Utolsó kommentek

Gazdagisztán

2018. május 22. 06:30,  Egy hét „győzelmi mámorban” 56 komment

2018. május 22. 06:30 Határátkelő

Egy hét „győzelmi mámorban”

Nyugi, semmilyen választás és politika nem lesz a mai posztban, annál inkább egy távoli, a legtöbbünk által csak nagyvonalakban ismert ország, amelynek politikai berendezkedése olyan, amilyen, ám emellett olyan természeti csodákat is megmutat magából, melyek tényleg párjukat ritkítják. Nomád Matyi mai posztja utóbbiakból villant fel valamennyit rengeteg fotóval. Nem akármilyen út lesz, induljunk is!

„Következzen egy kis úti beszámoló Kazahsztánból. Két kedves barátommal való utazásunk pont egy ünnepi hétre esett, mégpedig a május 9-i Győzelem Napjára, valamint a május 7-i Haza Védőinek Napjára (bár ez utóbbi kevésbé jelentős, és nem is tapasztaltunk belőle sokat).

Ez alatt az egy hét alatt nekem is szerencsém volt eljutni olyan helyekre, amiket előzőleg, még az ott töltött majdnem 1 év alatt sem sikerült megnéznem.

Május 6.

Késő esti érkezés az asztanai, most már a regnáló elnökről Nurszultan Nazarbajevre átnevezett repülőtérre.

A késő estének annyi a hátránya, hogy a repülőtérre közlekedő buszok már nem járnak (amire 90 tenge = kb. 73Ft a jegy), tehát az ember kénytelen taxival menni.

A tavalyi EXPO idején szigorúan ellenőrzött, valamint eltüntetett illegális taxisok sajnos visszatértek, sőt mi több, még együtt is dolgoznak a hivatalos taxisokkal. Tehát a külföldi látogató mindenképp többet fizet, mint a hivatalos ár.

(A hivatalos ár ugyan ki van táblázva a taxiállomáson, de pofátlanul azt hazudják, hogy azok régek. Itt még az orosz tudásom sem segített, és bár lehetett volna még erőlködni kicsit, de az alkudozás nem az én terepem túlzottan).

Szállásunk szinte a Bajterek-torony mellett volt, a központban, ami megkönnyítette a másnapi városnézést.

Május 7.

A hét első ünnepe volt, a Haza Védőinek Napja, bár ebből szinte semmit nem láttunk.

Úgyhogy nekiindultunk a városnak, és természetesen a Bajterek-toronnyal kezdtünk, amit információim szerint maga Nazarbajev elnök „tervezett” (sőt, elvileg az egész várost ő „tervezte”).

Innen egyenesen, a csontig hatoló, jeges, szinte állandó orkánerejű szélben folytattuk "kellemes" sétánkat a Khan Shatyr nevezetű bevásárlóközpontba, amelynek sátor alakja adja különlegességét.

De az épület alakja mellett hatalmas örömmel töltött el minket, hogy ezen a „sátoron” nem fúj át a szél.

Ezután én tettem egy köszönő kört a magyar nagykövetségen, majd átbuszoztunk a Jeszil (oroszul Isim) folyó másik oldalára, ahol a Nemzeti Múzeum és a „Kazah Jeli” (Kazah Ország) emlékmű mellett elsétálva megérkeztünk a Khazret Szultan mecsethez.

A mecset kívülről-belülről való megtekintése után kicsit meg akartunk pihenni, de egész kihívás volt egy alkoholt is felszolgáló „kulturális intézményt” felkutatnunk. Azért sikerült.

Ezután az utastársakat hazakísértem, én pedig egy másik ismerősömmel ismét egy, a fent említetthez hasonló, elég sznob „intézményben” oltottam még szomjam (nem kumisszal!). Asztanában egyébként elég korlátozottak a szórakozási lehetőségek, valamint elég drágák.

Május 8.

Korán reggel már indultunk is a reptérre. Transzferünket a szállásadó szervezte (ami valószínűleg még így is drágább volt, mint a hivatalos taxi ár, de legalább nem annyi, mint első utunk a reptérről a szállásra).

Reggel 9 előtt már le is szálltunk Almatyban, ahol szerencsére már járt a repülőtéri busz. Erre 150 tenge = kb. 120ft a jegy annak, akinek nincsen közlekedési kártyája ... szerény személyemnek még megvan ez a kártya (és ebben az esetben 90 tenge a jegy, vagy 80, nem emlékszem már), és volt is rajta pénz - nagyon előremutató, hogy a reptéri buszmegálló mellett felállítottak egy automatát, amelyben lehet ilyen kártyát venni, vagy a már meglévő kártya egyenlegét ellenőrizni és feltölteni.

Bár a buszút meglehetősen hosszú, 1, nagyon olcsó, 2, rögtön ízelítőt ad Kazahsztánból.

Szállásunkat a kint tartózkodásom alatt bérelt lakáshoz közel foglaltam, mert ismerem a környéket. Egy meglehetősen elit épületben volt a lakás, de arra még én sem számítottam, hogy milyen lenyűgöző kilátásunk lesz.

A szállás elfoglalása után én különváltam a többiektől, hogy visszalátogassak az irodába, ahol dolgoztam, valamint, hogy egy hasonló típusú találkozót megejtsek kora este.

Május 9.

HURRÁ! HURRÁ! - lehet mindenhol hallani ezen a jeles napon, a Győzelem Napján.

Bár barátaim elsősorban a természeti látványosságok miatt kérték, hogy szervezzem meg ezt a kazahsztáni kiruccanást, de megegyeztünk, hogy mindenki kívánságait figyelembe vesszük a programok tervezésénél, így én ragaszkodtam az ünnepségek megtekintéséhez (amit sajnos kihagytam régebbi kint tartózkodásom során, nem is értem, hogy miért).

De azért a felvonuláson kívül hegyet is mentünk nézni, este pedig koncerttel és tűzi játékkal zárult a nap.

Május 10.

Ezen a napon egy félnapos kirándulást tettünk a Nagy-Almaty tóhoz, amelyhez egy ex-kolléganőm által ajánlott sofőrt béreltünk fel.

Május 11.

Korai indulás a Csarin-kanyonhoz és a Kaindy-tóhoz, ami általában egy kétnapos kirándulás szokott lenni, de mint az utazásszervező, én ragaszkodtam, hogy ezt egynaposra szervezzük, mert eleve ki volt fizetve a szállásunk Almatyban, valamint jobban szeretek estére „hazatérni”.

Sikerült mindkét természeti csodát megszemlélni, amihez azért túrázni is kellett, még épp hogy a tűréshatáromon belül, és a tóhoz közeli faluban egy vendégházban kaptunk ebédet, mi mást mint plovot (ami azért jó, mert így barátaim megkóstolhatták ezt a „gasztronómiai csodát”, viszont ha rajtam múlt volna, én nem szervezek kazah konyhakóstolót).

Ez a kirándulás arra is jó volt, hogy azért legalább felületesen megláthassuk, hogy a kazah falvak nem meglepő módon már közel sem olyan képet nyújtanak az országról, mint Asztana és Almaty (bár ez minden országban így van).

Május 12.

Utolsó teljes napunkon felbuszoztunk a Medeu nevezetű sportkomplexumhoz, ahonnan egy másik busszal továbbmentünk a Shymbulak nevezetű síkomplexumhoz, és a havas hegycsúcsok látványa mellett elfogyasztottunk egy nagyon kellemes ebédet.

Május 13.

Busszal irány a reptérre, majd Asztanában ismét busszal a központba, ahol ismerőseimmel ettünk-ittunk, majd indultunk vissza (busszal) a repülőtérre a késő esti járatunkhoz Budapestre.

Még maradtunk volna! Mindenesetre remélhetőleg hamarosan újra megyünk.”

Ha szívesen olvasnátok még többet a szerzőtől, látogassatok el a blogjára, érdemes!

Érdekel, milyen az élet a kazahsztáni olajmezőkön? Olvasd el egy magyar beszámolóját!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kazahsztán

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabus UAE 2018.05.22. 06:59:05

Szinte már kedvet kaptam ezeknek a helyeknek a végiglátogatásához. Szinte... :-)

Hari Seldon 2 2018.05.22. 07:17:28

Érdekes egy nép.
Bõszen ünneplik a "gyõzelem napját" holott a hozzájárulásuk a németek legyõzédéhez nagyjàból annyi, hogy õk szolgáltatták a szerencsétlen "golyófogó kiskatonák" egy részét. - Szerintem, inkább az áldozataikra kéne emlékezniük.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.22. 08:09:56

@Hari Seldon 2: de gondolj bele, hogy szinte minden családban van veterán vagy áldozat, szóval egyéni szinten mindenképpen jelentős

a Halhatatlan Menet a rájuk való emlékezésről szól

ettől függetlenül mégis ünnep, mert elég erősen beléjük nevelték, másrészről pedig ők tényleg győzelemnek tekintik (az is volt, bár ugye ez nézőpont kérdése), és legalább tényleg vidáman ünneplik, nem búskomorkodnak

tanato 2018.05.22. 09:09:20

@Hari Seldon 2: Jól mondod, olvastam egy kazahsztáni muzulmán vöröskatona visszaemlákezését,rendkívül élvezete izgalmas olvasmán=szinte Diggerhez tudom hasonlítani,bányamunkás volt az illető,de rendkívül jó írói- bölcsész vénával megáldott,Manszur Abdulinnak hívták a Volgától a Dnyeperig a könyv címe=
SZóval ő írta hogy az orosz parancsnokoknak nem a szíve csücske volt a közép ázsiai muszlim sorkatona akik legtöbbször oroszul sem tudtak,gyakorlatialag behajtották őket a német fegyverek elé,aztírja úgy hullottak a közép ázsiaiak mint az őszi legyek.

Hari Seldon 2 2018.05.22. 11:27:12

@NomádMatyi:
Persze hogy győzelem, ha a Szovjetúnió részeként tekintünk rá, az volt.

1 Ettől függetlenül egyáltalán nem érintette a "kazah földet", merthogy a németek nem értek el addig, tehát "felszabadításként" sem lehet értékelini kazah szempontból. - Szóval "csak" az történt részükről hogy egy csomó áldozatot hoztak az oroszokért.

2 Mint ahogy ahogy az átlag orosz ember semmit nem nyert azzal, hogy Sztalin még tovább nyúzta őket, úgy a kazah ember sem nyert semmit. Az élete 1945 után ugyanolyan nyomorutul telt, mint 1940-ben.

Ilyen értelemben jobb megközelítés lenne, hogy emlékezzenek az áldozatokról.
Szóval szerintem ennél többet részükről fölösleges "ünnepelni".
De persze az ő dolguk.

Hari Seldon 2 2018.05.22. 11:37:39

@NomádMatyi:
Egyébként a bejátszás hátborzongató.
Ezt csak az itteni oroszok ünneplik, vagy a kazahok is kimennek, ilyen előadásra, ami az elején volt? - Merthogy végig oroszul énekeltek.

- Azért jó látni, hogy már ott is elég sok embernek esik le, hogy videozásnál a telefont VÍZSZINTESEN kell tartani! :-)

nyuszigonosz 2018.05.22. 13:10:19

Ez egy felfrissítöen jó poszt. :-) Tetszenek a képek is nagyon.
Mert ez egy annyira más világ.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.22. 14:01:15

@Hari Seldon 2: helyiek is ünneplik, hadd ajánljak egy kis összefoglalót (tényleg nem önreklámból):

turkesztantajmz.blog.hu/2016/05/08/_fel_kuzdelemre_hos_haza

ne feledd hogy Kazahsztán 200-300 évig orosz/szovjet uralom alatt állt, tehát többet éltek az oroszokkal "együtt" mint külön

és nagyon sokan be is vallják, hogy nem volt annyira rossz ám a szovjet időkben (de végül is ezt itthon is egyre többen vallják)

ezek a dalok többnyire oroszok ugye, a Szovjetunióban bár papíron nagyon támogatták a nemzeti nyelveket, a gyakorlatban inkább nem

huhh remélem minden kérdésedre sikerült valamit válaszolnom de ha nem, akkor kérdezz még nyugodtan (legjobb tudásom szerint igyekszem válaszolni)

nyuszigonosz 2018.05.22. 14:21:03

@Hari Seldon 2: Gondolom abból indulsz ki, hogy Kazahsztánban legtöbbnyire kazahok éltek/ élnek.

Hát nem egészen volt ez így pl. pont a 2. világháború alatt és utána meg végképp nem. Ugyanis Sztálin már a háború alatt eldeportáltatta az addig kb. 150 évig a Volga mellett élö "német-oroszokat" akik addigra már szinte nem is beszéltek ugyan németül, de valaha volt felmenöik föleg a mai Baden-Württenbergböl voltak eredetileg. Elöször Szibériai gulagokba bányákba, a háború után a nagyrészét pont Kazahsztánba. Meg a volt Szovjetúnión belül igen sok nem kazah, hanem orosz is ment a mai Kazahsztán területére: Bajkonur, olaj meg sok minden más miatt és az elsödleges államnyelv orosz volt. Kazahul még a kazah felmenökkel rendelkezök sem tanultak meg, oroszul ment minden, söt a kazah szokásokat sem tartotta be senki.
Na aztán szétesett a Szovjetúnió, aki német felmenöt tudott valahonnan varázsolni, az Németországba költözött, de a nyelv még mindig inkább orosz volt, csak: egyszercsak elörámolták a népek a valaha volt kazah szokásokat is: kidobták a bútorokat a házból-lakásból, legföképp az asztalt, és kezdtek a "földön" ülve enni, merthogy visszatérnek gyökereikhez....Na nem mindenki, de jó sokan.
Szóval "kazahosodik" Kazahsztán, de természetesen a háborúban onnan is nagyon sokan részt vettek, meghaltak, így perszehogy ünneplik a háború végét, söt!

DieNanny CH 2018.05.22. 14:28:54

Köszi, érdekes volt.

gabors 2018.05.22. 16:02:31

A kepek jok elolvasni nem fogom oda ugyse megyek meg ingyen sem.

Herr Géza 2018.05.22. 22:48:01

Szuper volt @NomádMatyi: !
Pont a múlt héten láttam egy műsort a TV-ben, ami az asztanai világkiállításra felhúzott építményekkel foglalkozott, és folyamatosan csak azon agyaltam, hogy micsoda elképesztő pazarlás... A világ legnevesebb (és legdrágább) építészirodái rázták gatyába az agyament Nazarbajev elvtárs megalomán “terveit”, amiket aztán a #semmisedrága alapon még a létező legmagasabb szintű építőipari hightech módszerekkel meg is valósítottak. Szuper. Évente hány túrista szállja meg Asztanát, hogy mindezeket láthassa? A kazahok meg lehet, hogy jobban örültek volna pár szolídabb infrastrukturális beruházásnak...
Mindennemű áthallás stadion kontra kórházak témában pusztán a véletlen műve.... :D

Herr Géza 2018.05.22. 23:19:52

@gabors: Szabadna megjegyeznem @Bredpitt Monikának, hogy:
- a Google magyarul is műxik
- úgy nagyjából 5 hónapja volt rá, hogy a bevallását leadja, miért is kell az utolsó napon a posta zárása iránt érdeklődnie?
- bár 10+ éve nincs közöm magyar adóbevalláshoz, de annyit azért hallottam, hogy ha alkalmazott vagy (és nincs egyéb jövedelmed), akkor semmit nem kell leadnod, a munkáltatód megcsinálja helyetted.
- Mónika, nem kéne a posták 0/24-es nyitvatartása mellett is tüntetni a parlament előtt, mert a kedves Mónika már megint az utolsó utáni pillanatban gondolt a NAV-ra? Hisz olyan elfoglalt volt... :D

blackhairlady 2018.05.23. 05:47:41

@NomádMatyi: Ez nagyon klassz volt, a kepek nagyon jol kigeszitettek az utleirast.
Azt hiszem tudom ki volt az egyik utitarsad, lattam mar nehany kepet a voros sziklarol es a varosrol :))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 06:11:37

Köszi @Herr Géza: :)

jogos amit mondasz, de hát ezeken a helyeken van megalománia ezerrel :D

és bár persze lehetett volna másra költeni azt a pénzt, ettől függetlenül Asztana és Almaty folyamatosan fejlődik (más részekről nem tudom hogy így van-e)

az emberek pedig többnyire ténylegesn szeretik az Elnök urat

@blackhairlady:
köszi :)))) … szerintem jól tippeled az utastársat, de a poszt a személyiségi jogok maximális figyelembe vételével íródott :D

Torrenta.I.S.M 2018.05.23. 06:24:46

Super post! Koszonom, hogy megirtad! Az "athallasert" kulon koszonet @herr geza-nak

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.23. 09:27:12

Erős állam, melynek népe ma is szálka a nyugat szemében.

M. Péter 2018.05.23. 09:36:11

@NomádMatyi: Akik meg nem szeretik az elnököt, azokat meg bebörtönzik.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 09:38:58

@Torrenta.I.S.M: örülök hogy tetszett :)

@maxval birca szürke balkáni proletár: szerintem ők nem annyira szálkák a nyugat szemében, ők viszonylag jóban vannak mindenkivel

@M. Péter: neeem, azért annyira nem durva a helyzet, kissé illiberális demokrácia, de azért nem jön a fekete autó az emberért, inkább a hatalomért való harcban fordulhat elő olyan, hogy korrupció (vélt vagy valós, ugye ki tudja?) miatt valaki börtönbe kerül

Herr Géza 2018.05.23. 09:49:47

@maxval birca szürke balkáni proletár: Jaja, a Nyugat nagyon figyel a szálkákra, Soros már ott is van Asztanában, Nazarbajev et. meg össze is fosta a lábaszárát.
Nem is épül meg a Soros Foundation fejre állított üvegpiramisa, mert a kazah építészeti szabvány nem enged ilyesmit.

Muscari 2018.05.23. 09:59:07

Itt vagyok, David, picit megkesve, de olvasom! Nagyon jok a kepek, foleg a tavak, meg a hegyek, meg a sziklak.

En tovabbra se hiszem, hogy nagyon fontos helyet fog ez az orszag elfoglalni a bakancslistamon, de azert jo olvasni rola.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 10:15:32

@Muscari: köszi :)

azért ha sikerülne visszaköltöznöm, akkor látpgassatok meg engem :)

2018.05.23. 10:22:03

Csak titokban átkozzák Nazarbajevet, hogy a fővárost áthelyeztette Celinográdba, a semmi közepére, ahol 5 hónapos a tél, és orkánerejű fagyos szelek süvítenek a sztyeppén, amiben egyszerűen nem lehet megmaradni.
Kazahsztán fővárosa Almaty volt, és az is lesz majd újra, nem ez a megalomán utópisztikus szar a halál f@sza után 1 versztányival. Menjen oda a rosseb...

m.t. 2018.05.23. 10:22:15

@maxval birca szürke balkáni proletár:
Kazahsztan meglehetosen joban van a nyugattal, foleg az USA-val.

@Herr Géza:
Volt szerencsem szemelyesen megtekinteni a vilagkiallitast tavaly. Szamomra egy giccsparade volt marketing celbol a nep meg a kulfoldi befektetok szamara (olaj), de nem nagyon panaszkodott senki miatta. Max amiatt hogy a lakonegyed atadasa kesett par honapot, mint legkisebb prioritas :)
Szerintem is lehetne ertelmesebb dolgokra kolteni, meg biztos nem terul meg, de legalabb a stadionokkal szemben ez tenyleg vonz turizmust.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.23. 10:22:30

@NomádMatyi:

Ez így igaz. Dehát éppen ezért szálkák: elutasítják a nyugati értékrendhez való becsatlakozást.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 10:35:53

@Kispangit: gondolom tudod, hogy ennek stratégiai okai voltak, végül is jogos érvek, ezt a többség elfogadta, vagy ha nem, akkor is le van szarva igazából hogy a kisember mit gondol róla

@m.t.: én is voltam az expón, nekem tetszett, az expóknak végül is az a dolgok hogy giccses marketing fogások legyenek nem? :D

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.23. 10:35:54

@m.t.:

Így igaz, de közben nincs lekötelezve a nyugat felé.

Kb. mint Azerbajdzsán, egyszerre nyugati és orosz szövetséges.

Kazahsztánról kimaradt egy fontos, nem politikai jellegű adat.

A lakossága sárga-fehér keveréknép fajilag, ami önmagában persze nem egyedi dolog, egész Közép-Ázsiára és Nyugat-Szibériára igaz ugyanez, de talán a kazahok a legsikeresebb keverék.

Rövidebben és kevésbé tudományos nyelven: ott a legszebbek a nők az egész térségben.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 10:43:02

@maxval birca szürke balkáni proletár: igen ezt csak azért nem említettem, mert a múltkor mintha már kitárgyaltuk volna :)

odysszeusz 2018.05.23. 12:17:19

@Hari Seldon 2: Csak abba gondolj bele mi történik a népükkel ha nem ők "győznek"...Mein Kampf...szóval akárhogy is de okuk van
az örömre.

Herr Géza 2018.05.23. 13:14:42

@maxval birca szürke balkáni proletár: Hát ja, így igaz. Csikorog. Nem is bírok emiatt aludni rendesen... :D
Azért nyugtass meg, hogy Bulgáriában minden fasza, semmi nem csikorog, az összes homokos meg mind a börtönben ül. Tündérkert....

Visceroid 2018.05.23. 13:36:25

@maxval birca szürke balkáni proletár: "Erős állam, melynek népe ma is szálka a nyugat szemében. "

Ezek szerint az az erős állam, ahol diktatúra van. Akkor:
1. A Föld tele van erős államokkal, nem is értem miért utálják a nyugatot, ha semmi félnivalójuk nincs tőlük
2. Azok a nagyon erős arab államok ott a Közel-Keleten csak nem bírnak azzal kis mitugrász, de nagyon gyenge Izraellel.

blah 2018.05.23. 13:44:47

a tipikus baj a poszt?-kommunista országokkal, hogy a kommunizmusban ragadt nyomik igénytelensége miatt el sem tudják képzelni, hogy mennyivel jobb lehetne nekik ha megtanulnának magukról gondoskodni.

martineden 2018.05.23. 14:34:30

@Muscari: ,,Nagyon jok a kepek, foleg a tavak, meg a hegyek, meg a sziklak."....meg a fak,meg a bokrok, meg a fuvek.D.D.D.Nem kotekedem, de ezt nem birtam kihagyni.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.23. 14:50:47

@Visceroid:

Izrael erős állam.

Harcunk lényege a tisztesség, az igazság, a természetes jó.

maxval birca szürke balkáni proletár · http://bircahang.org 2018.05.23. 14:50:50

@Herr Géza:

Kelet-Európa szegényebb, de tisztább. S a nyugat lassan követ minket.

ételizésítő 2018.05.23. 15:21:39

Hát azt nem tudom, hogy az orosztudásod milyen, de a magyartudásodon láthatóan lenne még mit javítani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.23. 16:38:08

@NomádMatyi: Hej, Nomád Matyi, nem találkoztál arrafelé hazánkfia foDballistákkal?
Ott játszik Kleinheisler, a magyar Solesz és Elek Ákos is, mindketten válogatottak.
Az egyik Almatyban (szigorúan tyével kiejtve, mint tyúk...), a másik meg Asztanában (AcTaHa... :D ).
Hogy melyik melyikben, azt már nem tudom. :-)
...
A ka3aH peták "rosszabb" számszakilag, mint a forint, ilyen ország sincs már sok... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.23. 16:39:13

@geegee: bocsánat, szóval ka3ax lesz az.
Olyan ez a szó, mint valami rádióamatőr-hívójel... :D

ételizésítő 2018.05.23. 17:20:42

@geegee:
Ha már ka3aH, akkor miért nem ka3ax?
Mert a te változatod cirillül úgy olvasódik: kazan.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.23. 22:06:13

@geegee: hello, nem, a foci sajnos nagyon távol áll tőlem (pedig karrier szempontból is milyen hasznos lenne :D )

meg elismerem, nem álltam neki felkutatni a pár magyart aki ott él

biztos jól fizetnek a kazah foci klubbok :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.05.24. 12:49:21

@NomádMatyi: Na, majd egy következő posztban... :-)

Bredpitt Monika 2018.05.24. 16:42:58

@gabors:

köszi, rendes vagy, végül ma jutottam el a NAV-hoz, nagyon profik, nem is kellett postára adni semmit, ők megcsinálják magánszemélyeknek, és el kell fogadni a tervezetet, küldtek nekem valamit postán, de mire elértem odáig, már visszament a küldemény,

ha időben elindulok, akkor most nem kéne önellenőrzést csinálni, a lényeg, hogy nyilatkoznom kellett volna két hónapról, amikor nem dolgoztam tavaly, a családi pótlékot kellett volna leigazolnom, még erre a két hónapra is visszakapom a havi 10ezer forintot, így lóg nekem a NAV 20ezerrel,

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2018.05.24. 17:41:23

@geegee: remélem lesz alkalom következő posztra :)

@Bredpitt Monika: egyelőre sajnos semmi kilátás, de továbbra is mennék :)

Bredpitt Monika 2018.05.24. 18:09:09

@NomádMatyi: látom jó sokan elolvasták a posztod, drukkolok, hogy összejöjjön a Dél Amerika, oda én is mennék nagyon szívesen, miért nem keresed meg a Catgirl nevű hozzászólót? lehet, tudna segíteni???

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.