A ma és a holnap üzletembereiért

The Business

Hogyan válj érdekessé Spártai módra?

2018. június 13. - Müller.Péter

Múltkor elgondolkodtam azon, hogy hány érdekes reklámot tudnék összeszámolni az elmúlt időszakból, de akárhogy agyaltam, egyedül az Old Spice idióta ordibálós reklámja ugrott be újra és újra. Ezt követően kicsit tovább gondoltam és úgy összességében se sok érdekes márkát tudtam összeszámolni a fejemben. És ekkor szembe jött velem az internet sztyeppéin valami olyan, ami egészen formabontó volt. Engedd meg hogy bemutassam, hogy is néz ki egy érdekes márka spártai módra!

30425522_1990185287720465_3421572760969815243_o_2_1.jpg

1. Mi is az a Spartan Race?

Lehet, hogy hallottál már a Spartan Race elnevezésű, világszerte népszerű akadály futóversenyről - ez egy futóverseny, ahol lényegében katonai kiképzésre emlékeztető akadályokon kell átverekedned magadat a lehető legrövidebb idő alatt.

Kicsit köznapibban fogalmazva, a sárban kell dagonyáznod, falat kell másznod, szögesdrót alatt kell kúsznod és még más hasonló nyalánkságokon kell átverekednek magadat, miközben próbálod legyőzni önmagadat mind fizikálisan, mind pedig mentálisan.

Az alap koncepció így néz ki. De azért itt ne álljunk meg.

2. Egy valódi életérzés

Már többekkel is beszéltem, akik részt vettek a magyar Spartan Race versenyek valamelyikén és mindenki ugyan azt mondta:

A Spartan Race egy felfoghatatlan életérzés.

Én, mint egy Spartan Race szűz fiatalember ezt nehezen tudom feldolgozni. Nem minden álmom csupa sárosan, egy tömegnyi izzadó ember között végigküzdeni magamat egy akadálypályán. És az a helyzet, hogy mindegyik résztvevő ismerősöm hasonlóan vélekedett előzetesen, mégis beszippantotta őket a verseny életérzése. Valahol a szíve mélyén mindenki szeretne egy kicsit spártai lenni. Mindenki szeretne kiszakadni a hétköznapokból, kiereszteni a gőzt és önmaga határait feszegetni.

Sok márka tanulhatna a Spartan Race-től, hiszen ők a résztvevőket nem egyszerű versenyzőkként fogják fel, hanem egy közösségként. A közösséghez tartozás érzését erősítik a Spartan Race-es cuccok, mint például a fejpántok, a pólók és a verseny végén kapott érmek is - a teljesített verseny után kapott érem egy zseniális ötlet! A versenyt megelőző hangulatkeltés is hozzáad az élményfaktorhoz.

30052531_1990182331054094_192828278650187164_o_1_1.jpg

3. Legyél online Spártai módra!

Marketingesként ez a pont az, ami különösen érdekes számomra. Valószínűleg nem sokan gondolnák azt, hogy egy olyan sportesemény Facebook oldala, amit évente alig 3-4-szer rendeznek meg, folyamatosan jól tud pörögni és nagyon szép számokat tud felmutatni. Pedig ez a helyzet a Spartan Race esetében. Az esemény rendkívül népszerűvé vált mostanra, erős közösség épült a versenyek köré, Facebookon is több, mint 80.000 követőjük van már.

Ha a Spartan Race online felületeit egy kicsit jobban megvizsgálja az ember, akkor hamar észreveheti, hogy rendkívül profi az egész. A bejegyzések dizájnja kiemelkedően jó, a szövegezés is tökéletes és ezek mellett még relevánsak is a közönségük számára.

pe_lda_4_1.png

Vegyük csak a fenti posztot. Június elején került megrendezésre az év második versenye és a Facebookon erre egy komplett bejegyzéssorozatot készítettek a szervezők. Az verseny előtti utolsó 10 nap mindegyikén kiraktak egy jól megszerkesztett bejegyzést, felhívva a figyelmet, hogy mennyi maradt még a versenyig. A bejegyzések rendkívül népszerűek voltak, minden nap nagyon sok reakciót kaptak a képek, a célközönség imádta őket.

A Spartan Race nem untatja a követőit fölösleges tartalmakkal. Tudják, jól, hogy mi az, ami érdekli a közönségüket és ez nem más, mint a verseny, a verseny élménye és az életérzés, amit ott megélnek. Minden ekörül forog, nincsenek kikacsintások például a futás jótékony hatásaira, vagy más tudományos témákra. A követőiknek azt adják, ami őket valójában érdekli.
 

4. Mit tanulhatunk a Spartan Race-től?

  • Egy márkaként törekednünk kell arra, hogy érdekessé és izgalmassá tegyük magunkat! Ez nyilvánvalóan nem lehetséges minden iparágban, de törekednünk kell rá, bizonyos határok között. Ezt lehet, hogy úgy érhetjük el, hogy az egyik termékünket kiemeljük, az egyik ügyfelünket bemutatjuk, vagy éppen betekintést engedünk az embereknek a mindennapi dolgainkba.
  • Tűnjünk professzionálisnak a dizájnon keresztül! A fenti képek is jól mutatják, hogy milyen magas minőségű anyagokat használ a Spartan Race - ez már önmagában sugall egy minőséget a márkáról. Próbáljuk a képi anyagainkat, a videóinkat és a szövegezésünket is egy szinttel magasabbra emelni, hogy kitűnjünk a konkurenciából.
  • Legyünk relevánsak online is! Ki kell szolgálnunk a célközönségünk igényeit és ezt úgy tehetjük meg a legkönnyebben, ha olyan tartalmakat gyártunk számukra, amelyek érdeklik őket. Ezért A legnépszerűbb tartalom típusokból csinálj sokat, azokat pedig, amelyek nem hoztak jó eredményeket, amelyek nem érdekelték az embereket, hanyagold!


Olvasd el az alábbi cikkeinket is!

- Miért ennyire sikeres az ember a Tesla mögött?

- 10 gondolat az élő Vasembertől, Elon Musktól

►►►►

Szeretnél üzleti kapcsolatba kerülni velünk? Írj nekünk az info@thebusiness.hu email címre!

A bejegyzés trackback címe:

https://thebusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr4614040916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása