A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Megéri jótékonykodni? A divatmárka, amelyik 75 millió pár cipőt adományozott rászorulóknak

2018. május 08. - Müller.Péter

Vannak olyan cégek, amelyeknél a profit nem áll mindenek előtt – ahol a jótékonykodás, vagy éppen bizonyos nemes ügyek támogatása teljesen egyenrangú a profittal és ahol a cég tevékenysége csak egy eszköz az ügy támogatása érdekében. Tökéletes példa erre a TOMS cipőmárka: a cég már az alapításától kezdve minden egyes eladott pár cipő után egy pár cipőt ajándékozott a rászorulóknak. i_love_toms_by_symbolix-d3cilbt.jpg

A TOMS története egészen 2002-ig nyúlik vissza, amikor a cég későbbi alapítója, Blake Mycoskie először járt Argentínában és szeretett bele az országba. Az első látogatása után fejébe vette, hogy az ország eldugottabb részeit is szeretné felfedezni, ezért újra ellátogatott az országba, ezúttal a szegényebb régiókba. Elszörnyedve tapasztalta, hogy számtalan gyerek él mélyszegénységben az ország ezen részén, akik közül sokaknak még cipője sem volt. 

A cipő hiánya a fizikai kellemetlenségeken és a potenciális fertőzéseken túl a gyerekek jövőjét is érintett – cipő nélkül több helyen nem is járhattak iskolába, szinte megpecsételve a jövőjüket.

A helyzetet látva Mycoskie életcéljának érezte, hogy segítsen a gyerekeken és ennek érdekében megalapította a TOMS cipőmárkát, amely a „One for One” jelszóval jött létre – minden eladott pár cipő után egy pár cipőt a rászoruló gyerekeknek ajándékoznak.

A TOMS mára már több, mint 75 millió pár cipőt adományozott és ma már további 4 területen is segíti a rászorulókat:

  • A látás ajándéka – minden megvásárolt TOMS szemüveg után a cég támogatja azokat a 3. világban élő embereket, akiknek szemműtétre, vagy bármilyen más, a látást érintő orvosi vizsgálatra van szükségük. Így több, mint 500.000 embernek segítettek eddig.
  • Hozzáférés a tiszta vízhez – világszerte százmillióknak kell nélkülözniük az oly elengedhetetlen ivóvizet. A márka támogatja a vízrendszerek vásárlását és építését 7 országban. Ezt az eladott kávécsomagok után finanszírozzák meg és az ő segítségükkel már százezrek jutottak tiszta ívóvízhez.
  • A biztonságos szülés biztosítása – a fertőzés a vezető halálózási ok szüléskor, éppen ezért a TOMS küldetésének érzi, hogy segítsen ezen a területen is. Az eladott TOMS táskák után a cég különböző felszerelések adományozásával segíti a biztonságos szülések lebonyolítását. Mára 175.000 édesanyának biztosították a biztonságos szülés lehetőségét világszerte.
  • A zaklatás megelőzése – a fiatalok jelentős részét érik különböző attrocitások az iskolai közösségekben, számszerűsítve minden 3. fiatalt az amerikai iskolákban (Robers és társai 2013-as kutatása szerint). A cég minden eladott táska után támogatja a problémát érintő képzéseket és a krízis tanácsadókat, megpróbálva megelőzni ezzel a zaklatásokat.

A TOMS esetében a jótékonykodás teljesen egybeforrt a cég főtevékenységével és ezt a cég vásárlói is látják. A nemes cél végeredményben hozzájárult az eredményességhez.27891909_550933988618465_4404086673936220160_n.jpg

A TOMS példája ékesen bizonyítja, hogy egy nagyszerű ügy támogatása üzleti sikerrel is párosulhat. A vásárlók jó érzéssel és büszkén viselik a TOMS termékeiket, hiszen tudják, hogy a saját pénzükből milyen ügyeket támogattak és ennek következtében érzelmileg is kötődnek a márkához.

A cég nagy figyelmet is kap, hiszen kevés olyan vállalat van, ahol egy jó ügyet ennyire komolyan vesznek. A potenciális partnerek is szívesen döntenek a TOMS mellett, mivel egy ilyen beállítottságú céget, ami széles körben híres a jótékony tevékenységéről, büszkeség a saját partnereink között tudni.

Tanulságként levonható, hogy egy cégnek érdemes bizonyos ügyek mögé odaállni, hiszen azon kívül, hogy egy nemes célt támogatnak, a saját imázsukra is pozitív hatást gyakorolnak és akár még kisebb-nagyobb hírverést is generálhatnak maguknak.


Kapcsolódó cikk:

4 ok, amiért a legjobb munkatársak felmondanak – még akkor is ha szeretik a munkájukat

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr5813877584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása