Tékozló Homár

Kinek fizessünk, ha senki nem számláz?

2017.02.07. 09:25 | Homár Hilda | 33 komment

shutterstock_344975117.jpg

Mi van, ha egy szolgáltató eladja a szolgáltatási területét az ügyfékörrel együtt? Jó esetben persze semmi, de alakulhat másképp is. Gergely még tavaly év végén írt nekünk. Sajnos a levele és a rá érkezett fogyasztóvédelmi tanács beleveszett a levéltömegbe, így neki már mindegy (szerencsére mindenféle szempontból, mert végül a problémája különösebb faxni nélkül megoldódott), másoknak azért hasznos lehet tudni, mit tegyünk ilyen helyzetben.

Szia Hilda!

No, ilyen sem volt még a blog történetében, ha jól emlékszem! Meg szeretnék írni egy esetet, ami MEG FOG történni. Még nincs panasz, de látom, hogy lesz és nem tudom megakadályozni. Mint az egyszeri nő az utcán: "jaj, ott egy banánhéj, el fogok esni!".

Röviden:
adott volt egy ADSL internet előfizetés a Datanetnél. A Datanet a teljes ADSL ügyfélkörét átadta a nyáron a Telekomnak. Pár héttel később elment az internet. Ekkor vad telefonálgatás után visszaállította azt a Datanet. Itt kerülhetett -szerintem- valami homok a gépezetbe, ugyanis jelenleg sem a Datanet sem a Telekom nem számláz internetet, de az működik amúgy. Nyilván ez nem jó helyzet, főleg nem, hogy a múlt héten küldött a Datanet egy levelet, hogy 2016. dec. 31-el MINDEN szolgáltatását megszünteti.

Felhívtam a Telekomot és kiderült, hogy ők azért nem számláznak, mert műszakilag még a Datanet szolgáltat szerintük. A Datanetnél azt mondják, hogy ők már átadták a Telekomnak a szolgáltatást. Én csak azt tudom, hogy az ADSL modemre kötött routerben még a Datanetes felhasználónév van beállítva és egyelőre működik...

Itt van december eleje, és szinte biztos vagyok benne, hogy januárban egyszer csak el fog menni az internet, de úgy érzem, képtelen vagyok megakadályozni ezt, mert a folyamatot, ahogy a Datanetesek átadásra kerültek a Telekomosoknak, szerintem nem látja át egyik oldal egyik ügyintézője sem műszakilag és mivel én "leesetem az automatikus vonatról", ezért most ott ragadtam a két szolgáltató között...(Nyilván UPC és/vagy Digi nem elérhető a környéken, különben már rég
váltottam volna rájuk.)

Szerintetek mitévő legyek? :)

Üdv,
G

Update:

A "katasztrófát" végül, több 20+ perces telefonbeszélgetés árán sikerült elkerülni: talán három-négy ügyintézőnek is felvázoltam a problémát, akik mind visszahívást ígértek, ami sosem történt meg. December közepén végül az egyik ügyintéző elindította a megfelelő folyamatot, mert másnap-harmadnak
érkezett egy SMS, hogy "a Telekom szolgáltatásának kiépítése megkezdődött".

Aztán egy mindenféle további infó nélkül töltött hét után ismét hívtam őket. Ekkor már látta az ügyintéző a létrejött ADSL szerződést és már "csak" az volt a gond, hogy telefonon nem adhatja ki a felhasználónevet és a jelszót, kizárólag PIN kód birtokában, amit nyilván nem tudtunk, és hiába adtuk meg a mindenféle adatainkat, nem volt elég: be kellett menni személyesen, ahol immár tényleg 5 perc
alatt megadták az új, Telekomos felhasználónevet és jelszót, amit még decemberben be is tudtunk állítani a Datanetes helyett és szerencsére azóta is folyamatos az internetszolgáltatás. KOPP-KOPP, lekopogom! :)

Mit tegyenek az esetleg hozzá hasonló helyzetbe keveredők?

Kedves Gergely!

Az elmondásod alapján tényleg elég bizonytalan helyzetet teremtett számodra a GTS Hungary Kft. és a Magyar Telekom Nyrt., különösen a szolgáltatás esetleges szünetelése és a díj megfizetése kérdésében, annak ellenére, hogy feladatuk lenne a fogyasztók megfelelő tájékoztatása is.

Amennyiben a GTS Hungary Kft. levele szerint 2016. december 31. napjával felmondja a szerződést és megszünteti a szolgáltatást, akkor a megadott időpontig hatályos a szerződésed ezzel a céggel, így ők szolgáltatnak és az ő részükre kell fizetned a díjat.

A GTS Hungary Kft. általános szerződési feltételeinek (továbbiakban: ÁSZF, itt találod) 12.8. pontja szerint, ha a szolgáltató helyébe egy új szolgáltató lép, akkor a régi szolgáltató vonatkozásában megszűnik az előfizetői szerződés.

A te esetben javasolt írásbeli tájékoztatást kérni a GTS Hungary Kft.-től arról, hogy jogutódlással vagy jogutód nélkül szűnik meg a cég, ugyanis az esetleges jogutód cég (pl. Magyar Telekom Nyrt.) átveszi és teljesíti a régi szolgáltató szerződéseit, jogutód cég nélkül azonban a folyamatos szolgáltatás érdekében javasolt egy új, 2017. január 1. napjától hatályba lépő szerződést kötni valamelyik szolgáltatóval.

Az ÁSZF 7.1.3. pontja szerint, ha az előfizető a tárgyhónapot követő hónap végéig nem kap számlát, azt írásban be kell jelentenie a szolgáltató ügyfélszolgálatán, az előfizető beazonosíthatóságához szükséges adatokkal együtt.

Javasoljuk, hogy írásban, belföldi tértivevénnyel ellátva is jelentsd be a számlák elmaradásával kapcsolatos panaszodat a GTS Hungary Kft. részére, jelezve, hogy a korábbi bejelentésed ellenére sem történt érdemi lépés az ügyben, továbbá kérd az általad meg nem fizetett szolgáltatási díj számlázását és postai úton történő megküldését.

A panasz bejelentése során meg kell adnod a szolgáltatás előfizetőjének nevét, az előfizetői hozzáférési pont címét, a szolgáltatás azonosítóját, a hibajelenség lehető legpontosabb leírását, a hibajelenség időpontját és a helyszínen elérhető kapcsolattartó, azaz az ingatlanba történő bejutást biztosító személy elérhetőségét.

Amennyiben 30 napon belül nem érkezik indokolással ellátott válasz részedre, akkor a szolgáltatóval szemben panaszkezelés szabályainak megsértése miatt az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz. Ha pedig számodra elfogadhatatlan válasz érkezik, lehetőséged van az illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezni.

Tekintettel arra, hogy az ÁSZF-ben meghatározott együttműködési és tájékoztatási kötelezettségednek eleget téve jelezted a cégnek a számla elmaradását, javasoljuk, hogy panaszleveledben kérd a cégtől az esetleges késedelmi kamat megállapításától való eltekintést is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maga_egy_állat01 2017.02.07. 09:31:11

Na, Hilda is postás volt mielőtt idekerült?

Tudod Te azt jól! 2017.02.07. 09:47:22

"Sajnos a levele és a rá érkezett fogyasztóvédelmi tanács beleveszett a levéltömegbe"

Az elmúlt évek MegaLOLja!

"

sarostehen 2017.02.07. 09:55:39

@Lalikám: Vagy happy finsh ;) mint a masszázs szalonban...

Tehetséges ugandai buzi 2017.02.07. 10:09:26

Kinek fizessünk, ha senki nem számláz? Akkor senkinek! Ez egy ideális állapot!

Miért akar a poszt toló bárkinek is fizetni?!?

sarostehen 2017.02.07. 10:15:29

Kicsit nem értem ezt a posztot. Kb arra emlékeztet, ami 2016-ban volt a szemétszállítási díjjal. Ment a köhögés hogy nem küldik a csekket, és majd fél évet egyben kell befizetni blablabla..
Na mármost ha tudom, hogy nekem havonta ki kell fizetnem xFt-ot szemétszállításra, és tudom, hogy átállás miatt késve küldik a csekket, akkor egyszerűen otthon félrerakom azt a pénzt (mintha befizettem volna), aztán amikor egybe megjön a csekk akkor elsétálok a postára és befizetem.

Nick-son 2017.02.07. 10:28:26

Leírom röviden.

Miután ahogy írod is más normális lehetőség az adott területen nem elérhető, ezeknek a szolgáltatóknak te egy szükséges rossz vagy. Úgy dobálnak egymásnak mint egy darab cart. Nem fog érdekelni senkit van-e pin kódod meg ügyfélszámod, vagy egyáltalán mi van a szolgáltatásoddal, mert úgyis fizetni fogsz. Annyit amennyit mondanak. Majd ha egyáltalán nem működik a neted vonyítani fogsz és ha a vonyításod átlépi az ingerküszöbüket, vagy egyébként is azt csinálnák ami a kínod megszüntetésével jár akkor megkapod amire elő vagy fizetve.

enrico palazzo 2017.02.07. 10:31:06

@Tehetséges ugandai buzi: @sarostehen: Itt a poszter szerintem attól tartott, hogy net nélkül marad.

Cycmen 2017.02.07. 10:34:38

@Manyecs: 3.kerulet.ittlakunk.hu/holmi/legfontosabbak/iii-keruleti-24-oras-surgossegi-ambulans-es-kijaro-orvosi-ugyelet

Ennyit tudok én is, ügyelet különben is úgy éli meg az ilyen történeteket, hogy ha baj van hívj mentőt, ha úgy érzed hogy az túlzás, akkor kibírod a háziorvos rendeléséig is, egyszóval azt csinálják amit az uncsitesóddal.

ideális hangyászsün 2017.02.07. 10:45:00

Azért bírom, hogy a GVTI lassan átvedlik ÁSZF-nyálazógéppé. Mintent az olvasni lusta poszttolókért :)

Cycmen 2017.02.07. 10:53:19

Milyen kis pánikbeteg poszter!
Gergely fogsz fizetni minden ilyen esetben ne aggódj, előkerül kinek fizetni kell, lesz kamat is meg miegymás!

Manyecska. 2017.02.07. 11:03:44

@Cycmen: !!!! a mentő mondta hogy hívjon ügyeletet!!! Nóóórmálisak...??? OFF
Köszi!! a Praxisra kéne írnom. IS..:((

Lalikám 2017.02.07. 11:12:23

@sarostehen: kis boldogság, vagy nagy boldogság? :)

Terézágyú 2017.02.07. 11:13:36

"Nyilván UPC és/vagy Digi nem elérhető a környéken, különben már rég váltottam volna rájuk."

hazudik a pószter, ugye atpi? :))

Cycmen 2017.02.07. 11:16:41

@Manyecs: ! a mentő mondta hogy hívjon ügyeletet!!!

Hát legalább jótanáccsal ellátnak, az is valami!
Nekem a békási redelő sebészetén mondták anno, hogy önnek eltört a lába, de leht hogy műteni is kell ezért MENJEN be a "Jánosba". El kellett magyarázni nekik, hogy nem tudok menni! SZERINTED?

Manyecska. 2017.02.07. 12:05:51

@Cycmen: ...és azóta ott ülsz vagy mi?...ON /OFF/

Cycmen 2017.02.07. 12:10:55

@Manyecs: Ahha! :D Azért nem voltam sokáig, mert nehezen vezették be a netet a váróba. Mostmár jó, idehúzattam magam mellé a kávégépet, sz.al elvagyok. :))))@Terézágyú: Én nem biciglizek, városban hülyeség, kitapossák a béledet!

Terézágyú 2017.02.07. 12:15:59

@Cycmen:
nem a bicikli volt a poén, hanem, hogy nem tudják, hogy ki a gazdája a fényforrásoknak...

Cycmen 2017.02.07. 12:18:47

@Terézágyú: nem a bicikli volt a poén, hanem, hogy nem tudják, hogy ki a gazdája a fényforrásoknak...

Ki fog derülni, hogy Mészáros Lőrinc! :D

bakonyibéláné 2017.02.07. 13:39:40

És akkor most tulajdonképpen mi is a panasza a poszt tolójának?
És kit véd meg a homár kitől?

Manyecska. 2017.02.07. 13:53:21

@Cycmen: :)) psszt, viselkednem kell mera páromnak elküldtem ma a homár linklyét, aztán..izé..:)))):D így is valami marha azt írta hogy horkolok aztán gyanús lettem!:D ON

Cycmen 2017.02.07. 13:56:28

@Manyecs: páromnak elküldtem ma a homár linklyét,

Lehetne több eszed is! :D

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.07. 14:07:27

fejtsük meg a nyitóképet, krisztusban szeretett testvéreim...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.07. 14:08:17

@The Crazy One 5tös: két szék közt a padlón egyszer csak kikapcsolják az internetet.

Terézágyú 2017.02.07. 14:10:50

@The Crazy One 5tös: @onlajnok:
Egy PIROS szék meg egy ZÖLD szék közt ott a FEHÉR semmi :)

Cycmen 2017.02.07. 14:31:50

@The Crazy One 5tös: A kirakó sem tudja szerintem miért tette ki.

lidi400 2017.02.07. 14:53:45

Javasolom, hogy a poszter írjon egy panaszlevelet az NMHH-nak (Igaz, hogy 3000 Ft az eljárás díja és az ügyintéző is megpróbált lebeszélni, hogy hozzájuk forduljak). Ugyanezen átadás során édesanyámmal kicsit durvábban játszadoztak, meg is büntették őket 9 millióra + anyunak megítéltek 200.000 kötbért.
süti beállítások módosítása