10+1 KEDVENC SOFŐR TÍPUSUNK
2016. december 07. írta: bereljautot.com

10+1 KEDVENC SOFŐR TÍPUSUNK

Legyen tél vagy nyár, minden évszaknak megvan a maga vezető típusa és stílusa. Néha csak mosolygunk, olykor morgolódunk rajtuk, meg aztán sokszor el is felejtjük, hogy mi magunk is tudunk sokfélét produkálni az utakon. Csokorba szedtük a kedvenceket, az évről-évre visszatérő stílusjegyekkel.

1. Téli sofőr

Mindkét nemből sorolhatunk ide; ők azok, akiknél az első hópihe földetérésével felvillan a LED lámpa: “Juhuuu! Van egy autónk a garázsban!” Alapvetően nincs is gond ezzel, irigylésre méltó, ha valaki csak havazáskor, vagy az utak masszív jegesedésekor veszi elő a féltve őrzött járgányt, de veszélyes, ha az nincs rendszeresen használva, és nincs felkészítve az aktuális téli időjárásnak megfelelően, illetve a sofőr sem rendelkezik kellő gyakorlattal.

cikk6_1_teli_ferko.jpg

2. Álljunk a másik tomporába – sofőr

A „Kiskifli-nagykifli” pozíció nagyon romantikus, de nem az utakra való. Ezen túl halmozottan veszélyes lehet egy esetleges nem várt fékezéskor, és felesleges problémát is generálhat, nem beszélve arról, hogy a követési távolság be nem tartása szabályellenes. De mégis csak azt tudjuk mondani, gyertek-gyertek libuskák, mert ha gáz van, a kárt ti rendezitek. A kérdés csak az: vajon megéri?

cikk6_2_kovetesi.png

3. Hétvégi sofőr

Tíz kiló lisztért és ugyanekkora mennyiségű finomított cukorért valóban autóba kell ülni, megérti ezt az ember. Ennél kevesebbért is autóba pattanunk, hiszen a kényelmünk fontos, és minek cipekedjünk, ha itt van Ráró a vasló, aki mindent szépen hazacipel a kis puttonyában. Ha te is csak ritkán, vagy alkalmanként használod az autódat, szerencsés figyelembe venni a dinamikus vezetés elvét, és törekedni a megengedett sebesség elérésére. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, minél lassabban megyünk, annál inkább eleget teszünk a biztonságos közlekedés elvárásainak, de NEM! A forgalom akadályozása az indokolatlanul lassú haladással ugyanolyan veszélyforrás lehet! Figyeljünk egymásra!

cikk6_3_hetvegi.jpg

4. Minden mással foglalkozó sofőr

Kortól, nemtől függetlenül nap, mint nap találkozunk az esettel, amikor a reggeli dugóban ácsorogva átbámulunk a „szomszédba”. Van, aki éppen a reggeli szendviccsel harcol, hogy a paradicsom ne csurogjon ki a zsömle mellett, mások a kávé kupakját próbálják visszaszorítani a papírpohár tetejére. A hölgyek előszeretettel pillát festenek vagy épp egy komplett make-upot pattintanak fel csinos kis orcájukra, de tanúi lehettünk már lassú sebesség mellett, tökéletes profizmussal történő körömlakkozásnak is. Érthető, hiszen perceket lehet így megspórolni a reggeli készülődéssel, és a fürdőszobát sem foglaljuk el a család többi tagja elől. A gyártók már mindenféle kütyükkel telerakták az autókat, így ez is pompás szórakozást jelenthet a sofőröknek, míg – jobb esetben – várakozás közben elütik valamivel az időt. Reméljük, marad két szabad kéz mindemellett, hogy valaki vezesse is azt az autót.

cikk6_4_mindenmas.png

5. Idős sofőr

Apánknak is – túl a hetvenen – van jogosítványa, autója is, mi mégis azt javasoljuk, vegye igénybe a tömegközlekedés által nyújtott remek szolgáltatásokat. Egyrészt ebben a korban már ingyen van, másrészt nem okoz tömegkarambolt, és saját magára nézve is kevésbé veszélyes, ha tapasztalt buszsofőrre bízza az utazást. Mikortól számít valaki „idős sofőrnek”? Amikor szemüvegben sem tudja már bekötni a cipőfűzőjét, és a hallása is római katolikus.

cikk6_5_idos.jpg

 

6. Csajokat bámuló sofőr

Onnan tudjuk, hogy itt a tavasz, amikor a hölgyek szoknyája rohamosan megrövidül. Nem tudom, kit kéne büntetni, a hölgyeket vagy az autósokat, akiknek a kurta szoknya látványára hevesen tolul a vér a szívükbe (kinek-hova), és az ablakot félig lehúzva vad kurjongatásba kezdenek. A bajt még tetézik, amikor ezzel egyidejűleg arra húzzák a kormányt, amerre a fejük fordul. Csak óvatosan, uraim!

cikk6_6_csajokat.jpg

7. Mindent tudok – sofőr

Egyszer elmentünk télen hóláncot bérelni – igen, ilyen szolgáltatás létezik -, ahol megkérdezték, elmondják-e nekünk, hogyan kell azt használni, vagy esetleg mi is profik vagyunk hóláncban. Végignéztünk magunkon és egymáson, átgondoltuk a lehetséges helyzeteket és inkább azt választottuk, ugyan mondják már el, mi a témakör. Készségesen modellezték a tudnivalókat, mi meghallgattuk, rögzítettük a hallottakat-látottakat, majd mosolyogva elmeséltek a fiúk egy történetet, amikor is egy hátsókerék meghajtású jármű tulajdonosa szintén bérelt ilyen eszközt, de nem élt a tájékoztatás lehetőségével, állítása szerint mindent tudott a technológiáról.

Másfél óra múlva megérkezett az első telefonhívás, miszerint van egy kis probléma a hólánccal: csak kettő van a dobozban… Rövid beszélgetést követően ment is a megnyugtató válasz, jól van ez így, ennek ennyinek kell lennie. Fél óra elteltével újra csörgött a telefon, a hívó ugyanaz, aki kissé emelkedett idegállapotban jelezte, hogy a termék egy sz*r, mert hiába szerelte fel az autó első kerekeire a hóláncot, az autó meg sem mozdul. A kollégák feltettek néhány kérdést, majd javasolták, hogy amennyiben valóban német típusú, propelleres márkajelzésű autója van, úgy abban az esetben az hátsókerék meghajtásos, legyen kedves azokon próbálja meg újra…

Tanulság, hogy a jó pap is holtig tanul, nagy bajunk nem lehet, ha néha hagyjuk, hogy a hozzáértő kollégák tájékoztassanak bennünket erről-arról, elkerülve a kellemetlen helyzeteket. 

cikk6_7_mindenttud.jpg

8. A sötétben is jól látó sofőr

Látni és látszani. Ez a szabály. Nem azért kell felkapcsolni a jármű lámpáit, hogy a pirosban várakozva elolvassuk a Népszavát, hanem hogy lássuk az utat, valamint ami még ennél is fontosabb: BENNÜNKET lássanak! Mi is támogatjuk a megrögzött lámpakapcsolgatókat, akik ellenzik a felesleges áramfogyasztást akár otthon, akár vendégségben vagy idegen helyen, de az autóban különösen fontosnak tartjuk, hogy a közlekedő társadalom számára mindenki jól látható legyen, akár csak egy gyorsan tovatűnő fénycsóva erejéig is.

Ide soroljuk a Ködlámpás sofőrt is, aki egyszer, amikor megvette az autót, felkapcsolta a ködlámpát, és azóta nem sikerült lekapcsolni. Ez azért a másik véglet. A ködlámpa – mint ahogy a nevében is benne van -, akkor szükséges, ha KÖD van, vagy a látási viszonyok nehezítettek és szükséges a láthatóság. A városban – legyen az nappal vagy éjszaka -, tiszta égboltnál, ahol még az utcai lámpák is kisütik az ember szemét, nem kell a ködlámpa.

cikk6_8_sotet.gif

9. Kalapos sofőr

A típus érdekessége, hogy minden évszakban megtalálható, és nincs rá magyarázat. Bírjuk a stílust, imádjuk a menő kalapokat, szoktunk is kalapban, sapkában vezetni, de nem éreztük még sosem, hogy ez befolyásolná a sebességet, vagy ne látnánk tökéletesen a közlekedési lámpát. Ha esetleg mégis így lenne, van egy pompás tulajdonsága a fejfedőknek: le lehet venni. Nagyjából már minden autóban van fűtés, ami nem azonos a gázkonvektorral és a távfűtéssel; nem fogyaszt többet a jármű, ha bekapcsoljuk.

cikk6_9_kalapos.jpg

10. Kormányszorítós sofőr

Bizonyára fél. Valamitől. Csak remélni tudjuk, hogy nem a vezetéstől. Mindenesetre ha azt látjuk, hogy valaki éppen vérhólyagot teker a kormányba vagy kétségbeesetten abba kapaszkodik, talán mindenkinek jobb, ha picit rátaposunk a gázra és hagyjuk, hadd evickéljen, mert félő, hogy ennek jó vége nem lesz. Vannak remek vezetéstechnikai képzések, gyakorlópályák, amik már egész jó áron elérhetőek. Az ilyen típusú gyorstalpalókon lehetőség van megszerezni a szükséges gyakorlatot, és hasznos vezetési praktikákat sajátíthatunk el, ráadásul olcsóbban megússzuk, mint egy esetleges balesetet.

cikk6_10_kormanyszorito.jpg

10 + 1 Orrtúrós sofőr

Az autó nem a lakásunk. Hiába csuktuk magunkra az ajtót és húztuk fel az ablakokat, az attól még tökéletesen látható sajnos, ha valaki könyékig keres valamit az arcüregében. Persze az ember odanyúl, zavarja valami, kiszedné. Erre találták ki a zsebkendőt. Kesztyűtartóban, az ajtó oldalsó zsebében, vagy bármelyik kis tárolóban, amit könnyen elérünk, helyezzük el a huszadik század csodáját a százas zsepit, és ne féljünk használni! A többibe már bele sem merünk gondolni, ugye?

cikk6_101_orr.png

FACEBOOK: https://www.facebook.com/bereljautotcom/

Instagram: https://www.instagram.com/bereljautot/

Forrás: Fotó / Google & Pinterest

A bejegyzés trackback címe:

https://bereljautotcom.blog.hu/api/trackback/id/tr7712005868

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A ködlámpa használatának szabályai 2017.09.25. 06:39:47

Rettentően idegesítő tud lenni, amikor vagy az előttünk haladó, vagy a szemből érkező nem tudja megfelelően használni a ködlámpát. Ha kell, ha nem, használja, holott semmilyen körülmény nem indokolja a ködlámpát. műszaki feltételek A ködlámpa használat…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pirx 2016.12.08. 10:39:12

Kimaradt az a sofőr, aki szerint ezek a tipusok a közlekedés rákfenéi, halálos balesetek okozói.

-JzK- 2016.12.08. 11:13:06

... aki pirosnál későn kapcsol, lassan indul, de ő még pont átér, de te már bennmaradsz a pirosban, ráadásul egy olyan lámpánál, amely 5 percenként vált 3 másodpercre zöldre..
statáriális kivégzés

hunter84 2016.12.08. 11:15:44

Háromsávos autópályán középső sávban közlekedő faszfej.

Szakértő? az nem volt 2016.12.08. 11:17:56

90-es táblánál 70-nel közlekedő csiga-biga.
A mindenkit megbüntetni akaró, csak-ő-vezet-jól típus.
Zöld lámpánál rögtön dudáló, nem vár pár másodpercet.

FionaG 2016.12.08. 11:23:29

A minimum 150-el a belső sávban mindenkit letoló, levillogó, városban a délutáni csúcsban szlalomozó agresszív fajtáról miért nem esik szó? Ők tényleg veszélyesek.

szemi90 2016.12.08. 11:31:13

A vizsla a nyanya mellett... Milyen arcot vág már! LOL...

Kicknick 2016.12.08. 11:36:54

@Szakértő? az nem volt: zöld lámpánál mi a faszra várjon? Pirosra???

Kicknick 2016.12.08. 11:41:16

@FionaG: mint ahogy a városban 40-el ráérős, kereszteződésbe beragadós, Ferihegyin 60-al cammogós, jobbkezesnél tanácstalan meg a többi...a poszternek ennyi jutott eszébe, feléjük ezek vannak...

padlogaz 2016.12.08. 11:52:07

az amatőröktől még el tudom fogadni, de egy csomó taxis is állandó ködlámpával megy pesten, pedig nekik jobban át kellene érezni, hogy mennyire zavaró azt bámulni...

laci_52 2016.12.08. 11:56:41

Van még egy szörnyű, a "nem lehet tudni, mit akar tenni" típusú sofőr. Lassan megy lehetőleg a két sáv között, váratlanul fékez egy jóízűt, időnként ad egy kövér gázt, az index, a fénykürt és a vészvillogó csak dísznek vannak az autóján, azokat sohasem használja. Jobb távol maradni tőle, mert váratlan húzásokra képes.

szepipiktor 2016.12.08. 11:57:51

@padlogaz: Nem zavaró, hanem tilos...

szepipiktor 2016.12.08. 12:15:21

Remélem lesz 10+1 ostoba bloggertípus, 10+1 idióta troll poszt is.
De!
Az autóvezetők mondjuk az "n" halmaz részei. A "n" halmaz számtalan részhalmazból áll, ha például a poszt alapján kategorizálunk.
A részhalmazok tagjai más részhalmazok tagjait neverik ki, íélik el, azokon bosszankodnak, nevetnek.
Miközben egyetlen részhalmaz sem a 100%-os optimális tulajdonsággal bír!!!!
Ez poszt valójában olyan, mint amikor a féllábúak csodába szervezkedve kiröhögik a félkezűeket...
És persze a 10+1 pont mindegyike cáfolható és igazolható... Miért gond az orrtúrás a várakozásnál? Mert a n[4] részhalmaz tagjainak ez nem tetszik? ÉS?
Vagy a mások minősítéséhez nem kellene legalább a KRESZ-t ismerni? Adott esetben mi a baj a középső sávban lassabban haladókkal? Ki kell kerülni! Van ám olyan, hogy párhuzamos közlekedés! A Váci úton, ha zavar az orrtúrós, kalapos, 60-al a középső sávban haladó idős skodás nyugger, akkor mondjuk jobbról 70-el elmész mellette! ENNYI!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2016.12.08. 12:18:27

@szepipiktor:azt írta, hogy bámulni zavaró. és ez tényleg így is van.
használni tilos.

szepipiktor 2016.12.08. 12:20:44

@laci_52: Így van!
És hazánk a világon talán az egyetlen, ahol kizárólag laudák és Fittipaldik közlekednek 1000%-os helyismerettel. Akik gyakorlatilag soha senkire nincsenek tekintettel, például egy parkolóhelyet keregéslő kisgyermekes anyukát is üvőltve, dudálva küldenek el a kurva anyjukba, a helyismerettel nem rendelkező külföldit tolják le a zárokba, az utast felvevő taxist fenyegetik - mert a magyarnak ha autó került a segge alá, ne kerülj az útjába!
Máshol nem haladnak a járdán áthaladók közé, hanem udvarisak, türelmesek, máshol ha gondod van, segítenek.
Még jó, hogy nem Amerikában élünk, itthon az autósok nagy része vadnyugatot csinálna a közlekedésből!

szepipiktor 2016.12.08. 12:28:20

@Hurrá Torpedó: Egyetértek!
De akkor lépni kell és nem dühöngeni!
Én mellégurulok és szólok, hogy kapcsolja ki.
Ha hagyjuk, akkor természetesnek veszi a köcsög. Mert az így közlekedők 99%-a nem csak "úgy felejtette"...

szepipiktor 2016.12.08. 12:33:11

Sokan emlegetik a zöldlámpás elindulást. Azt is sofőrhibának jelezbe.
De nem az!
A közelmúltig még így oktatták, a vizsgán húztak meg fiatalt, mert a lámpánál egyes+kuplunggal várt.
Mert azt tilos, mert károsítja a szerkezetet (ami persza az autósé, azt csinál vele, amit akar),
És ezért van az, hogy nálunk a városban egyenként indulnak el az autók a zöldre, mint egymás után teszi egyesbe a váltót és indul el.
Normál estben a sor egyszerre indul, mint egy vonatszerelvény. És átjut 15 autó. Nálunk 6...
Ezt oktatták, követelték meg a régi oktatók.
Ehhez kapcsolható, hogy nálunk természetes a kereszteződésekben bennragadni és perceken belül fél város megbézítani. Ha nem indulsz el zöldnél, mert látod, hogy nem jutsz át, akkor a magyar autósok csordában ugranak neked!

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.08. 12:39:37

új gazdag kitartott libák X5-el, vagy hasonló városi terepjárókkal az kimaradt.
Könnyen felismerhetők:
városi terepjáróval járnak, nők, és hihetetlen kiszámíthatatlanok, ha észrevették hogy elvétették a lehajtót képesek belső sávban satufékezni, majd keresztbefordulni, és a felhajtón lehajtani, bár szerencsére még autopályán ilyet nem láttam, csak az árpád hídon kényszerített arra hogy megnyikkantsam a motorom első kerekeit...
Rosszabbak mint az uraik akik szintén német prémiumnak nevezett autókkal járnak, de kiszámíthatóan cikáznak a sorok között, és állnak a másik seggébe ha nem tér ki előle.

Denise Hogyisdugják 2016.12.08. 13:15:30

@szepipiktor: talán elköltözhetnél, ha ennyi bajod van a magyarokkal :-/
kimaradt az a típus is, aki nyom egy satuféket a forgalom kellős közepén, majd megállás után szépen kiteszi az indexet... ez ugye szintén nem balesetveszélyes, csak a magamfajta agresszív sofőrök, akik képesek hatvannal száguldozni lakott területen belül és belül mosolyogva húzódnak az út szélére, amikor a szembejövő elméri az előzéshez szükséges távolságot...

bElannaTorres 2016.12.08. 14:35:27

legrosszabb a agglós. pesti sofőrhöz képest semmi türelme. neki minden út hosszabb hiszen vagy be, vagy haza is kell még érni. Ilyenek nem engedik át a gyalogot, ilyenek futtatják meg zebránál a terhes nőket is.

titan 2016.12.08. 15:02:50

@szepipiktor: szerintem ma is hibapontnak számít, ha valaki végig kinyomott kuplunggal, egyesben várja a zöldet. Egyrészt A pirossárga pont az elindulásra való felkészülésre való, másrészt sok egyéb jelből is meg lehet állapítani, hogy mikor várható az indulás (pl. keresztező út vagy zebra lámpája)
Viszont én a forgalomban mostanában már azt tapasztalom, hogy képesek egyszerre elindulni az emberek, fokozatosan növelve a követési távolságot, meg a zipzárazás is megy már. Szóval szerintem van remény.

Gukker 2016.12.08. 16:41:44

@Szakértő? az nem volt:
Ezek a fix 70-esek. Lakott területen kívül és belül is 70-nel. Országúton megelőzöd őket nagy nehezen, erre városban simán visszaelőz. Hogy aztán a következő országúton megint előtted csámborogjon.
Mindezt persze azért, mert ő kiszámolta, hogy így takarítja meg a legtöbb üzemanyagot. Havi akár 20 ezer forintot is! Bizony. És még büszke is rá, hogy ő milyen okos.

aachi 2016.12.08. 16:43:44

@szepipiktor: kinyomott kuplunggal várni

1. balesetveszélyes, ha megfeledkezel róla és lelépsz nekiugratsz az előtted állónak
2. megfelezed a kuplungod élettartamát, annak az alapállapot amikor nem lépsz rá

infrablue 2016.12.08. 17:26:30

Sok típus még hátravan, a kedvencem a menetfénnyel közlekedő esőben, ködben, hóesésben. Szerintem legtöbbje nem tudja, hogy a menetfény csak elől van, és csak jó látási viszonyok között elegendő.

Ingyen védem az Orbán kormányt 2016.12.08. 18:33:25

Remelhetoleg par ev mulva betiltjak az emberek altal vezetheto jarmuveket es akkor ez a sok faszsag megszunik az utakon.

Beer Monster 2016.12.08. 19:29:04

@hunter84: "Háromsávos autópályán középső sávban közlekedő faszfej."

Útban van? ;)

Void Bunkoid 2016.12.08. 19:33:07

Az orrtúrással mi a baj?

Egyrészt a túrás olyan kincseket is felszínre tud hozni, amit valamiért fújással nem tudunk eltávolítani.

Másrészt az autóvezető emberek ZÖME túrja az orrát. Még én is :)

upho 2016.12.08. 20:59:18

@szepipiktor: +1 az elso kommentedhez. Bár ezzel mi is ítélkezünk :)

Союз (törölt) 2016.12.08. 21:52:29

Ha már a világítás szóba került...
Nappali menetfény, aminek semmi értelme, főleg úgy nincs értelme, hogy a funkcionális analfabéta beül egy ilyen autóba és sötétben az van felkapcsolva. Az egy dolog, hogy ő valamit lát előre, de az a másik dolog, hogy hátul semmi nem világít. Persze erről nem csak a sofőr tehet, hanem a csökött agyú tervezőmérnökök is, akik úgy gondolták, hogy az egyszerű emberek úgy is tudatában vannak, lesznek ennek. Hát nem mindenki. Sokszor láttam már ezt sötétben, autópályán is.

Don Blasius 2016.12.08. 23:50:44

@infrablue: @Союз:
Ez a legtöbbeknél abszolút nem szándékos vagy "leszarom" jelenség. Ha a műszerfal világít és elöl is látni eleget, akkor sokan észre sem veszik a problémát, legalábbis városban. Volt, hogy velem is előfordult ilyen, majd gyengébb kivilágítás mellett kapcsoltam és kapcsoltam. :) Múltkor egyik kolléganőm hívott fel, hogy kiért az országútra, és nem marad felkapcsolva a reflektor. Kérdeztem, hogy egyébként a világítást felkapcsolta-e. Mondja, hogy ég a lámpa.:) Erre mondtam, neki, hogy biztos, ami biztos fordítsa el a világításkapcsolót. Erre, jéé, most már jó. :D

Союз (törölt) 2016.12.09. 21:11:45

@Don Blasius:
Na éppen ezért írtam is, hogy a tervezőmérnökök nem gondoltak arra (vagy tudatosan gondoltak mi lehet még elől fogyó-törő eszköz), hogy hátul is világítson valami. Viszont ha hátul is világít, akkor már semmi szükség a "nappali menetfényre" mert ott van a lámpa elől hátul.
Megint azt látjuk, hogy kitaláltak valamit, amit "extraként" adnak elő, de inkább egy balesetveszélyes parasztvakítás. Főleg egy olyan korban, amikor lassan már minden autóban alapfelszereltség ABS, ASR, ESP, 10 légzsák, TPMS szenzor meg egyéb vackok. Aztán a "nappali menetfény" nem rendeltésszerű használata okozhat tragikus tömegbalesetet. Nem kell sötétnek lennie, elég ha nappal köd van, esős idő, havazás. Persze felelős az egyén, de ennek ilyen formában nincs helye az autókon és nem is engedélyeztetném az autógyártóknak.
süti beállítások módosítása