Rég volt már, hogy érdemes volt nem Ferihegyről indulva repülnünk, lehet, hogy most változik a helyzet. A Wizz Air benyomul Bécsbe is, bázis három géppel, ami nem csak a Nyugat-Magyarországon élőknek jöhet jól.
Elég nagyot fejlődött tehát a Budapest Airport ahhoz, hogy fővárosi lakosként ne érje meg máshonnan repülnünk. A Malév-csőd után lett akkora a fapados boom Pesten, hogy már nem jártunk Pozsonyba, meg Bécsbe se – jó ég, még volt olyan is, hogy Valenciából Temesvárra jöttünk és onnan haza megboldogult Orangeways-zel. Az elmúlt évben iszonyat nagy volt a fejlődés Ferihegyen, szinte alig maradt fehér folt a budapesti fapados térképen, először azt hittük, nulla pluszt ad az, hogy a Wizz egy merész húzással rágyúr az osztrák piacra. Aztán már foglaltunk is onnan.
De előbb pár szó a Wizz nyomulásáról. A cég eljutott odáig, hogy túllép Káeurópán. Eddig kizárólag Közép-kelet Európából repültek, először nyugatra, aztán keletre is. Tavaly indult a változás a lutoni bázissal, onnan már vannak nyugaton belüli útvonalak, ez a Bécs viszont a leglátványosabb jele annak, hogy szintet akarnak lépni. Az alkalmat az élet szülte, csődök, piaci üresedések. Monarch Lutonban, Air Berlin/Niki Bécsben. Azon már agyalhattak viszont egy sort, hogy milyen útvonalakkal kezdjenek Bécsben, hiszen párral megjelentek már a szomszédos Pozsonyban, ami Bécs másodlagos fapados repterének is tekinthető.
Ebből aztán az lett, hogy van 17 útvonal, de London nincs köztük – valószínűleg az első olyan Wizz-bázis, ahonnan nincs londoni járat. Ők maguk repülik Pozsonyból tavasztól, ráindítva a Ryanairre, Bécsből meg az easyJet két londoni repteret is kiszolgál, ebbe azért nem álltak bele. A pozsonyi útvonalhálózatukkal sincs szinte semmi átfedés, egyedül Tuzla az, de ha jól látjuk, azt májustól dobják is Pozsonyból.
A bécsi útvonalak között van minden irány, Ciprus, Izrael, Norvégia, Németország, satöbbi. A 17 útvonalból 10-et repülnek Budapestről, meg kettőt nem ők, hanem a Ryanair kínálja Ferihegyről (Valencia és Billund). Az 5, ami Pestről nincs: Tuzla, Várna, Gdansk, Ohrid és Nis.
Amire mi lecsaptunk, az pont egy olyan, ami van Pestről is, de mindig iszonyat drága: Tenerife Bécsből viszont 40 eurótól indul. Jól esik, ha nem kell a last minute áresésekre várva szervezni, hanem lehet foglalni akár fél évre előre is, ezért éri meg ennyiért nekünk Tenerife. Lehet, hogy átszállással is össze lehetne hozni ennyiért, sőt olcsóbban, de így nem kell figyelni, keresgélni, nyertünk egy csomó időt.
Tuzla és Ohrid is jól hangzik, csakhogy előbbi nyárra nem olcsó (akkor már Szarajevó Pestről és busz), Ohrid meg csak jövő ősszel nyit, a nyár kuka. Gdansk arra lehet jó, hogy van pár olyan Wizz-útvonal, ami csak onnan működik, azokhoz kapcsolható – például Turku, vagy az észak-norvég túránk kiindulópontja, Tromso. Sajnos a menetrend épp nem jó utóbbihoz, megalvós Gdanskban.
Budapesti indulással a bécsi reptér eléréséhez még 4 ezer forint adható hozzá, ennyiért naponta többször biztosan megy, egyenesen a reptérre a Flixbus. A nyugat-magyarországiaknak természetesen még sokkal jobb lehetőséget kínáln a Bécsben is megjelenő nagy útvonalhálózat-bővülés és árcsökkenés. A Wizz érkezése a többi ottani céget is nyilván arra kényszeríti, hogy levigyék az áraikat Ezért például az easyJetet is érdemes figyelni annak ellenére, nem túl nagy az átfedés a Wizz hálózatával - nekik 10 útvonaluk van Bécsből.
Utolsó kommentek