Tékozló Homár

Whirlpool Zen - belső béke némi rozsdával

2018.05.17. 11:32 | Homár Hilda | 63 komment

A sztori mellé nem árt elindítani a fenti videót, hogy a halk zene, a víz kellemes csobogása és a lapátok forgásának finom surrogása hatékonyan csendesíthesse az elmét közben. Olvasónk csalódott, és minden oka meg is van rá.

Szia Homár,

Szeretném, ha segítenél abban, hogy a többiek még időben olvashassanak róla, milyen mosógépet ne vegyenek, hol és milyen biztosítást ne kössenek rá. Türelmetleneknek: lásd utolsó sor.

Szóval még 2015 márciusában eltört a 15 éve mosógépünk motorja és a szerelő által mondott összeg nem volt arányos. Inkább újat vettünk. Excel táblás ár/érték arányok, paraméter összehasonlítgatások, mesterséges intelligencia bevonása helyett a közeli Media Markt-ban némi gondolkodás után egy Whirlpool Zen 612 modelszámú gép mellett maradtunk, lévén a koszos ruha halmok otthon már kezdtek vállalhatatlan méreteket ölteni. Döntéstámogatásként a gépek körül őgyelgő, remek sales pitch-et előadó kollégát tudom felhozni még. Újkori ár 160.000 Forint, de hát mégis Whirlpool, meg jó sok program, ígéretes funkciók, gyors centrifuga, stb. Végül megvettük, de hogy tetézzem a bajt, választottunk hozzá 8.000 Forintért egy kiegészítő, két éves, garanciát kiterjesztő "garancia plusz" biztosítást, hogy ha gáz lenne a gyári két év után, ne maradjunk mosógép nélkül megint.

Hazavittük, mindenki boldog volt. A gép tényleg jó, szépen mos, a ruhák majdnem szárazak kivételkor, és kábé 5x halkabb, mint a régi. Hurrá! Mivel fentről töltős, sosem rakunk rá semmit, ha nem használjuk, az ajtaját nyitva tartjuk. Sőt, használat után egy ruhával áttöröljük, tényleg vigyázunk rá, na. Mégiscsak 160.000 Forint, az a fél utca téli gázártámogatása!

A két év gyári garancia után pár hónappal elkezdett a teteje rozsdásodni. Nyilván ezt előre lehetett sejteni, hogy azért két év a garancia, mert ennyire tervezték a gép élettartamát. Semmi gond, ezért van a kiegészítő garancia biztosítás, jön a szerelő, kicseréli a tetőt beszerzési áron kb. 10.000 Forintért, mindenki boldog megint.

A Media Marktról lepattantunk egy nagyon gyors beszélgetés után, hiszen ők eladni tudnak, a többi nem rájuk tartozik. Ott a telefonszám a garanciajegyen, ott tessek érdeklődni. De ha gondolom, jött hajlított LED tévé 500.000-ért, legalább nézzek valami jó filmet, ha már így alakult.

A következő kör természetesen a biztosítóhoz vezetett, ahol a lábméretemen és a legutolsó tüdőszűrési leletemen kívül minden kellett a beazonosításhoz. A beosztott munkatárs nagyjából azzal rendezett le, hogy ha mos a mosógép, akkor az jó, nem kell vele semmit csinálni. Továbbá, mivel rozsdásodik a teteje saját magamat zárom ki a biztosításból, hiszen erre nem terjed ki a biztosítás és bizonyíthatóan olyan kár érte a mosógépet, amitől az egyszer még rossz is lehet. Ha jól értettem, a biztosítási kockázat megnőtt a mosógépre és innentől a biztosítónak nem rentábilis fenntartani a biztosításomat. Kivéve persze, ha majd bizonyítom, hogy a mégis bekövetkezett hiba nem vezethető vissza a rozsdásodásra. Ez ügyben erős kételyek fogalmazódtak meg bennem.

Bosszanthatna persze, hogy 160.000 Forintért kaptam valamit, ami két év után rohad, de hát legyen ez tanulópénz. Majd veszek legközelebb más cégtől, fele ennyiért, tudva biztosan, hogy két év múlva cserélem.

Bosszanthatna, hogy direkt nem weben vettem valamit, amit több évig akarok használni, hogy lássam, milyen, beszéljek esetleg valakivel, aki ért hozzá. Legfeljebb legközelebb úgy megyek a Media Markt-ba, mintha a kaszinóba mennék és csak azt a pénzt kockáztatom, amit amúgy sem sajnálok elbukni.

Bosszanthatna, hogy kötök egy nevében garanciát kiterjesztő biztosítást, ami nem terjeszti ki a garanciát. Bosszanthatna, hogy a gép használatával megjelenő, a trehány gyártásra utaló tényezők inkább kizárják a gépet a biztosításból. Legfeljebb legközelebb nem kötök ilyet, veszek 8.000 Forintért Konzumbank részvényt, most kábé egy új mosógépet érhet.

Ami felbosszantott az az, hogy a fenti hármasból egyik cég sem akarta megoldani a problémámat, egyikük sem akarta elhitetni velem, hogy ez egy véletlen egybeesés és hogy a vevő valahol egy fontos része a történetnek. Droidok hada az egész. Például a biztosító cég telefon mögé telepített félautomata kommunikációs egysége a beszédembe folyamatosan beleszólva, engem végig sem hallgatva nyomta a versként megtanult értelmezhetetlen ostobaságát, pont le sem tojva azt, hogy ha senki nem köt majd náluk biztosítást, akkor neki nem lesz munkája.

Más egyebet nem tudok elmondani, kérem legyen hülye és ne menjen a Media Marktba, ne vegyen Whirlpool rozsdát és ne kössön rá Cardiff kiegészítő nembiztosítást.

Köszi,
KZD 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

menyecske666 2018.05.17. 11:41:18

Hát én bevizeltem a videóra, de köszi a poszt. Pont ma akartam menni az MM-be. Húhh mennyi poszt volt itt erről a márkáról!!!:(

Terézágyú 2018.05.17. 11:49:13

Ha jól értem ezt a szómenést, akkor egy kétéves mosógépnek rozsdásodni kezdett a teteje, de a garancia - a hivatalos vélemény szerint - nem érvényes rá.
Mivel egyrészt a mosógép tökéletesen mos továbbra is, illetve a pószter amúgy is hajlandó volt pénzt szánni rá, akkor ezt megteheti most is, hogy keres egy szerelőt, utánanéz, hogy mennyiért kapható cseretető, vagy mittomén.

Úgyhogy az utolsó mondatának nincs túl sok értelme, legfeljebb annak, hogy kiegészítő biztosítást tényleg nem érdemes kötni semmire.

Laredo 2018.05.17. 11:57:00

Bosch. Drága igaz,de működik mint a parancsolat.

Whirlpool meg amúgyis nemegyszer vótmá. Hogy no.

Kelpo 2018.05.17. 12:00:50

A beko meg 5 évet ad rá alapból, ennyike.

szelidorzo 2018.05.17. 12:05:51

Találkozott már valaki olyan emberrel, akinek megérte plusz biztosítást kötni a garanciára? Én még csak olyanról hallottam, aki kifizette a biztosítás hosszabbításának díját és ha véletlen szüksége lett volna rá, akkor megszopatták és semmit nem fizettek.
De csak vegyétek bőszen vadászok!

Terézágyú 2018.05.17. 12:07:06

Ha ilyesmi:

www.haztartasigep.netlap.info/wp-content/uploads/2016/03/whirlpool_mosogep-rozsdas.jpg

akkor én befesteném és kész. Nem lesz szép, de nem is nézegetni kell.

Cserélni is lehet de itt 20e forintot írnak...

menyecske666 2018.05.17. 12:08:48

@Terézágyú: Terike, rátesz a viaszosvászont, olcsóbb!! :P ronda lenne rajta a zománcfesték szerintem is.

Terézágyú 2018.05.17. 12:12:49

@menyecske666:
a viaszKosvászon nem segít a már meglévő rozsdán...

Darth Revan 2018.05.17. 12:13:20

@szelidorzo:
sajnos a biztositas mindig csak pont az ellen az egy dolog ellen nem jo, ami eppen a baj
a vasarlon kivul amugy mindenki jol jar vele.

szelidorzo 2018.05.17. 12:18:56

@Darth Revan: Ezt már rég tudjuk nem kevesen. És itt nem a lakásbiztosításról, vagy a casco-ról szól a dolog, hanem a boltok által valamiért igen tukmált garanciabővítésről.
Még mindenkit átbasztak vele ismereteim szerint és valamiért nem fizettek. Ezért kérem, jelentkezzen aki ismer olyan embert aki jól járt ilyen biztosítással!

McZozo 2018.05.17. 12:35:04

@Terézágyú: ha jol ertem nem a garancia nem terjed ki erre, hiszen az mar lejart hanem a kiegeszito biztositas nem akarja fedezni.

Terézágyú 2018.05.17. 12:37:27

@McZozo:
Igen, rosszul használtam én is a szakkifejezést...

szmoker (Homo Trollicus) 2018.05.17. 12:47:53

4 éve vettem egy használt felújított, sok éves Whirlpool mosógépet 40 ezer forintért, 5 ezerért kiszállították és be is kötötték.
Nem rozsdásodik.
Ha majd beszarik, veszek másikat 40 ezerért. És még mindig fele annyit költöttem mint poszt toló ;)

Nick-son 2018.05.17. 12:47:53

Ezért vettem belo -t. Nem egy világmegváltás, de 5 év gari aztán addig bekaphatják. Majd azután is.

menyecske666 2018.05.17. 12:50:10

@Nick-son: vegyél Bélát!! :D @Terézágyú: nyilván, de alapozóval ráken azt ráborítja a szatént.:P

Figyel Castro 2018.05.17. 12:54:44

11 éves a Whirlpool mosogatógépünk, soha nem volt még baja.

Rokon ennek a duplájáért vett mosógépet, mert a motorjára 10 év gari van. 9 évesen meghalt a motor, igenám, de egy hónapnál is több, míg megjavítják. Szóval új mosógép...

Praedikator 2018.05.17. 13:14:21

T. Levélíró! ÚGy gondolta, hogy használja a terméket, majd a kiterjesztett garancia keretében (a biztosítási pézbő fussa egy újra elve alapon), kap egy új gépet...? 80 / darab nem is rossz ötlet. Viszont sajnos nem így működik. Ezt tisztázni kellett volna az átvételkor. Tudom a ruhák már vállalhatatlan nagy mennyiségben gyűltek...Na de akkor legyünk vállalhatatlanul telhetetlenek és ismerjük be, hogy hibáztunk. Igen, apró betűs részt és MIndent el kell olvasni, mert sajnos ilyenek a cégek. Eleve fura, hogy 2 évig bírta a gép...Manapság már ez is rekord sajnos. Ajánlom a Hajdu gépeket, a szervízük most is úgy néz ki mint 50 éve, de legalább van alkatrész és jó áron. Támogasd a hazait, a magyart! Hajrá!

KaTe 2018.05.17. 13:41:14

A felültöltős mosógépek átka, hogy az ajtó valamelyik részén, de idővel elkezd rozsdásodni, ha tetszik, ha nem. Nálam az Auchanban 52.000 huf ért vásárolt Fagornak 7 év kellett, hogy zavaró legyen a probléma, nemsokára elrohad az ajtó tartója is.

Mellesleg, nem ez az egyetlen probléma ezekkel a felültöltős gépekkel. Pár év használat után ha valaki bátorkodik leszerelni a mosószer adagolót, utána még az étvágya is elmegy amilyen mennyiségű lerakódás keletkezik a belsejében (ha nincs szépen átmosva min. 2-3 havonta) Egyéb problémaként tudom még felhozni a szűrő (nem) karbantartását, ugyanis ott is jó adag hulladék, lerakódás tud összegyűlni, ha nem takarítják ki legalább fél évente egyszer. Ja meg ott van a gumitömítés is az ajtó alatt, azt is érdemes néha kiszedni és az egészet pl. fogkefével átdörzsölgetni.

@Terézágyú: Szerintem egy 2 éves mosógépet nem kellene a rozsdának ennie. Volt nekem egy Fagor mosoGATÓgépem, kb fél éves korában vettem észre, hogy a dob belseje pontokban elkezdett rozsdásodni. Anyaghibára gyanakodván kihívtam a garancialapon szereplő szervizt, hogy állapítsák meg, szerintük rendben van -e egy fél évesen rozsdásodó mosogatógép. (Megjegyzem, más problémája nem volt, szépen tette a dolgát ) Nekik sem felelt meg, úgyhogy vitték az egész gépet és mivel csereterméket már nem forgalmazta a bolt, ahol vásároltam, így visszakaptam a vételárat.

Ha jól értelmezem, a posztoló leginkább azért panaszkodik, mert vett drágán valamit, amiről azt hitte, hogy minőségi és nem fog elrohadni pár év használat alatt. Ezt megfejelte 2 év kiegészítő "garanciával", amiről mint kiderült, nem helyettesíti a gyártói garanciát, lényegében csak egy biztosítás, ami - gondolom - bizonyos típusú meghibásodásokra vonatkozik, de alapvetően nem ad semmi extra védelmet az ilyen jellegű -nyilván tervezési, gyártási- hibák orvoslására.

Ha legközelebb mosógépet veszek, a szempontok ami alapján mérlegelni fogok a karbantarthatóság, hogy mennyire felhasználóbarát és a vásárlói vélemények. A többi egy laikusnak tisztán lutri.

Terézágyú 2018.05.17. 13:48:33

@KaTe:
"A felültöltős mosógépek átka, hogy az ajtó valamelyik részén, de idővel elkezd rozsdásodni, ha tetszik, ha nem."

Na tessék... Hát akkor?

"Szerintem egy 2 éves mosógépet nem kellene a rozsdának ennie."

Szerintem sem, de nem biztos, hogy eszi. Lehet hogy csak annyi a hiba, mint amennyi az általam belinkelt képen látható.
Ez se helyes, de egy festéssel megoldható.

Matteo79 2018.05.17. 14:23:02

Bírom azokat hozzászólásokat amelyekben tartalmilag arról (is) szó van, hogy milyen márkát mennyiért vett és jaj mennyi ideje működik hibátlanul. KI a szaft érdekel? Nem releváns. Vica-versa ezer példát lehet hozni. Ja hogy neked csak ez az egy van? Tartsd meg magadnak...

Lengyelpiac Hu 2018.05.17. 14:55:25

Ezt azért nem oldották meg eddig a mérnökök,mert az üzletpolitika része az avittság,a rozsdásodás.
Új tetőlemez (gyári) kiskeráron 27000 Ft!
Érdemes egy szakival normálisan megcsináltatni,hamár pubertál a lemez.
(Csiszcsisz,rozsdagátlós cinkhorganyspray,alapozó,fedő (2k-ral6010 axxem)= 5-10 évig faYin a tető... Igaz addigra a gép szétporlad/széthullik :-D

Xezs7 2018.05.17. 15:10:37

Nekünk is volt ilyen bajunk, nem tudom milyen márkával. Kókler banda, amelyik ilyen gépet gyárt. Egyébként azért rozsdás, mert a hülye gyártó az adagolót a fedélbe építi be, és onnan csorog a víz rá a fedél tövére. A megoldás az lett nálunk, hogy olyat vettünk, aminek az adagolója a dob fölött, a géptestben van.

Xezs7 2018.05.17. 15:13:47

@Brokkoládé: 2 év nálad rekord? Elképzelni sem tudom, hogy miket használtál eddig. Egy átlagos gép simán megy 5-10 évet.

The Good Boy 2018.05.17. 15:23:37

egyik ismerősöm - aki műszaki kereskedelemben élt egy jelentős ideig -, mondta sok évvel ezelőtt, hogy a hülyeboltba úgy kell menni vásárolni, hogy nagyjából tudd, mit akarsz venni. Ha nem tudod, és a kerekedőtől kérsz tanácsot, akkor pont azt a terméket fogja rád tukmálni, ami ki van adva nekik, hogy leggyorsabban el kell sózni. Naiv az a vásárló, aki úgy megy be, hogy azt gondolja, hogy az eladó végig hallgatja, mit akar venni, belenéz a két szép szemébe, majd a tuti jó vételt fogja megtudni. Nem, hanem azt, amitől leghamarabb akarnak megszabadulni.
Én ezért neten nézek jó alaposan körül, utána olvasok a véleményeknek, rákeresek az adott termékekre, hátha a sötét weben van róla pár negatív sztori, aztán esetleg megtapogatom élőben, utána vásárlok. Igen, nagyrészt a hülyebolt webshopjában, nem az üzletben (mivel nagyon falun élek, ezért nem ingyenes a bolti vásárlás kiszállítási díja, ezért a netes rendelés az olcsóbb - plusz, elvitetem a régit a futárral).
A másik: kommersz márkából (mint az én értékrendemben a whirpool is az), nem igazán éri meg egy olyan terméket venni, ami az alaptermék háromszorosába kerül.
Ha már 160.000.+8.000-ért akart mosógépet venni, akkor a Bosch, Siemens, AEG, Miele szentháromság, vagyis "szentnégység" közül kell válogatni, nem Samsung, whirpool indesit meg haverjai közül.

Egyébként én is azt vallom, miután párszor megégettem magamat ilyen Whirpool, Zanussi, Samsung, Indesit stb.-vel)hogy inkább olcsót gyakrabban(?), mint sokszoros áron olyat, ami nem garantálja a sokszoros élettartamot.
Még egy nagygépem van, amit az elmúlt 1-2 évben nem cseréltem, a szárítógépet, amit még Elin név alatt gyártottak (pedig az is vagy 15 éve átkeresztelődött Nile-re), és valószínűleg az őszi nagyüzemet már nem fogja átvészelni. Nos ahogy az elmúlt években mindenből, ebből is Beko-t fogok venni, 3-5 év valós garanciával, mélyen a többi gyártmány ára alatt. Oké, lehet, hogy nem olyan ergonomikus, mint a fentebbi nagy nevűek, esetleg a gombok érzete sem prémium (mi van?), de mind jön megy, teszi a dolgát. Aztán ha kibírja azt a négy-öt évet, mint amit az elmúlt 10-12 évben bírtak a fentebb felsorolt "nagy nevek", akkor sem fogom bánni, mert jóval olcsóbban szereztem be őket, és akkor legalább az élettartamuk nagy részét a garancia idő szentsége alatt éltük meg.

menyecske666 2018.05.17. 15:27:15

Aszongyák a Samukban a csapágyak nincsenek egybeépítve. csak szólok. eccerűbb hozzá alkatrészt kapni. LG is jó!!

The Good Boy 2018.05.17. 15:33:34

@menyecske666: előző mosógépünk samsung volt. négy évet élt, csapágyas lett. Mivel egy közeli ismerősöm nagygépek szervizelésével foglalkozik, ezért megmutattam a portékát.
Nos, ő azt mondta, hogy nem egyszerű és olcsó javítani, rentábilisan semmiképpen.
Elfogadtam a véleményét, több ilyet látott szétszerelve mint én.

menyecske666 2018.05.17. 15:35:30

@The Good Boy: :))))))) de a barinőmnek ezt mondta a szerelő, tudtam hogy saját szerelőt kell tartanom!!! :O

The Good Boy 2018.05.17. 15:36:40

@menyecske666: nem saját szerelőt, hanem szereTőt:))))

2018.05.17. 16:13:58

@szelidorzo:
Minden biztosításnál alap helyzet, hogy többet fizetnek ki a biztosítottak összesen, mint amennyit összesen kifizet a biztosító a káresemények után. Ezért biztosítottként minden biztosítás negatív várható összegű. Amiért mégis biztosítást kötünk az az, hogy egy-egy szerencsétlen esemény földhöz vaghatna minket anyagilag, ezért van értelme a lakásbiztosítasnak, és a casconak is, ha több milliós autóról van szó. És ezért csakis a hónapról-hónapra élőknél van értelme a mosógépre biztosítást kötni. Már ha tényleg fizetne baj esetén, de itt ugye a szerződés is úgy van megfogalmazva, ahogy.

Sinkapeter 2018.05.17. 19:27:58

Jelentem, nekem jól jött a biztosítás. A húsz év után végleg kimúlt Energolux után vettünk egy Electroluxot, amire egy év volt a normál garancia. Persze ennek a lejárta után 1 hónappal ment tönkre a vezérlőpanel. Annyi lett volna az alkatrész meg a javítás, hogy visszafizették az árát. Mondjuk utána én is Whirlpoolt vettem, arra nem kötöttem plusz biztosítást, mert az akkori akcióban adtak a két évre még kettőt. Persze ez is rohad már az első év óta, "méltányosságból" kicserélték a tetejét, csak a munkadíjat kell fizetni. Nem igazán értem, hogy miért nem tekintik garanciális problémának, esetleg egy mosógépnél számíthatnának rá, hogy valami köze lesz a vízhez. Ha nem tudnak normális ajtót meg oldalfalat csinálni fémből, esetleg megpróbálkozhatnának műanyaggal. Persze azóta a cseretető is rohad ugyanúgy. Az meg már csak a bónusz, hogy még az ajtó előtt kétszer ki kellett cserélni a vízbeeresztő szelepet, meg egyszer a teleszkópot. Igaz, ez csak egy 120000 Ft-os gép...

Dr. Archivum Pál 2018.05.17. 20:46:36

@The Good Boy: Igaz, igaz. Egy ideig én is dolgoztam amolyan boltban, ahol mindenféle eszközt (sütőt, hűtőt, mobilt, pct, kiskutyafarkát, etc.) lehetett venni. Az eladó (nevezzük inkább értékesítőnek) meghallgatja a tanácstalan vevőt és ajánl valamit (nálunk nem volt tervszám a márkákra). Aztán ugye még igyekszik rátukmálni a vásárlóra kiegészítőket, biztosítást (pl: mobil esetén memóriakártya, képernyőfólia, extra biztosítás/garancia). Hiszen ebből jön a jutalék! A másik kedvencem volt az áruhitel és a hitelkártya ajánlása (szintén jutalékért).

De hogy a témához is hozzászóljak, ha már írtam: szerintem a gyártói garit semmi sem helyettesíti. S nem igazán hiszek az ilyen külsős cég általi extra gariban/biztosításban. A MM pedig tök jogosan pattintotta le a Póósztert!

Bilok 2018.05.17. 20:58:09

Minket meg pont a Media Marktban beszélt le egy valóban hozzáértő eladó a Whirpoolról, pont emiatt a hiba miatt. Nem emlékszem már, valamit, ahol megáll a víz meg a szmötyi, nem lehet kiszedni, mint egy normális gépből, és kitisztítani, ezért rozsdásodik gyorsan és elkerülhetetlenül. Vettünk inkább egy Zanussit, és boldogan élünk, míg meg nem halunk.

GatyaPityu 2018.05.17. 23:10:33

Nagyon örülök ennek a post-nak, és a kommenteknek.
Nekünk öt éves, felültöltős WH mosógépünk van. Természetesen szanaszét van rohadva az ajtó. Éppen a héten hívtam fel a szervizt, hogy kb. mennyi az annyi. Ami meglepett, hogy már alapból olyan szinten válaszoltak élből a kérdésemre, hogy egyből gyanús lett, ezek szerint ez valami általános hibajelenség a WH gépeknél - persze ezt azért így nyíltan nem mondták ki a telefonban, de érezhető volt.
A lényeg, hogy a fedéllemez csere anyaggal, munkadíjjal, kiszállással egy garancián túli mosógépért több mint 35 eFt lenne. Ezt én eléggé sokallom, főleg úgy, hogy már elmúlt öt éves a gép, amint olvastam a kommentekben, akinek garanciaidő alatt cseréltek ajtólemezt, azóta már az új, kicserélt változat is rohad. Csalódás a WH, az előző gépet a '90-es évek elején vettük, egy oldaltöltős, még mechanikus programkapcsolós változat volt. Az kb. 10 év után kezdett rohadni alul, és csak egyszer kellett szerelőt hívni hozzá, amikor a fázisjavító kondenzátor halt meg benne, és nem tudott felpörögni a centifuga motor. Az új öt éves gépen érezhető a minőségromlás. Pofátlanságnak érzem a tervezett elévülésnek ezt a fajta nyílt és kendőzetlen változatát, azt már nem is említve, hogy ha jobb minőségben tartósabbra gyártanák a gépeket, akkor az a környezetvédelem és a bolygónk jövő szempontjából is előnyös lenne - de persze tisztában vagyok vele, hogy ezáltal kevesebb money landolna egyes gyártó cégek öltönyös befektetőinek, részvényeseinek a zsebébe...
Nekem van egy ismerősöm aki a Miele gépekre esküszik, de hát ő más anyagi, jövedelmi kategóriában van, ő megengedheti magának, hogy félmillióért vegyen mosógépet, én sajnos nem...

FDToth 2018.05.18. 04:52:38

Wh marka keruledno.
Nincs mar olyan h tartos fogyasztasi cikkkekre 3 ev a szavatossag?

Baranyai Róbert 2018.05.18. 07:57:37

Megértem minden felvetését, a plusz garancia már eleve hazugság, mert biztosítás és nem garancia. A Whirpool gépek mellett szóljon, hogy a leggyorsabban javítható márka, van magyarországon raktára, a többinek nincs. Mikor ügyfél kérdez, milyen márkát ajánlok megvételre, akkor az mondom, jót nem tudok, mert egyik sem az, mindegy, mennyibe kerül, olyant kell venni, amelyik legalább jól javítható, és az tényleg a Wp. A plusz garanciáról annyit, bár én még nem láttam szerződést, állítólag le van írva, kopó alkatrészre nem vonatkozik, vagyis, sajnos szinte semmire... Viszont ezt a szerződés kötésekor elhallgatják.. Tiszteletem !
Robi

Terézágyú 2018.05.18. 07:58:22

@Keményen Trollkodó Kisember:

"Nekünk öt éves, felültöltős WH mosógépünk van. Természetesen szanaszét van rohadva az ajtó. ... a fedéllemez csere anyaggal, munkadíjjal, kiszállással egy garancián túli mosógépért több mint 35 eFt lenne."

Vagyis ha ennyire ismert a probléma, akkor vigyázni a tetőre, tisztára törölni használat után, és a rozsdásodás első jelére befesteni a részt jó erős zománcfestékkel.

(ezt tenni - vagy nem venni ilyet, vagy kifizetni a cserét stb.)

Baranyai Róbert 2018.05.18. 08:00:50

@FDToth: Van, csak úgy megvariálták, hogy a fogyasztó jön ki belőle szarul, ráadásul, azt hiszem, már csak két év..
Ha fogyasztóvédelem esetleg Önnek ad igazat, az meg nem kötelezi a forgalmazót semmire, polgári peres eljárás dönthet...

zuhanorepulesss 2018.05.18. 09:04:24

Lehet rá kapni felgumizható wc-tető takarót. Ha már az ilyen mosógépbe úgyis bele lehet sz@rni..

igazi hős 2018.05.18. 09:10:04

@Lengyelpiac Hu: "Érdemes egy szakival normálisan megcsináltatni" Miért? Lecsiszolod, lefújod, fél-egy óra és kijön egy ezresből (saját órabéredet nem számolva). Igaz 3-4 év múlva felhólyagzik és ismételhetsz.

avatartalan 2018.05.18. 09:17:20

@szelidorzo: nekem most jár majd le a sima gari és életbe lép a pluszba vásárolt 2 év
nincs semmi baja a gépnek de ha lesz és elhajtanak akkor homár poszt lesz belőle
ha gariba megcsinálják,akkor is

menyecske666 2018.05.18. 09:30:17

Ha meghalok egy Whirlpool-dobban temessetek el. Ha játszani akartok velem csak tegyétek a hamvaimat 800-as fordulatszámra. 1000-en nem tesz jót a szénkeféknek azt nem ajánlom.

Terézágyú 2018.05.18. 09:55:40

@menyecske666:
"Ha meghalok egy Whirlpool-dobban temessetek el."

Sőt, már élve gyömöszöljenek be egy ilyenbe...

#gonoc

crybaby76 2018.05.18. 10:03:00

@szelidorzo: igen ...., a plusz garancia működik de csak arra amire megveszed, rengetegen visszakapják a mosógép árát sajnos kitartónak kell lenni mert persze a biztosító nem segélyszervezet....a sima gyári garancia mint ebben az esetben rozsdásodásra nem érvényes de lehet venni olyan garanciát is ami arra is kiterjed.

crybaby76 2018.05.18. 10:07:34

@avatartalan: :a plusz garancia működik de csak arra amire megveszed, sajnos kitartónak kell lenni mert persze a biztosító nem segélyszervezet....a sima gyári garancia nem mindenre érvényes igy a plusz garancia sem.Persze lehet venni olyan garanciát is amiben minden benne van , az átrozsdásodásra is vonatkozik, törés, villámcsapás, stb!

totopad 2018.05.18. 10:08:38

5 év fehérárú értékesítési tapasztalattal a hátam mögött én az életben nem vennék a fent nevezett márka termékeiből. Sok tapasztalatunk volt a háztartási márkák közt és alapszabály, hogy semmit nem veszünk, ami olasz. Érdekes, hogy mobilban rühellem a Sarsungot, de messze előbb vennék Samu mosógépet, vagy hűtőt, mint Wp-t vagy valamelyik nagyonmű olasz márkát. Nem szabad!

KaTe 2018.05.18. 10:08:42

És akkor még senki nem beszélt a Whirpoolt csodálatos fagyasztószekrényeiről. Nekem volt egy olyan, amit ha 2-3 hónapig nem jégtelenített az ember, akkor a legfelső rekesznél olyan mértékű jéglerakódást hozott össze, hogy az magától kitolta a legfelső tárolót, kinyitva még a mélyhűtő ajtaját is és vastag jégpáncélt épített a gép elején. Szerencsére viszonylag hamar feltűnt, hogy folyamatosan megy, így nem égett le se a motor se a lakásom.

menyecske666 2018.05.18. 10:14:06

@Terézágyú: én lennék a legboldogabb ha sikerülne.:DDD egy előmosást is indítsatok rám, a zen jegyében, csobogjon csak!!!

230e 2018.05.18. 10:34:01

A kiterjesztett biztosítás nem varázsszer sajnos, ott még belép a biztosító, akivel hadakozni kell. Nálunk sajnos az eredeti terv - felújított Miele - 100.000 körül nem működött, mert nincsen keskeny gépük, a normál meg nem fért be, így Gorenje lett akkor éppen adtak még rá +2 év gyári jótállást. Ami aztán jól is jött, mert 2 év 2 hónaposan dobot kellett cserélni. Kijöttek, megnézték, és szó nélkül cserélték. (Sajnos ebben sem szerelhető külön ki a csapágy, pedig reménykedtem benne mikor vettem hogy mégis). A Beko 5 éve nem hangzik rosszul, de valamiért nem bízom bennük.

KissGecihuszár 2018.05.18. 11:00:30

hát ja, aki kemény (nekem ez az összeg more then kemény, sőt már a csúnya kategória!) 160 rugettáért képes egy nettó fostalicska wörlpúl , ráadásul FELÜLTÖLTŐS okádékot a média márktnál megvenni, nos annak az elmeállapotával kapcsolatban erős fenntartásaim vannak! Ezek szerint a posztert játszi könnyedséggel lehet úgy átbaszni úton & útfélen, mint a szart a palánkon és még eme ténykedést cilinderben, glaszé kesztyűben, pukedlizve meg is köszöni?! Miért nem természetes sokak számára ebben az országban 2018-ban, hogy amennyiben vásárolni akarnak egy ú.n. TARTÓS fogyasztási cikket, vagy mit, akkor először felmásznak a net-re és ott checkolják, gusztálják a különböző szakbótok kínálatát, erre akár 1 kemény napot is rászánva kicsi és megismételhetetlen életkéjükből??? Tehát nem a nap végén betérnek az első útjukba eső médiamárktba, ahol a helyi kretén nyilván rájuk fogja sózni a legvállalhatatlanabb niokorgó márkájú ipari hulladékot és még meg is dumálja őket, hogy (SIC!)"önök kedveskéim, a hónap nyertesei lettek azáltal, hogy ezt a best special offert megcsípték..."
OOOHHH, God...

Medgar 2018.05.18. 11:17:22

@KaTe: A mosógépet pár havonta ki kell takarítani.

haXXor 2018.05.18. 11:38:47

Mesélek egy pozitív (off) történetet (nem, nem arról, hogy 5 éve vettem mosógépet és azóta is mos..): MM, Candy mosógép. Azt sem tudtam, hogy létezik ilyen márka, de jópofa volt meg ilyen 60-80k között volt az ára. Elhoztam, ami után bírt vagy 15 mosást és megadta magát. Volt amikor bezárta a ruhákat magába egy csomó vízzel és úsztatta benne miközben a LED kijelző strobiként villogtatott mindenféle Predator filmben látható földönkívüli feliratnak tűnő fényeket. Volt amikor csak szimplán arra keltet hajnalban (az időzítős proginak köszönhetően), hogy az örömódát próbálta eljátszani egy hangszínen, ütemes 3mp-es csipogással (természetesen itt is túszul ejtve a ruhákat). Mivel nem éreztem ezt helyes működésnek, felhívtam a MM-t ahol velem is közölték, hogy 'hát ők eladók, nem szerelők'. Majd jött a Candy ügyfélszolgálat ahol bár lassan őrölnek a kerekek és a google vélemények is elég lehúzók, csak kerítettek egy fószert aki kijött megnézni. Persze a mosógép akkor nem produkált semmi hibát, hiába mutogattam a telefonos felvételeket az önálló tudatra ébredt gépemről, így sok mindent nem tudott kezdeni vele. Ezt a kört amúgy még kétszer játszottuk el mire kapott egy új alaplapot a gép (azt is úgy, hogy a szerelő egyszer sem látta élőben a hibát). Azóta faszán mos, az ügyfélszolgálat+szerviz meg végül is korrektül állt hozzám és nem baszakodtak sokat velem - kötelező köröket megcsinálták, majd alkatrész csere. Mondjuk ettől még nem ajánlom ezt a gépet, de ha valaki ilyenben gondolkodna és az beszarna, akkor azért van remény.. :D

Terézágyú 2018.05.18. 11:46:54

@haXXor:
"kapott egy új alaplapot"

Szép új világ. Minden szerkezet javítása abból áll, hogy "alaplapcsere" (= fogalmunk sincs, hogy mi történik, milyen hiba ez, cseréljük ki az "agyát" oszt jóvan).

"Volt amikor csak szimplán arra keltet hajnalban (az időzítős proginak köszönhetően)"
Én vagyok a megrögzött grünzervatív, de nekem eszembe se jutna, hogy "állítsuk be a mosógépet, hogy kezdjen el mosni magától éjjel/hajnalban"...

Részint mert tuti, hogy valami zaja van, és az egyrészt engem, másrészt a többi lakót zavarná (társasházban), másrészt meg nem nagyon tetszik nekem ez a nájmódi, hogy mindenféle kütyük induljanak be/dolgozzanak a lakásban, amikor senki nincs otthon/alszunk stb.

menyecske666 2018.05.18. 11:58:58

@Terézágyú: pedig tök jó, én is be szoktam programozni, igaz én a gyereket , ha hazamegy a suliból megnyomja a Play gombot a bekészített cuccon azt csá. Éjjel mosni...lehet éjszakai áramot használ? @haXXor: ez cuki volt, amúgy, figyelj csak a késleltető percet vagy órát jelez??? Kipróbáltam, és nem volt hajlandó mosni , be is dugtam igen, a konnektorba..
azok ott percek vagy órák?? A kijelzőn..

haXXor 2018.05.18. 13:23:49

@Terézágyú: yogos (is lehetne) amit írsz, de egyrészt régi bérház, nincs szomszédom, másrészt hajnali mosás egy 20 perces gyorsmosás volt ami kb. ébredésre lett volna kész. Amúgy halk gép (nem viccelek, tényleg) és nem mosnék vele ha nem így lenne mert baromi rossz alvó vagyok :( Ja és ez volt az egyetlen éjszakai próbálkozásom a mosásra, szóval gyorsan leszoktatott a gép :D

A többire meg nem tudok mit írni mert nem értek ezekhez a gépekhez. Persze felnek, engem is felbaszott, hogy vadi új gép és túszul ejti a ruháimat/nem mos... de inkább csak az ügyfél szolgálatukat akartam valamennyire dicsérni. Nekem pozitív volt az élményem és fele annyiba került mint a poszteré :)

haXXor 2018.05.18. 13:25:36

@menyecske666: Órák :) Talán még egy h-t is formál az LCD-n de nem emlékszem :) Nálam sajna nincs éjszakai hálózat bár lehet a számlában szétválasztják (életemben nem néztem még meg szerintem)

Baranyai Róbert 2018.05.18. 13:54:02

@totopad: Nem a Samsung ellen vagyok, de például a mi megyénkben még márkaszervíze sincs...
Vagyis, ha elromlik, nem fognak egy két napon belül jönni, javítani..

menyecske666 2018.05.18. 15:06:15

@haXXor: köszi!!! Nekem nem formált semmi- bele is rúgtam pedig- na, viccen kívül, semmi......kipróbáltam de nem indult be.. de most délután megint kipróbálom..azért cuki lehetett ahogy zenélt éjjel a géped.:D

Medgar 2018.05.19. 15:35:54

@Permetező: vagy turmixgéppel, esetleg kefével-tisztitószerrel + mosógép tisztitóval üresen egy 90 folos program..

Permetező 2018.05.19. 15:38:40

@Medgar: hát az kb olyan mintha a pc-ben minden ventit maximun fordulatra állítanék pár órára és azt mondanám hogy ki van porolva a gép.

zdanee 2018.05.22. 11:01:35

Jó öreg Minimat bezzeg 30 éve megy zokszó nélkül, napi egy mosással. Ha egyszer szétesik, csak körbe kell tekerni ducktapel, kicsit megfújkálni WD40-el és megy még 100 évet.

Permetező 2018.05.23. 12:40:38

@zdanee: a fogyasztói társadalommal szembe megy az a gép ami ilyen sokáig működik, ráadásul még javítható is!
süti beállítások módosítása