B1 blogcsalád



Rogánék nem is tagadták: orosz mintára figyeltet és manipulál minket a kormány

2018. november 06. - Mr Flynn Rider

Avagy: miért ne osszon meg többet Mindegybenblogot?fake_news.jpg

Alig pár napja derült ki, hogy a Miniszterelnöki Kabinetiroda (magyarul: Rogán propagandaminisztériuma) több, mint három éve figyelteti a haza internetet egy magáncéggel: hírportálokon, blogokon, közösségi média felületeken megjelent cikkeket, posztokat, bejegyzéseket elemeznek. Ma viszont az Index azzal a nem meglepő hírrel jelent meg a címlapján, hogy ugyancsak a magyar kormány orosz mintára 2010 óta manipulálja a magyar közösségi médiát álhírekkel és propagandaanyagokkal. 

Az Átlátszó birtokába került dokumentumokból derült ki, hogy Rogán Antal propagandaminisztériuma idén szeptemberben írt alá egy fél éves szerződést, amely arról szól, hogy egy speciális honlapon 9 felhasználói fiók segítségével figyeléseket állíthat be hírportálok, blogok, valamint a Youtube, a Twitter, a Facebook, és a Vkontakte (a Facebook orosz változata) vonatkozásában. Rogánék már 2016-ban és 2017-ben is leszerződtek a céggel.

Az oknyomozó oldal idézi a szerződést:

“A Szolgáltatás e-mailen keresztül riasztást küld minden beállított kulcsszó vagy forrás alapján kiválasztott friss bejegyzésről.

A Szolgáltatás meghatározott kulcsszavak alapján szűrve bemutatja a Megrendelő által beállított blog, hírportál, YouTube, hivatalos Facebook, Twitter és Vkontakte oldalakról származó bejegyzéseket. (…) Szolgáltató kijelenti, hogy a Szolgáltatással több szavas kifejezések, félmondatok, és mondatok követése is megvalósítható (ezek szintén kulcsszónak számítanak).”

Az internetfigyelő szolgáltatást a Mediaradar Információs Ügynökség Kft. biztosítja a Miniszterelnöki Kabinetirodának a mediaradar.hu oldal segítségével. A szerződés szerint a cég havi nettó 862.900 forintot kap a szolgáltatásért.

Az Átlátszónak – nagy meglepetésre – válaszolt a minisztérium, nem tagadták a szerződés létrejöttét és gyorsan megvádolták az Átlátszót az álhírek terjesztésével. (Ha nincs mivel védekezni, támadj inkább – mondja Sun Tzu a Háború művészete című könyvében és ezt tették Rogánék is.)  

“Álhírek terjedése ellen küzdünk, melyben a Soros György által finanszírozott portálok, többek között az Ön munkahelye is, sajnos fontos szerepet játszanak.”

A vád nem újkeletű: Orbán Viktor miniszterelnök fake news-nak minősítette az Indexet a nyáron, amikor a portál futballal kapcsolatos kérdést tett fel neki. A fake news-vád azért is vicces, mert több tanulmány és könyvek foglalkoznak azzal, hogyan terjeszti pont az Orbán-kormány az álhíreket.

Egy brit tanulmány szerint  (PDF) a magyar kormány a tömegmanipulációt orosz mintára szervezte meg, 2015-ben. A szervezett közösségimédia-manipuláció egyébként 2010-ben, vagyis az Orbán-kormány hatalomba lépésekor kezdődött. 2013-14-ig direkten az oroszok befolyásolták a magyar közvéleményt, orosz kötődésű álhírek és Facebook-csoportok voltak a fő forrásai a manipulált híreknek és sztoriknak.

A kutatás szerint 2015 óta az álhíreket a magyar kormány gyártja, a propaganda részeként, a hivatalos kormánybarát médiával szoros szimbiózisban

- írta az Index. a kutatásra hivatkozva.

A propaganda direkt orosz irányítás nélkül is jellemzően a Kreml narratíváját tolmácsolja, legyen szó

  • a menekültválság kapcsán az indulatok szításáról,
  • az általános EU- és nyugatellenességről
  • vagy éppen Soros György démonizálásáról

– írja le az oxfordi kutatók tanulmánya.

(Ugyanez történik a B1 blog kommentszekciójában is: nagyon jól látszik, kik azok az internetes trollok, akiket a saját adófrontjainkból fizetnek meg, hogy a kommentekben a Fidesz propagandáját ismételgessék újra meg újra. Néha arra sem veszik a fáradtságot, hogy ne CTRL-C-CTRL-V-módszerrel dolgozzanak.)

Arról nincs a brit kutatóknak információja, hogy

  • pontosan hány embert foglalkoztat a magyar kormány a magyarok manipulálására;
  • és ez mennyibe kerül ez az adófizetőknek. 

De nem is ez a lényeg, ahem az, hogy 

Orbánék viszont teljes letámadásban vannak és mindent bevetnek.

Az oxfordi kutatók szerint négy nagy kategóriájából háromban nagy az aktivitás:

  1. a kormányt támogató üzenetek sulykolása,
  2. az ellenzék támadása,
  3. illetve a politikai ellenfelek elleni trollkodás, zaklatás, karaktergyilkosságok is ott vannak a repertoárban.

Egyedül a semleges, figyelemelterelésre használt hírek terjesztése maradt ki a hazai információs háborúban eddig. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a magyarok nagy része nincs felkészülve erra az információs háborúra és kapásból lehisz mindent – „hiszen bemondták a tévében...” és „megírta a Facebook, akkor igaz is". 

Nemzetközi összehasonlításban a szervezettségük közepes, a kapacitásuk pedig alacsony, illetve nem teljesen automatizált. Azaz: valószínűleg mindent egy kis létszámú csapat gyárthat le, robotok nem nagyon vesznek részt (még) a gyártásban és terjesztésben.   

Mindezt nem csak a britek fedezték fel: Krekó Péter politológus, szociálpszichológus Tömegparanoia című könyvében foglalkozott ezzel a témával. A 24.hu szemlézte a könyvet: a dezinformáció maga – az orosz hibrid háború részeként – a valós tényektől teljesen független álláspont népszerűsítését célozza, de

néha nem a meggyőzés, hanem az összezavarás a cél.

Az orosz információs hadviselés célja

  • az ország ellenfeleinek (EU, NATO, a Nyugat) katonai-politikai elitjeinek, katonáinak és társadalmainak manipulálása,
  • illetve a nemzeti és nemzetközi intézmények legitimitásának aláásása,
  • a folyamatokba vetett bizalom csökkentése.

Az orosz dezinformációs aktivitás – ennek része a magyar kormány tömegmanipuláló tevékenysége is -nemzetbiztonsági fenyegetés, ami ellen valamilyen módon védekezni kellene. (Védekezés helyett a magyar kormány inkább másolja és támogatja az oroszok módszereit.)

Vagyis:

a magyar kormány, annak ellenére, hogy a NATO és az EU tagja, orosz propagandát terjeszt, hogy a NATO és az EU működését ássa alá.

Ezt támasztja alá az oxfordi kutatás is, ami kimondja: minél inkább önkényuralmi egy rendszer, annál inkább jellemző, hogy geopolitikai fegyverként vetik be a közösségi médiát. Magyarország a trollhadserege és az információs háborúban elfoglalt szerepe miatt inkább fogható fel az oroszok szövetségeseként és diktatúraként, mintsem nyugati demokráciaként. 

A bejegyzés trackback címe:

https://b1.blog.hu/api/trackback/id/tr214356583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rasztaszív 2018.11.07. 21:15:29

@FILTOL: közpénzből pártpropagandát csinálni nem jó képességek kellenek,hanem gátlástalanság.

2018.11.07. 21:19:06

A b1 blogcsalád része volt a felmérésnek? Mert dezinformációban kenterbe veri az egész kormánypropagandát.

2018.11.07. 21:27:19

@paraszthajszal:

"nem nagyon illeszthető be a szokásos sémákba"

Mondjuk ki nyíltan. Babiš épp annyira liberális, mint Orbán nemzeti-keresztény.

"Ahogy az úgynevezett szocialista országok is sok mindenben hasonlítottak, bár közben nagyon különbözőek voltak, a 89 után hatalomra került újautoriter rezsimek és vezetőik is egyszerre különbözőek és hasonlóak politikai hatalomgyakorlásukban. Elfogadják a demokratikus játékszabályokat, míg hatalomra kerülnek, de aztán gátlástalanul elkezdik megváltoztatni, kijátszani, manipulálni az írott és íratlan törvényeket, hogy hatalomban is maradjanak. Hasonlóságokat elsősorban a szóhasználatukban, a retorikájukban lehet felfedezni. Az egyik varázsigéjük a mandátum, a néptől kapott felhatalmazás, amely feljogosítja őket, hogy azt tegyenek, amit jónak, az ország és a nép számára üdvösnek látnak. A másik a mindannyiunkban meglévő nemzeti érzésre, a hazafiságra való hivatkozás: olyan történelmi narratívát építenek fel, ami azt igazolja, hogy az adott nép, ország dicsőséges történelmének folytatója, múltbéli hőseinek egyenes ági örököse a hatalom birtokosa, így aki őt kritizálja, támadja, az hazafiatlan, nemzetidegen. A harmadik és az utóbbi időben egyre gyakrabban használt autoriter mantra, hogy válságban van az ország, és ebben a helyzetben csak mi tudjuk megőrizni a stabilitását, megóvni az embereket a megpróbáltatásoktól és a szenvedéstől."
magyarnarancs.hu/kulpol/nem-eleg-sopankodni-77897

A fenti megállapítás egyaránt érvényes Klausra, Mečiarra, Ficora, Orbánra.

FCUK13 2018.11.07. 21:40:59

@Ms.Cunnesburry: sose izgasson, hogy a valósághoz is kb annyi közöd van, mint az évszámokhoz.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 21:42:00

@maxval balcán bircaman: te ezt úgy nem érzékeled, mert egy idióta barom vagy, de az, hogy a kormány közpénzből pártpropagandát, sőt, elborult ideológiát nyom az embereknek, az nem a kiegyensúlyozott sajtószabadság és nem demokrácia.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 21:43:59

@paraszthajszal: "Ez nemzetbiztonsági érdek"

az ÁVH is pont ezt nyomta.

Sir Galahad 2018.11.07. 21:45:19

Amit a poszt szerzője leír, az egyszerűen a modern információs hadviselés. Lehet nem szeretni, de ha tetszik, ha nem, minden ország, minden kormány, sőt az épp ellenzékben lévő erők és az NGO-k is művelik különböző módokon és intenzitással.

paraszthajszal 2018.11.07. 21:47:40

@math0: Szerinted a terroristák online e-mail, chat- és hangforgalmának figyelése, monitorozása, lehallgatása nem nemzetbiztonsági érdek? (Most attól tekintsünk el, hogy a titkosított kommunikációt technikailag képesek-e [mikor képesek] feltörni, lehallgatni.)

dunántúli gyerek 2018.11.07. 22:42:34

Te jo Isten! Roganek nem is tagadjak?

conchita wurst 2018.11.07. 22:44:45

Emlexek mikor Obama orosz mintara lehallgatta es megfigyeltette Mertkell-t. Boldog Karacsonyt!

De ne remenykedj poszter nimandokat nem szokas lehallgatni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 22:57:27

@paraszthajszal: szó sincs terroristákról, te fidióta barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.07. 22:59:18

@Sir Galahad: a diktatúra modern hadviselése a saját állampolgárai ellen.

2018.11.07. 23:12:04

@FCUK13:

Az max. a te valóságod.
Nem gondoltam volna, hogy dicső kormányod azért tüntette el a MEK-ről Orwel összes művét, hogy megvalósítsa.

Az emúttnyólban merted egyszer is kritizálni bármelyik intézkedését?
Egy kormányt nem isteníteni kell, hanem ellenőrizni. Ez lenne az állampolgárok feladata. A környező országok bármelyikében tömegek vonulnak az utcára, ha úgy érzik megnyirbálják jogaikat/nem megfelelő irányba halad az ország.
Lemondásra kényszerítenek egyes kormánytagokat, urambocsá' a miniszterelnököt is. Kivételt képez Mo, ahol a hozzád hasonló birkák jóvoltából bármi megtörténhet.

Sir Bates dö Hól 2018.11.07. 23:19:53

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: "aki részegen ide tántorgott a bevándorló kecskebaszó fajtájával."
ez hatalmas:-DDD... az ilyen metaforákért érdemes olvasni...

conchita wurst 2018.11.07. 23:23:44

@Ms.Cunnesburry: Magyarorszagon is tomegek vonultak utcara a lippsik ellen. coki

conchita wurst 2018.11.07. 23:33:44

szopi van, lippsik

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/orban-tovabbra-is-szamithat-amerikai-barataira.672894.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

" A most keddi választásokon a magyar kormánnyal barátkozó képviselők kifejezetten jól szerepeltek, Orbán Viktor miniszterelnök továbbra is erős támogatásra számíthat tőlük|"

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.11.07. 23:40:08

A facebookon mindig is voltak manipulációk, de a legveszélyesebb maga a FŐ rendszere is az. Többször otthagytam hónapokra, fél évekre is és most kábé februártól véglegesen. Okát kissé később írtam le:

Facebook adathalászat, pénzéhség, átverések, manipulációk

A fecebook mára már szépen fokozatosan az internetes világ egyik legveszélyesebb helyévé vált. A legfőbb manipulációkat nem az ilyen célú egyik, vagy másik oldalakon találjuk, hanem eleve az egész facebook rendszere az. Képletesen kb olyasmi, mintha a szájntolodzsi egyháznak adnál magadról, szokásaidról és barátaidról jelentéseket.

erkolcstan.blog.hu/2018/09/07/facebook_adathalaszat_penzehseg_atveresek

chrisred 2018.11.08. 05:55:03

@Sir Galahad: Igen, erről van szó, a kormány információs hadviselést folytat az ország lakossága ellen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 06:04:17

@math0:

Azt mondod, a kormánypárt ne folytasson propagandát, hanem csak az ellenzék tehesse ezt?

chrisred 2018.11.08. 06:04:31

@conchita wurst: Rosszul. A 0911 után elfogadott Patriot Act alapján az NSA 2002-től hallgatta le Merkel mobilját. Vagyis, ha már személyekhez kötöd, Bush/Cheney volt. Obamának akkoriban semmi köze nem volt a szövetségi kormányzathoz, sőt, azok közé tartozott, akik ellenezték a terror elleni háborút.

chrisred 2018.11.08. 06:06:02

@maxval balcán bircaman: Közpénzből senki ne folytasson pártpropagandát, szerezzenek pénzt a pártokat támogatóktól.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 06:16:27

@chrisred:

A közpénz arra van, a nép hasznát szolgálja. Ha a liberálisoknak van pénzük, pl. külföldről, ezt valahogy egyensúlyozni kell.

Lásd a 90-es évek, amikor szinte a teljes magyar sajtó ugyanazt mondta mindenről. Ezt akarnád vissza?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 06:53:29

@maxval balcán bircaman: "Azt mondod, a kormánypárt ne folytasson propagandát, hanem csak az ellenzék tehesse ezt?"

neked, Fidiótának megint nem sikerült felfognod, amit írtam.

1) a Fidesz ne folytasson közpénzből pártpropagandát! és ne állami szervezeteken keresztül!
2) az ellenzék ilyet nem tesz, nincs is módjában

kivétel természetesen a kampány során biztosított közpénz, de itt nem erről van szó.

te meg menj el a kurva anyádba azzal, hogy olyan idióta vagy, hogy fel se fogod, amit írok, és azt hiszed, hogy ez neked érv.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 06:56:07

@maxval balcán bircaman:

"Ha a liberálisoknak van pénzük, pl. külföldről, ezt valahogy egyensúlyozni kell."

tisztességes versenyben, demokratikus alapon ezt úgy kell ellensúlyozni, hogy a Fidesz is megpróbál külföldről támogatókat szerezni, ha akar és tud.

az úgy nem megy, hogy mivel Józsinak van pénze egy Ferrarira, ezért te adófizetők pénzéből kompenzálod (adót csalsz, lopsz, állami támogatásból veszel ferrarit), te rohadt, geci, tolvaj, görény!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 06:57:58

@maxval balcán bircaman: "Lásd a 90-es évek, amikor szinte a teljes magyar sajtó ugyanazt mondta mindenről. Ezt akarnád vissza?"

ennek sokszorosa van most vissza, a másik oldalra billenve, és KÖZPÉNZBŐL, diktatórikusan.

az fel se merül benned, hogy a sajtó anno esetleg azért dominált egy oldalra, mert az volt az igaz. például a sajtó szerint általában a Föld gömbölyű, ettől még nem kéne állami pénzből lapos-föld elméleteket nyomni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 06:59:23

@maxval balcán bircaman: "A közpénz arra van, a nép hasznát szolgálja"

a köznek kurvára nem érdeke az, hogy a Fidesz idióta propagandáját nyomják le a torkunkon vele.

$pi$ 2018.11.08. 07:09:39

@Ms.Cunnesburry: "A környező országok bármelyikében tömegek vonulnak az utcára, ha úgy érzik megnyirbálják jogaikat/nem megfelelő irányba halad az ország."

Ahogy ezt 2006-ban láttuk nálunk is így mennek a dolgok. Ha a nép úgy érzi, hogy rossz irányba mennek a dolgok, akkor az utcára vonul. Persze az akkori események kapcsán gondolom nagyon is helyesnek tartod a tömegbe lövetést, hiszen a "csőcselék" ellen ez jogos. :)

De a mai helyzetet jól látod! Nincsenek az utcán az emberek, mivel a tömegek nem gondolják, hogy rossz az irány.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.11.08. 07:17:22

szerrncsera a faszbuk segit nekunk a karos tartalmak kiszureseben es eloemeszteseben. manipulalni csaki a csunya jobboldal es a csunya oroszok szoktak.
de a faszbuk megvéd
hala neki

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 07:25:41

@FILTOL: a kormány pont a facebookon is nyomja a propagandát, közpénzből, és hiába nyivákol a 888, a facebook moderációja nagyon is engedi a náci uszítást, és máshol meg simán anti-éliberális cenzúrát csinálnak. különösen a magyar facebook cenzűra, az totál náci.

bizonyítékok:

nacifacebook.blog.hu/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 07:27:10

@$pi$: "Ahogy ezt 2006-ban láttuk nálunk is így mennek a dolgok. Ha a nép úgy érzi, hogy rossz irányba mennek a dolgok, akkor az utcára vonul. "

nem vonultak többen akkor az utcára, mint később, például a Milla tüntetésektől az operáig. viszont 2006-ban a fideszes csőcselék szétverte a belvárost. ez a különbség.

Sir Galahad 2018.11.08. 07:30:56

@chrisred: Érdekes megfogalmazás, de tulajdonképpen van benne logika. Az aktuális kormánnyal nem feltétlenül ért egyet a teljes lakosság, és akik így éreznek, egyúttal érezhetik úgy is, hogy a kormány nekik is ellenségük és az információs háború ellenük is zajlik. Trump fake newsozása a liberális média ellen, vagy a Soros elleni kirohanásai, meg az ezek jegyében folyó háttérmunka például biztosan ellenérzéseket kelt a demokrata szavazókban.

Exploiter 2018.11.08. 07:48:08

Az orosz propaganda sajnos pont attól hatékony, hogy létező problémákra épít és a nyugaton mindennapos, rendszerszintű baloldali cenzúra által elnyomott véleményeket erősíti fel.
Cukkenberg szenátusi meghallgatása megvolt? A közösségi média vezetőitől kiszivárgott levelezések, amiben azon tanakodtak, hogy tudnák sikeresen befolyásolni a választást? A keresőmotorok, otthoni asszisztensek ideológiai beállítottsága?
Nálunk látszik a két ideológia összecsapása, a kormány is sokszor hazug propagandával dolgozik és az ellenoldal is.
Ez sajnos lehetetlenné teszi az érdemi kommunikációt. A xxi század egyik nagy kihívása pont az lesz, hogy a társadalmak képesek-e megbirkózni a dezinformációval, vagy tényleg eljön a teljes kommunikációs háború kora.

Teszem fel ezt a kérdést egy propaganda blogon.

$pi$ 2018.11.08. 08:10:22

@math0: "a fideszes csőcselék szétverte"

Tudtam, hogy nem leszel rest csőcselékezni. :D

chrisred 2018.11.08. 08:29:25

@maxval balcán bircaman: A néphez tartoznak a liberális meg az illiberális adófizetők is. A nép liberális részének az adója ugyanúgy a nép javát szolgálja, mint az illiberális része által befizetett. Ha az illiberálisok a saját pártpropagandájukat akarják támogatni, a saját zsebükből tegyék.

chrisred 2018.11.08. 08:30:41

@Sir Galahad: Ez így van. Nem hiszem, hogy Trump twitterezését közpénzből finanszírozzák.

Nagyorrú Barbi 2018.11.08. 08:46:11

Fing Rájder öcsém! Most fél egy van, s te egyre hülyébb leszel...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 08:54:42

@chrisred:

A liberális médiák mögött ott a háttérhatalom, a nagytőke, míg az ellenvéleményhez ninsc elég pénz, ezt kell pótolnia az államnak. A pluralizmus ugyanis mindenki érdeke.

chrisred 2018.11.08. 08:55:27

@Exploiter: Az orosz propaganda attól hatékony, hogy azokat célozza meg, akik nem képesek felismerni a valós információkat a látszatvilágtól. Ugyanúgy működik, mint bármilyen pénzlehúzós reklámhadjárat, a lényeg, hogy eljusson azokhoz, akik tényleg elhiszik, hogy az árult hajnövesztőszer hatásos.

chrisred 2018.11.08. 08:58:46

@maxval balcán bircaman: Senkinek nem érdeke, hogy olyan pártpropagandát terjesszenek a befizetett adójából, ami mögött a jelek szerint semmilyen támogatás nem áll. Ergo az egész társadalom ellenzi, vagy legalábbis közömbös iránta.

Sir Galahad 2018.11.08. 09:00:43

@chrisred: Szerintem sem azt fizetik közpénzből. Már csak azért sem, mertt twitterezni lényegében ingyen lehet. Vannak az információs háborúnak más, költséges módjai is - azokra költik el a komolyabb összegeket.

chrisred 2018.11.08. 09:06:57

@Sir Galahad: Nem hiszem, hogy Trump maga írná ezeket, biztosan van hozzá valami apparátusa.

Sir Galahad 2018.11.08. 09:22:52

@chrisred: Én azt olvastam, a tweetjeit maga írja. Ettől függetlenül nyilván van kommunikációs stábja, és azt bizonyára közpénzből fizetik.

chrisred 2018.11.08. 09:48:13

@maxval balcán bircaman: Akkor jelezne, ha nem a közpénzből finanszírozott pártpropaganda hatására tennék.

2018.11.08. 09:51:02

@maxval balcán bircaman: Birkuci ! Szinte minden írott és nyomtatott sajtó, tv-rádió--a kormány és nyaloncai kezében van. Tessenek normálisan gazdálkodni, mert az ilyen tolvaj és rabló vezetőket, lakájokat még közmunkára sem lehet küldeni, mert eladják a lapátot és a talicskát !
Hogy az ellenvéleményhez nincs pénz, azt értem--bár ez is hazugság. De segitek, az ellenvéleményhez nem pénz kell elsősorban, hanem ész, tudás és sok sok értelmes információ, ami valós és nem hazugsággal van kiszinezve !
Tudod, röhejes és hányingertkeltő ahogy a mtv-ben hazudnak, ahogy a tv2-ön még a meghamisitott mtv-s hírt is meghamisitják !Ettől már csak a rémhírtv van lejjebb. Ott a riporterhölgy, a tableten megjelenő szöveget úgy adja elő, hogy mint ha ő találta volna ki a kérdést. Holott olyan sötét, hogy az 5 v-os izzó is vakitóan nagy világosságot gyújt a fülesét igazgató fejében . Kérdez a szerencsétlen, csak nem tudja hogy mit akar igazán kérdezni.
A legröhejesebb a böröcz iksz-es mak-makogó volt, aki helyett a riporter olvasta neki a választ, mert olyan buta hogy nem értette a kérdést. Erre pénzt áldozni ? Az ilyet kisegitő iskolába kell beadni, talán még lesz belőle tuskó, amin fát lehet vágni. De a fejét simogatni nem szabad, mert a tüske belemegy a kezedbe !

Na ez a kormánypárti média. Dilettáns, hazug és pojáca lakájok gyülekezete . Csak az adófizetők pénzét lopjátok bakker !

conchita wurst 2018.11.08. 09:53:49

@maxval balcán bircaman: Megtudtam hogy Lenin annyira nem volt proletar, hogy elete utolso honapjaiban beszelt proletarral eloszor.

Mi a velemenyed errol?

conchita wurst 2018.11.08. 09:54:50

@jános515: Nagyon helyes, majd ha a zellenzek is akar mediat, vesz maganak. Orban nem fog venni neki Karacsonyra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 10:06:11

@maxval balcán bircaman: "Mi értelme függővé válni mástól, ha van saját pénz?"

már megint idióta görény barom vagy. azt mondod, hogy a balliberális oldal kap külföldről támogatást, ezt irigyled, kompenzálni kell. amikor azt mondom, szerezzen a Fidesz is támogatást külföldről, akkor meg elkezded húzni a szád. zavaros, hiteltelen faszfej vagy.

és a végén evvel akarod indokolni, hogy a Fidesz a közpénzből lop propagandára. a közpénz nem a Fidesz saját pénze, te kis görény geci!

na, pontosan ilyen idióta, görény geci faszokból áll a Fideszes selejt, mint te.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 10:10:42

@maxval balcán bircaman:

"A liberális médiák mögött ott a háttérhatalom, a nagytőke, míg az ellenvéleményhez ninsc elég pénz, ezt kell pótolnia az államnak. A pluralizmus ugyanis mindenki érdeke."

a pluralizmus, a sajtószabadság az az, hogy az emberek, a kistőke, a nagytőke annyit és oda támogat, amit akar, és ezt a jó édes kurva anyád se kompenzálja közpénzből. a közpénzből való állami "kompenzálás", az a sajtószabadság, a pluralizmus ellentéte, az a diktatúra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 10:11:38

@maxval balcán bircaman: az nem tény, de nem is érv, hogy te mit hiszel egyensúlynak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.08. 10:13:24

@maxval balcán bircaman: a társadalom érdeke nem az, hogy te mit hiszel egyensúlynak, hanem a sajtószabadság, ami súlyosan sérül. sőt, a társadalomnak az egyensúly nem is feltétlenül érdeke. ld lapos föld elmélet. nem az a jó, ha egyensúlyban vannak a lapos Föld hívők a tudományos állásponttal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 10:14:08

@conchita wurst:

Lenin sose volt proletár.

Alsóközéposztálybeli értelmiségi családból származott, egyik apai dédapja jobbágyból emelkedett ki tanárrá, anyai nagyapai ágán meg zsidó kiskereskedők voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 10:19:54

@math0:

Hidd el, a Fidesz is lepapírozza ezt, azaz formailag az nem közpénz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 10:21:02

@math0:

Ez így van a liberális demokráciát, de mi épp ezt akarjuk elsöpörni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 10:23:19

@math0:

A sajtószabadság teljes, bárki indíthat bármilyen médiát.

chrisred 2018.11.08. 10:23:41

@maxval balcán bircaman: A tömegtájékoztatás liberális vívmány, nyilvánvalóan sokkal több liberális értékrendű ember tartja fontosnak, ezért foglalkozik vele. Ahogyan az sem meglepő, hogy a katolikus papok jellemzően konzervatív értékrendű személyek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.08. 10:33:10

@chrisred:

Ne keverjük ide a "liberáli" és "konzervatív" szavak többes jelentését.

Scott Tenorman Must Die 2018.11.08. 11:06:11

@Scott Tenorman Must Die: de írhattam volna a németországi mesefilmet és a holland tv műsort is

conchita wurst 2018.11.08. 11:16:07

@math0: Orban akkor epitett mediat, amikor ellenzekben volt.

Lippsik, dologra!

snel 2018.11.08. 12:06:15

@Ms.Cunnesburry: Nyilván Te mindent tudsz, azt is hogy honnan kell tájékozódni, valszeg nekem meg azért van 28 országból egyetemi hallgatóm a kurzusaimon, mert ők mind Orbán kedvelők és szeretünk együtt lenni. A baj az, hogy láthatóan el is hiszed, hogy informáltságban és szellemileg mindenki fölött állsz (hasonlóan a hasonszőrű libsi mindentudókhoz) és ez bizony korlátoz abban, hogy nyitottan felfogd és elfogadd, hogy más releváns tapasztalások léteznek még a világban.

conchita wurst 2018.11.08. 12:08:11

@snel: jol beszeltel ember

de hagyd ott azt a kilatastalan szar melot

2018.11.08. 17:38:45

@snel:

Csupán annyit írtam, hogy tájékozódom. A többit te gondoltad hozzá - az egybites gondolkodót és a mindenttudót.
Mivel elárultad értelmiségi voltod, lenne egy kérdésem.
Téged nem zavar, amit a kormány tollnokai kultúrharc címén művelnek a magyar kultúrával?
Az Esterházy gyalázást már fel sem tűnik /megszokni sosem lehet/. De újabban kikezdték Adyt, Petőfit.
Szerinted ez rendben van?

2018.11.08. 18:02:40

@conchita wurst:
@$pi$:

Csak egy silány gyurcsányozásra futotta?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 06:56:48

@conchita wurst: @conchita wurst: "Orban akkor epitett mediat, amikor ellenzekben volt."

ja, a közmédiát akkor foglalta el. ja nem. a TV"-t akkor vette meg Vajna, ja nem. Mészáros akkor vette meg a vidéki lapokat, ja nem.

A Fideszes idióták csak hazudni tudnak. ti vagytok a magyar erkölcsi és szellemi selejt.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 06:59:40

@maxval balcán bircaman:

"Hidd el, a Fidesz is lepapírozza ezt, azaz formailag az nem közpénz."

a lepapírozott közpénz ugyanúgy közpénz. annak ellopása lopás. de ha dokumentálva van, majd legfeljebb könnyebb lesz a bíróság dolga. te idióta, fideszes barom!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.09. 07:31:18

@math0:

Ahogy gazdáid tőkéje is közpénz, ugyanaz. Az eltérés csak az lehet, melyiket használjuk a nép érdekében.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 07:57:04

@maxval balcán bircaman: nem. a tőkések pénze nem közpénz.

csak azt mutatod meg, hogy a Fideszesek mekkora idióta barmok. te alapfogalmakkal nem vagy tisztában. te elmebeteg vagy. mint tudjuk, egy autista vagy, aki egyszerűen nem érti a szavak jelentését sem.

paraszthajszal 2018.11.09. 08:37:02

@math0: „a lepapírozott közpénz ugyanúgy közpénz. annak ellopása lopás. de ha dokumentálva van, majd legfeljebb könnyebb lesz a bíróság dolga. te idióta, fideszes barom!”

Ha a lepapírozás ez esetben azt jelenti, hogy szabályosan megalkotott, végrehajtott magasabb szintű jogszabályokba nem ütköző jogszabályok és egyedi jogi aktusok (pl. kormányhatározat) alapozzák meg a magánvállalatokhoz, magánszemélyekhez való transzferálásukat, akkor a bíróság annyit tehet, hogy megállapítja, jogsértés nem történt.

Ha pl. az állam bácsi a CSOK révén zsozsóval támogatja a családok otthonteremtését, ott is közpénz transzferálódik át magánpénzzé (meghatározott, állami és kormányzati prioritásként megjelölt célok elérése érdekében), de a bíróságnak ezzel semmi dolga. De hasonló a helyzet pl. egy szabályosan lebonyolított közbeszerzés esetén is (azzal a különbséggel, hogy mivel egyedi döntésről van szó, itt a jogszabályoknak való megfelelést részletesen vizsgálhatják).

Mielőtt a sukorói üggyel kontrázna valamelyik jóképességű: ott sajnos Ferkóéknak ez a „lepapírozás” nem sikerült túl jól; az akkori jogszabályoknak sem felelt meg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 08:48:00

@paraszthajszal: "Ha a lepapírozás ez esetben azt jelenti, hogy szabályosan megalkotott, végrehajtott magasabb szintű jogszabályokba nem ütköző jogszabályok és egyedi jogi aktusok (pl. kormányhatározat) alapozzák meg a magánvállalatokhoz, magánszemélyekhez való transzferálásukat, akkor a bíróság annyit tehet, hogy megállapítja, jogsértés nem történt."

de ebben az esetben sem ezt jelenti.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 09:45:52

@maxval balcán bircaman: "Minden pénz az emberek zsebéből van."

aha, és a Fideszes görénynek ez jó indok arra, hogy ellopja. csináld még, reklámozd, hogy milyen idióta faszok a Fideszesek!

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.09. 09:52:44

@math0: "te alapfogalmakkal nem vagy tisztában."

Tisztában van. De ennek a csetrobotnak alapfeladata, hogy hülyeségeket nyilatkoztasson ki, amire mások ráugranak, és ezzel eltéríti a témát. A gépi szorgalommal nem tudsz versenyezni.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.09. 09:58:02

@math0: Most szólok, de te is tudod magadtól, hogy ennek az "eszme cserének" nem lesz, nem lehet vége. Mindig tud mondani egy még nagyobb baromságot.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 10:53:22

@maxval balcán bircaman: ellopja. mondom, te egy olyan Fidióta barom vagy, aki alapszavakat nem tud, kavar, összezavar, és olyan idiótaságokat mond, mint egy elmebeteg, mert az vagy.

azzal, hogy azt mondod, hogy egy tolvaj "a hazai tőkét fejleszti", csak azt reklámozod, hogy ti, Fideszesek miféle görény barmok vagytok. bármelyik zsebtolvaj is jöhetne ilyen baromságokkal.

lopással "fejleszteni a hazai tőkét" se nem erkölcsös, se nem elfogadható, se nem hatékony módja a hazai tőke fejlesztésének. káros, elvetendő, disznóság. káros Magyarországra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 10:54:34

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: persze, mindig tud. de hát reklámozzuk csak, hogy a Fidióták mekkora görények és elmebetegek!

ezt a Fidiótát mutogatni kell, ez akkora elmebeteg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.09. 10:58:41

@math0:

Neked nem elfogagható, de a népnek igen. Tetszettél volna választást nyerni...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 11:11:02

@maxval balcán bircaman:

nézd, akármilyen cinikus, kis geci vagy, de

1) elismered, hogy olyan pártra szavaztál, amelyik elfogadhatatlanul lop még neked is. ez neked már kognitív disszonancia, és jogosan hülyének mondunk

ami meg a választást illeti:

2) elcsalták. külföldi szavazatok, szavazók utaztatása, szavazatszámlálási hibák, stb.
3) a Fidesz csak 48%-ot kapott, azaz kisebbséget, azaz nem nyerte meg
4) a Fidesz egy nemdemokratikus választási rendszerben nemdemokratikusan került kormányra

ami a népet illeti:

5) részeben ugyanolyan hülyék, mint te, azaz szavaznak arra, aki lop

6) részben átverte őket a Fidesz
7) erről részben máig se tudnak, mert hát sajtószabadság és kiegyensúlyozott média sincs

és ha erre is mindre azt mondod, hogy hát ez van, akkor is, ezek tökéletesen jó érvek a részemről, és ez pontosan az a helyzet, hogy igazam van, akármilyen kis geci cinikus barom vagy. ennél jobban igaza ritkán van embernek, mint most nekem, és ritkán vannak ennél erősebb érvei

végül: amiatt, hogy igazam van, amiatt, hogy a Fidesz csalással nyert, hogy lop, hogy átvágta a népet, hogy a hülyék szavazataival kormányoz, annak következménye van. Magyarország ezt megszívja, és a hülye Fideszesek szívják meg a legjobban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.09. 11:32:13

@math0:

Elismerem: a legksiebb rosszra szavaztam.

48 % - a valóságban 49 % - hatalmas nyereség, ennyi listás eredmény biztos nyereség az egész világon.

A sajtószabadság teljes, sokféle média van.

Nem lett senki becsapva, az emberek a 2010-2018 közti kormányzás folytatására szavaztak.

Nem volt csalás egy se, szavazatszámlálási hiba pedig mindig van, ezek száma minimális.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 13:04:04

@maxval balcán bircaman:

A legnagyobb rosszra szavaztál. Tolvajbandára, akik tönkreteszik az országot.
Egyéniben a Fidesz a szavazatoknak csak a 47%-át kapta országosan, az átlag 48% Ez nem győzelem, ez kisebbség.
A sajtószabadság Magyarországon kurvára nincs meg. A lakosság nagy része egyoldalű hazugságokat hall és olvas csak.
Be lettek csapva.
Volt csalás, bíróság is kimondta,

atlatszo.hu/2018/05/02/kuriai-vegzes-mondja-ki-hogy-pecsen-valasztasi-csalas-tortent-aprilis-8-an/

Te, avból a kurva nagy a sajtószabadságból erről se tudsz. Ez is illusztrálja, hogy mennyire átbaszott titeket a Fidesz. Alapvető híreket nem kaptok meg, te idióta barom!

Idióta, hazug, elmebeteg Fideszes vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 13:05:24

@maxval balcán bircaman:

A legnagyobb rosszra szavaztál. Tolvajbandára, akik tönkreteszik az országot.
Egyéniben a Fidesz a szavazatoknak csak a 47%-át kapta országosan, az átlag 48% Ez nem győzelem, ez kisebbség.
A sajtószabadság Magyarországon kurvára nincs meg. A lakosság nagy része egyoldalű hazugságokat hall és olvas csak.
Be lettek csapva.
Volt csalás, bíróság is kimondta,

atlatszo.hu/2018/05/02/kuriai-vegzes-mondja-ki-hogy-pecsen-valasztasi-csalas-tortent-aprilis-8-an/

Te, abból a kurva nagy a sajtószabadságból erről se tudsz. Ez is illusztrálja, hogy mennyire átbaszott titeket a Fidesz. Alapvető híreket nem kaptok meg, te idióta barom!

Idióta, hazug, elmebeteg Fideszes vagy.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.09. 13:18:55

@math0:

@math0:

Nem történt csalás, az idézett ítélet nem erről szó.

A legnagyobb rossz az 1990-2010 közti liberális görénykurzus volt.

Nézz meg nyugati választási eredményeket, ritka a 49 %.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 15:30:24

@balcán maxval bircaman: a náci Fideszes barom már az újsághreket is tagadja, és a kúria ítéletét.

ezek vagytok ti: görény, idióta barmok. a társadalom söpredéke, a selejt.

nepszava.hu/1158852_kuria-valasztasi-csalas-tortent-pecsen
hvg.hu/itthon/20180502_Kuria_valasztasi_csalas_tortent_Pecsen

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.09. 15:32:48

@math0:

Akkor olvasd el magát az ítáletet is most...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 15:37:36

@balcán maxval bircaman: a náci Fideszes barom már az újsághreket is tagadja, és a kúria ítéletét.

ezek vagytok ti: görény, idióta barmok. a társadalom söpredéke, a selejt.

nepszava.hu/1158852_kuria-valasztasi-csalas-tortent-pecsen
hvg.hu/itthon/20180502_Kuria_valasztasi_csalas_tortent_Pecsen

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.09. 15:40:21

@math0:

Csúsztatásod nem jött be. Egy darab szavazókörről szól a bírósági határozat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.11.09. 15:43:50

@balcán maxval bircaman: tehát elismered, hogy volt választási csalás, és hazudtál-. ennyit tudtok, Fideszes barmok. idióta, geci, hazudozós selejtek vagytok.

snel 2018.11.09. 17:12:28

@Ms.Cunnesburry: Te írtad: "...te, nem hagyod magad megzavarni több forrásból származó információkkal. ." Erre vonatkozik a mindentudó, vagyis hogy ismeretlenül vagy még általánosabban a tények ismerete nélkül, vélelmezésen alapuló ténymegállapítást teszel - még csak nem is feltételes módban! Sok félét olvasok, mint a mellékelt ábra mutatja, mg b1.blogot is, bár itt sokszor elég sekélyes a kommentek színvonala. De a kérdésedre válaszolva, az, hogy mi zavar és mi nem, az nem igazán releváns (mert ez privát izlés kérdése, ami mögött természetesen egyedi szocializálódás áll, tehát egyes részkérdésekben akár még szélsőséges is lehet). A kultúrharcnak pedig megvan az oka (nevezetesen a korábbi időszak meglehetősen aszimmetrikus, libsi oldal felé billenő "kánonja"), most csak a kompenzáció zajlik (aminek valszeg még az elején járunk és nem kizárt, hogy ezt is egy kicsit túl fogják tolni, de ez az ilyen típusú dolgok velejárója, kell hozzá pár nemzedék és szépen az indulatok ill. az indulatos szereplők kihalnak). Egyébként akár Ady esetében is a költő (költői teljesítmény, zsenialitás) és a politikai véleményformáló (a pártos ember) messze nem azonosan ítélhető meg (főleg utólag a történelmi összefüggések fényében), vagyis nem életidegen, hogy a költőt szerethetjük, miközben akár minden más szempontból (szélesen értelmezett világnézet, életmód stb.) elítéljük (ami ebben az esetben csak annyit jelent, hogy nem tartjuk példaértékűnek).

2018.11.09. 18:12:11

@snel:

-kultúrharcnak pedig megvan az oka
- most csak a kompenzáció zajlik

Valóban nem hagyod magad megzavarni több forrásból származó információkkal.
Értelmiségiként bele sem gondolsz, milyen hatással lesz az egyetemes magyar kultúrára ez az agresszió. Nem mindenki lippsi ám, aki a kultúrkamp veszélyeire figyelmeztet.

-hogy mi zavar és mi nem, az nem igazán releváns
Dehogynem! Ha valakivel beszélgetek az ő véleményére, vagyok kíváncsi. Önálló gondolatok halmazára. Az sem baj, ha időnként ellentmondásos vagy szélsőséges.

alöksz róz 2018.11.10. 05:44:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: egyet? :D
az ÖSSZES bezzegrománozós hozzászólásod hazugság, keresd vissza nyugodtan

snel 2018.11.11. 14:32:08

@Ms.Cunnesburry: Pont a több forrás miatt állítom, hogy a "kultúrharc" valójában kompenzáció, a korábbi egyoldalúság megkérdőjelezése, de ettől még lehet olyan szempont, ami szerint akár veszélyesnek is nyilvánítható (de sokak szerint a szükségessége fontosabb, mint a veszélyességének kockázata). A privát vélemény viszont nem fontos, de ettől még lehet érdekes, és sok évtized tapasztalata kell, hogy belássuk, hogy jelentősége is csak akkor van, ha sokan támogatják (egyetértenek valaki véleményével, modernül követik, lájkolják, persze milliós számban), egyébként csak passzió, más szóval luxus, amit a kialakítására fordított idővel "fizetünk ki", például úgy, hogy sokat és és sokfélét olvasunk, márpedig az olvasás szekvenciális tevékenység (a legtöbbünknek), tehát időigényes.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.11.12. 11:02:24

@alöksz róz: "bezzegrománozós"

Nem annak örülök, hogy már a románok is lehagytak minket, hanem azért szomorkodom, hogy minden ország alá lecsúsztunk, már a románok alá is.

24.hu/fn/gazdasag/2017/06/18/lehagyta-a-roman-eletszinvonal-a-magyart/

Most az egyszer elnézem a tévedésed. Még egy lehetőséget adok, mondj EGY hazugságomat, ha volt esetleg ilyen.
süti beállítások módosítása