Már nem emlékszem pontosan, hogy melyik social media csatornán jött velem szemben egy poszt, hogy a GySEV fotósvonatot szervez a nagycenki kisvasúton. A Nagycenki Múzeumvasút nem a világ leghosszabb kisvasútja - fél nap alatt az ember az összes talpfát végigszámolja - de nekem az egyik kedvencem. Azért szeretem nagyon ezt a kisvasutat, mert Magyarországon csak itt járnak a régi idők kisvasúti járművei. Itt lehet olyan kocsikat látni, mint máshol nem: háromablakos kocsival, középfeljárós Bak kocsival, vagy villamoskocsiból átépített kisvasúti személykocsikban is lehet utazni. Kicsit olyan dolog, mintha az ember visszacsöppenne a múltba, csak az tűnik fel, Trapper helyett Levis farmer van az embereken, és mindenki nyomogatja az okostelefonját. Kisvasútbarátnak maga a paradicsom.
A meghirdetett program azt ígérte, hogy gőzössel továbbított személyvonat lesz a program, sok fotómegállással. Két dolog is szokatlan volt elsőre: egyrészt a nagycenki kisvasúton nem nagyon hallottam még fotómenetről, és a késő délutáni kezdés is különleges volt, de tudtam, hogy a naplemente környékén a fényviszonyok szép fotók készítését teszik lehetővé.
A programra előzetesen e-mailben regisztrálni kellett, a regisztrációt vissza is igazolták talán már másnap. Amin meglepődtem, hogy itt nem állt meg a történet, mert kiderült, hogy akik Budapestről érkeznének vonattal, azok vágányzár miatt nem érnének oda időben. Ezért mindenkit végigtelefonáltak, hogy nem volna-e probléma, ha a programban meghirdetettnél fél órával később indulna a menet? Csak lestem - máshol ez nem szokás. A GySEV ennyivel több… Másik pozitív dolog szintén még a menet előtt történt, hogy egy barátom még szeretett volna pluszban csatlakozni a menethez, indulás előtt pár nappal. Aggódtunk, lesz-e még hely, miként veszi ki magát az utolsó napokban a variálás… ..de írtam egy e-mailt a kapcsolattartónak, és azt hiszem szűk egy órán belül kaptam választ, hogy szívesen látnak bennünket a plusz egy fővel kiegészülve.
Maga a kisvasúti menet roppant jó volt. Nem volt ezer fotómegálló-talán csak hat vagy nyolc- viszont a szervezők figyelembe vették a fényviszonyokat, a téma jellegzetességeit, stb. Apropó témaválasztás… a fotómegállások közt volt olyan, amikor az Ikva hídján álló vonatot lehetett fotózni. Régen volt egy ilyen képeslap, mindig irigyeltem a készítőjét, most lehetőségem nyílt nekem is ilyet készítenem. Nem tudom, ki, mennyire szokott megörülni egy-egy képnek, de ha vasútfotós bakancslistáról beszélhetünk, akkor a nagycenki kisvasút Ikva-hídja ilyen.
Negatívumot nem tudok a programról írni, egyszerűen szuper volt. Titkon azt remélem, hogy a szervező fejében megfordul a gondolat, hogy esetleg lehetne a gőzös után teherkocsikat is kötni, és szervezni egy fotótehervonatot is…
Utolsó kommentek