Tékozló Homár

Mégis kinek a gondja a biszbasz a Radlerben, ha nem a pincéré meg az étteremé?

2017.09.13. 15:45 | Homár Hilda | 60 komment

via GIPHY

Költői kérdésre futtatja ki Kriszta a levelét, ami egy tök hétköznapi, fixlifaxli eseményből indult: egy étteremben fura izéket tartalmazó Radlert szolgáltak fel neki, ami miatt szólt a pincérnek, de vállvonogatást meg kioktatást kapott egy "bocs, mindjárt hozok egy másikat" helyett. Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna mindenkinek az élete. 

Kedves T.Homár!

Szeretném megosztani sárvári törtenetemet. Hosszú idő után most telt be a pohár.

Nem tudom, hogy csak en vagyok e ilyen szerencsétlen, más ember nem veszi észre, vagy éppen nem érdekli, vagy nem mer szólni, amikor vmi nem odavalót talál az ételében/italában. Én lassan már instaoldalt nyithatnék a menümben talált dolgokról.

Egyszerűen bárhova megyek vagy egy hajszál, műanyag darab, csomagolóanyag, bogár, vagy más égtelenkedik a kajámból és általában nem a legolcsóbb helyeket választom. Pár éve vettem a bátorságot, és visszaküldettem ezeket az ételeket, ha negatív reakciót kaptam, még a panaszkönyvbe is beírtam. 

Na, de a jelenlegi sztori azért húzott fel, mert oda sem adtak a vendégkönyvet kérésemre. A sztori egyszerű és rövid. Sárvári gyógyfürdő forgalmas Mediterrán étterem nevű helyen vettem pár palacsintát, amit egy alkoholmentes dobozos Meggyes-citromos Radlerrel szerettem volna leöbliíteni.

A palacsinta éppen fogyasztható volt, a sör hideg. De! Ahogy ittam a sört, vmi kemény, nem oda való dolog  megakadt a nyelvemen. A maradék sört kiöntöttem a pohárba és tele volt hosszúkás, fekete cuccokkal. Nem jöttem rá mi volt. Valószínűleg a meggyes ízesítőszer nem megfelelő tárolás hatására átalakult...legalább is remélem..de nem is érdekel. Az viszont igen, hogy ennek a sok fekete cuccnak nem kellett volna a vásárolt sörömben lennie.

Visszavittem a pulthoz, ahol vettem. Higgadtan jeleztem,hogy szeretnék panaszt tenni az előbbiek okán. A lány, akinek jeleztem hátraszólt az épp kasszázo főnöknek,hogy ezzel ő nem tud mit kezdeni. Mindenesetre fanyar pofával nézte, ahogy kiöntöm a sör tartalmát előtte a kézmosóba. Erre mondtam, hogy kérem a panaszkönyvet.

Panaszkönyv helyett beszólt nekem a kasszázó főnök, hogy  ez nem az ő dolga, jelezzem a panaszt a Soproninak. Majd ezzel részéről letudta a panaszkezelést.

Ad 1: igenis az ő dolga, romlott terméket árul , amitől rosszul lehet a vendége, aki tuti, hogy 20 másik embert fog meggyőzni, be ne tegye a lábát a helyre.

Ad2: ha észreveszi a hibáját, miszerint romlott terméket árul, alap, hogy visszafizeti a termék árát, vagy felajánl más kompenzációt. Lévén, hogy nem teljesíett egy szolgáltatást. A romlott terméket pedig igenis ő számoltatja el a beszállítóval és nem a vendégre testálja. Ezzel ő is jobban jár, mivel a jövőben ügyelne rá a szállító, hogy ne adjon át minden szart.

Ad3: ha panasz van, azt kezelni kell, nem bunkósággal, nem nemtörődömséggel, nem kioktatással, hanem érdeklődéssel es megértéssel. Ha pedig a panaszkönyvet kéri egy vendég, azt bizony át kell adni. A vendéglatós kötelessége.

Felesleges ismételni, hogy egy rosszul kezelt panasz milyen negativ hatással lehet egy szolgaltotó megítélésére..megis mintha minden egyes szolgaltatónak ezt milliószor a szájába kéne rágni. 

Nekem eleg lett volna annyi is, hogyha az illetékes odajött volna hozzám, megnézi mi van a sörben. Megértően elismeri, hogy ez tényleg nem illik oda. Bocsánatot kér, és közli, hogy a beszállító felé jelzi a problémát. Az már extra öröm, ha visszafizeti az 590 ft-ot...de persze a valóságban egyik sem történt meg, csak félvállról kaptam az ívet, hogy no kislány cseszd meg, ez nem az én gondom, ne pattogjál itt.

Miért nem megy meg mindig a panaszkezelés idehaza?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mechanikus körte 2017.09.13. 15:55:12

Azzal a bizonyos úrral nekem is volt már szóváltásom, ritka nagy tahó. Kár, hogy rontja az egyébként kitűnő fürdő hírnevét.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.13. 15:56:45

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: Oké, de azt nem mondták, hogy az "élj veszélyesen" az alkoholmentes Radlert jelent. Persze lehetne azzal jönni, hogy "így jár, aki alkoholmentest rendel, jó, hogy egy darab guminő nem volt benne", csak nem szép.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.13. 15:58:35

@mechanikus körte: Szerintem írj (meg a poszter is) a fürdő fészbúkjára. Elvileg nem az ő dolguk, de mégis az ő renoméjukat rontja. Ha elég sok ismerősötök osztja, és más is panaszkodik, előbb-utóbb szerződést bontanak vele.

Terézágyú 2017.09.13. 16:13:04

"Egyszerűen bárhova megyek vagy egy hajszál, műanyag darab, csomagolóanyag, bogár, vagy más égtelenkedik a kajámból és általában nem a legolcsóbb helyeket választom."

Mostan erre mit mongyunk???

Vagy igazat mond, és akkor nem kunszt, hogy a sörben is talált...
Vagy nem mond igazat...

neménvagyok 2017.09.13. 16:33:51

@Terézágyú: Erre mondjuk azt, hogy éKtelenkedik.

Snagal 2017.09.13. 16:34:16

"alkoholmentes" "Meggyes-citromos"
valami rendeset is ihattál volna... már mint rendes sört vagy rendes gyümölcslét.

Terézágyú 2017.09.13. 17:06:13

"Ha pedig a panaszkönyvet kéri egy vendég, azt bizony át kell adni."

Ez speciel igaz. Kérte még egyszer, ezt elmondva?

Ja, és pár ékezetet küldjünk a pószterinának, szíves felhasználásra...

Treff Bubi 2017.09.13. 17:30:32

A posztoló mindenhol beletesz valamit az italába, aztán várja a hatást.

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.13. 19:29:56

Szó szerint volt már légy a levesemben, az egysejtű pincér lány azt kérdezte:
Kivegyem? :D

Féltem, hogy belenyúl ezért mondtam, hogy ÁÁÁ hagyd csak szóltam. Erre kicsit zavartan megköszönte és elment.

lcsaszar 2017.09.13. 20:37:54

Biztosan a meggy szára volt a kemény dolog. Attól autentikus, mi itt a gond?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.13. 21:20:57

@NMEszeme: "az egysejtű pincér lány azt kérdezte: Kivegyem?"

Máskor ne légy skót, hagyd, hogy kivegye!

Egy étteremben ül a skót, levesében van egy légy. A skót kiveszi a legyet, és elkezdi szorongatni:
- Köpöd ki te piszok!

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.13. 21:24:17

@Csokis: "így jár, aki alkoholmentest rendel, jó, hogy egy darab guminő nem volt benne"

:)) Jaj!

.Manyecska 2017.09.13. 21:33:42

Mi lehetett égett gumi?? :D

maxireka 2017.09.13. 21:43:40

Mielőtt még nagyobb dobra vernéd a butaságodat, szólok h a meggyes radlerben meggy darabok vannak, szándékosan. Bár szerintem inkább meggymag mint meggy ami benne van, de ez már részletkérdés. Nem kaptál lejárt/rossz terméket, ez egyszerűen ilyen. Bemesz a legközelebbi hiperbe, veszel ott és meglatod, épp olyan darabokat fogsz találni benne.

MrZed001 2017.09.13. 21:50:53

Ennél durvább, mi vonzzuk a fémdarabokat. Pontosabban asszem tűzőgép kapcsokat. Árkád gyros, fémes meglepetéssel. De máshol is volt, pl gombakrémlevesbe.
És azért annyira nem vicces, az a centi hosszú hegyes-erős fém, ha véletlen lenyelnéd. Ráharapni se poén. Gáz, hogy ennyire bénák !

fakkjú 2017.09.13. 23:17:53

az már volt hogy nincs panaszkönyv?....csak vásárlók könyve van amit jól látható helyen kell elhelyezni hogy elkérés nélkül beírhasson a vevő!
amúgy aki ilyen szarokat iszik az más gaztettre is képes...

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.14. 00:29:23

@Csokis: És nem törlik a fb-oldalukról azonnal, igaz?

Im just here for the comments 2017.09.14. 08:14:51

Köcsög volt a főnök, hogy nem cserélte ki, illett volna, de hogy Kriszta egy tipikus kötekedő rinyapina, az hét szentség. Az ilyeneket nem véletlenül üldözi a balszerencse.
Hajrá Kriszta, beszélj le húsz embert a helyről! :D

babbaba 2017.09.14. 08:47:03

Én nem hagytam volna annyiban, ha nem kapok panaszkönyvet. (A kis mitugrász krakélerek miatt: Vásárlók könyvét.) Azt egyszerűen nem tagadhatja meg, ha mégis, a felügyeleti szerv elérhetősége ki kell legyen írva. Ha az sincs, a város másik vendéglátóhelyén megtalálod, mert mindnek ugyanaz egy városon belül. Szóval, ha annyira fontos, hogy írj (szerintem helyesen), akkor ne csak ide írj!

vprof 2017.09.14. 08:47:52

"égtelenkedik a kajámból"

éKtelenkedik a kajámbAN

cmx85s 2017.09.14. 08:58:53

@NMEszeme: Szegényke, a konyhában még élt...

.Manyecska 2017.09.14. 09:00:34

Én a Reactornak ingyen sütöttem a palacsintákat.:) Fekete szőr sem volt benne /*szegény most biztos félrenyel..*/ :D pedig lakótelepi konyhában készült ahol ha a párom el akar menni mögöttem- már a szemeteshez- az már szex.....:D Krisztának is javaslom khhmmm a lakótelepi konyhát ofkorz! utána kurvára nem akarna két napig panaszkönybe írni :D :D!...

.Manyecska 2017.09.14. 09:03:35

@cmx85s: óhhh tegnap mi egy óriás szőrős százlábút -mely marha gyors volt!- üldöztünk, a kutyára is rá akart mászni szegényt elrántottam ezért az majdnem megharapott aztán ijedtében felrohant a lépcsőn hát gyerekek ha AZ lett volna a sörben, bizisten infarktust kapok. Egyes országokban fogyasztják....nem is értem..... poszterina még jól is járt :(

.Manyecska 2017.09.14. 09:27:35

@Zsuzsanna Judit Szigeti: én is csak azért írtam a szőröst két hosszú ő-vel mert ezzel is érzékeltetem hogy milyen kurva szőrös volt :(((( ! ON

Mezőföldi 2017.09.14. 09:49:08

Úgy látszik a magyar fürdőhelyeken üzemelő vendéglátóegységek kiszolgálása hagy némi kivetnivalót maga után. Nekem a Harkányi Gyógyfürdő éttermeiről van hasonló tapasztalatom. Viszonylag sűrűn járunk oda családostól, ott is szoktunk ebédelni. Két étterembe nem tesszük be a lábunkat. Az egyiknél a velünk lévő kisgyerek miatt szerettünk volna plusz terítéket kérni, lévén nem tud megenni felnőtt adagot, gyermek menü pedig nem volt. A főnökasszony nem túl kedvesen és flegmán odaszólt, hogy nem fognak plusz terítéket hozni, mert az plusz mosogatást jelent, fizetéskor pedig azt is hozzátette, hogy ez nem gyerekbarát étterem, ha nem tetszik legközelebb menjünk máshova. Miután ezt közölte, állt tovább az asztalnál és várta borravalót(!!!) :D :D Egy másik asztaltársaságot elküldött, mert "csak" gyrostálakat választottak, és ne foglalják a helyet azok elől, akik az étlapról rendelnek (gondolom nagyobb értékben). A kiszolgálás csapni való volt egyébként, a fele ételt lehagyták, összekeverték az italokat, 20 perc alatt tudtak kihozni egy kávét....Hasonló tapasztalatok voltak a szoroson mellette lévő étteremről is. Szóval, gyönyörű ez a magyar vendéglátás....szerencsétlenkedő pincérek, arrogáns főnök, teljesen vendégellenes hozzáállás. Aztán meg sírnak, hogy bevétel az nincs.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.09.14. 09:50:23

Éktelenkedik. K-val, nem g-vel. Az ékeskedik ellenkezője. Nincs köze az égéshez.
Amúgy a poszternek igaza van. De mit lehet tenni? Mi van, ha a kompenzációként kapott sör (már, ha) is ugyanabból a szállítmányból van?

.Manyecska 2017.09.14. 10:25:53

@Mezőföldi: mi ugyanígy jártunk egy III.ker-i csárdával /H..../ beírták az esküvőt , menü, fő..ceruzával..! majd amikor mentünk volna egyeztetni közölték már kiadták egy 3x nagyobb létszámmal rendelkező csháládnak . vaze. :( :DDD még az a szerencse volt egy ismerős a Hunor Hotelben/ban/, hála nekik, még szobát is biztosítottak nekünk ingyér'..továbbá szép volt a terem, kertje is volt..:)

.Manyecska 2017.09.14. 10:27:34

@kekecke: Mezítláb a falba kellett volna rúgni!! :D Parasztkönyv ohne?? Még ilyet...

.Manyecska 2017.09.14. 10:41:10

@Mezőföldi: igen, nagyon durva volt megvolt már a templomi időpont + polgári is..:(( úgyhogy utolsó mondatoddal maximálisan egyetértek..!

.Manyecska 2017.09.14. 10:42:12

@Mezőföldi: azóta mellesleg retró-diszkókat szerveznek 1.000/fő beugróval, szombatonként, nem mehet túl jól!! :P

CID...... 2017.09.14. 11:48:00

Oszt miért öntötted bele a lőrét a kézmosóba poszterke?

.Manyecska 2017.09.14. 12:11:05

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: utána? éjfél után babgulyás hazavittük egy ötvenlityós edényben annyi maradt oszt körbeosztogattuk a rokonok közt egy hétig ettük szerintem:DDD táncolj te menyasszonytáncot másfél órát tudod kinek volt kedve enni :D

lcsaszar 2017.09.14. 12:11:14

Az hagyján, de milyen neveltetést kapott az, aki étteremben dobozból issza a sört? (Más kérdés, hogy arról az étteremről is megvan a véleményem, amelyik dobozos sört szolgál fel - legalább sutyiban pohárba öntené a pincér hátul, ahol nem látják).

.Manyecska 2017.09.14. 12:12:19

@zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: nemhogy fekete trutyi,...... a sógor volt a sörben éjfél után !!! :D:D @lcsaszar: like!! :)

lcsaszar 2017.09.14. 12:12:54

@lcsaszar: Legközelebb zacskós levest adnak egy kanna forró vízzel, DIY

.Manyecska 2017.09.14. 12:16:49

@lcsaszar: :DD de akkor monopoly-s játékpénzzel kell fizetni..:P

Pp24 2017.09.14. 12:43:14

Félelmetes, mennyi hülye van a magyar vendéglátásban. A pincérekről nem is beszélve.
Én úgy gondolom, ha egy pincér képzetlen balfék, azt kiválóan lehet kompenzálni kedvességgel, humorral, intelligenciával. Nekem ezen utóbbi tulajdonságok hiányoznak, mert a pincér szakmát meg lehet tanulni, de ha ezek hiányoznak, azt semmiféle képzéssel nem lehet pótolni.

A kedvencem: barátainkkal iszogattunk, mikor egyikőjük közölte, hogy valamilyen összetevő kimaradt a koktéljából. Ezt szóvá is tette a pincérnőnek. Reakció: kivette a kezéből a koktélt, majd közölte (szó szerint): " ú bazd...g, azt elfelejtettem!" :)))

Tudod Te azt jól! 2017.09.14. 13:18:28

@Pp24: ezmost kedves volt vagy humoros, vagy elegáns?
Mellékesen tessék mondani, ez már a hétvégi?

lobster thermidor 2017.09.14. 13:34:27

Aki meggyes radlert iszik, az meg is érdemli az ilyen bánásmódot!

vizsla_barat 2017.09.14. 13:48:21

@lcsaszar: pl a kézműves sorok nagy része le van dobozolva. Úgyhogy hozza csak ki dobozban.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.14. 13:48:25

@lcsaszar: "legalább sutyiban pohárba öntené a pincér hátul, ahol nem látják"

Ha nem előttem bontja fel, viheti is vissza.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.14. 13:49:53

@lobster thermidor: "Aki meggyes radlert iszik, az meg is érdemli az ilyen bánásmódot! "

Így van! A bodzás a király!

Leone_510 2017.09.14. 14:01:37

jó lett volna ha Kriszta megírja hova szándékozik menni a közeljövőben, hogy elkerülhessem azt a helyet, kb. a Pierre Richard féle Balfácán lehet aki másra is ráhozza a bajt, bár ha jól meggondolom én nem élek olyan nagy lábon hogy drága helyeken szart egyek , jó nekem az olcsó finom is, citromos-meggyes Radlert meg elvből nem iszom

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.14. 14:02:31

@Első Általános Bizonytalanító: A számlálót szerintem nem tudja törölni. Ahol olyat látok, hogy volt 128 vélemény, közben ebből olvasható 6, oda tuti nem megyek. Persze én egy öreg, gyanakvó, tudatos fasz vagyok. Igaz, emiatt elég ritkán történnek velem Homár-pozitív esetek.

.Manyecska 2017.09.14. 15:15:25

Kéne mára valami bizbasz poszt.

Pp24 2017.09.14. 16:02:37

@Tudod Te azt jól!: Ön szerint? Nem is értem a kérdést...

encir 2017.09.14. 16:17:47

Égtelenekedik. Hát istenem, jól átsütve szereti. Égtelenül nem finom.

Fehér Vanda 2017.09.14. 16:39:48

@Terézágyú: te meg maradhattál volna egy kotonban..a lényegen nem változtat....

Terézágyú 2017.09.15. 09:38:37

@Fehér Vanda:
te például ott maradtál, azóta is ott vagy...

Permetező 2017.09.15. 11:33:58

Radler. Az ilyet ingyen kene osztogatni.

xoxoxo 2017.09.18. 09:26:08

Nem értek egyet a posztolóval, habár jogszabály szerint elképzelhető, hogy neki van igaza. Én kb 1 éve vettem az Auchanban RioMare konzervet, amiben volt egy oda nem illő tárgy. Nem mentem vissza az áruházba hisztizni, hanem felvettem a kapcsolatot a RioMare itthoni forgalmazójával. Szánták bánták a dolgot, olyannyira, hogy egy kb 10 ezer forint értékű ajándékpakkot postáztak el nekem, amiben volt mindenféle termékükből. Én meg elküldtem nekik a "talált tágyat" bevizsgálásra. Lehet, írok belőle egy posztot, ne csak a sok negatív véleményt olvassuk.

Paddyrat 2017.10.03. 10:02:42

Látszik, hogy az iskolában belénk verik a Walesi-bárdokat, József Attila, Ady Endre életművét oda-vissza, kielemezzük a Légy jó mindhalálig történetét jó alaposan. Azt is megtanuljuk, hogy a hogy keletkezik a röghegység, sőt ellátnak minket hasznos információkkal Japán gazdaságföldrajzából is. Történelemből is belénk vernek egy rakás lexikális adatot, mert majd csak jó lesz az még valamire és különben is általános műveltség, vagy mi a szösz. A kémia és fizika bölcs tanairól nem is beszélve...
És az egyszeri vásárló, na meg az egyszerű vendéglátós mégsem tudnak helyén kezelni egy ilyen konfliktust. (Az egyszerű kommentelő, pedig csak vigyorogva károg, hogy: "úgy kellett az neki, minek iszik olyan alkoholmentes-citromos-meggyes-fostos löttyöt".)

Normális vendéglátós ilyenkor megnézi mi a baj a radlerrel és igen is első körben az ő felelőssége, hogy szóljon a gyártónak, ha a termék minősége nem megfelelő. Sőt az is az ő dolga, hogy elnézést kér és kicseréli valami másra a fogyasztó italát.
A fogyasztó pedig ezt jelezheti a NÉBIH zöld számon, vagy a területileg illetékes hatóságnál. Ilyenkor fontos, hogy a fogyasztó pontosan megnevezze a terméket és felírja a minőség megőrzési idejét. Esetleg egy fényképet is készít a termékről. Sőt a fogyasztó remélhetőleg tud olvasni, ilyenkor megnézni mi van a radler dobozára írva: ha oda van írva, hogy: "a termék hosszúkás fekete cuccokat tartalmazhat", akkor legközelebb más terméket vásárol, ha ez zavarja őt.
Az sem megoldás, hogy ilyenkor látványosan kiönti a kézmosóba.
süti beállítások módosítása