Ha csak a pénz miatt írsz könyvet, az olyan, mintha lábon lőnéd magad

Ha az elsődleges célod egy könyv megírásával az, hogy minél több pénzed legyen belőle, akkor szinte borítékolható, hogy csalódott leszel. Nicolas Gremion, a Paradise Publishers alapítója alaposan el is magyarázza, hogy miért buknak el azok az írók, akik csak a pénzt látják a könyvükben.

59388335_ml.jpg

 

  1. Lenyomják a fejüket a sárba. Ahelyett, hogy valami olyanról írnának, amiért tényleg lelkesednek, olyannal próbálkoznak, ami szerintük sikeres téma lenne. Hirtelen ott találják magukat, hogy valamilyen vámpíros szürke ötven árnyalatát próbálnak összehozni, nem pedig valami olyat, ami a szívükből jön.

 

  1. Siettetik a folyamatot. Túl gyorsan akarják a nagyközönség elé tárni a könyvüket, már félkész állapotban piacra dobják türelmetlenségükben.

 

  1. Elbátortalanodnak. Meg lehet élni az írásból, de ez nem egy éjszaka alatt fog megvalósulni. Ha azt gondolod, hogy rögtön 20.000 példányt el fogsz adni a könyvedből, amint megjelenik, az oda vezethet, hogy elmegy a kedved az egésztől. Sok író karrierjének vetett véget idő előtt a csalódás az eladási számok miatt.

 

Mi hajt az írásra a pénzkeresésen kívül?

A legsikeresebb íróknak számtalan motivációjuk van. Gyakran valami nagyon személyes dolgot szeretnének leírni vagy hozzájuk hasonló gondolkodású embereket akarnak a könyvön keresztül találni. Máskor meg csak el akarnak menekülni a valóság elől. Az szinte mindegyikükre igaz, hogy belső késztetés számukra az írás, nem tudnak nem írni.

 

Ha írói karriert szeretnél, akkor gondold át a következő pontokat:

  • Bizalmat kell építened. Első körben el kell nyerned az olvasók bizalmát. Arra fókuszálj, hogy a lehető legjobb történetet oszd meg velük, ne csak a pénzüket akard.
  • Szükséged van visszajelzésre. Ha friss író vagy, akkor olyan embereket kell találnod, akik őszinte kritikát mondanak a könyvedről. Szükséges ahhoz, hogy a történetet tökéletesre csiszold, ezzel kerülsz közelebb a jó eladáshoz is.
  • Kapcsolatokat kell építened. A marketing része, hogy kiadás előtt már építs ki egy kapcsolati hálót, amin keresztül el tudod juttatni a könyved hírét az olvasókhoz. Gyűjtsd magad köré az olvasókat a közösségi média felületeken és oszd meg velük a készülő könyved egy-egy fejezetét, hogy úgy érezzék részesei az írás folyamatának.
  • Meg kell tanulnod értékelni a saját teljesítményedet. Ne a pénz és az eladási számok jelentsék a pozitív visszajelzést. Az írás olyan, mint egy maraton lefutása, már önmagában az, hogy megszületik a könyv, nagy teljesítmény, nem kell, hogy az első helyen érkezz be vele. Ha értékeled a saját teljesítményedet, az fenn fogja tartani a motivációdat.

 

Ne feledd, hogy a legnagyobb íróknak sem volt könnyű a kezdet.

Még az irodalmi legenda James Joyce is kilenc évet várt arra, hogy valaki kiadja a Dublini emberek című könyvét. John Grisham pedig 28 visszautasítás után döntött úgy, hogy magánkiadásban jelenteti meg a Ha ölni kell című könyvét, ami azóta világsiker lett és még meg is filmesítették. Ha ezek az írók csak a pénz miatt írtak volna, akkor biztos, hogy feladják pár elutasítás után. De szenvedélyesen kitartottak, ami végül anyagilag is megtérült. Ha nem is lesz minden íróból James Joyce, de felépíthetsz magadnak egy kielégítő karriert íróként, ha elkötelezetten az olvasók szolgálatába állsz és azon vagy, hogy egyre jobb író váljon belőled. Az írás szeretete átüt a papíron és olyan elégedettséget ad, amit nem lehet pénzen megvenni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzoikonyvkiadas.blog.hu/api/trackback/id/tr3112180756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása