2016. nov 05.

Miért nélkülözhetetlen egy IT szakember az üzletben?

írta: Dr. Educado
Miért nélkülözhetetlen egy IT szakember az üzletben?

Az informatika ma már nem csak a fizikai határokat segít leküzdeni, hanem új, eddig kihasználatlan erőforrásokat, platformokat teremt, kreativitásra ösztönöz melyek, ha nyitott szemmel járunk ma már számokban is látványos fejlődést eredményeznek. Lássuk, mit kell tennünk mindezért!

marketing-digital1-825x510.jpg

1. Átstrukturált tevékenységek

A rugalmas üzleti folyamatok kulcsa az IT részleg és az üzleti egységek közötti szoros együttműködés. Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy erőforrásait (pl. ember, szakértelem, tudás, szervezőkészség, analitikus gondolkodásmód) nem a szükséges terülteken foglalkoztatja. Elveszítve ezzel tudást, időt, pénzt és kapcsolatokat. Légy résen és ismerd fel munkatársaidban a potenciált!

2. A közösség ereje

Napjaink online felületeivel ma már gyerekjáték a kommunikáció. Adj hírt magadról, tevékenységedről, sikereidről, hogy mások is megismerjenek. Légy tájékozott és figyeld a piac változásait, mert ha lemaradsz lehetőséget, értéket, ötletet veszítesz.

3. Gyors ütemben, de eredményesen!

A szervezet különböző részei eltérő célokkal rendelkeznek, amiknek más-más struktúra és célok feleltethetők meg. Minden egyes üzleti területnek meg kell állapítani a hatáskörét: az „egy kaptafára” megoldások ritkán járnak sikerrel.

Az új ötleteknél elvárjuk az egyes divízióktól, hogy a minőséget és az alacsony fenntartási költségeket támogassa. A gyors ütemben fejlődő üzleteknek viszont olyan stratégiára van szükségük, amely lehetővé teszi a rövid piacra dobási időt viszonylag alacsony kockázat mellett. Általában kompromisszumok születnek az egyes stratégiai beruházások mélysége és szélessége között.

4. Tervezd meg és dönts!

A tervezői szerephez kapcsolódó üzleti folyamatok kezelése és irányítása során felmerülő feladatok tömkelegéért felelősek a kommunikációs eszközök. Legyen az mobiltelefon, laptop, tablet, alkalmazás, online elérési platform, ezek állapota, a design, a használat gyakorisága, a trendkövetés a vállalati siker elérésének kulcsszereplői.

Ahhoz, hogy felkészülj az új szerepekkel járó változásokra, pontos ismeretekkel és célokkal kell rendelkezned, mit, miért, hogyan, milyen eszközökkel és megoldásokkal akarsz elérni. Információt kell gyűjtened és kapcsolatokat építened, hogy technológiai és üzleti partnereid termékeiből, a tervekhez mérten tudj választani és a legmegfelelőbb beruházásokba kezdeni. Ez magában foglalja a képzését, publikációk írását, weboldalak és csoportos használatra szánt szoftverek készítését és üzemeltetését.

5. Fókuszálj a szolgáltatásokra is!

Annak érdekében, hogy a versenytársaknál jobban reagálj a változásokra, az üzleti kölcsönhatásoknak szolgáltatásokat kell megfeleltetni úgy, hogy a funkcionalitás egyes elemeit külön informatikai alkalmazások valósítsák meg. Miért fontos ez?

Az ügyfelek ösztönösen hűségesebbek azon vállalatok iránt, akik növelik a kínált szolgáltatások körét. Minél jobban fókuszálsz az ügyfeleid igényeire, annál kevésbé valószínű, hogy váltani akarnak majd. Fokozatosan az üzleti szolgáltatások válnak a legfőbb IT termékké, aminek következtében az IT közvetlenebbül tud értéket szolgáltatni, ezáltal pedig eredményesebbé tenni Téged és üzleti sikereidet.

Szólj hozzá

it programozás szakma szakember