerkezet módosulásának, az alapbér emelkedésének pozitív hozadéka? Ide a rozsdás bökőt, hogy van... (hogy mire, azt már leírtam, de cáfolni eddig senki nem cáfolta :) )

BOAR 2017.12.07. 09:41:02

Na sorold a hazugságaimat te retek kurva...

Már baromi unalmas, hogy ha beleverik az orrodat a saját szarodba, szembesítenek a hazudozásoddal akkor nem marad már a tarsolyodban mint minden hozzászólást azzal kezdeni, hogy te győztél és mindenki kussoljon. Nem győztél te sehol csak egyre mélyebbre süllyedsz a hazugságaidba.
Lehet játszani a számokkal meg lehet (félre) magyarázni, hogy a másik mit is akart mondani de ez csak szánalmas vagdalkozás. Ebből nem lesz napidíjad, ha így folytatod, lehúznak a klotyón a megbízóid...legalább a rég kiérdemelt helyedre kerülsz.

1ghost 2017.12.07. 10:00:24

@Womb Raider:

"A költségvetési kiadásokhoz mérve, fejenként, és GDP-arányosan is keveset költ Magyarország az egészségügyre: a lakossági érzéseket és a szakértői véleményeket az OECD legutóbbi jelentése után immár a két hete megjelent Európai egészségügyi fogyasztói index (EHCI) 2016-os kiadása ismét megerősítette. A friss EHCI erős lemaradásról tanúskodik az európai mezőnyben, a sereghajtók csoportjában is jellemzően a leggyengébbek közé tartoznak a magyar eredmények."

Te szarházi orbánbérenc! Mi a retkes kurva anyádról hazudsz? A sereghajtók között is sereghajtók vagyunk, miközben a gazdádnak fontosabbak a rohadt stadionjai.

Az OECD-nek meg az EHCI-nek egy alkalmazottja van? Na takarodj a korrupt tolvaj gazdád seggébe te ótvar bérhazudozó.

2017.12.07. 10:06:09

@BOAR: Te nyámmogtál, hogy lerohadt az eü, semmi fejlődés/fejlesztés :) Osztn mégis. A gyökér stílusodat már a Blogkocsmában is kedveltem. A tipikus kispöcsű-nagyhangú hőbörgő, aki legszívesebben megvakkomondorozna minden nőt, főleg azt, amelyik hazugságon kapja, kiröhögi.
A számokkal valóban lehet játszani... de arra is jók, hogy a hozzád hasonló terelős hazudozókat sarokba szorítsuk. Játszál te is... mutass számokat, amik az állításaid igazolják! Ha nem mennek a számok, mutathatsz képeket is :)
Hol is hazudtam? Lehet, hogy gyurcsókék idején nem is 30 MR üzemelt, csak 26? Na, óbégass tovább, abban nem tudok veled versenyre kelni.

2017.12.07. 10:19:25

@1ghost: Jó kis statisztika... próbálom elképzelni a fantasztikus szloták eü-t... biztos azért jár sok szlovák át Győrbe magánrendelésekre, meg fogorvoshoz, mert náluk fantasztikus az eü ellátás. Vagy az a pár balti állam is érdekes lehet....
Amúgy az feltűnt, hogy a 'lepontozás'-ban jónéhány olyan paraméter is közrejátszott, ami nem elsődlegesen az eü feladata? A halálozás/rák/abortusz/kardiovascularis betegségek jelentős életmódtól való függést is mutatnak... A doktorbácsi nem fogja tudni kicsavarni a cigarettát, vagy a fröccsös poharat a pógár kezéből, de ugyanez a helyzet a cukros zsíroskenyérrel is.
Az orvos megteszi, amit tehet, életviteli tanácsokat ad, de kikényszeríteni azt nem tudja. A magyar sokat dolgozik, keveset pihen és a stressz okozta problémák több ponton hozzájárulnak a halálozási/megbetegedési statisztikák szomorú adataihoz. Ám mindezek csak a hozzád hasonló faék bonyolultságú emberfek számára jelentenek egyet az egészségügy felelősségével.
A paraszt stílusoddal meg kezdj valamit, már nem Sopronkőhidán vagy...

BOAR 2017.12.07. 10:29:10

Blogkocsma?
Ja, ahonnan úgy basztak ki, hogy lábad se érte a földet?
De nyilván ott is mindenki másban volt a hiba...
Szánalmas kis kurva vagy. Ha már elakadt a lemez annál a mondatnál, hogy én hazudok, akkor sorold szépen, hol is hazudtam?
-Vakkomondorozni nálatok szokás, ez a bevált fideszes megoldás a családi problémák rendezésére.
-Számokat lehet követelni de fölösleges, ott vannak a te számaid amiket olvashatsz bárhogy, akkor sem a sikersztorit támasztják alá. Inkább csak szánalmas, hogy nyolc év alatt ennyire futotta a gazdáidnak, pláne annak tükrében, hogy teljesen felesleges beruházásokra eközben mennyi pénzt basztak ki. Ha lenne még egy csepp emberség benned akkor szégyenkezve lapítanál de te inkább teli pofával harsogod tovább a hazugságaidat. Gondolom, kurvának már kiöregedtél, nem kellesz senkinek így a pénzkereset hasonló erkölcsi megítélésű módját választottad. Érthetőnek érthető de ettől függetlenül nem elfogadható...

1ghost 2017.12.07. 10:30:58

@Womb Raider:

Te tetves orbánista bérhazudozó! Ki a faszt érdekel, hogy a gazdád seggében szívód a narkós cigarettát?

Az egészségügyben a sereghajtók között is sereghajtók vagyunk miközben a korrupt, tolvaj fajtád 100 milliárdokat lop évente, kisvasutat, csillogó stadionokat épít, várba költözik, meg olimpiára baszná el a pénzünket ha hagynánk.
Nálatok nagyobb söpredék régóta nem volt a magyarok történelmében.

2017.12.07. 10:43:06

@BOAR: Jajjj... a blogkocsma, mint mérvadó blog. Belterjes smúzolós bagázs, pár kivételtől eltekintve. Azért ugye nem gondolod, hogy a kardomba dőlök a kitiltástól?
Nincs ott hiba senkiben, csak a falkavezérnek mindig igaza van és a csicskák meg lelkesen csápolnak. Elkerekedne a szemed, ha elolvasnál néhány ottani hozzászólótól kapott privát üzenetet, amiben azt javasolták, hagyjam rátok , ostoba hímsoviniszta bunkók vagytok, úgysem lehet igazam veletek szemben. :) Erről ennyit... félnótás vagy a cimbiddel együtt..persze ide is idevonszoltad.

Na... a számok.. ~18-20 év alatt, amiből volt 12 szoc-lib kínlódás, annyi idő alatt összejött 30 MR, meg 70 CT. A fidesz (miközben egyik kezével szétlopta az országot...) ezeket a számokat jelentősen növelte, az egyiket megduplázta. Ha ez nem siker, akkor a pajtijaid regnálása miként jellemezhető? Totális kudarc. Ugye?
Ja... mint mondtam.. inkább én vagyok a kenyéradó gazdád, de ez ne feszélyezzen.
"Gondolom, kurvának már kiöregedtél, nem kellesz senkinek így a pénzkereset hasonló erkölcsi megítélésű módját választottad. "
Ejj... megint a feltételezéseid.. ezzel nyugtatgatod magad? A butus reflexeid.. azért súgok valamit: soha ne azt figyeld, ki mondja, hanem azt, hogy mit mond! Hasznodra válhat.

2017.12.07. 10:45:34

@1ghost: Sejtettem, hogy nem fogod érteni... :) Vigyázz, nehogy te is bekerülj az eü fogaskerekei közé... pedig a sok herbálnak és az olcsó kannásbornak ez lesz az eredménye. :)

1ghost 2017.12.07. 10:49:20

@Womb Raider:

Szóval a tények felmosták veled a padlót! Orbán tetves bérhazudozójaként mégis mi a retkes kurva anyádba reménykedtél?

2017.12.07. 10:52:33

@1ghost: Tények? No, akkor mesélj lécci a statisztika módszertanáról, a súlyozásokról. Meg a világverő szlovák egészségügyről :) Aztán helyére is kerül ezen statisztika.

2017.12.07. 10:53:54

@Womb Raider:

" nem összehasonlítottam, csak megemlítettem, mennyre nem piaciak ott sem a viszonyok."

De, amit tettél az összehasonlítás volt. paks2 árához hasonlítottad a német energiapiacon elköltött bizonyos pénzeket. Ez teljesen értelmetlen önmagában
És ezt azért tetted, mert ezzel akartad alátámasztani a saját hülyeségedet.
Aminek egyébként semmi köze a témához! De idáig már el sem jutottunk.

" Egy kb harmincszor nagyobb piacon 'eltámogatnak' ötvenszer annyi pénzt, mint amennyi ellopásával vádoltátok a jelenlegi kormányt."
Na ez már annyira szánalmas és értelmetlen mondat, hogy csak egy béna TROLL írhat ilyet.

"Paks csak azért jött szóba, hogy megfogható módon szemléltesse az összeget, mert az látszik, többen itt úgy számolnak, , hogy 1-2-sok. Szóval, így utánanézve még az arányok is nagyjából rendben vannak. Nagy ország>nagy lopás, kis ország>kis lopás. :)"

Megint leírom neked azt a szót, ami itt fontos: FAJLAGOS! És én matekozzak?

"Szóval, így utánanézve még az arányok is nagyjából rendben vannak."
Minek néztél te utána? Leírsz valamit és azt sem tudod, mit írsz le.
Mennyivel támogatja Magyarország a megújulókat évente?
Mennyivel a németek?
Miért teszik ezt a magyarok?
Miért teszik ezt a németek?
Mi a két piac jellegzetessége? Mekkora az eltérés a két piac között?
Hol van ezekre a kérdésre a válasz kompetenciaember?

"A hőbörgés helyett inkább gondolkodj. Ha érdekelnek a hajszálpontos számok, arra is kaphatsz linket, nehogy kitaláld, csak a hasamra ütve írok."
Márpedig pontosan ez történt....

"No. egy év alatt megtermel ~550TWh villamos energiát, mi meg ~30TWh-nyit. (A fogyasztásunk ~45TWh) Így még összemérhetőbb a ~4.8GWh-nyi atomerőművi blokk...ami kényelmesen leadná az évi 36-38TWh villamos energiát. Ez a német termelés 7 százaléka. Érted már? "
OMG!
Legalább a jó következtetést vonnád le, ha leírsz néhány számot.
A 30-nak az 550 kb. a 18-szorosa.
Vagyis. Amikor azt akarod megnézni, a németek mennyivel dotálják a megújulókat. akkor:
1 - Eleve nem paks2 beruházáshoz kell hasonlítani, hanem ahhoz, hogy mi mennyivel dotáljuk a megújulókat.
2 - Ezt első becslésnél alapból korrigálni kell egy 18-as osztóval
3 - Aztán meg kell vizsgálni, hogy ki mit miért tesz ebben a témában

és utána esetleg már levonhatsz valamilyen következtetést.
Ehhez képest nézd már meg, hogy te mit hánytál ide nagy dirrel durral.
Aztán ne csodálkozz el azon, ha azt mondom nem is érdemes foglalkozni azokkal amiket itt írogatsz....

1ghost 2017.12.07. 11:02:11

@Womb Raider:

Te seggnyaló orbánbérenc! Anyagba döngöltek az OECD és az EHCI tényei oszt most vonyítasz, mint egy fába szorult féreg. Nagyon helyes!
Akivel feltörölték a padlót annak bizony vonyítani kell.

Ja, és az OECD egy alkalmazottja van! Ha a gazdád ezt meghallja, máris megkaptad az Orbán Legkiválóbb Seggnyaló Kitüntetést!

2017.12.07. 11:20:23

@MikeBoy: "A 30-nak az 550 kb. a 18-szorosa."
Nem mondod? A harmincszoros szorzót elsőnek nem én és nem az energetikára vonatkozóan, hanem a német/magyar piac összevetésében említettem :) Bocsi. a 18 vs. 50 még jobb arány, ugye?
Ha nem érted, mi a különbség egy összeg nagyságának SZEMLÉLTETÉSE (Paks) és két gazdaság ÖSSZEHASONLÍTÁSA között, akkor nagy a baj.
A másik, mert két helyen merül fel a '30'
A 30TWh a jelenlegi termelésünk, ennek amúgy kb. 45% Paks. A német termelés 7% meg a 4db VVER-1200 reaktor egy évi termelésével ekvivalens...

Hogy a sok beszédnek sok alját elkerüljem: Sajnálom, hogy képtelen vagy elvonatkoztatni. Nem az energiapiac (mérete, felosztottsága, termelési volumene) a lényeg, hanem az, hogy bődületes pénzeket folyatnak ki a központi költségvetésből, fejik a fogyasztókat és a pénz hanzatos jelszavakba csomagolva kerül a stróman cégekbe. Érted? Ők nem baszakodnak ledes lámpákkal, meg stadionokkal, kisvasúttal. Ők Energiewende címszóval irreális és meg nem térülő befektetésekhez kapcsolódó támogatásokkal talicskázzák ki a zsét. (Az egész onnan indult, hogy Orbánék (sőt, csak ők, csakis a legtöbbet) lopnak. Orbánék sem volumenében sem arányaiban nem érnek fel arra a szintre ami a németeknél megy. Aminek csak kellemetlen mellékhatása a német gazdaságra, hogy piactorzító/versenygátló beavatkozás.
Tehát mégegyszer... : nem a két ország energetikai piacát kívántam méricskélni, csak a lopás furmányos mivoltára próbáltam rámutatni, mértékét meg a talán többek számára megfogható/felfogható n. darab atomreaktorral szemléltettem volt.
Nem kell amúgy foglalkozni vele, már megszoktam, ha egy állítást cáfolunk, akkor az már hirtelen érdektelenné is válik :)

2017.12.07. 11:24:24

@1ghost: :) Lohol utánam, kiskutyus?
Legalább ne hazudj: "Ja, és az OECD egy alkalmazottja van! "
Ezt nem én, hanem te állítod.. én a felmagasztalt "Egészségügyi tanácsadó" cégre utaltam, a PX Consulting Kft-re. Ugyanis ők készítették a rettenetes lehangoló jelentést, amit az OECD statisztikákból okoskodtak ki. Szumma szummarum... hazudsz és hamis vádakkal dobálózol.

2017.12.07. 11:34:14

@Womb Raider:

"Ha nem érted, mi a különbség egy összeg nagyságának SZEMLÉLTETÉSE (Paks) és két gazdaság ÖSSZEHASONLÍTÁSA között, akkor nagy a baj."

Te tényleg ekkora hülye vagy? Itt nem tudsz hova elfutni.
A hülyeségedet a képedbe tolják.
Próbálhatsz mellébeszélni, de hiába.
Szemléltethetsz bármit bármivel, de abból nem vonhatsz le következtetést.
Azt csak összehasonlítással és elemzéssel teheted meg.
De te a saját szemléltetésedből próbáltál véleményt alkotni és az hülyeség!
De úgy látszik a csökött agyadba ezt nem lehet beleverni illetve egy sunyi troll még lehetsz!
itt van megint az első beírásod:
"Piacgazdaság-e az a német gazdaság, ahol a német kormány évente 2 Paks II-nyi pénzt ad 'támogatás' gyanánt a szél/nap energiát termelőknek, "
Akkor megválaszolom! IGEN ANNAK TEKINTHETŐ!
A kérdésed azt sugallja, hogy nem. És valami paks 2-es SZEMLÉLTETÉSSEL akarod ezt igazolni.
De ennek nincs értelme. Mert ebből így nem lehet levonni semmilyen következtetést.
Öregem ezen az első baromságodon sem lehet túllépni.
Itt látszik, hogy tisztán egy vitaképtelen troll vagy!

1ghost 2017.12.07. 11:50:33

@Womb Raider:

Na, látom, tegnap is itt rohadtál egész nap, és itt rohadsz ma is, mentegetve a korrupt, tolvaj gazdádat.
Csakhogy a végére a helyzet úgy zárult, hogy veled mint orbán tetves bérhazudozójával az OECD és az EHCI felmosta padlót, baromi kellemetlen, megértem.

Úgyhogy rohadhadsz itt most már akármennyit, köpnek rád nagy ívben, mert mindenki tudja, hogy egy hazug orbánista szaralak vagy.

2017.12.07. 13:58:46

@MikeBoy: "Itt nem tudsz hova elfutni."

Mán megint projektálsz. Akar a bánat elfutni. Jól szórakozom rajtad.
"Szemléltethetsz bármit bármivel, de abból nem vonhatsz le következtetést."
Mondjuk a bármit bármivel kicsit túlzás, de oda se neki... amúgy nem szándékoztam következtetést levonni... azzal te küszködsz.

""Piacgazdaság-e az a német gazdaság, ahol a német kormány évente 2 Paks II-nyi pénzt ad 'támogatás' gyanánt a szél/nap energiát termelőknek, "
Akkor megválaszolom! IGEN ANNAK TEKINTHETŐ!"
Nézőpont kérdése... ha megújulókba ruháztál be, akkor , talán :))) Minden más esetben egy rosszul megideologizált szubvenciótól eltorzult piac. Biztos vannak kisebb-nagyobb területei, de ez egy jelentős , stratégiai ágazat és a kormány rondán beavatkozot. Jobbat mondok... nem én, hanem az ottani gazdasági szereplők emelték fel a szavukat az ellen, hogy a hosszú, évtizedekre nyúló megtérüléssel kalkulált és felépített erőművek alól kirúgták a sámlit. Végül a hangoskodók száját betömködték némi kompenzációval és ígérettel. Szerinted mennyire örülnek a piac valódi szereplői, a vevők, hogy a nagy duma, az ingyenvillany ellenére pár év alatt konkrétan megduplázódott a villanyszámlájuk a kormány machinációiból fakadóan? Meg, hogy az adójuk egy jókora részét is beledöntik az Energiewende projektjeibe?

"A kérdésed azt sugallja, hogy nem. És valami paks 2-es SZEMLÉLTETÉSSEL akarod ezt igazolni."
Mit akarok szemléltetéssel igazolni? Megint összekeveredtek a dolgok a fejedben.
Azért újra: a német kormány 2016-ban csak támogatásra 25-26 milliárd EUR összeget költött a megújulós piacon . Érted? Csak támogatásra... nem létesítésre, hanem annak garanciájaként, hogy a beruházók besöpörhessék a kalkulált és elvárt profitjukat. Milyen piac az, ahol a kormány ad profitgaranciát a tőkés társaságok számára???
Hogy érthető legyen a pénz bődületes volumene: ebből fedezni tudnák az éves energiatermelésük 7 %-át... amióta fut ez az idiotizmus, kb 3 éve, ki tudod számolni, mennyivel hasznosabban is elkölthették volna.. ha az lett volna a cél. Ez egyébként nem csak nekem tűnt fel, hanem a német számvevőszéknek, meg feltűnt az "A 2017-es „Európai Klímacsúcs Jelentés – a lényeges adatok mérése” című tanulmányt jegyző Energy for Humanity , Bonnban tevékenykedő civil szervezetnek is.
Friss, ropogós:
energyforhumanity.org/en/news-events/news/climate/climate_leadership_2017/
Remélem, sokadjára érthetővé lett...

2017.12.07. 14:01:29

@1ghost: Nem, megint valami olyat látsz, ami csak a beteg elméd kivetülő képzelgése. Nincs gazdám, ez azért is jó, mert így én döntöm el, mikor, mivel lütöm el az időt. Amikor hozzád hasonló szerencsétlen lecsúszott alkeszeket látok, mindig kibújik belőlem a nagy humanista, próbálok segíteni... esetedben azért már nyilvánvaló, hogy minden áldozat és küszködés ellenére menthetetlen vagy.

1ghost 2017.12.07. 15:48:10

@Womb Raider:

Szóval még mindig itt rohadsz a neten? Miért nem próbálsz esetleg beszélni a tolvaj, korrupt orbán gazdáddal, hogy engedje hosszabbra a pórázt? Akkor az internetes seggnyaláson kívül talán mást is csinálhatnál.
Bár inkább az látszik, hogy a Jóisten téged eleve csahos ebnek teremtett, ergo a póráz hossza úgy jó, ahogy van.

2017.12.07. 16:54:48

@1ghost: :) Rohad a bal felső 7-es fogad, kippajtás, én ugyan nem rohadok. Nyáron szeretek az állatkertben szoktam lógna, ha tehetem... de most buta hideg van, így bejöttem a hozzád majomházba. Szereted a perecet? Vagy almát ennél?

1ghost 2017.12.07. 18:33:23

@Womb Raider: "Nyáron szeretek az állatkertben szoktam lógna, "

Most hagyjuk a picsába, hogy alany, állítmány, ragozás és miegyebek, meg nyelv lenni nehéz, hiszen mindenki tudja rólad, hogy buta orbáncsimpánz vagy.
De minek hirdeted?

Roan 2017.12.07. 21:20:04

@Womb Raider: És gondolom, szerinted az is rendben van, hogy a háziorvosok átlag életkora 60 év? Ki fogja őket pótolni? Komplett orvosi szakmákban van hiány, de ez tényleg nem baj, mert a főorvos haver, aki nagyon jól érzi magát itt, azt mondja, minden rendben

2017.12.08. 05:53:50

@1ghost: Jujj... most megfogtál. (Az azért talán már feltűnt, hogy sem a fogalmazással, sem a nyelvtannal nincsenek különösebb problémáim. Elárulom a titkot, közben telefonáltam és a macskám is jött kaját kérni... lehet akkor vesztettem el a fonalat. Ám azért érted, kicsi főemlős? Vagy végre van miben megkapaszkodni? Szerintem nyugodtan lendülj tovább, most se kex, se alma.)

2017.12.08. 06:07:48

@Roan: Ez érdekes kérdés.. mert pl. nekem 45 éves a háziorvosom, de 50 feletti nagyjából soha nem volt. Azzal nehéz mit kezdeni, hogy a kies borsodi, szabolcsi törzsi területekre nem nagyon találni elég bátor, kalandvágyó jelentkezőt. A statisztikát nem ismerem, nem tudom, hány betegre(lakosra) hány orvos jut, milyen eloszlásban... bár dereng valami eustatos adartsor.. majd megkeresem. Abban amennyire emlékszem, nem volt olyan rettenetesen kirívó a helyzetünk. A korra vonatkozóan sem láttam hivatalosan megerősített statot. Ha van, linked, érdekelne.
Csak a saját tapasztalataim vannak (annyira nem vagyok hülye, hogy ne sejtsem, nem általános érvényűek) abban meg azt látom, hogy sok fiatal orvos van, bár kérdés, meddig maradnak. Mondjuk ez egy megyei oktató kórház, lassan egyetemi oktató státuszba kerül, szóval speciálisak a körülmények.
Egyébként... nem tudom, mennyire ismered az angol eü-t... na, ott sem nagyon találkozol átlagos esetben brit orvossal. Már az is óóóóriási buli, ha legalább beszél angolul :) Szerintem ez (bár nem jó, kétségtelen) a helyzet nem egyedi, ahogyan más szakmákban, úgy ebben a hivatásban is a magasabb bérek és a kisebb megterhelés irányába áramolnak a mobilis emberek.
De legyen igazad, van probléma. Miként gondolod megoldani? Miből tudnál 4-8szoros béreket biztosítani az orvosoknak? (Mondjuk a nőgyógyászoknak, meg fogorvosoknak nem muszáj, ők még véletlenül sem vándorolnak... nahááát...) Szóval? Emeljünk járulékokat? B@sszuk ki végre a rendszerből a milliónyi potyautast/parazitát? A hiba felismerése jó, fontos, de látni kéne, legalábbis sejteni, merre keressük a megoldást. (Kérlek, ne kezdj stadionozni, mert az eü költségvetéséhez képest az nagyon-nagyon morzsányi tétel, nem lenne megoldás. a WC-papírt, meg a kézmosót talán fedezné. A bérek rendezéséhez csepp a tengerben. Másrészt , ha megemeled az orvosok fizetését EU szintre, az lavinát indít el, újabb források bevonását igényli. Legyen, én állok elébe... de akkor szigorúan csak azok kapjanak ellátást, akik jogosultságot szereznek. Járulékkal, biztosítással, mindegy, de szűnjön meg végre az áldatlan állapot)

1ghost 2017.12.08. 08:14:15

@Womb Raider:

Persze, persze,emiatt kár frusztráltnak lenned, látom aludni sem tudtál.
A macska, a telefon, meg hát a fejed félig éppen a tolvaj gazdád seggében volt. Semmi gond.

2017.12.08. 09:07:02

@1ghost: Ennyi telik tőled, kispöcs? A trágársággal pótolod a férfiasság terén fennálló (kis képzavar..) deficitet??

Roan 2017.12.08. 17:37:48

@Womb Raider: A házi- és gyermekorvosok átlag életkoráról Póta György nyilatkozott, de itt ez a link már valamennyi megoldást felvet:

www.haosz.hu/media/2017-05-23/van-remeny-csak-valtani-kell

Összességében az EU-hoz képest az 10000 főre jutó orvosszám elég jól áll itt, de ha a kórházakhoz nézzük, akkor már baj van. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy nem csak házi- és gyermekorvosok szintjén van probléma, pl. radiológus, patológus, mentős, védőnő és aneszteziológus hiány is van. Magyarán: a nem borravalós és/vagy komplexebb szakirányok hiánnyal küzdenek. Ugyanakkor a szakma csúcsán (a 70 éves főorvos és társai) felmérések alapján nagyon jól keresnek, kb. úgy, mint a nyugati társaik.

Tehát: sok a kórház, egyenlőtlen a jövedelmek eloszlása, és emellett a kórházak gazdálkodása nehezen átlátható (hogy mit használtak fel valójában, és mit csak a pénz miatt írnak be, befogadnak külföldi fizetős pácienseket állami kórházba, stb.).

Amit lehet tenni, az valóban fájdalmas, de enélkül nem megy: kisebb helyi kórházak megszüntetése, megyénként 1-1 kórház megtartása. Megoldani, hogy legyen kontroll a gazdálkodásban és a betegek elosztásában, Ha főorvos nem 3 milliót keres, és a kezdő 200-at, hanem ez kicsit jobban eloszlik, akkor van esély, hogy többen maradnak itt. Pályamodellt, jövőképet biztosítani az orvosoknak (de ne úgy, mint a pedagógusoknak). Ezután még hátravan a legnehezebb, a hálapénzt TB-járulékba vagy magán EÜ-rendszerbe konvertálni. A vizitdíj sem volt rossz ötlet, csak az akkori ellenzék elkaszálta, én simán visszahoznám.

Ja, és a legfontosabb, a megelőzés. Elég rosszul állunk a várható élettartammal és a betegségek kezelésével (pl. elhízás vagy rák miatti halálozásban elsők vagyunk/voltunk az EU 28-ban). Ezért akár biztosításban, akár más módon ösztönözni az egészséges életmódot, amit oktatni is kellene. Szűrővizsgálatok megfelelő eszközökkel. Több járóbeteg vagy 1 napos műtét, most a támogatás miatt fektetik a kórházban napokat feleslegesen a betegeket, pedig az pénz. Ezen felül még lehet bevonni forrást a felesleges projektekből (a stadionokon kívül akad még bőven).

Ezt viszont senki nem fogja meglépni, mert nagyon sok embernek fájna.

2017.12.08. 19:18:48

@Roan: Köszönöm! Elolvasom.

Az általad leírtakkal kb egyetértek. Igen, trivia, hogy az orvos társadalom (kaszt..) felső régióiban hihetetlen jövedelmek csapódnak le... néha azért egy részük áramlik lefelé. Egy osztályvezető főorvos professzor magánrendelésén egyszerű a tarifa számítása... 1 perc 1000Ft. A rendelőt, a diagnosztikai eszközöket a kórház biztosítja, nyilván kedvező feltételekkel. Ahogyan persze több másik orvos is él a lehetőségekkel. Ez egyfelől jó... de másfelől ki tudja mennyi pénz folyik így el. Azt is megtapasztalhattam, hogy amikor csak lehetett, hétvégére hazaküldtek, de természetesen az ágyam maradt és papíron folyamatos kórházi ápolásban részesültem. Nekem jó volt hazamenni, a nővérek terhelése két napra csökkent, a kaja megmaradt... win-win.. csak az eü pénztár meg ne tudja.
A profilakszis szerintem nem kizárólag az eü felelőssége. az egészséges életmódra nevelést egészen kis korban kellene már elkezdeni ,a felvilágosításhoz nyilván be lehet/be kell vonni szakembereket, de sokat át lehetne adni a gyerekeknek a napi iskolai órák során is.
Viszont az utolsó mondatod a 22-es csapdáját idézi... a zemberek elvárják, sőt, követelik, hogy a kormány tegye rendbe az eüt, minden legyen jobb... de ne kerüljön több pénzbe nekik személy szerint... háát így nehéz lesz.

élhetetlen 2017.12.14. 17:16:17

@Womb Raider: Kicsit késett a válasz, de a gépem rekreációs kurzuson volt. Van ilyen.
Hát igen a te érved, az hatásosabb: „hazudsz”. „Én nem állíthatom, hogy jelenlegi tudásunk szerint biztonsággal tárolható az atomhulladék”, de csatolsz egy linket, ami szerint megoldva. Ha nem hiszed, amit mondasz, akkor miért mondod? A http://atomcsapda.blog.hu/2017/05/21/egy_atomeromu_kornyezetvedelmi_engedelyezese_ha_formailag_oke_akkor_tartalmilag_is_oke?full_commentlist=1#comments” bejegyzésnél csatoltad, amiből idéztem. „„Műszaki biztonsági célkitűzés, hogy a tároló létesítmény tervezésénél figyelembe vett valamennyi feltételezett esemény esetén a lehetséges következmények az elfogadható mértéken belül legyenek, valamint a balesetek valószínűsége kellően alacsony legyen.”. Mert majd a szakemberek. Ezzel szerinted meg van oldva az atomhulladék végleges tárolása. Részedről. Ja. Vagy nem úgy gondoltad? „Az nem zavar, hogy hány szakember dolgozta ki a technológiát, amivel az Egyesült Államoktól Pakisztánig , Franciaországtól Svédországig jelenleg is tárolják ezeket a hulladékokat?”. Vagy ez sem azt jelenti, hogy azt mondod, hogy te tudod, hogy már tudják?
Az informatika, amit nyilván csak félreértettem. Te nem azt írtad, hogy „A példádban szereplő 30 adatbázis kizárt, hogy teljesen unikális megvalósítás, minden egyes helyen teljesen más struktúrában felépített,egyedi nyelven implementált adatbázis lett volna. KIZÁRT .”. (atomcsapda.blog.hu/2017/05/21/egy_atomeromu_kornyezetvedelmi_engedelyezese_ha_formailag_oke_akkor_tartalmilag_is_oke?full_commentlist=1#comments) 2017.05.23. 17:10:50 Igaz, az összeomlásról szóló megjegyzésedet, hogy olyan NINCS, nem találtam meg, de azért találkozhatsz összeomlásokkal, mint már írtam. Te írtad, hogy az ismereted annyi, hogy „Tanultam adatbázis kezelést, egyszer unalomból, egyszer meg a gyerekemmel :)”. Most akkor, hogy jön össze az, hogy ha az a véleményem az atomtároláshoz értésedhez, és a számítástechnikai hozzáértésedhez, ami, és te azzal cáfolsz, hogy hazudok rólad és a hozzáértésedről, és nem úgy volt? Nem ciki ez neked?
Ez meg jó! „Arról is megfeledkezel, hogy nem én voltam az egyetlen, aki szintén nem értett veled egyet.. a véleményed mögé viszont nem sikerült onnan senkit felsorakoztatni :)„, meg volt valahol, hogy „milliószor leírtuk”. Az, hogy neked támogató sereg, vagy csorda kell, az a magánügyed, én egyedül is teljes értékű embernek érzem magam.

élhetetlen 2017.12.14. 17:46:57

@Womb Raider: „Az övsömör teccik :) olyanom volt, adtak rá Aciklovirt, meg Millgammát és jézus.”. Na, ennyit az eszedről. Igen, ennyi, ha rád néz az orvos, megállapítja, hogy mi van, és felírja a gyógyszert. Én arról írtam, hogy nem nézett rám, nem írt fel gyógyszert, ami akkor kellett volna, hanem, három héttel későbbre kaptam volna időpontot, amikor már a tünetek is eltűnnek. Tényleg ennyi eszed sincs, hogy egy ilyen szitut megérts? És okosnak képzeled magad? Ezen meg már csak röhögtem: „mindig kibújik belőlem a nagy humanista, próbálok segíteni...”. Belőled a humanista…

2017.12.14. 19:01:21

@élhetetlen: Értem...tehát akkor összefoglalva a bő lére eresztett magyarázkodásod: olyasmiken lovagolsz, amiket nem tudsz igazolni, hogy állítottam volna, vagy olyasmiken, amit megfeszülsz, hogy félremagyarázz... a nirvana érvelést már akkor is a fejedre olvasták, most sem tudok mást tenni. Azon kattogsz, hogy nincs abszolút biztonság... ebből látszik, fingod nincs az ipar működését illetően... de nyekeregj csak tovább, a szakemberek leveszik a válladról a gondolkodás és a felelősség összes terhét és a biztonságodon sem esik csorba.

" Na, ennyit az eszedről. Igen, ennyi, ha rád néz az orvos, megállapítja, hogy mi van, és felírja a gyógyszert. "
Nos... valóban az eszemre hagyatkoztam. Megszemléltem a tüneteket, a jelentkező fájdalommal összevetve az internet bugyrából egy egészen jól illeszkedő diagnózis jött fel.. úgy mentem az orvoshoz, hogy tudtam, lehetőleg az első héten gyógyszer kell és az orvos rá is bólintott. Ha nem így lett volna, akkor kb fél óra alatt szereztem volna gyógyszert. Mondom: élhetetlen vagy és újra és újra sikerül is illusztrálnod. Máskor is szenvedj, nyavalyogj... de nehogy elmenj egy magánrendelésre, mert az 1 óra és 7500Ft.

Elgondolkozom, hogy 500 évvel ezelőtt az ivarérett kort sem érted volna meg... most meg...

élhetetlen 2017.12.14. 20:08:04

@Womb Raider: Nem bő lére eresztett magyarázkodás volt, csak idéztem, hogy hol, mikor mondtad azt, amit te szerinted nem mondtál, és ezért hazugnak neveztél. „a szakemberek leveszik a válladról a gondolkodás és a felelősség összes terhét és a biztonságodon sem esik csorba.”. Ehhez a kijelentéshez nagyon nagy fokú butaság kell. Mi alapján fogadsz el valakit szakembernek? Valaki azt mondta róla, valaki kinevezte? Erről ennyit. És már megint elfelejtetted, hogy miről beszéltünk. Az volt a téma, hogy bár költenek az egészségügyre, de a legdrágább időpontos bejelentkeztető rendszer megléte nem biztosítja a betegellátást. Nem érted, ugye? Menjek el magánrendelésre, de akkor miért költöttek annyit a TB-s számítógépes rendszere? Csak, hogy legyen? A beteg meg menjen magánrendelésre? Nem érzed a zavart az (erőben) agyadban? Persze, hogy nem , nem látod a saját ellentmondásaidat sem, ahhoz buta vagy, leszedsz innét , onnét információkat, és vagdalkozol velük „okosságod” tudatában.
500 évvel ezelőtt? Ha te ezzel a mentalitással éltél volna, és mindenkinek elmagyaráztad volna, hogy az adóbeszedő milyen jó ember, mert az országra költik az utolsó petákodat is, téged egyszerűen agyonvertek volna. Jogosan.

2017.12.15. 06:08:21

@élhetetlen: Ne menjél... inkább gyere ide, panaszkodj, sírj! Az a te kompetenciád.
A szakember kérdésre... minek alapján fogadok el valakit szakembernek???? Talán a szakemberképzés, felsőoktatási rendszert véve alapul, aztán az adott mérnök, kutató addigi munkásságát, referenciáit. Ugye nem azt akarod sugallni, hogy ilyen volumenű és ilyen kritikus beruházások, létesítmények megtervezését, felépítését és üzemeltetését az utcáról összefogdosott emberekre, vagy pályakezdőkre bízzák bárhol a világon? Az általad semmire nem becsült mérnökök munkájának (is, meg a tudósoknak, kutatóknak, akik általában maguk is mérnökökként kezdték..) köszönhető az, hogy a hülyeségeid szórhatod a szélbe.. Egy ilyen rendszer/építmény/gép bármi , megalkotása az azzal kapcsolatos összes ismeretünket tartalmazó precízen rendszerezett, elemzett tudásbázison épül. Ha te ezt képtelen vagy elegendő biztosítéknak elfogadni, ötvözve azzal, hogy a gyakorlat is azt mutatja, eljutottunk arra a szintre, hogy a vállalt kockázat messze eltörpül az egyértelműen realizálható haszon mellett. Voltak idők, amikor egy gőzgépet sem tudtunk üzembiztosra összeszerelni... most meg akár egy évig is megy folyamatosan, akkor ellenőrzik, a szükséges cseréket, javításokat elvégzik és megy tovább a gép.. forog, az alkotó pihen. Te meg kételkedj... mondjuk az orvosokban nem kételkedsz? Hiszen az "embergép" más rendszer, nem mi építettük, a működésének finom részleteit még mindig nem ismerjük teljeskörűen, de bizonyos hibákat azért már képesek vagyunk eliminálni, elnyomni. De nem tökéletes az orvostudomány, sokszor ér ismeretlen területek határára. Én a helyedben addig nem mennék egyetlen orvoshoz sem, amíg valami független szakvéleménnyel nem igazolják, hogy mindent tökéletesen ismernek, tudnak. Sejtésem szerint a születésednél is valami műhiba következhetett be, vagy csak simán a fejedre ejtettek.
Szóval élj ahogyan jólesik, lepkeszárny rebbenése sem vagy a tornádóban, a világ majd gondoskodik rólad, egy hülyével több, vagy kevesebb, már mit sem számít.

Ritkán találkozni ennyire sokat (mindent) mondó nickkel... tökéletes választás volt, minden elismerésem!

élhetetlen 2017.12.15. 15:37:31

@Womb Raider: Úgy tűnik, neked a „mérnök”, az olyan, mint egy törzsközösség tagjainak a sámán, vagy varázsló. Nekem csak az egyik végzettségem, és az ember az ismerőseit zömmel a suliban és a munkahelyein szedi össze, így én tudom, hogy van jó mérnök, és van semmitérő is. Ugyanez az orvosokra is igaz. „felépítését és üzemeltetését az utcáról összefogdosott emberekre, vagy pályakezdőkre bízzák bárhol a világon?”. Dehogy, de azért nézd meg, mikor olyanok fogadnak el egy tervet, kiválasztott „szakembertől”, akiknek semmi köze a szakmához. Csak egy példa, a Nemzeti Színház. Igen, építészmérnök tervezte, hogy kinek tetszik, az még lehet ízlés kérdése, de, hogy pocsék az akusztikája, az tény, és az is, hogy egy színházba elfelejtett kelléktárat tervezni. Ezért van az oldalához utólag odatákolva egy „csónakház”. De mérnök tervezte!
(és a mostanában egyre gyakoribb, hogy nem is kell semmiféle hatástanulmány, nyomjuk soron kívül, az engedélyeztetéshez ez felesleges).
Visszatérve az egészségügyre. Amiről írtam, a méregdrága időpont osztásos rendszer, amiből az következik, hogy rá sem néznek a betegre, majd jöjjön három hét múlva. Ha azt írom, hogy ez nem betegbarát, nem a betegek érdekeit szolgálja, akkor te közlöd, hogy hülye vagyok, és fejre ejtettek. Tényleg nem tudom, hogy képes vagy-e bármit átgondolni.
A nickem. Mindegy, csak mielőtt kibújik belőled a „nagy humanista”, és elkezdesz (le)sajnálni. Akkor vettem fel, mikor a vezetés kitalálta, hogy azokat a pénzes deviza alapú hiteleseket „megsegíti”, akinek van annyi kp-je, amennyi deviza alapú hitele, és kaptak frankonként 50 forintot a közösből. Nekem is volt, (kocsira, három évre), de már lejárt, nagyon jól jártam vele, de jobban jártam volna, ha még kapok frankonként ötven forintot. Ebből is kimaradtam. Ahhoz mindig elég jól kerestem, hogy ne kapjak majdnem ingyen tanácsi lakást, ergo nem is tudtam megvenni 10 %-on, egy ilyentől vettem meg tízszeres áron, ugyanabban az állapotban, ahogy ő fillérekért megvette. Minden „jó”-ból kimaradtam, az élhetetlen erről szól, és inkább ironikus. Ha te mindebből kaptál, akkor nyilván „életképesebb” vagy nálam, és, ha még trafikokat is nyertél, akkor biztosan. De továbbra sem foglak értékelni sem az életképességedért, sem az eszedért.

2017.12.15. 18:29:34

Logikus... ha aNemzetit nem színházakra . koncerttermekre szakosodott építész/építész team tervezte, akkor evidens, hogy a világon semmit nem építenek megfelelő (optimális) tudású szakemberek. Paksokat meg kizárt... oda csakis olyanokat engednek, akik 12 év alatt végezték el az egyetemet és a legkomplexebb feladatuk egy kerti sütögető kemencévelegybeépített pálinkafőző volt.
Hihetetlen módon vagy képes érvelni...
lehet,elfogult vagyok a mérnöki hivatást űzőkkel, és mindig őszinte csodálattal és áhítattal szemlélek egy-egy zseniális mérnöki alkotást. Legyen az egyéni alkotás, vagy százak összehangolt munkájának eredménye. Már egyre kevesebbet tevékenykedem a saját területemen, de mindig bizsergető érzés volt létrehozni valamit, ami ugyan nem egy fúziós erőmű, de tartalmazott valamipici egyediséget..és működött..és működött..és tizennyolc évvel azután is működik.. Szóval sokra tartom azokat, akik anno még rajzgépek melett zsibbadó lábakkal, logarléccel bíbelődve is képesek voltak megépíteni egy olyan bonyolult és kritikus elemeket tartalmazó rendszert, ami évtizedek műltán is irtózatos energiákat szabadít fel és tart mégis kordában. A másik terület, amire jogosítványom szól, már korántsem ilyen izgalmas, őszintén szólva inkább hobbi, mint munka... Meglep, hogy olyan szakmát választottál, aminek képviselőit ilyen lefitymálóan minősíted.. felesleges időpazatrlásvolt ennek tükrében.
Az élhetetlenségről... még a végén kiderül, hogy én vagyok kettőnk közülaz élhetetlenebb :) Konkrétan azért, mert én egy büdös petákot se kaptam semmilyen jogcímen a közösből, viszont megadatott a lehetőség, hogy elég szép összeget lapátoltam be a sok év aalatt a feneketlen kalapba. Hitelem soha nem volt, még a sarki kisboltban se... egyedüli szerencsém, hogy a család stabil hátország volt, ösztönző és elkötelezett.Soha nem csináltam világrengető nagy dolgokat, de mindig rendesen megfizették a munkámat/munkánkat és így még az állami csöcsre sem kellett rácuppanni. Ötven évesen simán elmehetek nyugdíjba... a céget többször meg akarták venni... egyedül azt bánom, hogy csak egy gyereket szültem...és ő már távol éli az életét.
No, de ennek igazából sok relevanciája nincs... talán annyi, hogy ez segít annyira optimistán néznem a világot, hogy az sokakat kiakaszt..de oda se neki. Azt gondolom, semmivelnem vagyok jobb, mint a nagy átlag, csak soha nem másba kapaszkodva kerestema boldogulásom és soha nem okoltam másokat, ha valami nem úgy ment, ahogyan szerettem volna. A lehetőségeimmel abban a nyomorult kis országban is tudtam élni, amit a legtöbben a saját eredménytelenségük okaként jelölnek meg...ki tudja.. lehet, más a felelős..

2017.12.15. 18:31:07

@élhetetlen: "De továbbra sem foglak értékelni sem az életképességedért, sem az eszedért."
Soha nem jelentkeztem ilyen igénnyel...ez már megint olyasmi, amit csak te képzelsz bele kettőnk vitáiba.

élhetetlen 2017.12.15. 20:32:44

@Womb Raider: Értem, nem igényled, hogy valaki értékelje az eszedet, logikádat. Tényleg úgy néz ki, hogy az ilyen „elismerésre” vágysz, (valami mazochizmus?), amilyet csak ebben a kommentfolyamban 2017.12.06. 12:12:03-ig kaptál,
„azon vigyorogsz te nyomorult”, „Ezért nem szeretem a politikailag képzetlen, a kiadott direktívákat nem ismerő lelkeseket. Beleszalad a libbantak pofonjaiba (lejáratja a NER-t ezzel)”, „Te szarházi orbánista bérhazudozó”, „Azt ugatod, hogy amíg találnak olyan embert aki ennyiért is elvégzi a munkát, addig minek fizessenek többet?”, „Látom keményen megdolgozol a pénzünkért!”, „hány járulékot nem fizetőnek kell ellátst biztosítani és ez mibe kerül a többieknek... építgetjük a saját stadionunkat,vasutainkat,jégkorcsolya pályáinkat,saját focicsapatzunkat, kollektív rablás folyik itt kérem,de csak a nép részéről. :) Igaz? :)”, „Te aztán foglalkozol itt ezzel a hibával, de a szituációval magával valahogy nem.Le van írva, ott van az orrod előtt minden.”, „de olyan hülyeségeket tolsz ide, ami te kompetenciádat már rég elásta öregem.”, „Te egy velejeig romlott, cinikus, eredendoen mocsadek kocsog vagy”. Eddig az időpontig több, mint húsz ilyet kaptál, tovább nem számoltam, és legalább két ember volt, aki egyetértett veled. Persze, ez neked jelentheti azt, hogy mindenki hülye, csak te vagy helikopter… Arról már nem érdemes beszélnünk, hogy egy egyszerű, hétköznapi egészségügyi problémára, mint a betegfogadás, csak ezt tudod válaszolni. Na, erről, és rólad ennyit.

2017.12.16. 06:04:06

@élhetetlen: Tudod, majd legközelebb azt is másold be kik is írnak efféléket... (meg mennyiért ;) ) Ugye azért egy liberálfasizta gyülekezőhelyül szolgáló blogon nem annyira meglepő, ha a szerintük kormánypárti kommentelőket a sajátosan kifinomult, a ballibb identitás oszlopát adó trágár, ostoba, gyűlölködő stílusban támadják? Ebből azért ugye nem muszáj messzemenő következtetéseket levonni arra nézvést, hogy kinek állítása mögött van valóságtartalom?
Ha taga20 meg a seggéből kirajzott tucatnyi hasonszőrű azt állítja, hogy fizetett troll vagyok, akkor vita kizárva. Megmondták, úgy van! Köcsög vagyok, mert azt mondták? Naná!! A vicc, hogy egyik sem tudott semmit cáfolni, csak fröcsögtek nagy tehetetlenségükben..és itt érünk el hozzád. Te pont ugyanilyen vagy. Nem cizellálom: ostoba, nyavajgó-fanyalgó lúzer vagy, aki nem képes a problémáit önállóan megoldani, sír-gyalázkodik,mindig másban keresi a sikertelensége okát de bízni sem bízik persze senkiben. Fura fintor, hogy ezt azzal kompenzálod, hogy igyekszel mindenkit lehúzni a saját szintedre. Ha te képtelen vagy valamire kielégítő megoldást találni, akkor nyilván senki más sem képes...
Na, szenvedj tovább, az a te életed.
(Csak szólok... tegnap az egyik generátor csökkentett teljesítménnyel ment a 4-es blokkban, Pakson. Szerintem menekülj, a radioaktív felhő már elindult feléd... vagy izé...
süti beállítások módosítása