Black Friday az ingatlanpiacon
Alapos okkal gondolnánk, hogy főleg az USA-ban, a Fekete Péntek őshazájában az ingatlanközvetítők és fejlesztők és élnek a hatalmas árengedmények nyújtotta lehetőségekkel.
Fotó:Flickr/ Diariocritico
Ez ezért nem egészen így van. Végül is racionális érv, hogy ebbe az ágazatba nem tört be ez a kereskedelmi trükk, hisz eleve gyanús lenne, ha óriási kedvezményekkel kínálnának egy olyan nagy értékű, tartós használatra szán árut, mint amilyenek az otthonok, irodák, üzlethelyiségek stb.
Kisebb, 5-10%-os kedvezményekkel azonban egyes közvetítők élnek.
Meggyőződésem, hogy az év végi munkaszüneti napok időszaka, a Hálaadás Napja és az Újév remek lehetőség ingatlanok értékesítésére is, különösen 5%-os kedvezmény nyújtásával. Ilyenkor több idejük van a vásárlóknak és a komoly vevők le is csapnak a kissé kedvezőbb vételre. Legalábbis Tracey Hicks, egy portlandi ingatlanos szerint.
(Azt tudni kell, hogy az Egyesült Államokban a dolgozóknak jellemzően jóval kevesebb a fizetett szabadságuk, így értelemszerűen a szabadidejük is, mint a legtöbb európai országban. )
Olyan trükköket is bevetnek, ami a Black Friday által jellemzően érintett árucikkekre terjed ki:
Az eladó lakás megvásárlásakor jelentős, akár a hasonló paraméterű, használt ingóságok átlagos piaci árától 50-70 százalékos kedvezménnyel megveheti a vevő a házban lévő műszaki cikkeket: pl hűtőszekrényt, nagyképernyős, prémiumkategóriájú televíziót, házi mozi rendszert.
Egy denveri (Colorado szövetségi állam) ingatlanos sikeres Black Friday Facebook-kampányról számolt be.
Ellenben olyan ingatlanosok is akadnak, akik semmiféle Fekete Péntek-re jellemző kedvező hatásról nem hallottak és az év végi értékesítéseik sem sikeresebbek, mint az év korábbi időszakában.
Olyan, jelentős, akár 50-70 százalékos árengedménnyel becsalogatós ingatlanos módszerre nem bukkantam, hogy mondjuk egy nagyobb volumenű lakópark-fejlesztésnél, aki a leggyorsabb-alapon adnak egyetlen, vagy esetleg néhány szerencsés és villámgyors vevőnek hatalmas kedvezményt, és ezzel a hírveréssel csökkentik a marketing-költséget.
Persze lehet, hogy már valahol próbálkoztak ilyesmivel, mindenesetre átütő sikerrel nem járhatott, hisz akkor a Google is ontaná az ilyen jellegű találatokat.