Igaz, hogy pénzen nem lehet boldogságot venni, de a vásárlás során legalább garantáltan jól érzed magad. Legalábbis egy friss kutatás meglepő egyezéseket mutatott ki a vásárlás és a szexuális örömérzet között. Mindjárt más lesz így vásárolni, nem igaz?
A boltkórosok gamma agyhullámainak tanulmányozása során megtalálták a kapcsolatot a vásárlás és az örömérzet között. A kutatást a MyndPlay cég végezte, akik korábban EEG-t használtak, hogy az élvezet mértékét mérjék az agy elektromos jeleinek tanulmányozásával.
Két típusra osztották a vásárlókat: „ihletettekre” (Inspired) és „plázacicákra” (Shop-y-cat). Az ihletettek már a válogatástól elélveztek, a plázacicák csak, akkor, ha jó is volt rájuk a ruha, az előző csoport 84 százaléka a fizetésnél is átélte az örömöt. Ez az elhúzódó örömérzet, amit az „ihletettek” éltek meg, a szex-élménnyel, vagy a Forma 1-es pilóták célbaérés-élményével hasonlítható össze.
A plázacicák (akik közé egyébként az Egyesült Királyság vásárlóinak a fele tartozik) is átélnek örömélményt, de az sokkal rövidebb ideig tart, mint az ihletetteké. Ráadásul ötből négynek mentális kimerültséget okoz a vásárlás, amely minden vásárlással töltött 10 perc után emelkedik.
(Fotó: pixabay.com/Andi_Graf)