Ünnepélyesen átadták az új Szárligeti csomópontot az M1-es autópálya 48-as kilométerszelvényében, így annak valamennyi fel- és lehajtóágát használhatják a közlekedők. Az új csomópont segíti a térségben élők gyorsabb eljutását az autópályához, a későbbiekben pedig Tatabánya-Tata új elkerülő útvonalának csatlakozását is biztosítja majd az M1-es sztrádához. Az M1-es autópálya új, szárligeti csomópontja a Magyar Közút beruházásában, mintegy 2,6 milliárd forintból valósult meg. Folytatáshoz kattints!
Pénteken, a helyszíni az ünnepélyes átadáson többek között részt vett Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára, miniszterhelyettes, Tessely Zoltán, miniszterelnöki biztos, Bencsik János, a Tatai-medence országgyűlési képviselője, Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A beruházás kapcsán Schanda Tamás kiemelte, a biztonságos közlekedésnek, a gazdaság erősödésének kiemelt részét képezi a közlekedési infrastruktúra építése, fejlesztése.
– A tavalyi útépítésekről, fejlesztésekről elmondható, rekordévünk volt. Csaknem ötszázhetven milliárd forintból valósultak meg projektek, és ez kiemelkedő teljesítmény – hangsúlyozta az államtitkár. –Külön figyelmet fordítunk a legrégebben elkészült és legforgalmasabb autópálya-szakaszokra, hiszen ezek a közlekedők biztonsága, a gazdaság fejlesztése szempontjából is kiemelten fontosak. Ezért kezdtünk bele két évvel ezelőtt az M1-es autópálya rendbetételébe, így az év végéig összesen 71 kilométernyi szakaszt állítanak helyre Budapest és Tatabánya között, mindkét irányban.
Bencsik János az „álmodókat és a megvalósítókat” köszöntötte, utalva arra, hogy az elképzelések ilyen jó minőségben öltöttek testet. – Ezzel a „teljes-tudású” csomóponttal nem csak Bicske és az ipari park, de Tatabánya-Felsőgalla és Szárliget is kulcsot kapott az M1-eshez – mondta.
A 2,6 milliárd forintból megvalósuló projektben 250 ezer köbmétert mozgattak a bevágás során. Az új gyorsító- és lassítósáv hossza 1578 méter. Az új csomóponti ág burkolatának hossza 1284 méter. A töltés építéséhez 3100 köbméter anyagot használtak fel, a védőréteg építéséhez 3300-at, a cement stabilizációs útalap kialakításához 1700 köbmétert. Az aszfalt burkolat építéséhez 9100 tonna alapanyagra volt szükség. A burkolt árkok és folyókák hossza 3400 méter, a zárt csapadékvíz csatornáé pedig 1200 méter. A festett burkolati jelek felület eléri a 2300 négyzetmétert. Acél szalagkorlátot 2600 méteren építettek ki, és a csomópont környékén 24 darab jelzőtáblát helyeztek ki. (forrás: kemma.hu)