Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy budapesti nőcsábász naplója

A sorozatrandizó

A sorozatrandizó

Ajánló - Védett férfiak és egy kis elmélkedés

2018. május 14. - Ethan Wolf

Lassan, de bővül az ajánló rovatunk, amelyben könyveket, filmeket, tulajdonképpen bármit ajánlok/ajánlunk, aminek köze van a férfi-nő kapcsolatokhoz.

A mai témánk Robert Merle - Védett férfiak című könyve.

kepkivagas.JPG

A könyv története röviden annyi, hogy egy vírus miatt a szaporodóképes férfiak lassacskán kihalnak. A betegség nem érinti a fiatal és az idős férfiakat, sem a nőket. A könyv egy olyan világot ír le, melyben nők veszik át az USA irányítását és amelyben a férfiak csoportokra vannak osztva: Fiatalok, öregek, kasztráltak (az eljárás miatt a betegség többé nem veszélyezteti őket), a menekülők (szaporodóképes férfiak, de a vírus miatt bármikor meghalhatnak, ezért igyekeznek kerülni a többi férfit, nehogy elkapják a kórt), és a védett férfiak. Ez utóbbiak egyike a főhős, aki orvos-tudós és a járvány ellenszerét kutatja egy táborban. Alapvetően a védett férfiak olyanok, akik valamilyen módon hasznára vannak a társadalomnak, valamin dolgoznak.

Nem szándékozom lelőni a könyv "csavarjait", bár megtehetném, hisz több, mint negyven éves mű. Gondolom az íratlan SPOILER szabályzat nem vonatkozik olyan műre, ami öregebb, mint én. :D

Inkább kifejtem, hogy miért jó és miért nem jó a könyv.

Jó, mert el tud kalauzolni egy ismeretlen jövőképbe, és egyben rémisztő is az írás. Ugyanakkor több a negatívum a könyvvel kapcsolatban. Először is, nagyon érződik, hogy a hetvenes években írták. Az író az akkori helyzet használta kiindulópontnak és abból az érából vizionált egy jövőképet. Azaz mai szemmel olvasva sok minden marhaság és sok minden nem is kerül említésre. Csak egy példa, ma már az internet jelenti a gazdaság egy fő kommunikációs eszközét, de mivel akkoriban ez nem létezett, nem is említi a könyv. A főszereplőnk túlságosan "körülményes" ember, sokszor folyamatosan csak magyarázkodik mindenki előtt. Ez azért idegesítő, mert olyankor is azt teszi mikor ő is tudja, mi is tudjuk, hogy neki van igaza, de mégis magyarázkodik a másik karakternek. 

Zavaró továbbá, hogy ugyanazokat a kifejezéseket és szavakat, jelzőket olvasom, mint megannyi 70-80-90-es évekbeli könyvben. Nem tudom, divat volt-e akkoriban, hogy minden író ugyanolyan kifejezéseket használt, vagy csak a magyar fordítók voltak ennyire unalmasak? Arra gondolok, hogy szinte minden könyvben, ami régebbi mint 20 éves elhangzanak ezek: Kétrét görnyedt (ki használja ezt a kifejezést, most komolyan, még kölyökkoromban sem hallottam ilyet, pedig vidéki vagyok), keki (khaki - ez az írók kedvenc színe lehet, megannyi könyvben ilyen színű valakinek a valamije), mahagóni (minden könyvben valakinek az irodájában ebből van az asztala, vagy a szekrénye), nem folytatom. Lehet, hogy csak engem idegesítenek ezek a kifejezések, de már rohadtul unom minden második könyvben ezeket olvasni.

Az viszont érdekes lépés a könyvben, hogy miután a nőké lett minden szerep, idővel elkezdett kialakulni a két nőből álló család típusa, amely eredményeképp mindig lett egy erősebb és egy gyengébb nő a párkapcsolatban. Hisz egyiküknek ugyanúgy kellett háztartást vezetni, míg a másik karriert épített. :)

Elmélkedés:

Olvasás közben, párhuzamosan azon dolgozott az agyam, hogy megpróbált elképzelni egy olyan lehetőséget, hogy ha ma kitörne egy ilyen járvány és mi kipusztulunk, és nőknek kell átvenni az uralmat, akkor mi történne?

De tényleg, képesek lennének rá? 

Vannak dolgok, amelyekben a nők sokkal jobbak nálunk, de egy civilizáció működtetése nem olyan. A mostani helyzet, hogy már nem középkori szinten élünk, javarészt férfiaknak köszönhető, a találmányok java is tőlünk származik, még a tampon is. :) Dolgoztam együtt női főnökökkel és voltak ugyan olyanok, akikkel nagyon jó volt együtt dolgozni, de többségében olyanok voltak, akik szeszélyesek. Egyik nap ilyen a hangulatuk és minden rendben, másnap amolyan és akkor mindent támadásnak vesznek és visszatámadnak. Egy profi nem viszi be a munkahelyére a magánügyeit, vagy a rosszkedvét. Elnyomja és kész. És hány olyan esetet hallani, mikor a nők egymás háta mögött ekézik a másikat. Ezekből a tapasztalatokból kiindulva nem hiszem, hogy a férfiak kihalása után túl sokáig húzná a civilizáció. Tegyük fel, nem pusztul ki az emberiség, hála a spermabankoknak, a mesterséges megtermékenyítésnek, stb. De addig úgysem jutna el a megmaradt emberiség, hogy használja ezen dolgokat, mert pár év alatt középkori szintre esnénk vissza. Hogy miért?

A civilizációt olyan munkák tartják életben, amit szinte csak férfiak végeznek. A gazdaság alapja az infrastruktúra és annak egyik fő része a kommunikáció. Ha leállna a világháló, ma már nem tudnánk könnyen visszaállni a régi 80-as évekbeli rendszerre. Bedőlne pár ország. Na és a szerverparkokat kik üzemelik? Férfiak. Az erőműveket kik üzemelik? Férfiak. A gazdaság alapját képező munkák: mezőgazdaság, bányászat, halászat, stb. 

Férfiak nélkül nem lenne ki betanítsa a nőket ezen feladatokra, a férfiak kihalása után pár nappal leállnának az erőművek. Megszűnik a kommunikáció áram nélkül, kommunikáció nélkül nincs infrastruktúra és bumm, üdvözlet a középkorban. Eldugulnak a vízvezetékek/csatornák előbb utóbb, nem szállítják el a szemetet, pár hét alatt a saját mocskában fog fetrengeni az emberiség. A mocsok miatt jönnek szépen a betegségek, amik egy része nem lesz ellátható hisz nem lesz áram a kórházakban, sőt gyógyszert sem fog gyártani senki! Előbb-utóbb elfogynak a készletek és egy sima megfázásba be lehet majd halni. 

Elfogy az olaj, nem lesz ki dolgozzon a fúrótornyokon, tehát hamarosan nem lesz közlekedés sem. A települések el lesznek vágva egymástól és nem lesz kommunikáció sem. Az országok megszűnnek országok lenni, falvak lesznek, kisebb települések önmagukra utalva. 

 Igazából eddig gondoltam végig, de ha valaki máshogy látja, vagy megtud cáfolni, azt örömmel veszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatrandizo.blog.hu/api/trackback/id/tr4513891364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kulics 2018.05.14. 09:20:51

Hogyan lehetne negatívum, hogy a hetvenes években íródott!!??? Hogy nem tudta előre megjósolni az internetet??? necsesszkivelem. Minden írót utasítsunk el aki nem kortárs???

Sőt, inkább zseniális volt MErle, mert egy olyan korban vizionálta a nemek közti problémát, amikor az még nagyon a csírájában létezett csak. Pont, hogy zseniálisa az az író aki halvány jelekből a fantáziája és emberismerete révén képes komplett társadalom rajzot adni. Nyilván fikció az egész és szórakoztató történetnek íródott, ennek korlátaival együtt.

A kifejezések és stíluselemek a fordító munkája, de a kor nyilván rányomja a bélyegét. Egy Tolsztoj fordítástól sem várhatod, hogy "yolo"-zzanak az Anna Kareninában.

Az elmélkedésed viszont értelmes volt; valóban férfiak nélkül nem működne a világ, már csak a létszámuk miatt sem. Ennyi termelő munkaerő kiesése gyorsan összeomláshoz vezetne. De azért a túlélési ösztön a nőkből is duplapluszos energiákat tudna kicsiholni.

whoamiohmy 2018.05.14. 14:54:16

Egy, A nőkre alapozó társadalom NEM lehet sikeres, mivel a nők nettó gazdasági forrásnyelők voltak/vannak/lesznek minden társadalmi korban. A gazdasági értékeket a férfiak teremtik, A nők fogyasztják.
A modern nő annyiban tér el a klasszikus nőtől, hogy nagyságrendekkel többet fogyaszt és lofaszt nem nyújt érte cserebe. 1945-ben, mikor az első marketing kutatásokat végezték, A nők állítottak elő a GDP 10%-át és ők rendelkezték a fogyasztási javak 30%-áról, vagyis 20% volt a punci ára. Ma a nők "termelik" a GDP 35%-át (a valós gazdasági hozzájárulásuk ennél jóval szerényebb, mivel többnyire állami ágazatokban dolgoznák, a GDP-ben csak az állami szektor súlya miatt jelennek meg), de ők rendelkeznek a fogyasztás 85%-áról, vagyis 55% A punci ára. Eközben a fehér nők fertilitási aránya a fejlett országokban mindenhol 1.0 vagy az alatti (Magyarorszagon 0.8), a szex pedig romokban, soha a világtörténelemben bem szexeltek ennyire keveset az emberek mint most.
Magyaran a modern nő azt, ami női feladat lenne, nem látja el, azt, ami férfi munka lenne pedig irgalmatlan veszteséggel "csinálja" csak.
A kreativitási potenciáljukról annyit, hogy a kereskedelmileg hasznosítható szabadalmak 97%-át a mai napig férfiak adjak be...

VT 135 2018.05.14. 16:36:58

Ebből szerintem bőven elég az atom kérdés: hiszen, ha ez bedől, akkor az egész bolygó bedől. Esetleg még hozzá lehetne venni a kiszabaduló mérgeket, vegyi anyagokat és vírusokat. Másfelől az is igaz, h az Élet mindig nagyon erős és új utat keres. De lehet, h ehhez mi már emberek, túlságosan ellanyhultunk. Az biztos, h az emberiség 99%-a meghalna.
Nekem amúgy bejött a Védett férfiak, nem éreztem zavarónak azokat a dolgokat benne, amiket írtál.
Amúgy, ha nem történne meg az armageddon, akkor is kérdéses, mennyire működne ez a "társadalom": egyrészt, amint bizonyos számú nő összegyülik és nincs ott kell férfienergia, akkor azonnal kezdődik a tyúkudvar, egymás szétszivatása. Másrészt mindenféle feminista agymosás ellenére a nők döntő többsége vágyik egy férfira, akihez csatlakozhat, szóval nem tudom, ennek a hiányát hogy bírnák ki...inkább beindulna az egy férfi-sok nő kapcsolódás, esetleg a kikölcsönözhető férfi (bár ez utóbbi szerintem kevés lenne ennek a vágynak a kielégítésére).

Kulics 2018.05.14. 17:30:09

@whoamiohmy: Ez a számolás hogy jött ki neked, hogy a nők termelik a gdp 35%át és a 85öt meg elfogyasztják? Biztos, hogy csak nemekhez lehet ezt kötni? Iskolai végzettség, kor? Ez utóbbi kettő tényező sokkal jobban befolyásolja a termelés/felhasználás arányát sztem. Vagy csak az erősen sarkos véleményed megtámogatására használsz ilyen bődületesen aránytalan számokat?
Azért ez a minden rossznak a nők az okai elég zsákutcás gondolkodás ám. A technikai fejlődés hatása, emberi lustaság, individualizmus elég általános emberi vonások, és ezek mind durván átalakították az utóbbi párszáz év társadalmait..

Krisz101 2018.05.14. 19:48:26

@whoamiohmy: vagyis inkább az emberek nagy része szexel keveset. a szerencsés 10% alfa rengeteget szexel, és még azzal is lehetőséget vesz el a maradék 90%-től hogy egy csomó nő csak vár rájuk, soha nem fog lefeküdni velük, egyszerűen nem elég jók. viszont ezek a nők abban a hitben tartogatják magukat és pattintják le a normális férfiakat, hogy majd ezzel "maradnak le" a főnyeremény alfáktól. (lófaszt)

a többivel is tökéletesen egyetértek, és gondoltam is h ezt fogod írni, bejött :P
nem tudtam vna ilyen jól megfogalmazni.

Krisz101 2018.05.14. 19:50:52

@Kulics: úgy vettem észre, h hajlandó és szeret erről a témáról hosszas írott elemzéseket olvasni, és azokat meg is jegyzi és képes visszaadni. ez alkati kérdés. én pl képtelen vagyok rá, a képi v mesélős információkat sokkal jobban be tudom fogadni.

amúgy sok ilyen elemzés van, pl Rollo Tomassi egyik új előadásában is sok ilyen, konkrétan vizsgált számszerű értéket megemlít. (de nyilván a rtl klub reggeli műsorában ez nem lesz téma)

Krisz101 2018.05.14. 19:59:42

hallottam már erről a könyvről de nem volt kedvem elolvasni, mivel úgy véltem (előítélet), hogy a témája ellenére a felszín alatt mindig visszadefaultolna a hagyományos femcentrikus v azt támogató narratívára. magyarul az író nem tud kibújni a bőréből, a társadalmi nevelése alól.

ez a mai tudásommal már zavarna. erős, irányító nők mítosza (vágyálom), egyértelműen béta férfi főhős, stb.

tévedek?

TopszLee 2018.05.15. 10:09:08

@whoamiohmy: Teljesen jó elemzés, bevallom inkább ezt kellene irodalom érettségin elemezni, nem szerelmes verseket :P Hozzáteszem, hogy mindig vannak kivételek, én is ismerek keményen dolgozó nőket - akik teljesítenek is, de valóban minél szebb egy nő, annál kevésbbé hajlamosabb keményen dolgozni, hiszen implicit érzi, hogy ő értékes - van bőven male attention.
Ezzel együtt, abszolút nem meglepőek a számadatok, nem is kell sok ész hozzá, hogy belássuk ez így normális: ha elképzeljük ezelőttt 20.000 évvel az egyik ősközösséget, akkor ott is a nők szerepe - és fő értéke a gyereknemzés / kihordás volt, az ő értékük a közösség számára implicit volt - képes szülni, a férfi értéke explicit,- neki muszáj teljesítményt felmutatni hogy bizonyítsa az értékét a közösség számára (vadászik, épít, védelmez, ilyenek). Ugyanez van ma is, csak nagyban.
És igen, személyesen is ismertem élősködő picóa férfit, aki konkrétan abból élt, hogy idősebb (45-50) magányos nőket csábított el, beköltözött hozzájuk és élt náluk amíg tudott (ingyen kaja, lakhatás, meg szex). Majd ha talált jobbat dobbantott.
Mivel a közösségünk már nem 20-30 főből áll, hanem csak ebben az országban 9.5 millióból, érthető hogy mindig lesznek kivételek, a skála mindkét végén. De az alapszabályok akkor is ugyanúgy érvényesek.

VT 135 2018.05.15. 11:35:53

@Krisz101: ez annyira ..... női tulajdonság! Olvasok, hozzászólok olyan oldalhoz, amely koedukált, de lélek-önismeret (nem direkte spiri) vonala miatt itt is döntő többségben vannak a nők. Minden második bejegyzés arról szól, h Bélával összejött, összejönne -> Béla (már) nem akarja -> Mit tegyen, h Béla (ismét) akarja?
És ezen tipródnak. Próbáltam férfi oldalról kicsit beletapicskolni ebbe az álmodozás-mocsárba, jelezve, h legalábbis az esetek egy részénél, a leírtak alapján semmi realitása nincsen a sikernek. Persze, mintha falnak beszélnék... Persze a nő-sereglet remekül spannolja egymást, h "dedede, csak tegyél meg még többet érte, akkor jó lesz".
A szomorú meg tényleg az, h közben nőként telik közben az idejük és miközben felesleges köröket futnak olyan férfiaknál, akik rájuk sem tojnak, elveszik a lehetőségét annak, h olyan férfival legyenek együtt, akivel kölcsönös az érdeklődés.
Másrészt a másik jellemző is megjelenik szerintem ezekeben a történetekben, h a nők számára az a férfi az izgalmas, akiért teperni kell, akivel lehet érzelmi libikókázni...amelyik férfi felvállalja, h vonzódik a nőhöz, az már uncsi...

Ethan Wolf 2018.05.15. 18:44:51

Az Európa végnapjai című könyvet olvasta valaki? Csak halványan vág a párkeresés témakörébe, a könyv azt számolgatja, hogy melyik országban mikor jut el a kisebbségek (roma, iszlám) szaporulata oda, hogy fele-fele lesz az arány az adott ország népével és emiatt mikor borul meg teljesen az ottani gazdaság. A blog szempontjából nem is ezek a gazdasági, szociális dolgok a lényegesek, hanem a könyv végén a következtetés, miszerint a fő ok, hogy az adott országban kevés a gyerek, ami azért van, mert a nők inkább karriert építenek és nem szülnek. Hogy nem tett jót az egyenlőségesdi.

Nem kirobbantani akarom a vitát erről, csak egy érdekesség, hogy egyik oldalról jó, hogy mindkét nem egyenlőt lett, de egy hosszabb távra szóló következtetés szerint viszont épp ez okozza az adott népcsoport vesztét.

Ilyenkor döbbenek rá, hogy az emberiség mindenképp vesztésre van ítélve... :)

Passiflora Incarnata (törölt) 2018.05.15. 21:05:05

@Ethan Wolf: Nem az emberiség áll vesztésre, hanem az elkényelmesedett önző nyugati fogyasztói társadalom. Ázsia, Afrika köszöni szépen szaporodik bőven, épp azt látjuk. hogy özönlenek el minket Európában. Aztán persze ők is pár generáció alatt megirigylik az önző gyerektelen individualista fogyasztói modellt... de akkorra már elfogy az ivóvíz és a termőterület... szóval a nagy reccs kitolódik pár évtizeddel.
De Európának tényleg befellegzett, amíg ez az ultraliberális lelkifurdalásos nyugati közvélemény fel nem ébred az impotenciájából.

VT 135 2018.05.16. 00:04:03

@Passiflora Incarnata: Tömörebben: vagy, nyugati férfiak tököt növesztünk és szövetségben a feminizmus által még/már nem agymosott nőkkel visszavesszük az irányítást, vagy az erő-vákuum helyére be fognak özönleni azok a kultúrák, ahol még megvan a maszkulinitás.
Bár, ha nem sikerül továbbfejlődnünk a társadalmi ÉS férfi-női kapcsolati válságból, akkor belátható időn belül kipusztítjuk magunkat innen a Földről. Akkor meg már tök mindegy, ki lesz az utolsó, aki lekapcsolja a villanyt...

whoamiohmy 2018.05.18. 11:11:07

@Kulics: Most komolyan linkelgessem be az összes statisztikát ehhez MEGINT???? Csak ezen a blogon kb. 3-szor megtettem már ezt, minden alkalommal azért, mert volt valaki, aki ezt nem hitte el.
Tudod mit, inkább kapsz egy másfél órás videót (nyugi, a statisztikák külön ki vannak gyűjtve a leírás részben) az egyik kedvenc MGTOW vloggeremtől:

www.youtube.com/watch?v=j9Yn3i-DMKw

whoamiohmy 2018.05.18. 11:13:25

@Krisz101: Így van, de ez megint azért van, mert a társadalom a végletekig gynocentrikus: alapvetően a nők szexuális stratégiáit támogatjuk megállás nélkül. A nők hipergámok, vagyis inkább lesznek az n-edik nő egy alfa háremjében, mint hogy egy bétával dugjanak. Emiatt aztán az alfáknak 5-10-15-akárhány fős háremjeik vannak, amiben az összes nő remegve, nedves puncival várja, hogy Mr. Alfa felhívja őket telefonon egy laza kettyintésre, a béták meg száraz farokkal, szűzen éli le az egész életüket.

whoamiohmy 2018.05.18. 11:15:19

@TopszLee: Természetesen, mindkét oldalon minden megvan. Amikor azt mondjuk, hogy "a nők", nem arra gondolunk, hogy minden nő, hanem arra, hogy általában milyen a nők mint kollektíva viselkedése. A trendek pedig egyértelműek: a nők a férfiak hátán másznak fel, miközben arccal belenyomnak minket a lábukkal a sárba. Én is ismerek egyébként "NAWALT" nőket, de természetesen ezek a nők már a kora húszas éveiktől kezdve boldog családban élnek, a férjeik pedig bolondok lennének őket bármilyen szempontból ebből kiengedni.

whoamiohmy 2018.05.18. 11:18:37

@Ethan Wolf: Ez a másodperc törtrésze alatt megváltozik abban a pillanatban, ahogy a gondoskodó állam összeomlik és meg kell majd dolgoznia MINDENKINEK a megélhetésért. És ez szerintem közelebb van, mint gondoljuk. Nem a nyugat haldoklik, hanem a kultúrmarxista szociális piacgazdaság. Ide egy megjegyzés: Marx 200. születésnapjára elolvastam a Kommunista Kiáltványt. Ebben a szerzők még a 19. században 10 pontot fogalmaznak meg, mi lesz az 10 dolog, ami szükséges lesz a proletárdiktatúra kialakulásához. Tudtátok, hogy a 10-ből 5 MARADÉKTALANUL, a másik 5 pedig átlag 40-50%-ban teljesült mára??? Ennyit arról, hogy mennyire "nem próbáltuk ki" a szocializmust meg hogy mennyire "kapitalista" manapság a társadalom. Szinte az összes gazdasági-társadalmi problémánk amiatt van, hogy a szociális piacgazdaság nevű förmedvény lassan, de biztosan lenyelette velünk a marxizmust az elmúlt 150 évben. Ahol hirtelen, gyorsan implementálták ezeket az elveket, százmilliós tömegmészárlások, éhhalál, gazdasági és társadalmi szétrohadás lett a dolog vége néhány évtizeden belül. Úgyhogy a legtöbb helyen lassan, falatonként próbálják velünk megetetni ezt a szart, de a végeredmény ugyanaz, csak lassabban.

Krisz101 2018.05.19. 03:23:22

@whoamiohmy: nézed a Redman videókat Tomassiékkal?
süti beállítások módosítása