Az angliai magyarok odavannak a Gasztroangyalért

2017. február 15. - Jasinka Ádám

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, röviden MEME 2012 óta végez különféle kutatásokat. Az egyik legfrissebb felmérésükben pedig azt vizsgálták, hogy a Nyugat-Európába, főként az Egyesült Királyságba és Németországba költöző magyaroknak hogyan is változott meg a médiafogyasztása. Azaz mennyi időt töltenek tévénézéssel, újságolvasással, rádióhallgatással, és milyen alternatív, nem feltétlenül illegális eszközökhöz nyúlnak, ha sorozatozni támad kedvük.

gasztroangyalangliaimagyarok.jpg

Nagyon érdekes látni, hogy az elsősorban munka miatt elvándorolt magyarok körében hogyan csökkent a tévénézéssel töltött percek száma, valamint hogy egyes esetekben mennyire ragaszkodnak a bevált márkákhoz, szolgáltatókhoz. Ami viszont számunkra még érdekesebb, hogy a külföldön élő magyarok mely magyar műsort nézik a legszívesebben. A 2016 őszén végzett felmérés szerint a Németországban és Nagy-Britanniában élő magyarok körében az X-Faktor vitt mindent, míg az összesített második helyet a Barátok közt foglalja el.

Ami viszont még különlegesebb, hogy az angliai magyarok nem a zenés tehetségkutatóért, hanem a Gasztroangyalért vannak megőrülve. A honvágy miatt talán érthető, miért kifejezetten népszerű körükben Borbás Marcsi Magyarországot beutazó műsora. A megkérdezettek az elmúlt fél évben olyan műsorokat néztek ezeken felül mint például az Éjjel-Nappal Budapest, a Magyarország, szeretlek!, A Dal, a Sztárban sztár, a Házon kívül, az Aranyélet, az Egyenes beszéd és a Mokka.

Az átfogó, több mint 80 diából álló elemzést ezen a linken találjátok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása