oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. május 12. 06:30,  Erdély politika nélkül 140 komment

2018. május 12. 06:30 Határátkelő

Erdély politika nélkül

Erdélyről elég nehéz úgy beszélni, hogy az ember elkerülje a politikát, pedig érdemes, mert csodálatos tájról és emberekről van szó. Úgyhogy ma kicsit rendhagyó módon Erdélybe kirándulunk Dikusznak köszönhetően. (A fotókat is ő küldte.)

cim_148.jpg

„Szép tájakról olvastam jól sikerült, és élménydús útibeszámolókat a Határátkelőn. Úgy gondoltam, én is beküldöm az enyém, talán érdemes lesz elolvasni. Esetleg van is olyan, aki járt már itt, vagy netalántán odavalósi. 

Mielőtt elkezdeném a beszámolót, úgy gondolom le kell írnom: ez az út nem arról szólt - nem is került még csak említésre sem -, hogy mely terület hová is tartozott valamikor. 

Számomra sokat jelentett, hogy azokra a tájakra, emberekre, látnivalókra tudtam figyelni, amiért erre az útra elmentem. A csoportvezetőnk külön megköszönte a társaságnak a túra végén azt, hogy nem kellett csitítani a veszekedőket azért, mert politikai vitába keveredtek egymással. Mindenki a látnivalókra koncentrált, az útitársakkal sem volt probléma. 

Még egyet megjegyeznék pár szóban, nem túl mélyen belemenve a témába: Romániában az ország azon részén, ahol most, és az elmúlt öt évben jártunk, nem láttam különbséget az infrastruktúrában. Az üzletekben minden kapható volt, ami itthon, és az utak sem voltak rosszabbak, mint nálunk. 

Az úticél 

Kezdődjön a „húsvétolás”! Tehát az ünnepeket a barátaimmal nem itthon, hanem egy buszos túra keretében Romániában töltöttük, 

Kalotaszeget, a környékét jártuk be, ismerkedtünk a természeti-, és épített értékekkel, a helyi hagyományokkal, kultúrával. 

Az első úticélunk a Révi-szoros volt (valamikor Erdély kapujának mondták), a program szerint könnyű gyalogtúrát tettünk a Sebes-Körös mentén a Zichy-barlanghoz. 

Tulajdonképpen valóban nem volt nehéz, de egy keskeny csúszós úton, néhol láncba kapaszkodva kellett mennünk a barlangig. A másik oldalon hömpölygött a folyó, meredeken lent. 

Színesítette három útitársnőnknek a sétát az, hogy levált a cipőjük talpa, de cipőfűzővel/övvel/ragasztóval valahogy megoldották a problémát. 

utban_a_barlang_fele.jpgÚtban a barlang felé

A barlangot a turistamozgalmat támogató Zichy Ödön grófról nevezték el. A barlang (Handl Károly vasúti felügyelő fedezte fel) feltárása Czárán Gyula nevéhez fűződik. 

Séta a síneken 

A barlanglátogatás után a vasúti talpfákon vagy a töltésen gyalogoltunk be Vársonkolyosra. Nem elhagyatott vasútvonal, hanem meglehetősen forgalmas (Nagyvárad, Kolozsvár), és nem veszélytelen a gyaloglás, gyakran történnek súlyos balesetek.

zichy-barlang_cseppkovei.jpgZichy-barlang cseppkövei

Utunkat folytatva a Királyhágón rövid pihenőt tartva tovább haladtunk a Jád-patak völgyében, és meglátogattuk a Lesi-tavat (távolban a Vigyázó havas csúcsai). A tó, és környéke az utóbbi években kedvelt kirándulóhellyé vált. Felülete 148 hektár, a benne tárolt vízmennyiség elérheti a 28,3 millió köbmétert. 

A tó mellett elhaladó erdészeti út egészen Biharfüredig visz, így remek kiindulópont a Bihar-Vigyázó meghódítására. 

Egy pusztító vihar nyomai 

Buszra szálltunk, és egy vízválasztó hegygerincen áthaladva megcsodáltunk egy másik gyűjtőtavat, a Dragan-víztározót, amely a Dragan-, és a Kissebes patakok felduzzasztásából létrejött igen látványos völgy-tó, a Bihar-hegység egyik legnagyobb mesterséges tava. Vízfelülete 12.8 hektárnyi, a völgyzárógát 20.5 m magas, 150 m hosszú, 0.7 millió köbméter vizet képes megtartani.

viztarozo.JPG

Tavaly szeptemberben pusztító erejű (helyiek elmondása szerint mindössze negyedórán át tartó) vihar tombolt Romániában (is). A vihar pusztítása a mai napig jól látszik a tároló partján.

vihar_nyoma.JPG

Rövid pihenő, és fotózkodás után tovább buszoztunk, hogy láthassuk Sebes várát. A Sebes-patak, és a Sebes-Körös találkozásánál egy magaslaton áll az Erdély, és Kalotaszeg egyik legrégebbi várának tartott Sebesvár. 

A vár első írásos említése 1319-ből származik. A várból felügyelték a Nagyváradból Erdélybe vezető utat. A XIII. században építhették királyi várnak. Igencsak romos, elhanyagolt állapotban van.

sebesi_var.jpgSebesi vár

Be kell vallanom, nem mentem fel a várba. A faluban volt, amit érdekesebbnek találtunk, onnan fotóztunk „fel” a várba. Amit szerettünk volna megnézni, és azt hittük működés közben láthatjuk, az egy szőnyegmosó (ványoló) vízimalom volt.

Nem működött, azt mondta az ott lakó idős hölgy, hogy elterelték a patak vizét. A csoportvezetőnk azt mondta, tavaly még működött a malom.

vizimalom.jpgAz „alvó” vízimalom

Szállás egy mesés szobában 

A nap végére értünk Kalotaszentkirály-Zentelkére, ahol a szállásunk volt. A társaság fele (ötvenen voltunk) egy panzióban, a másik fele családoknál szállt meg. Nekünk a panzióban jutott hely. 

Jobban örültem volna, ha egy családnál kapunk szállást, mindig szeretek a helyiekkel beszélgetni. Viszont mikor megláttam azt a szobát, amelyiket a panzióban nekünk jutott, egészen megvigasztalódtam.

szoba_3.JPG

Kiderült, ez (a berendezése miatt) VIP-szoba, egy kétágyas ugyanilyen volt mellettünk, azt pedig a barátaim kapták meg. Véletlen lehetett (először utaztunk az egyesülettel), mert később a csoportvezetőnek megmutatta a tulaj, és a látványtól az állát (nem a tulajnak) a padlóról kellett felszedni.

A Menyasszony fátyla

Második napunkon ellátogatunk a Havasrekettyére, a Vigyázó-hegység lábához, a csodás természeti környezetben található, a helybéliek által Menyasszony fátylának nevezett vízeséshez. A legenda szerint egy menyasszony leesett a meredek szikláról, a fátyla fennakadt a sziklákon, ebből keletkezett a vízesés.

vizeses.JPG

Az út - aszfalton gyalogolva - összesen 12 km volt. Nem volt szintemelkedés és aszfalton fárasztó menni, de a látvány megérte.

Ezután Magyarvalkóra mentünk, Erdély egyik legrégebbi, csodaszép református templomát megcsodálni. A kissé kaptatós úton felfelé gyalogolva a templom előtt a tiszteletes úr fogadott bennünket.

Mesélt a templom történetéről, szó szerint lehetetlen felidézni mit mondott, ezért inkább abból a kis könyvből (aminek megvásárlásával támogatni lehetett a templomot) írnék be ide egy Kós Károly idézetet, amit az előszóban olvastam: 

„Magába néző, kevés beszédű ember a vlegyásza-alji magyar, és csak ritkán mosolygó. De ilyen volt régen is mindig: magába néző, kevés beszédű, nehéz járású. Ez a havasaljú, elmúlandó magyar..." 

Ehhez az idézethez - én legalábbis úgy érzem -, nem kell sokat hozzáfűzni. Számomra akkor, és ott (hozzáadva a Tiszteletes úr ismertetőjét) mindent elmondott az ott élőkről.

templom_1.JPG

templom_2_1.JPGMagyarvalkó, református templom

A templombelsőről készített fotóim nem sikerültek. Ez az egyetlen, ami úgy, ahogy. A mennyezetre ez a két búzakalászból készült harangforma lógott. A tiszteletes úr megkérdezte, mit tippelünk, mi lehet ez, mit jelképezhet. Megmondtuk, viszont ő azt mondta, e legérdekesebb tipp az volt, hogy biztos mamutbunda. :) 

Az Erdélyben élő skóciai házaspár 

Visszafelé haladva a faluban ebbe a házba hívtak minket:

haz.JPG

Kiderült, hogy az itt élő házaspár Skóciából települt ide. Régi házakat vesznek meg egy alapítvány részére üdültetésre, a feleséget pedig teljesen elbűvölte a helyi népművészet, a hímzés, egy helybéli idős asszony hagyatékából próbál összeállítani egy könyvet. Nem lesz könnyű dolga.

Magyarvalkó után ellátogattunk a nyitóképen látható Jósikafalvi víztározóhoz. A község mócföldön, a Gyalui-havasok és a Vigyázó között helyezkedik el 1050 m tengerszint feletti magasságan, a bélesi-tó, azaz Jósikafalvi víztározó partján.

A gát magassága 92 m, szélessége 400 m és 225 millió köbméter víz tárolására képes. A tó hossza 17,3 km a vízfelület 826 hektárnyi.

Alatta nyugszik a hajdani Béles település. Annak idején, a 60-as években az ott lakó családokat felköltöztették a dombra. Az egyedüli lábon maradt épület a templom volt. Nyáron, amikor a víz szintje alacsony, még ma is látszanak falai. 

Odalenn nem változott semmi. Minden olyan, mint annak idején, amikor megkezdték a völgy elárasztását. Ma egy sétahajó egészen közel visz a templom tornyához. A tónak két nyúlványa van, egyik 7, a másik 2 km. 

A tó környéke az 1848-as magyar szabadságharc egyik tragédiájának színhelye. A Vasvári Pál vezette szabadcsapatot ugyanis a hegyi mócok bekerítették és több száz honvédet mészároltak le. A hősök tömegsírja ma is valahol a tó mélyén lehet, és lenn a mélyben nyugszik Vasvári Pál, az 1848-49-es szabadságharc hőse is. 

A húsvéti istentisztelet 

Húsvét vasárnapján részt vettünk Kalotaszentkirály református templomában az ünnepi istentiszteleten. Természetesen nem zavarva a helyieket. A fotó az istentisztelet megkezdése előtt készült.

istentisztelet_1.jpg

istentisztelet_2.jpg

Az eredeti Árpád-kori katolikus erődtemplom ma már kazettás mennyezetű református templomként funkcionál. Eredeti építési ideje XIV. század. Haranglábja, és harangja Mátyás király korabeli (1481).

Az ünnepi istentisztelet után lehetőség volt elsétálni Ady Endre hársfájához, és emlékművéhez a Kalota partjára. E fa alatt, és e helyen írta meg egyik legszebb lírikus versét, a Kalota partjánt: 

„Pompás magyarok, templomból jövet

Mentek át a Kalota folyón.

S a hidat fényben majdnem fölemelte

Az ölelő júniusi Nap.”

(részlet) 

Kiscsipás és bandája

Este a vacsoránál helyi fiatalok közreműködésével népviseleti-, és néptáncbemutatóban volt részünk, a zenekíséretet pedig a Kárpát-medence egyik legismertebb prímása Varga István (Kiscsipás) és bandája adta.

buli.jpg

Itt láthattuk a „pompás magyarok” népviseletét, amit eredetileg a vasárnapi istentiszteleten láthattunk volna.

nepviselet_1.jpg

A panziónak volt még egy komoly gyűjteménye, ahol megcsodálhattuk a kiállított népművészeti tárgyakat, viseleteket.

panzio_1.jpg

panzio_2.jpg

Egy csodás cseppkőbarlang

Negyedik napunkon - már hazafelé tartva - megcsodáltuk a Mézgedi cseppkőbarlangot kívülről, és amennyit lehetett belülről is. Mézged településről könnyű, kellemes, kb. 1 km hosszúsétával jutottunk el a barlanghoz vezető, hegyoldalba épített lépcsőkig.

A meredek lépcsőkön felmentünk a barlang bejáratáig, ahol már várta a csoportot a helyi vezető, aki végigkalauzolt minket a 2012-ben igényesen felújított barlangban. Gyönyörű volt az egész, megérte elmenni.

cseppkobarlang_1.jpegA barlang bejárata

A barlang az Erdélyi-szigethegység karsztjának egyik legérdekesebb, turisták által látogatható természetvédelmi területe. Lenyűgözőek a bejárati nyílás hatalmas méretei (16 m magas, 10 m széles), a nagyméretű termek, a csodaszép cseppkövek. 

Az alsó szintet (1452 m hosszú) 20-30 m széles, 15-20 m magas termek jellemzik. A Természetes Híd környékén, ahol az első-, és második szint találkozik, a barlangüreg teljes magassága eléri a 35 métert.

cseppkobarlang_2.jpgEgy (több) cseppkő-képződmény a sok közül

A hazafelé tartó úton volt a bátrabbak még felkaptattak a Pontoskőre, mely egy igazi tanúhegy a Fekete-Körös mentén. Ez a látványos természeti képződmény a Bihari-hegység, valamint a Béli-hegység között húzódó Belényesi-medencét lezárva „őrködik” évezredek óta. 

A határon nem kellett sokat várakoznunk, hamar a túra kiindulási pontjához értünk, nagyon jól sikerült túrán vehettünk részt, jól éreztük magunkat, érdemes volt elmenni.”

Veszélybe került a magyarok amerikai vízummentessége, Washington ugyanis eléggé berágott.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Románia Erdély

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3313908966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geeeteee 2018.05.12. 14:55:40

@LepesMez: Pedig a "kitántorgónál" nehéz jobb szót találni, ismered azt az érzést, hogy szeretném csak jól érezni magam, veled együtt, nem bánom, fel sem merült más. Vagy mégis?

2018.05.12. 15:01:46

@Dikusz: nyelvtanilag helyes, de igy nem szoktak hasznalni

"kirol beszelsz?"

- "az enekelgetorol" vs "arrol aki ott enekel"
- "a keritesfestegetorol" vs "aki ott festi a keritest"
- "a buborekfujogatorol" vs "arrol aki ott fujja a buborekokat"

persze vannak megszokott esetek

- "arrol a hangoskodorol"

vagy

- "hangoskodo tomeg", "eneklo tomeg", esetleg egy vegyitmadas utan "tantorgo tomeg" de a

"kitantorgo tomeg" meg is is hulyen hangzik...

2018.05.12. 15:09:31

@Határátkelő: nincs olyan listaja ennek a blogmotornak, ami a tiltott szavakat listazza, es nem enged el egy kommentet, ha benne van? tedd mar bele legyszi a kitantorgast, ez egy jelentos emberi csoport sertegetesere alkalmas szo, miszerint a szandekukat, donteseiket az eletuk iranyitasaval kapcsolatosan megkerdojelezi (hatarozottsagukat tagadja), tarsadalmi statuszukat degradalja.

Dikusz 2018.05.12. 15:19:04

@LepesMez: nem írtam oda a kommentem végére, hogy "viccvót". De ha csoportosan jönnek ki a kocsmából bepiálva, akkor már lehet beszélni kitántorgó tömegről...
Ugye nem kell odaírnom, hogy ezt is viccnek, iróniának (nevezzük akárminek) szántam?
Tényleg minek hogy mondanád nyelvtanilag helyesen, hogy valaki ittasan jön ki a kocsmából?

Ismerősöm mesélte, amikor zrikálni akarta a lányát, aki magyartanár, hogy azt kérdezte tőle: "fel-e mászott a macska a fára, és le-e lógott a farka?"
Ezzel a kérdéssel sikerült is a cukkolás:)

@adg: Jussekérekelnézést:)))

tanato 2018.05.12. 15:19:35

@Bredpitt Monika: Nincsen csend,csak kevesebben kommentelnek.Nyár van.

geeeteee 2018.05.12. 15:22:13

@Dikusz: Nekem az sem látszik, ki volt a címadó, a válaszod után sem tiszta, csak sejlik.

Voltak súlyos betegségeim, de az általad említett vitába-keveredés nagyon rémisztő.

Dikusz 2018.05.12. 15:22:17

@LepesMez:
Pedig használják ezt a szót, és egyáltalán nem sértő szándékkal.

tanato 2018.05.12. 15:25:19

@Dikusz: Vasvári halála:A helyiek és messzebbrők jövők is minden évben ünneplik a 49-es román gyózelmet Vasvári honvédei fölött.Hagyományőrző módon,egyik csapat magyar hovédnek öltözve a másik meg móc felkelőnek.Nagy buli is van olyankor a Funtinel fennsíkon Marisel mellett a hol a csata volt.Vásárral vurstlival,ahogyan azt itthon is ünneplejük pl. az isaszegi csatát.

Főgebra 2018.05.12. 15:29:42

@LepesMez:

Natehát!
"...es teljesen magyartalannak hangzik."

Mindig gondoltam, hogy ez a József Attila nevű fűzfa poéta nem is tud igazán magyarul! Pedig egyetemre is járt.
Csak emlékeztetőül ettől a nyüves idegenlelkűtől:

József Attila Hazám
.
4

Sok urunk nem volt rest, se kába,
birtokát óvni ellenünk
s kitántorgott Amerikába
másfél millió emberünk.

Szíve szorult, rezgett a lába,
acsargó habon tovatűnt,
emlékezően és okádva,
mint aki borba fojt be bűnt.

Volt, aki úgy vélte, kolomp szól
s társa, ki tudta, ily bolondtól
pénzt eztán se lát a család.

Múltunk mind össze van torlódva
s mint szorongó kivándorlókra,
ránk is úgy vár az új világ.

Javaslom, a blog megreformálása helyett inkább ismerkedj egy kicsit az anyanyelvedet művészi fokon végző írástudók műveivel!

geeeteee 2018.05.12. 15:31:24

@LepesMez: Én vállalom a kitántorgó jelzőt. Nem érzem lefokozónak. Sőt, valahol ahhoz kell a legnagyobb bátorság, hogy az igazán bizonytalan helyzetekben maradj magad. Fszszp.

Dikusz 2018.05.12. 15:32:56

@geeeteee: Jáháháááájj.... magyartanárnak tetszik-e lenni?

Mit kellett volna írnom? Lehet jobb kifejezés a vitába bonyolódás, de azért nem gondolom, hogy ez olyan nagyon veszélyes betegség lenne. Bár tulajdonképpen tömegszerencsétlenség lehetett volna belőle, mert ha összeverekedik a busz utazóközönsége, miközben a kanyargós utakon kanyarog a jármű, akkor tényleg rémisztő lehetett volna.
Ha ha van jobb ötleted, kíváncsian várom.

A címet -mint mindig- H.A. adta, de az a sanda gyanúm, hogy ezt tudod. Nem régóta olvasom a blogot, de a korom miatt tompika agyammal ezt azért még meg tudtam jegyezni.

Dikusz 2018.05.12. 15:34:49

@Főgebra: + 1000.

Szégyenlem magam, hogy ez nekem nem jutott eszembe.

2018.05.12. 15:38:42

@Dikusz: ja, vegulis tanyan is hasznalnak egy csomo hulye szot, nem serto szandekkal :D

2018.05.12. 15:40:08

@Főgebra: igen, a multkor mar felvilagositottak, hogy o volt a fobunos. mondjuk soha nem is szerettem ot...

tanato 2018.05.12. 15:42:21

@Dikusz: Kitántorgás:Úgy 10 éve Kübekházánál egy részeg falusi kitántorgott bamba fejjel a zöldhatáron Romániába/a falu utolsó házsora majdnem közvetlenül a határvonalon fekszik/ és már a túloldalon kezdett vizelni.Ez persze már sötétedés után volt..A román határőrök rögtön lefogták bevitték a porgányi/Pordeanu/ pikétre/román határőrörs/Három napra bekaSZLIZTÁK azután átadták a magyar rendőröknek,itthon meg jelentős pénzpüntetést kapott,tiltott határátlépés miatt.

2018.05.12. 15:47:10

@geeeteee: biztos sokan vannak igy vele, de az en "kitantorgasom" inkabb ez volt. "Mi a tortenik itt…" "Miert engedi ez a sok birka…", "huu igy nagyon be fogjuk szivi…" "Na jo, huzzunk innen a pi.ba amig nem keso" -> ezutan nagy sebesseggel eladtunk mindent, es egy "na csooo gyikok mi leleptunk" felkialtassal elhuztunk (=gyorsan tavozas vs kitantorgas).

kozben meg a frusztracionkban szidtuk a magyarokat, es tesszuk azota is :D

mindezt egyaltalan nem irja le a kitantorgas

geeeteee 2018.05.12. 15:56:56

@Főgebra:
Élettérnél tartanak már rég,
Folyhat az én vérem is ezért...

geeeteee 2018.05.12. 16:12:58

@LepesMez: Értelem-érzelem harc ez, nem az amit sugallsz, nem a magyarokkal van baj, nem a nemzetekkel, hanem a veled hasonszőrű haszonleső elvtelen megosztókkal.

Értsed úgy a kitántorgást, hogy nem látom értelmét visszaütni, nem érdemes. Hagylak boldog lenni, mielőtt lehettünk volna együtt.

Egyébként már évekkel ezelőtt kritizáltam a humanizmust.

2018.05.12. 16:25:08

@geeeteee: Majd egyszer biztos eljutok arra a szintre is, most egyelore tul friss a seb es a megdobbenes azzal kapcsolatban, ami tortent (ott kellett hagyni a MI szepen felepitett eletunket a MASOK balfekeskedesei miatt (mit valasztottak pl vizitdijnal, nem alltak bele a nyugdijpenztar dologba az elejen, stb)
Es bar tudom, hogy van sok rendes magyar (kulon tiszteletem az elmult par het miatt, bar tul kesonrk laypm felebredni), sajnos a jelenlegi asszociaciom az magyar = vagy birka vagy at akar cseszni, de mindenkeppen keruld el.

Azzal mondjuk nem ertek egyet, hogy haszonleso lennek, nembis ertem miert mondod

geeeteee 2018.05.12. 16:53:10

Ilyesmi el szokott múlni, a koporsófa meggyógyítja.

2018.05.12. 17:05:33

@geeeteee: Akarhogyis, a kitantorgo akkor is egy hulye szo :)

Csodabogár 2018.05.12. 17:19:42

@LepesMez: Én soha nem éreztem sértőnek ezt a kifejezést. Ráadásul, sajnos nem emlékszem ki, de irodalmi nyelvben használta ezt a kifejezést. Azután kapták fel és használták rendszeresen. Gondolom te akkor még az ovodába jártál. Sokkal több kellemetlen rossz kifejezést tudnék felsorolni, de minek. Ide felnőtt emberek írnak, senkinek se feladata megnevelni őket.

Csodabogár 2018.05.12. 17:22:32

@Főgebra: Köszönöm!!!!
Ilyen messze nem terjedt a műveltségem, de mint fentebb írtam motoszkált bennem valami emlék a kifejezéssel kapcsolatban.

kardio1 2018.05.12. 17:27:27

@P.Elliot: a kalotaszegi is magyar népviselet, nyugodtan dicsérheted.

kardio1 2018.05.12. 17:31:58

@LepesMez: József Attilát idézte eredetileg maxval ezzel a kifejezéssel.

kardio1 2018.05.12. 17:35:06

@LepesMez: igen. Te dühös vagy Magyarországra.

kardio1 2018.05.12. 17:36:48

@LepesMez: az asszociációiddal az a baj, hogy te is magyar vagy.

Hari Seldon 2 2018.05.12. 17:49:08

@Bredpitt Monika:
Én nem tudom, hogy egy túra kapcsán, és történelmi események kapcsán hogy lehet MAI politkára váltani.

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:10:39

@Hari Seldon 2: na akkor most figyelj !

Hogy lehet eljutni egy erdélyi túrás poszt elolvasása után az orális szex gondolatához?

Amikor elolvastam a hozzám címzett soraidat azon gondolkoztam mik azok a témák, amik szerintem a világon mindenhol érdeklik az embereket. Erre jutottam: politika, foci, időjárás .......és a szex, csak arról nem beszélnek olyan nyíltan, mint az előbbi háromról.

Ha már szex és Erdély (vagy tök mindegy milyen poszt). Itt áll a polcomon az Így szexel Magyarország című könyv. Nagyon érdekes olvasmány. Ajánlom férfi olvasók figyelmébe ezt a részt pl. A gyönyör a nyelv hegyén c fejezetből:

"Csoki és szesztilalom

Ha a férfi valóban jót akar párjának, szexrandi előtt legalább 48 órával érdemes szesz-, csoki-, valamint koffeintilalmat bevezetni, ugyanis mindhárom fáradttá és kesernyéssé tompítja a sperma ízét.
Helyettük fogyasszon annyi gyümölcsöt, amennyit csak bír. A
férfiaknál is az alma lehet a befutó, illetve az ananász."

De hát nézd vissza a mai hozzászólásokat. Egy erdélyi poszt alatt a kitántorgás, mint rettenetes szó az egyik téma.

HA, a @LepesMez: által említett szűrésbe kérlek ne rakd bele az orális szex kifejezést. Kösz.

savanya jóska 2018.05.12. 18:15:53

@LepesMez: szégyeLLem :)

Bevallom gugliztam utána :)

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:19:11

@LepesMez: én még soha nem használtam, de most csak hülyeségből jött ki belőlem, én sem szeretem használni egyébként,

Te meg azzal tudsz engem kihozni a sodromból, amikor olyanokat írsz, hogy a sok hülye fizeti az adót itthon, bezzeg te , na mindegy , nem veszekedni akarok, inkább azt mondd meg HA bent hagyhatja e az orális szex kifejezést a megtűrtek listáján.......

estám azért nem lesz szerintem soha, mert voltunk olyan bénák, és amikor 2013 ban kimentem estával, egész pontosan egy évig tartózkodtam kint a három hónap helyett........de van ennek más oka is......hosszú történet, érik egy poszt belőle, csak hogy elrettentsem a népeket, nem szabad ujjat húzni az amerikai hatóságokkal, mert a fagyi vissza fog nyalni....

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:22:11

@latcho rom: eredetiben nagyon jó, tényleg veszek is ananászt, nagyon szeretem, a témáról jut eszembe, hol van Zolika?

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:23:43

@P.Elliot: nem gondoltam, hogy egyszer ennyire fogok örülni a nevednek, nagyon eltűntél, már megijedtem, hogy valami baj történt veled, örömmel látom, hogy megvagy

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:33:28

@Dikusz: gondolkoztam ma, hogy miért értik félre az emberek sokszor azt amit át akarsz adni, hát például a fenti mondatodban megint van egy szó aminek nincs köze ahhoz, amit én írtam, csak te értelmezted máshogy mint én:

"kivancsi vagyok hanyan fognak megis politizalni, ha elokerulnek a hozzaszolok" írtam ezt én, erre te írtad ezt:

"Arra én is kíváncsi vagyok, hogy itt mibe lehet belekötni. "

nem értem a belekötni szót, hiszen pont te írtad, hogy lehet értelmesen is politizálni, és a posztba is te foglaltad bele egyébként a politikát, azzal, hogy az utazók szoktak összeszólalkozni egy ilyen úton , amin egyébként én meg is lepődtem.....

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:38:47

@Golf2: most kéne nekiállnom a vízumkérelemnek, de ez olyan , mint egy dolgozat, neki fogok állni, de rohadtul nincs kedvem hozzá

minden esetre most már nagyon áldom az eszem, hogy a lányomat ott szültem meg, és nem itthon,

elindítottunk egy K3 as vízumot, de semmi nem történik ez ügyben, én nem tudom mi a fene folyik ott, ennyire le vannak terhelve, vagy ennyi embert kirúgtak a bevándorlási hivatalokból,

savanya jóska 2018.05.12. 18:42:55

@Bredpitt Monika: read only, de megvan a tirpák kangörcs jól :)

Az ananászról vagy az orálról jutott eszedbe a zotyi? :))))

Dikusz 2018.05.12. 18:44:47

@latcho rom: bevallom én is gugliztam - utólag. Az egyik (e-nyelv) szerint mindkettő használatos, másik szerint nem.
Az viszont biztos, hogy 2015-ben változtak a magyar helyesírás szabályai, ez is akkor változhatott meg.

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:45:30

@Csodabogár: abba a helyzetbe, amibe én kerültem, magamat okolhatom a leginkább, de hát amikor megismertem a férjem jöttem volna haza fél év után, ő marasztalt és ahhoz, hogy legyenek hivatalos papírjaim pár havi ismeretség után kellett volna összeházasodnunk, amit nem akartam,

ki volt tűzve ugyan az esküvő, de mindketten beszartunk és inkább hagytuk a zöld kártya ügyet, ezért volt az, hogy mint turista utazgattam ki be, ami most nem néz ki jól a hatóságok rendszerében, mert bizony, úgy tűnik mindent tudnak a be és kilépésimről és a hosszabbítgatásaimról (hű, nincs ilyen szó? pirossal aláhúzta a szövegszerkesztő), és nagyon nem tetszik nekik

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:46:45

@latcho rom: az ananászról természetesen.....

DieNanny CH 2018.05.12. 18:50:31

@Dikusz:

A tanyánk lábazata is kékre volt színezve, az alapanyaga a rézgálic, ami távol tartotta a legyeket, rovarokat. Szóval, állattartó helyeken ezért van sok kék.

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:51:31

Mielőtt szó érné a ház elejét, hogy nem a posztról folyik a diskurzus:

pár napja unalmamban most néztem vissza egy másfél éve íródott poszt után azt, hogy a hozzászólok miket írtak, a posztot én írtam, és HA az amerikai elnökválasztás előtti napon rakta ki, a témáról alig ír valaki, viszont @tanato: a főbűnös, ha jól láttam berakott valami biztosítással kapcsolatos dolgot és arról folyt a beszélgetés, szóval nehogy valaki nekem ma felhánytorgassa a témáimat, végül is nem politizáltam .......

2018.05.12. 18:52:07

@Bredpitt Monika: Hehe, tudom, hogy sokszor hulyeseget irok, visszaolvasom, aztan latom, hogy igazabol nem pont azt akartam irni, de gyorsabban pereg az ujjam, mint az agyam :D

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:56:20

@Olliék: kíváncsi vagyok a posztra, én meg azon gondolkoztam, hogy ha végül úgy döntök eladom a lakást, akkor egy szír családnak fogom, nem azért , hogy bosszút álljak a lakókon, hanem hogy lássák végre, ők is emberek, és lehet velük együtt élni

Bredpitt Monika 2018.05.12. 18:58:16

@DieNanny CH: hmmm, hát hiába van sok kék, ha sok szar van, mert a legyek a szarra is jönnek rendesen, az meg nem kék ha jól tudom (hacsak nem kék ananászt evett az ember)

de mindenesetre érdekes ez a kékre nem jönnek a legyek dolog

Csodabogár 2018.05.12. 19:04:15

@Bredpitt Monika: Mi elég sokáig a külföldre szakadt magyarok voltunk, aztán volt, hogy csak egyszerűsitve a szakadtak.Ezen soha nem akadtunk fel. Akkoriban ez volt a népnyelv. Számtalan kabaré tréfában szerepelt a kifejezés a 70-es 80-as években.

Dikusz 2018.05.12. 19:08:01

@DieNanny CH: Nekünk a magyarvalkói református templomban mondta a Tiszteletes úr. Tényleg láttunk kékre festett házakat, de nem csak a lábazata volt kék, hanem az egész ház, és mind régi volt, nem újabb.

Amerre jártunk Romániában, ott minden portán (sok évvel ezelőtt is), le volt meszelve minden fa törzse, kb 1 m magasságig, akkor úgy mondták, kötelezően ez van előírva az egész országban.

Csodabogár 2018.05.12. 19:12:17

@Bredpitt Monika: A szövegszerkesztő mindig alá húzza a szavakat, ami neki hosszúnak tűnik.

Kár, hogy gyáva voltál azzal a házassággal. A férjem és köztem csak egy országhatár volt 260 km., de miután mindketten dolgoztunk nem sok alkalom volt találkozgatni. Így az ötödik találkozáson elhatároztuk és ő másnap elment bejelentkezni a házasságra. Haláláig (23 év) nagyon boldogok voltunk.

savanya jóska 2018.05.12. 19:22:22

@Bredpitt Monika: :)

Igaz, bár inkább dinnye feje van nekije ;)

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.05.12. 19:22:25

Erdély úgy szép ahogy van politika nélkül

DieNanny CH 2018.05.12. 19:36:41

@Bredpitt Monika:

"mindenesetre érdekes ez a kékre nem jönnek a legyek dolog"

Nem magára a színre, hanem a rézgálicra. Amivel permetezni is szoktak. (Dikusz írt a kék színű házfalakról.)

miszlik 2018.05.12. 19:58:36

Csak Kalotaszeg? Székelyföldön nem voltatok?

Bredpitt Monika 2018.05.12. 19:58:51

@DieNanny CH: akkor sikerult felre olvasnom, koszi

Golf2 2018.05.12. 20:15:28

@Bredpitt Monika: Bezzeg nőismerősöm átverte nemrég 10 éve a nagyokos amcsikat.Itt pesten tiltották ki örökre a követségre behívták bepecsételtek az érvényes amcsi vizumos útlevelébe és mégis bármikor kimehet...Na ez hogy lehet?

P.Elliot 2018.05.12. 21:18:17

@Dikusz: A lanyok fejen a parta a nagykorusagot jelezte? Ezt sem tudtam, nepmuveszeti ruhaviseletek teren nagyon elmaradott a tudasom. Az is nagyon tetszett hogy a fejdisz nem vekony hanem mintha sisak lenne.
A kek szin Erdelybol, ezzel nem is tul regen talalkoztam egy magyar konyvben ahol a foszereplo no a 60-as evekben latogatast tett a jovendobeli anyosanal ahol a konyhabutor ragyogo kekre volt festve. Csodalkoztam mert akkor a modern konyaberendezesek sem voltak kekek, sot ilyenrol nem is hallottam es a regenyben meg lett emlitve hogy Erdelybol jottek.
Szoval ezert volt kek!
Szepen osszeallnak egyszer es valahol az ismeretek.

P.Elliot 2018.05.12. 21:19:48

@DieNanny CH: A szunyogokra veletlenul nem ervenyes ez a tavolmaradas? Mert akkor keritek rezgalicot...

P.Elliot 2018.05.12. 21:29:18

@Bredpitt Monika: Azert megis csak a ferjed felesege vagy, egy interjunal jol ki lehet magyarazni hogy miert nem hazasodtatok ossze rogton, honvagy, szulo betegsege vagy akarmi megindito szoveg meg az hogy a kislanyod amerikai, ugy is erez, apja is az aki nagyon varja, szetszakitani nem akarod a csaladot, ez-az. Miert nem mesz be az otthoni amerikai konzulatusra hogy adjanak tanacsot hogy mit csinalj? Mivel kicsit kavarodott a sztorid nem tudom hogy mikor hazasodtatok ossze, a gyerek elott vagy utan? Hany eve?

Ugy fest hogy szigorodnak a torvenyek, jobb ha intezkedsz ha komolyan gondolod a kijovetelt de ezuttal maradj is itt, nem szukseges New Jerseyben laknotok, annyi erdekes allam van itt, eloszor nezzetek korul....

Bredpitt Monika 2018.05.12. 21:32:30

@Golf2: kitilthatnak orokre, mint turistat, de ha kozben csaladod lesz, elviekben egyesites cimen visszamehetsz,

P.Elliot 2018.05.12. 21:36:00

@kardio1: Igazad van, valahogy elment a figyelmem , tenyleg az...

Bredpitt Monika 2018.05.12. 21:38:12

@P.Elliot: hat, igen
akartam en mondani sok mindent, de sajna a konzul ur nem ert ra velem beszelgetni, hosszu, szovevenyes sztori, majd meglatjuk mi lesz, nekem nem new Jersey volt a problema forrasa, legfokeppen Magyarorszag hianya , lanyom pajtasainak az elvesztese.....

skye8 2018.05.12. 21:40:18

@Bredpitt Monika : keress egy jo ugyvedet.

Bredpitt Monika 2018.05.12. 22:04:39

@skye8: de jó, hogy itt vagy!

nem tudtok valakit, akinek kell egy önkéntes segítő a nyárra, akár egy szervezet, akár egy család? csak egy szoba kellene, a kajámat is állnám, lehet, az lesz, ha nem engednek ki nyárra az amcsik, hogy kimegyek Kanadába és lányomat onnan viszi át férjem, így neki nem kell idejönnie, ez persze csak egy vad ötlet, de legalább kalandos lenne a nyaram, és végre újra láthatnám Kanadát, meg lányom is, neki még esta sem kell

mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy a kanadai estánál milyen kérdések vannak, még a végén azt fogják hinni, onnan akarok átszökni a határon, ami természetesen eszembe nem jutna

tartsd nyitva a szemed légyszi, vagy javasolj valamit, hol érdemes keresgélni

Bredpitt Monika 2018.05.12. 22:06:57

@P.Elliot: most itt is jó sok szúnyog van, már nagyon várjuk a kedvenc sárga dupla szárnyú repülőnket, ami itt szokott vagánykodni nyár elején a tíz emeletes házak között, nagyon vad látvány, miután szétszórja a szúnyog irtót , semmi gondunk nincs a kis dögökkel

tanato 2018.05.12. 22:08:22

@Bredpitt Monika: Én már nem is emlékezem milyen biztosításról írtam?

tanato 2018.05.12. 22:13:19

@Bredpitt Monika: Araba családnak,direkt?Pesten nem lesz gond belőle.De itt vidéken sincs az ide nősült arabokkal és családjukkal.
Viszont ha egy borsodi roma családnak adnád el na annak nem örülnének a szomszédok.
Azért jutott eszembe mert egy ismerősöm így akart bosszút állni a nemszeretem szomszédokon,cigányoknak akarta eladni költözéskor a házát.De nem jött össze,a cigányok nem tudtak annyit fizetni,amennyit szeretett volna érte kapni.

tanato 2018.05.12. 22:24:12

@Dikusz: padis.hu/

Szeretem ezt a honlapot,gondolom ismered te is.

Bredpitt Monika 2018.05.12. 22:24:20

@tanato: milyen kis kedves történet, erről a vicc jut eszembe,

az ikerházon egy roma és nem roma család osztozik, kint áll a roma családfő a bejárati ajtó előtt, és azt mondja a nem roma szomszédnak, aki az ikerház másik felét birtokolja:

- azt tudja, hogy az én részem többet ér, mint a magáé?

meglepődik a szomszéd:

- hát az meg hogy lehet, ugyanolyan az én házrészem is, mint a magáé?

- nekem nem roma a szomszédom- mondja a roma tulaj

Tudom, hogy nem szép dolog ilyeneken viccelődni, de sajnos vannak rossz tapasztalatok.

EGyébként meg nem hiszem, hogy most eladnám, mert úgy tűnik, mennek felfelé a lakás árak továbbra is, most szerintem nem lenne bölcs dolog eladni.

skye8 2018.05.12. 22:26:14

@Bredpitt Monika: hmm Talan kijiji vagy Craigslist, vagy a nanny site-ok... csak mindenhol kernek referenciakat, arra keszulj fel...
Ugyved azert lenne jo mert ha eddig sorozatosan visszadobtak az estadat, ezutan is az lesz de ha kihallgatast kersz a konzultol vagy elinditod a csaladegyesitest, egy ugyved fel tud kesziteni hogy mit mondjal Es milyen kerdeskre szamits, ezen mulik minden. Semmikeppen se kerjel estat meg egyszer mert a rendszerben csak gyulnek a sorozatos visszautasitasok Es egyre gyanusabbak lesznek a probalkozasaid.

tanato 2018.05.12. 22:32:27

@Bredpitt Monika: nekünk gyermekkoromban is voltak cigány szomszédaink,most is vannak,szerencsére annak ellenére hogy vérbeli anyanyelven beszélők,de rendes dolgos emberek,kereskedők néhányan,nem bűnözők.Az egyikük fia éppen az USA-ban dolgozik már vagy 5 éve azelőtt meg ANgliában/na nem nagy beosztásban,MC-DOnaldsben,meg éttermekben pincér.

Csodabogár 2018.05.12. 22:56:38

@Bredpitt Monika: Szerintem soha nincsenek beszélgetős kedvükben. Most meg pláne!

savanya jóska 2018.05.12. 23:01:07

Épp a bulgár euroviziós nótát nézem, gőzöm se volt hogy fekete bulgárok is vannak :)

Na most mi lesz a putyini nemzetálammal birkuci? ;)

Dikusz 2018.05.12. 23:06:47

@tanato: nem ismertem. Szoktam nosztalgiázni, de akkor beütöm a gugliba, pl. a Ponor-rétet, és elolvasom azt, amit találok.

A Lesi-tónál jártunk (benne is van a posztban), de nem mentünk túraútvonalon. Fotó is van róla, de nem fért be mindegyik a posztba.
Először azt hittem, a lezárt turistautakra hívtad fel a figyelmemet. Sosem mentünk be lezárt turistautakra itthon sem, nemhogy a Biharban. A felsorolt utak közül voltam már nem egyben (az én alkatommal...), azok száraz időben sem könnyűek. A Csodavárba eszembe nem jutna lemenni, a Szamos-bazárban voltam, elég volt egyszer.
Te jártál arrafelé? Ha igen, mennyire ismered?

tanato 2018.05.12. 23:16:21

@Dikusz: Jártam arra,de nagyon régen,igaz többször is.De nagyon elhanyagolt túristaútvonalak voltak akkor főleg ha a szlovákaiai utakhoz viszonyítjuk őket.

tanato 2018.05.12. 23:18:28

@tanato: De tényleg sok magyar nyelvű honlap is van már a Szigethegységről.
Pl. ez is nagyon tetszik.users.atw.hu/pereiarpad/cikkek/mocfold/mocfold.html

Dikusz 2018.05.12. 23:20:26

@tanato: Még annyit az előző hozzászólásomhoz: három hete voltunk megint Bogatelepen, a Pádis fennsíkra, a Glavojra ismét elmentünk.
Egyszerűen nem lehet megunni.:)

tanato 2018.05.12. 23:20:54

@latcho rom: Én is láttam az afro bulgár énekest.

tanato 2018.05.12. 23:21:53

@Dikusz: Na meg amellett hogy szép,még közelebb is van mint a nagy Kárpát koszorú.

Dikusz 2018.05.12. 23:24:13

@tanato: A szlovákiai útvonalak kifejezetten jók. Javukra kell írni, hogy nagyon odafigyelnek a karbantartásukra.
A Biharban nem annyira jók a jelzések, az nem sokat változhatott.

tanato 2018.05.12. 23:31:30

@Dikusz: Meg az északi szomszédnál maguk az utak is jól ki vannak építve.

savanya jóska 2018.05.12. 23:38:10

@latcho rom: Most meg a holland csapat, 4 fekete egy fehér..

Jaj jaj mi lesz európával! :))

adg 2018.05.13. 01:41:42

@Dikusz: nem, ezek nem. De josikafalva, kalotaszentkiraly, magyarvalko, stb. Brasso pont kimaradt, elcsesztuk az idot. Annak idejen evente mentunk, a cegunk szervezett ilyen nagymagyarorszag kirandulasokat, igyekeztunk bejarni az egeszet. Mondjuk en csak erdelyben meg delvideken voltam veluk, karpatalja meg a totok nekem kimaradt. Meg a fel naszutunk is erdelyben volt.

adg 2018.05.13. 02:53:39

“tanyan is hasznalnak egy csomo hulye szot”
Birkak, gyikok, “kozben meg a frusztracionkban szidtuk a magyarokat, es tesszuk azota is”
“a jelenlegi asszociaciom az magyar = vagy birka vagy at akar cseszni, de mindenkeppen keruld el.”

“Ha mar nem lesz unios tag magyarorszag, mire allampolgarsagot kapunk, akkor a magyar allampolgarsagot is dobjuk a picsaba”

“a beilleszkedes tenyleg nehez, es vannak akik meg sem probaljak, elvannak a magyar kozossegben (amit en pl teljesen kerulok)”
__amit en pl teljesen kerulok__

>>te is magyar vagy.<< “Szegyenlem is”

Nem a szavakat kell betiltani, pl a kitantorgast, vagy az eletteret, vagy a hokedlit, ez teljesen felesleges. Ha betiltasz egy szot, akkor mejd lesz egy masik, ami masnak serto, meg meg egy harmadik, meg valtoztassuk meg a szavakat, amiben “man” van, vagy “black” vagy akarmi, ez egy ertelmetlen marhasag.

Viszont, mar millioszor kifejtetted, mennyire lenezed, gyulolod a birka magyarokat, hogy ott tennel keresztbe magyarorszagnak, ahol csak birsz, hogy minden penzt kiszivni onnan, vagy hogy irtad, most kiderult, hogy szegyelled is, hogy magyar vagy, es amugy meg “teljesen kerulod” a magyar kozossegeket. Mi a retket csinalsz te itt? Ez egy magyar kozosseg itt. Amit te teljesen kerulsz es megvetsz.
En tuti nem jarnek olyan tarsasagba, amit szegyellek, megvetek.

2018.05.13. 03:29:38

@adg: igazabol mar reg le akartam szokni, csak egyre kevesebb hir erdekel, es unalmamban mindig visszanezek ide is :)

adg 2018.05.13. 03:48:35

@LepesMez: mondjuk ezt megertem, amerikaban meg kultura sincs. :)

geeeteee 2018.05.13. 04:10:45

@adg: Ha már a szavaknál tartunk, a "magyar" jelző erősen terhelt, és erről tényleg mi, magyarok tehetünk, nem? Lehetne felszabadult, bűnbánt-feloldozott is. A múlt nemhogy nincs feldolgozva, hanem napjainkban pont a legsötétebb részeit próbálják fényesíteni és visszacsempészni. Azért ér haragudni? Attól még magyar marad. És az is magyar marad, aki ezt képes megosztásra használni.
Olvastad az alkotmányt? Normális ember már az első oldalnál viszket. 1944.

Golf2 2018.05.13. 05:40:40

@Bredpitt Monika: Nevet változtatot felvette valamelyik rokona nevét és az amcsik bedőltek azóta is...

geeeteee 2018.05.13. 07:28:26

@Hari Seldon 2: Figyelj, ez egy olyan témájú blog. Erdélyből rengetegen léptek át határt, sokuknak Magyarország csak ugródeszka volt, másoknak cél, aztán vagy sikerült, vagy nem. Ráadásul az ottmaradtak is határátkelők, bár nem önszántukból. Átrajzolták alattuk a térképet.

Durva hasonlattal ez a kirándulásosdi itt olyan, mintha egy pornóoldalon víz-gázszerelés howto lenne. :D

geeeteee 2018.05.13. 07:28:32

@DieNanny CH: Nem gombaölő az inkább, a penész miatt?

geeeteee 2018.05.13. 07:28:45

@P.Elliot: Szerintem nem. Ez a kék szín a népviseletben, művészetben meg a rézgálic valami félreértés lesz.

geeeteee 2018.05.13. 07:28:55

@adg: Ugye, akaratlanul is ott van a politika, Nagymagyarország kirándulások. :D Lehet, ha még ma is az országhatárokon belül lennének, akkor kevesebben mennének ezekre a helyekre?

De maga a turizmus is valahol politikai termék. Szabadidődben menj el máshová, menjen mindenki, aki teheti. Lehetőleg minél több pénzért. Régen miért utaztak? Hódítani, harcolni, kereskedni, tanulni, betegek receptre, vallásosok zarándokolni. Ez a honeymoon is biztos valami nyugatról beszivárgott ármány. :D

geeeteee 2018.05.13. 07:29:13

@Dikusz: Nekifutok mégegyszer. Az okoz diszkomfort érzetet, hogy az elején kihangsúlyozod a politikamentességet, de pont emiatt nem az. Tabusítod, ez már magában az. Sebaj, lett egy szép kirándulós poszt egy sánta átvezetéssel. A kapocs szerintem hiányzik a blog témájához. Pedig megért volna egy bekezdést.
Én is jártam ott, de nem vagyok odavalósi. Érdekes visszaemlékezni, hogy kerültem oda először. Határátkelőknek segítettem, vittem a násznépet, itteni-ottani vegyespáros csíki lakodalmába. Volt ám tántorgás! :D

adg 2018.05.13. 07:45:31

@geeeteee: Erdely eseten nehezen megkerulheto a politika, elegge bele lett rangatva az egesz a politikaba. Viszont lehet kultur ember modjara mederben tartani az indulatokat, nem muszaj emiatt kifordulni magunkbol.

Hogy mennyien mennenek politika nelkul, az jo kerdes. Azert Erdelyben vannak boven latnivalok, szerintem volna joves menes akkor is, ha kimarad 1920. Jarnak az emberek a Balatonra vagy a Matraba is. Teny, hogy jo reklamot csinaltak Erdelynek az elmult 30 evben.

A mi hanimununk nem tudom, honnan szivargott be, mindeesetre nem a mi 5 nap sopron - 5 nap erdely utunktol zengett a vilagsajto. :D

ételizésítő 2018.05.13. 15:06:59

Ahogy látom, a szerző részt vett a turistáknak rendezett helyi hortobágyi csikóspartin.

Erdély túl van lihegve.
Semmivel sem szebb, mint mondjuk a Zempléni-hegység.
Ha annak idején nem csatoltál volna el az országtól, a kutyát nem érdekelné, ahogyan addig sem érdekelte, amíg az ország része volt.

A vacsoránál meg ez a hegedűnyikorgatás kifejezetten zavaró tud lenni. Ki hallgat ilyet, amikor otthon vacsorázik?
Persze tudom, Erdélyben még a szar is márványból van, hogy Mozartot parafrazeáljam.

2018.05.13. 20:20:33

@ételizésítő: Hát igaz, ami igaz ... kurvára megszívta Erdély, amikor anno "Magyarországhoz" csatolták (nesze neked politika, igaz, nem aktuál ;) ).

Dikusz 2018.05.13. 22:43:03

Komolyan kérdem tőled, hogy mi lett volna az átvezetés?
Tényleg kirándulós posztnak szántam, nem többnek.
Nem szerettem volna a politika irányába elvinni, abból éppen elegem van. Semmi egyebet nem akartam, csak bemutatni azt a sok szépet, amit láttam.

Catwoman1 2018.05.17. 06:26:10

@Bredpitt Monika: Természetesen ez a tilalom vonatkozhat az erős dohányos nőkre is, hiszen köztudott, hogy a nikotin a női magba is átmegy. Ez legalább olyan kellemetlen a férfi számára, mintha a helyzet ellentétes lenne. Igazad van, valóban többet kellene őszintén beszélni a szexről, erotikáról és az ilyen jellegű problémákról.

Bredpitt Monika 2018.05.21. 20:55:31

@skye8: köszi, hogy válaszoltál, inkább arra gondoltam, hogy valami ismerős az itteniek köréből, de ez az ötlet elég vad volt egyébként is, az ESTA val való próbálkozással felhagyok, szerintem nem fogok kapni soha,

inkább a vízumkérelmeim azok, amik érdekesebbek, illetve ha egyszer történik valami K3 as vízum ügyben, de hát ugye a legfontosabb most, hogy családok szétszakításán dolgozhasson a nagy kretén

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása