Nem ez az első eset, hogy a svéd kreativitás egészen érdekes módon nyilvánul meg. Most például magát az országot tették fel az Airbnb-re, invitálva az egész világot, hogy menjen, és próbálja ki őket.
Természetesen turisztikai kampányról van szó, de legalább a kreatívabb fajtából. (Tavaly ugye egy svéd számot lehetett felhívni bárhonnan a világról, a vonal végén pedig svédekkel lehetett beszélgetni mindenféle dolgokról. Az elég nagy siker volt.
A mostani kampány alapja egy alkotmányos jog, az úgynevezett allemansrätten, ami lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag bárki bármikor bárhova mehessen, sétálhasson, bringázhasson (természetesen a magántulajdonban lévő területeken, a művelés alatt álló földeken és a kerteken kívül).
Kilenc különféle típusú helyszínt lehet „kibérelni”, kezdve a varmlandi erdőtől a Skuleskogen Nemzeti Park mesés tengerparti szikláiig.
Egyébként ez az első ilyen típusú együttműködés az Airbnb-vel, és nagyon meg lennénk lepve, ha pillanatokon belül nem jelennének meg a lelkes másolók, annál inkább, mert ez alighanem a szállásmegosztó oldalnak sem jön rosszul.
Most viszont a svédek egyetlen fillért sem fizettek, sokkal inkább stratégiai együttműködésről van szó, legalábbis a Visit Sweden amerikai irodájánal vezetője, Jenny Kaiser szerint.