oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. július 09. 06:30,  Magyarország a buborékon kívülről 109 komment

2018. július 09. 06:30 Határátkelő

Magyarország a buborékon kívülről

Időről időre megpróbálok megszólaltatni Magyarországon élő (vagy rövidebb-hosszabb ideig az országban tartózkodó) külföldieket, mert nagyon érdekel, milyennek látják ők az országot, mi az, ami tetszik nekik, mi az, ami nem. A mai poszt egy beszélgetés egy finn lánnyal. Iina az idei tavaszt töltötte Magyarországon, vele beszélgettem a tapasztalatairól. (A képeket is ő adta, köszönet érte.)

Ha van Magyarországon élő külföldi ismerősöd, aki szívesen mesélne a tapasztalatairól, írj a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cm.jpg

Hogyan kerültél finnként éppen Magyarországra?

Finnországban művészeti és kézműves iskolában tanulok dizájnt és népművészetet, ezen belül is a kézműves dizájn a szakirányom. Az iskolában volt egy lehetőség, hogy az Erasmus program segítségével külföldre lehet menni tanulni. Úgy gondoltam, az utolsó évemben minden lehetőséget ki kell használnom, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsek. 

Sok jó dolgot hallottam egy lánytól, aki egy évvel korábban tanult Magyarországon és én is át akartam élni mindezt. 

Mi volt az, ami a leginkább meglepett? Volt igazi kultúrsokk? 

Azt hiszem, leginkább az időjárás volt az. Természetesen előzetesen tájékozódtam, de sokkal melegebb volt, mint amilyen Finnországban valaha lesz. Áprilisban teljes nyár volt (25 C, ami finn mércével egy normál nyári idő). Mostanság Finnországban éppen kezd meleg lenni, 17 C körül van a hőmérséklet (a beszélgetés május végén készült – HÁ).

kirandulas_1.jpg

Aztán talán még az is meglepő volt, hogy minden szinkronizálva van a tévében. Én nem nagyon néztem, de beszélgettem a munkatársaimmal, és ez igazán furcsa, mert Finnországban minden felirattal megy. 

Emellett nem nagyon ért kultúrsokk, talán mert a magyarok és a finnek annyira hasonlítanak. Persze az is oka lehet, hogy én meglehetősen laza és extrovertált vagyok, aki általában mindenkivel jól kijön. 

Lehet, hogy mást ért volna kultúrsokk, de nekem nem volt ilyen tapasztalatom. A munkahelyemen mindenki nagyszerű volt és hasonló az otthon megszokotthoz, ugyanaz a viccelődés és minden más, csak éppen egy másik nyelven.

Mindenkiben él egy kép egy adott országról. Benned milyen kép élt Magyarországról, mielőtt ide jöttél? 

Az egyetlen képem az volt, hogy mindenki barátságos, boldog és sok pálinkát iszik.

viragos.jpg

Mennyiben változott ez meg az itt töltött idő során? 

Nos, a pálinkaivás igaznak bizonyult csakúgy, mint a barátságosság. Beszélgettem az ivásról a barátaimmal, és csakúgy, mint Finnországban itt is vannak, akik azért isznak, mert nem tudnak mit kezdeni magukkal, vagy a politika, esetleg a rossz munkahelyi helyzet miatt, azaz az italozás igazán szomorú is lehet. 

Nem csak országot váltottál (egy időre), hanem szakmát is, hiszen korábban dolgoztál étteremben és fodrászként is. Most viszont díszlet- és jelmeztervezőnek tanulsz. Miért váltottál? 

Előző végzettségeim szerint fodrász és szakács vagyok, utóbbi munkakörben dolgoztam is egy évet Finnországban, de napi 10-15 órát dolgozni heti hat napon át nem tesz túl jót az embernek, így kissé kiégtem. 

Így aztán felmondtam és szétnéztem, hol tanulhatnék valami mást. Az egyik szenvedélyem a cosplay (egy olyan játék, amikor filmszereplőknek öltöznek a résztvevők, szóval gyakorlatilag jelmezes szerepjáték – HÁ), emellett imádom készíteni is a jelmezeket és mindenféle mást.

muhely_1.jpg

muhely_2.jpg

Szóval valami olyat akartam dolgozni, amihez kézügyesség kell, de az a jelmeztervező iskola, amit kinéztem magamnak nagyon messze volt, így olyat kerestem, ami közel áll hozzá. 

Dolgoztál a budapesti Bábszínházban is, ez volt az első ilyen tapasztalatod, hogy tetszett a munka? 

Szuper volt! A Bábszínházban dolgozó emberek csodásak voltak, mindenki nagyon segítőkész és barátságos, hosszú távra szóló barátságokat kötöttem.

muhely_3.jpg

Kicsit bepillantást nyerhettél a magyar művészvilágba is, mi volt a leginkább meglepő benne? 

Az a rengeteg erőfeszítés, amit mindenki beletesz a munkájába. Ez nem egy 9-től 5-ig tartó munkahely, éjjel-nappal dolgoznak. A fizetés nem a legjobb, de szívüket-lelküket beleadják minden egyes projektbe. Sokkal inkább szenvedély, mint munka ez. 

Milyennek látod pár hónap elteltével a magyarokat? Mi a benyomásod Budapestről? 

Úgy gondolom, a magyarok és a finnek rokonlelkek. Budapest gyönyörű város tele élettel, kultúrával és történelemmel. Rengeteg látnivaló van, csak ideje nincs rá az embernek.

Miben látod a legnagyobb különbséget a magyarok és a finnek között? 

Talán ez a legnehezebb kérdés, mert én úgy gondolom, ez nem faji, nemzeti vagy kulturális kérdés. Azt hiszem, az emberek a hozzájuk hasonlókhoz húznak, és úgy vélem, egy bizonyos munkához egyfajta személyiségnek kell lenned. Ezért van az, hogy az én szakmámban dolgozók hozzám hasonlóan gondolkodnak, így aztán azt sem mondhatnám, hogy bármiben is különböznének a finnektől. 

Mi az, ami a legjobban tetszik Magyarországon? 

Imádom az időjárást és a természetet. A magyar flóra és fauna gyönyörű.

libego.jpg

És mi az, ami a legkevésbé? 

A parlamenti választási kampányban és a választások idején voltam Magyarországon, és érezni lehetett a feszültséget a levegőben. Szerintem én azok közé tartozom, akik szerint nincs jobb hely az otthonnál, és amikor egy új ország vagy város jelentette izgalom lassan csillapodik, akkor olyan dolgokat is észreveszel, amikkel otthon vagy nem foglalkozol vagy már megszoktál. Otthon egyfajta buborékban él az ember, de egy új helyen ez nincs veled, és másként látod a világot. 

Finnországban próbálok ételt és egyebet adományozni a hajléktalanoknak és jótékonysági szervezeteknek, de amikor külföldön van az ember, akkor szűkösebb a költségvetés, és nem tud annyit segíteni, amennyit szeretne. 

Ha egy finn Magyarországra költözne, mit tanácsolnál neki? 

Legyen nyitott és fogadjon be mindent, ami szembejön vele. 

Fel tudsz sorolni 5-5 érvet Magyarország mellett és Magyarország ellen? 

Mellette az alábbi dolgok szólnak: 

- időjárás

- emberek

- túró (a Rudi is)

- flóra és fauna

- bor 

Ellene: 

- időjárás

- a kulcsok valahogy rosszabbul nyitják a zárakat, mint Finnországban

- ételek (rengeteg a hús, és én vegetáriánus vagyok) 

Mik a további terveid, amikor hazatérsz Finnországba? 

Befejezem az iskolát, megírom a diplomamunkám, és állást keresek egy finn bábszínházban. Imádtam a Bábszínházban dolgozni, rengeteget lehet belőle tanulni, jó lenne ilyen helyen dolgozni. Utánanéztem és kiderült, Finnországban is akad belőlük néhány, ahol hasonló bábokkal dolgoznak, mint Magyarországon.

A nap idézete

„A pályakezdő fiataloknak manapság nincs annyi megtakarításuk, hogy sokszázezer forintos budapesti lakásbérleti kauciót tudjanak hónapokra előre kifizetni. És már csak ezen is megakad a dolog (és lesz London vagy München a végállomás)." (Frei Tamás)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr614101123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Határátkelő 2018.07.09. 11:30:25

@London2009: Nem mindig kell mindenből messzemenő következtetéseket levonni szerintem. Sok külföldi él akár csak pár hónapot Magyarországon, számomra érdekes, mik a benyomásaik. Ennyi.

London2009 2018.07.09. 11:35:31

@Határátkelő: Nem tudom…nekem nem igazan. Nem is kell, hogy kulfoldi legyen. Ha egy videki magyar ember par honapot eltolt Budapesten, akkor hasonloak lesznek a benyomasai es legalabb akkora lesz a kultursokk, mint ennek a finn lanynak volt. Mar eleve az, hogy ez egy diak, muvesz, aki egy nyarra jott lenullazza az egesz cikk jelentoseget. Ki nem erezne jol magat mondjuk Parizsba kikuldve egy par honapra tanulgatni? Megismerne ebbol ugy igazan, hogy milyen az elet akar Parizsban, nem beszelve Franciaorszagrol? Szerintem nem. Fogalma nem lenne. Ugyhogy jo volt olvasni, kedves kis cikk, de nem talaltam erdekesnek egyaltalan. Mea culpa.

Határátkelő 2018.07.09. 11:45:13

@London2009: Sajnálom, ha nem tetszett. Ez van. :)

London2009 2018.07.09. 11:49:53

@Határátkelő: ne sajnald. Biztos csak bal labbal keltem. Pedig meses ido van ma! : )

adg 2018.07.09. 11:52:17

@LittleG (uk): “A boldog nem igazolodott be ;)”

Akkor jo, megnyugodtam. :)

adg 2018.07.09. 11:54:47

@maxval balcán bircaman: azt mondjak, a finnek a magyarok rokonai. O lehet, hogy pont a Zorbane.

NorthPier 2018.07.09. 11:57:26

@London2009: Olyannyira tudsz tipizálni, szerintem nem is eléggé szemléletesen:-) Miért gkndolod, hogy a vidéki embert érné feldolgozhatatlan sokk, két hónapig Pesten? Szerintem egy született aszfaltlovag sokkal nagyobb sokkott kapna gumicsizmában a trágya tetején vasvillázni.
Közben tipizálok ffelületesen én i s - vidéken sok helyen már trágya sincs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.09. 11:58:05

@adg:

Nincs rokonság a magyarok és a finnek között. Elég csak megnézni átlag kisembereket a 2 országban.

P.Elliot 2018.07.09. 12:13:34

Ez a finn divat? Az a remes magasszaru tornacipo mindenfajta ruhahoz? Mert mintha le sem szakadna a labarol minden kepen ott van. Az elsonel mindjart az a remes ruha/ marmint a ketto egyutt remes/, az a felborotvalt haj, neonzold szinu es mi van a fogan elol? Nem latom pontosan. Disz? Miert erzik a muveszlelkek hogy nekik extra bolondosan kell oltozniuk, vagy ha nem akkor nem erzik jol magukat ha nem hoznak tudomasara masoknak hogy ok masok?
Amugy kedves lanynak nez ki de ha az idojarason kivul alig talalt vonzot Magyarorszagon akkor nemigazan jart sehova a munkajan kivul meg nincs szeme a szepre, jora, erdekesre.
Nekem mar egy nap is eleg utazas kozben hogy talaljak egy helyen,/ mit egy nap, egy ora is sokat mond/, erdekes dolgokat anelkul hogy felkeszulve mennek oda.
Amugy erdekes olvasni hogy nincs sok kulonbseg 2 orszag kozott, egyik olyan mint a masik a finnek is szeretnek inni meg ebben sincs kulonbseg...

P.Elliot 2018.07.09. 12:16:24

@London2009: 'Ugyhogy jo volt olvasni, kedves kis cikk, de nem talaltam erdekesnek egyaltalan. Mea culpa. "

Alairom, pontosan igy erzem en is...

London2009 2018.07.09. 12:26:28

@NorthPier: Magambol indultam ki! Nekem nagy valtozas volt felkoltozni Budapestre videkrol. Pedig csak 80 km-re laktam egy kozepes meretu kisvarosban es gyakran jartunk Budapestre a kozelsegebol fakadoan. Ettol fuggetlenul oriasi kulonbseg volt es imadtam en is az elejen a Fovarost. Igazabol amikor elkoltoztem, akkor is nagyon szerettem Bp-t. Irjak errol egy interjut magammal? :D

London2009 2018.07.09. 12:29:28

@P.Elliot: Igazi bonyolult lelekre vall, ha nem talalt kulonbseget Magyarorszag es Finnorszag kozott. Leszamitva az idojarast persze… Muveszlelek, szerintem meg eleg visszafogott az oltozkodese. A fogaban egy karika van. Tudod a rosszul viselkedo tehenek is hasonlot kapnak. :D

P.Elliot 2018.07.09. 12:39:25

@London2009: Fog karika? Meg sosem lattam ilyet, valami ujfajta dolog lehet, na, majd bejon ide is, biztos vagyok benne vagy mar van is csak en nem talalkoztam vele. .
Mindjart meg is nezem a neten hogy mifele ez, hatha kedvet csinalnak ra, hehehe.....
Lehet fokozni a hulyesegeket? Szerintem nem amig van egy centinyi felulet az emberek testen, nemhiaba mar a osember meg az indianok, torzsek is fontosnak ereztek hogy bemazoljak, kilyukasszak a boruket....
Bar azert fogjuk csak be a szankat, kipirositjuk a szankat. ruzs/, bekenjuk a kepunket, puder valamilyen fajtaja, szemceruza, szemhej festek, ez az es bamuljuk a kimazolt torzsi embereket holott mi ugyanazt tettuk, hehehe...
Jo, elfogadom ezek utan a fog karikat...

London2009 2018.07.09. 13:00:04

@P.Elliot: biztos van tisztesseges neve ennek a karikanak, de en sem vagyok testekszerekben jaratos... Azert ha beszerzel egyet, szolj! : )

NorthPier 2018.07.09. 13:37:03

@London2009: Ha kultúrsokk is volt, akkor feltétlen :-)

P.Elliot 2018.07.09. 13:40:50

@maxval balcán bircaman: "
Nincs rokonság a magyarok és a finnek között. Elég csak megnézni átlag kisembereket a 2 országban"

Nekem van, megcsinaltattam a DNA tesztet es van bennem finn is sot jeleztek finn DNA rokonokat is.....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.09. 13:54:30

@P.Elliot:

Én csináltattam ilyen tesztet 15 éve magamnak.

De van egy gond: ott vérségi vonalak vannak, nem nemzetiségek.

takarék-láng 2018.07.09. 14:19:05

"„A pályakezdő fiataloknak manapság nincs annyi megtakarításuk, hogy sokszázezer forintos budapesti lakásbérleti kauciót tudjanak hónapokra előre kifizetni. És már csak ezen is megakad a dolog (és lesz London vagy München a végállomás)." (Frei Tamás)"

- mert ott olcsobb? Frei, te nagykepu, ennyire ne nezz hulyenek bennunket

Catgirl · http://chile-beautiful.blogspot.com/ 2018.07.09. 14:29:02

Érdekes. Ez a zárnyitásos probléma Chilében is fennáll:))) Mióta ideköltöztem harcban állok a zárakkal:) A munkahelyem ajtaján levő lakat egy időben a halálom volt. Már előre féltem, hogy megint ott fogok kínlódni egy órát és nem fogom tudni kinyitni:))) Végül mindig egy arra járó pasit kellett megkérnem, hogy nyissa már ki nekem és halál kétbalkezesnek éreztem magam, hogy amivel én előtte egy órát kínlódtam, azt a helyiek fél pillanat alatt kinyitják :D
Szerencsére ma már más nyit ki. nálam korábban :)))))
A cikkhez annyit, hogy nyilván máshogy(pozitivabban), látja a dolgokat egy cserediák, akinek egy nagy kaland az egész, ráadásul a lányzó egy művészlélek.
A választási kampány idején pedig én sem szívesen időzöm Magyarországon(pedig szeretek otthon lenni), mert utálom azt a sárdobálást ami megy...:(

London2009 2018.07.09. 14:33:39

@takarék-láng: ez tenyleg vicces. Bp-n szezezerjuk nincs, de Londonban felmilliojuk igen. Makes sense...

Határátkelő 2018.07.09. 14:46:12

@London2009: Mondjuk ilyenkor azért célszerű elolvasni a linkelt cikket, amiben benne van, hogy Londonban, Münchenben olyan kiépült rutin várja őket, ami Budapesten nincs. Magyarul ez nem csak pénzkérdés.

London2009 2018.07.09. 14:56:04

@Határátkelő: elolvastam, de igy is egy butasagnak tartom. Aki videkrol nem tud Budapestre felkoltozni, az megis honnan tudna egyszerubben Londonig szaladni? Londonban elindulni minimum 1000-1500 font es ezzel meg azt is feltetelezzuk, hogy azonnal talal munkat az illeto.

Arthamyr 2018.07.09. 15:32:23

@adg: Viccet félretéve, ebben a rokonságban tényleg lehet is valami akár. A két finn barátom nagyon könnyen tanult magyarul (a szavak kiejtése valamiért tök jól ment nekik), és nagyon jól érezték magukat, könnyen beilleszkedtek a társaságba (bár ezen a mértéktelenül fogyasztott alkohol is segíthetett :)).

Arthamyr 2018.07.09. 15:37:49

@London2009: Az igaz, hogy a kezdeti léc magasabban van, de a fenntarthatóság, illetve az egységnyi idő alatt elérhető megtakarítás ennek megugrása után már jobb Londonban.
Az 1000-1500 font nagyon jóindulatú mondjuk, te szoktad mondani, hogy 1000 fontért lehet szobát bérelni. Ami szerintem túlzás, de 500 alatt már tényleg rohadt necces. Persze bele lehet vágni 1500-ból, de annak elég jelentős kockázatai lesznek, és elég kiszolgáltatott lesz az illető, hacsak nem tud lakni valamilyen ismerősénél/nem várja egy megbízható és elfogadhatóan fizető munkahely.

Arthamyr 2018.07.09. 15:41:48

@London2009: Ezeket a "fogkarika" (a fogába csak nem fúrtak/vájtak bele?)/zöld punkos haj koncepciókat nem igazán értem. Az gyakori dolog, hogy valaki nem szép, de miért kell szándékosan csúnyábbá tennie magát? :D

Shaktee 2018.07.09. 16:17:25

@London2009: nagyon egyszeru vagy ma reggel Kallaszka :-)

(imadom ahogy a bunkow Novak veri a nyalat wimbledonban)

Shanarey 2018.07.09. 16:25:51

A lényeg ott kezdődik " Erasmus", nem ő lesz az első aki azt hiszi mindent látott, s mindent tud, de ő legalább nem szólja le az egész országot, s próbálja megismerni.

A zárakkal az a gond, hogy olcsó zár, s másolt kulcs másolata.

Mi a gond a hússal? Ha ő vegetáriánus, ott az a bizonyos flóra és fauna, ahol talál magának megfelelőt. Na meg amikor legutóbb Magyarországon voltam, volt szerencsém látni, ugyanannyi zöldség s egyebeket, amit a vegák itt is esznek.

@Határátkelő:

Mielőtt a Cosplay-ról bármit írtál volna, nem lett volna haszontalan dolog a google-t segítségül hívni.

London2009 2018.07.09. 16:27:05

@Shaktee: mar megint leegyszeruzol...mindjart a homlokomra csapok...!!

Shanarey 2018.07.09. 16:28:46

@Arthamyr:

Ez úgy kezdődik, hogy a "művész lélek" nem eléggé "művész lélek" ha nem lóg ki a sorból minimum 5 féle módon. Vannak emberek akik szerint a művész az másképp néz ki mint az átlag emberek. Persze lehet hogy én tévedek, s Finnországban ez a divat.

London2009 2018.07.09. 16:32:51

@Arthamyr: 1000 font egy jo szoba es mondjuk maximum egy lakotarssal. Szerintem 500 fontert meg siman lehet talalni kezdo tomegszallast.
A tobbi reszevel egyetertek, csak azt nem ertettem, hogy ha valakinek Pestre koltozni nincs penze, akkor Londonba hogyan lenne? Nyilvan ugy, hogy valami ismerose segit. Akkor viszont ez inkabb azon mulik, hogy Londonban vagy Budapesten van e segitokesz ismeros es nem mason...

Shaktee 2018.07.09. 16:45:40

@Arthamyr:

Szerintem a felsoajka van furva, nem a foga. Kulsorol + megjegyzest tenni pedig osi román szokás...

London2009 2018.07.09. 16:57:42

@Shaktee: szerintem a szajaban felul kozepen levo fityego van kifurva. Rohadt kellemetlen lehet.

Shaktee 2018.07.09. 17:25:34

@London2009: jah, ugy tunik.

De az izgalmasabb hogy a Borisz kiszállt. Teri is megy?

Arthamyr 2018.07.09. 17:26:51

@Shanarey: Sosem szerettem az ilyen öncélú művészetet. A művészetben a legjobb, hogy gyakran valami szépet állít elő (ugyanúgy értéket teremt, mint a "sima munka"). Esetleg örömet szerez annak, aki csinálja. Nem értem, hogy hogy szerezhet örömet a "fogkarika" (fájhat a berakatása után pár napig, nem valószínű, hogy egészséges, én mindennapi szopás is lehet vele), azt meg erősen vitatom, hogy a szépség oltárán tett áldozat. :)
Nagy kedvelője vagyok különböző metálzenekaroknak, és ott sem attól csinál valaki jó zenét, mert extrém külsejük van. Persze gyakran előfordul, csak nem attól lesz valaki jó zenész, hogy extrém a külseje, manapság már vannak teljesen hétköznapi külsővel rendelkező zenészek.

Arthamyr 2018.07.09. 17:29:00

@Shaktee: Lehet, hogy román őseim vannak... Kit érdekel?
Ha valaki a külsejével foglalkozik (márpedig a zöld haj és a fémdarab nem magától nőtt), természetesnek veszem, hogy észreveszem, és megjegyzést teszek rá.

Shanarey 2018.07.09. 17:45:02

@Arthamyr:

Ez ügyben, egy véleményen vagyunk.

Arthamyr 2018.07.09. 17:45:12

@London2009: Nem fogok vitatkozni a lakásárakon. :) Az ingatlankeresők mást mondanak, de most azt sem fogom megnézni.

Teljesen egyetértek veled abban, hogy akinek Budapestre sincs pénze átköltözni, annak Londonba sem lesz pénze átköltözni. Ez Tomi bácsi téves következtetése, hogy azért lépnek le Londonba/Münchenbe, mert könnyebb odamenni, mint a Budapestre. Az, hogy tőle lelépnek és másik pesti helyen helyezkednek el, azért minősíti, hogy mennyire versenyképes állásokat ad. A dolgozó kiveszi belőle, ami kell neki, aztán megy tovább, ennyi.
Az értelmes ember a jó munkaerő, és az értelmes fiatal nem vegetálni szeretne, hanem előrelépni. Ehhez nyilvánvalóan nem Tomi bácsi kávézóláncában baristaként Budapesten végzett munka az optimális eszköz. Hány hónapot kell baristaként lehúzni ott csak egy vidéki lakás áráért? :)

Nemrég mi nézegettünk lakásokat/házakat Magyarországon, és megdöbbentőek az árak: pl. Kiskunhalason, új építésű, 100nm-es lakás tokkal-vonóval 35-40 millió! 30.5 a lakás (ebből talán lehet valamennyit alkudni, de 25-ért nem fogják odaadni, így is eladták a házban lévő lakások több, mint felét már), 3.5 a garázs, plusz a többi simán el tud menni berendezésre.
Budapesten egy 13. kerületi (tehát nem belvárosi) új penthouse 55-75 milla (+garázs+berendezés). Ha valaki építkezne, kb. 350k-s négyzetméterárral lehet kezdeni a számolást (ami simán felszaladhat akár 800k-sra is, ha az ember sok extrát akar/drága helyen építkezik). Egy kiskunhalasi panel 10-12 milla.
Ebből egyiket sem a budapesti barista lét fogja kitermelni, sokkal jobban jár, ha pl. elmegy az építőiparba dolgozni. :)

Persze ha valóban vállalható lakást biztosít az alkalmazottainak amíg nála dolgoznak, egész más a helyzet, onnantól kezdve azért már szerintem tök jó egy fiatalnak.

Arthamyr 2018.07.09. 17:45:46

@London2009: Szerintem is. És nem csak a berakás után, ezt megszokni sem lehet könnyű...

Shaktee 2018.07.09. 18:24:41

@Arthamyr: természetesnek veszem, hogy észreveszem, és megjegyzést teszek rá."

Mismasolsz koma, az arcara tettel megjegyzest nem a fityegokre.

Shaktee 2018.07.09. 18:24:47

@Arthamyr:

"Az gyakori dolog, hogy valaki nem szép""

nem illik, nem érted? Kulonosen ugy nem ha az illetotol jott a poszt.

Ellenzéki Tüntető 2018.07.09. 18:25:10

@Shanarey: "Magyarország 2018"

Ja ja, brutális embertelenség, egy ember el akart küldeni egy csövest, egy másik viszont adott neki enni.

Lássuk nekem is sikerül-e hatásvadász módon negatív híreket belinkelni majd ezt az ország általános állapotára extrapolálni:

Franciaország 2018:
www.telegraph.co.uk/news/2018/07/04/riots-erupt-nantes-police-shoot-22-year-old-driver/

Svédország 2018:
www.nytimes.com/2018/03/03/world/europe/sweden-crime-immigration-hand-grenades.html

Anglia 2018:
www.bloomberg.com/view/articles/2018-04-27/brexit-failure-looks-more-likely-every-day

Jéé, nekem is sikerült, még jobban is :D

Arthamyr 2018.07.09. 18:31:25

@Shaktee: Hol tettem megjegyzést az arcára? És ha esetleg tettem is (nem olvasom vissza, mit írtam), miért is ne tehetném?

Arthamyr 2018.07.09. 18:36:16

@Shaktee: A "mismásolós" beszólások meg a "komázás" még kevésbé illik (5000 másik dologgal együtt), mégis gyakorta teszel hasonló dolgokat, szóval kóstolgass mást. Tudok javasolni egy kalap szart mondjuk. :)
A poszter nem fog megjelenni, de ha igen, és esetleg úgy értelmezi a dolgokat, mint te, és megsértődik, akkor ez van. A szemébe is mondanám, hogy szerintem egyik esztétikai átalakítás sem upgrade (kb. megkérdezném, hogy mi értelme, mert szerintem semmi), ha ez őt összetöri, edződnie kell az élethez.

London2009 2018.07.09. 18:47:49

@Arthamyr: hehe. Ez szep volt! +1000

gabors 2018.07.09. 18:48:43

@Arthamyr: "Nemrég mi nézegettünk lakásokat/házakat Magyarországon, és megdöbbentőek az árak: pl. Kiskunhalason, új építésű, 100nm-es lakás tokkal-vonóval 35-40 millió! 30.5 a lakás (ebből talán lehet valamennyit alkudni, de 25-ért nem fogják odaadni, így is eladták a házban lévő lakások több, mint felét már), 3.5 a garázs, plusz a többi simán el tud menni berendezésre.
Budapesten egy 13. kerületi (tehát nem belvárosi) új penthouse 55-75 milla (+garázs+berendezés). "

pedig most erdmes venni mert 27% AFA is lessz raja a mostanai 5% helyett jovore lehet minden NER-snek meg van mar az ingatlanja lehet emelni az afa-t ...

Shaktee 2018.07.09. 18:53:22

@Arthamyr: :-) Vegyuk ugy hogy nem szoltam semmit

Shaktee 2018.07.09. 18:53:26

@London2009: Artika bizton nagyon jokepu hogy ilyen kemenyben nyomatja :-)

Arthamyr 2018.07.09. 19:00:18

@gabors: Most nem érdemes venni. Persze ez nem jelenti azt, hogy jövőre nem lesz még kevésbé érdemes venni. :) Jelenleg piaci áron Magyarországot nem javasolnám vásárlásra, kivéve ha valaki minden áron ott akar lakni, és nem érdekli, hogy jobb helyre is rakhatná a pénzét. Vagy nem lakni akar benne, hanem kiadni (ilyenkor pl. sokkal kevésbé kell figyelni a minőségre, méretre - a nyugat-európai bulituristák kb. leszarják hogy ketten alszanak egy szobában vagy milyen a konyha felszereltsége, de még a sima bérlők is elnézőbbek - fontosabb a jó hely).

Meg kell várni, míg kicsit kifúj a csok, ami jelenleg az építőipart is sújtó munkaerőhiánnyal és az állami beruházásokkal súlyosbítva eléggé felnyomja az árakat és/vagy egy kamatemeléstől sokaknak égni kezd a talaj a lába alatt.
Esetleg használt ingatlant kell venni, megbízható forrásból, de ez azért lényegesen szűkíti a választékot. Vagy érteni kell az építkezéshez, de ez nálunk (és szerintem az emberek többségénél sem) játszik, így mi most nem vettünk semmit, bár egy rokon házát még lehet megvesszük, de ez meg az a bizonyos megbízható forrás.

Arthamyr 2018.07.09. 19:08:03

@Shaktee: :) Azt nemigen mondanám, hogy jóképű lennék (mivel igazából leginkább a feleségem mond mást, de valószínű az ő készülékében van a hiba), de nincsenek ilyenfajta értelmetlen testmódosításaim. Sőt, a csaj az életkorából adódóan ha akarná simán nyerné ezen "meccsünket", csak akkor neki is a hajzöldítés és a vasbeépítés helyett a vasakat emelgetnie kellene inkább...

Attól, hogy Dzsudzsák sokkal jobb focista, mint én, még fikázhatom, és itt fikázásról szó sem volt. Sőt, nagyon kemény kritikát sem fogalmazott meg senki emlékeim szerint, mindössze viszonylag egyöntetűen nem tartottuk jó ötletnek a testmódosításokat.

Már működik a válasz gomb egyébként.

Shaktee 2018.07.09. 20:23:27

@Arthamyr:

Phhhhhhhhhhf, gyun a meleg levego :PPP

Noir10 2018.07.09. 20:23:36

Orulok, hogy a holgy jol èrezte magàt Budapesten.
Szèp is lehetne termèszetesebb kulsovel de a cikk nem rola szolt ès ha neki ihy jo hàt legyen.

dunántúli gyerek 2018.07.09. 20:52:42

A finneknél /de már az észak-németeknél is/ sokkal hüvösebbek, távolságtartóbbak az emberek, pláne az idegenekkel, mint nálunk. Ott is lehet komolyan barátkozni, de nem sietik el...ki kell érdemelni

Nálunk meg elég nagy a lazaság, legalábbis felsznesen.

Persze az is igaz hogy egy bohém müvészkörnyezet meg az eramus mindenhol a világon atomlaza.

midnightcoder2 2018.07.09. 22:29:41

@gabors: És Londonban mennyibe kerül egy új penthouse ?

Kelly és a szexi dög 2018.07.09. 23:09:15

józan finnel még nem találkoztam...

gabors 2018.07.10. 02:18:59

@Arthamyr: "Most nem érdemes venni. Persze ez nem jelenti azt, hogy jövőre nem lesz még kevésbé érdemes venni. :) " bocs megint ironibol irtam csak nem vettek eszre ,,,

gabors 2018.07.10. 02:21:35

@midnightcoder2: "@gabors: És Londonban mennyibe kerül egy új penthouse ? "

HUH voltam mar Londonban parszor par napig de hogy ezt miert kerdezed tolem...

gozom nincs :-)

Dikusz 2018.07.10. 05:30:20

@gabors:
"HUH voltam mar Londonban parszor par napig de hogy ezt miert kerdezed tolem... gozom nincs :-) "

Megmondom neked:
1.) index címlapos a poszt,
2.) te tetszettél meg neki a legjobban. :)))

gabors 2018.07.10. 05:59:17

@Dikusz: "Megmondom neked:
1.) index címlapos a poszt,
2.) te tetszettél meg neki a legjobban. :))) "

na valakinek megtetszettem ... ilyen mar vagy 30 eve nem tortent velem ...:-) nekem nagyon sokan megtetszenek ... de tul keso ..

amugy akkor nem aggodom tovabb ... :-)

Dikusz 2018.07.10. 06:27:52

@gabors: "amugy akkor nem aggodom tovabb ... :-) "

Akkor kellene aggódnod, ha férfiember az illető, akinek tetszel.:)))

Arthamyr 2018.07.10. 07:20:07

@gabors: Sejtettem, de így legalább leírhattam, hogy a basszák meg a csokjukat. :)

Latcho Rom 2018.07.10. 08:14:23

@adg: büszkék lehettek az Oz búvár dokira.

midnightcoder2 2018.07.10. 08:14:30

@gabors: Bocs, igazából Arthamyr-nek szántam a kérdést, akit megdöbbentettek az itteni lakásárak. Mert hogy arrafelé mintha picit magasabbak lennének, és ugyan a bérek is, de messze nem annyival.

puhacica 2018.07.10. 08:19:31

hat ez szanalmas volt. marmint a kommentek...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.07.10. 09:06:39

kiégett??
hogyan?
hány éves vagy 25?

Arthamyr 2018.07.10. 09:26:38

@midnightcoder2: A koncepció nem az, hogy elmegy Londonba, és ott vesz egy ingatlant, hanem elmegy Londonba pár évre, és vesz pl. egy magyar vidéki ingatlant a megtakarításból, úgyhogy irreleváns, hogy Londonban mennyibe kerül (nagyon sokba). A barista fizetési kategóriájú állások végzője nem sok helyen fog ingatlant venni a munkahelye környékén, tök mindegy, hol van.

orient 2018.07.10. 09:55:15

@London2009: hatnemtom. Azert az emberek 99%-a messzemeno kovetkezteteseket von le mar egy hetes nyaralasbol is: Itt annyival kedvesebbek az emberek mint otthon. Mindenki mosolyog, jaj itt annyira boldog mindenki. Emberek nagy resze igy jon vissza egy nyaralasrol. Annal azert joval tobbet mond egy ember aki itt el mondjuk par honapig.

Mellesleg van egy tucat skandinav haverom akik pesten elnek sok eve es kb pont ugyan ez a velemenyuk mint ennek a csajnak. Mi magyarok jellemzoen nagyon szarnak latjuk magunkat es allandoan sopankodunk, hogy itt mindenki mennyire depis meg goromba, kozben meg kulfoldi haverjaim hivjak fel a figyelmem sok mindenre amin mi atlepnenk. Igen itt is van sok pozitiv boldog ember es skandinaviaban meg finnorszagban is van egy csomo goromba, bunko ember. Oriasi kulonbseg nincsen csak ne iteljunk tul elhamarkodottan en azt mondom.

London2009 2018.07.10. 11:04:39

@orient: Ja, ja, ezzel alapjaiban egyetertek. Ettol fuggetlenul fenntartom, hogy egy par honap erasmusos babszinhazban eltoltott ido alatt ennyi fog atjonni, hogy jo az ido, kedvesek az emberek, jokat buliztunk, szuper volt. Nincs is ezzel gond, tok jo, hogy irt, elolvastam, oke, johet a kovetkezo. Ez ugyanaz mint amikor valaki kijon mondjuk mosogatni (a londoni mosogato ugye mar egy fogalom) es leirja, hogy minden mennyire rossz, borzalom stb. Azt is elolvasom, oke, tudomasul veszem, ez van. De ettol meg nem lesz a cikk kulonosebben tanulsagos a szamomra.
Tudom, hogy nem kivansagmusor, de peldaul nagyon szivesen olvasnek magyar visszakoltozokrol. Sok van az en ismeretsegi koromben is es szimplan erdekelne, hogy ok hogyan erzik magukat. Illetve olyan kulfoldiekrol is szivesen olvasnek akik evek ota Mo-n elnek es dolgoznak es jartak mar Budapesten kivul is. Bar nekem sok Budapesten elo expat van a barati koromben, ugyhogy van elkepzelesem, de azert ilyesmikre lennek inkabb kivancsi.

orient 2018.07.10. 12:53:17

@London2009: ezzel en is egyetertek.

En tapasztalatom az, hogy altalaban ezek a velemenyek marhara befolyasolandok anyagi hattertol. Teszem azt a londoni ismerosom aki mosogat szarnak latja a helyet mert szarul el a mosogatasbol. Lehet kicsit jobban mint itthon, de az atlag angolhoz kepest szarul. Egy hotel szobalany sem ugy kepzeli el az eletet hogy egy hotelban fog lakni elete vegeig egy masik lannyal egy szobaban, de megis valaki ezt csinalja mar mondjuk 10 eve. Nyilvan teljesen mas ha valaki kap egy rendes irodai, kepzett melot, rendes angol fizetessel es berelhet egy tok jo lakast valami normalis kornyeken. Mindketto teljesen mast fog mondani londonrol meg emberekrol, es alapvetoen nem a varost es embereket fogja minositeni a dolog, csak ugye teljesen mas elethelyzetben vannak es mas fajta emberekkel is erintkeznek nap mint nap.

Pesten ugyan ez. Ha valaki hazakoltozik es MCdonaldsba visszamegy hambit arulni 1000Ft oraberert persze lehet megint mindent szarul lat majd, nincs penz, mindenki sopankodik es szomoru, allandoan veszekszunk, kozertben is bunkok...stb. Mikozben ha valaki hazamegy egy jol fizeto allasra es zsebre tesz fel millat havonta akkor nyilvan minden szebb lesz, etteremben jobb a kiszolgalas mint 5 eve, jobb kajak is vannak, kozertben vidaman megyek ezert a penztaros csaj is mosolyog ram, ismeroseim nagy resze megelegedett, boldog, kiegyensulyozott ember aki elvezi az eletet pesten = teljesen mas elethelyzet pedig lehet a 2 ember ugyan abban a boltban volt, ugyan ott lakik egymastol 2 utcara. Megint ez a pesti embert vagy pestet mint varost velemenyezi? Valszeg nem, csak mas elethelyzetben a vilag korulottunk is mashogy tunik fel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.10. 12:53:22

@Shanarey:

Kevés ember szeret úgy enni, hogy közben a másik asztalon bűzlő, koszos ember ül.

midnightcoder2 2018.07.10. 13:16:35

@Arthamyr: A helyi fizuból valóban nem. De pár év alatt kinn azért szerintem össze tud hozni (ma még) egy pesti panelt a londoni fizuból.

midnightcoder2 2018.07.10. 13:16:35

@maxval balcán bircaman: Pontosan. Különösen annak fényében, hogy esetleg azon az asztalon egy olyan ember könyökölt előzőleg, aki pár hétig előzőleg nemigen mosakodott, esetleg kukában turkált. Én sem mennék be kajálni ilyen helyre, pláne gyerekkel.

Arthamyr 2018.07.10. 14:51:41

@midnightcoder2: Akár, ezért is éri meg Londonba mennie, bár azért a vidéki (-agglomeráció) ingatlan még mindig olcsóbb, mint a budapesti. Mondjuk nem tudom mennyi lehet ma egy pesti panel, de gyanítom, hogy baristaként legalább 5-8 évig kell érte szolgálni Londonban, nadrágszíjat behúzva...

Viszont pár éve sokkal olcsóbb volt a magyarországi ingatlan, míg a londoni nem igazán, ezért volt majdhogynem sokkoló. Ha szerinted normális és fenntartható, hogy 35-40 millióért lehet egy kiskunhalasi lakása az embernek, akkor csak sok szerencsét tudok kívánni a vásárlásodhoz.
A londoni ingatlanárak sokkal fenntarthatóbbak lennének, ha nem lenne brexit (így sem biztos, hogy lesz nagy esés, az ázsiaiak étvágyát nem biztos, hogy nagyon csökkenti majd). És azok nem az utóbbi pár évben drágultak 50%-100%-kal, volt idő hozzászokni a drágasághoz.

Ellenzéki Tüntető 2018.07.10. 14:59:35

@London2009: Ja ja, pár hónapból nem lehet leszűrni egy idegen ország valódi természetét. KIVÉVE, ha az idegen ország az nemMagyarország, hiszen akkor azonnal látszik, hogy mennyivel sokkal jobb ott minden :)

somlobodog 2018.07.10. 14:59:37

@Arthamyr: +100 standing ovation :)))

London2009 2018.07.10. 15:27:41

@midnightcoder2: Igen, ezzel is egyetertek. Nem tudom, hogy mennyire szoktad olvasni itt a kommenteket, de en mindig e mellett kampanyolok, csak szavaim mindig ures fulekre talalnak meghallgattatasra. Haha.

London2009 2018.07.10. 15:35:18

@Arthamyr: Amit nem ertek, hogy megis megveszik a kiskunhalasi lakasokat. Honnan a pek ize lapatjabol? De most tenyleg, mibol van erre penz? Oke, hogy CSOK, de meg igy is szamomra csodaval hataros.
No mindegy, ami Londont illeti, szerintem sem lesz oriasi eses, de igazabol ha tegyuk fel esnenek az arak 20%-ot, akkor is csak a 2-3-4 evvel ezelotti arakra esnenek vissza, szoval nem egy nagy kaland. Sot, egy kis volatility szerintem meg jot is tenne es meg tudna elozni egy nagy krizist. Ettol fuggetlenul valamilyen szinten erezheto a lassulas. Kevesebb az adas-vetel es tovabbig tart egy ingatlant eladni. Pont mult heten beszelgettem egy ingatlanos baratnommel es azert azt mondta, hogy kicsit erezni, de meg nem igazan veszes. No meg a szamok is ezt tamasztjak ala.

Arthamyr 2018.07.10. 16:04:02

@London2009: Igen, ezért is sokalltam, és a tizenpár lakás több mint felét eladták (volt, ami 30 alatt kijön azért), a maradékról meg tárgyaltak. Ez pesti viszonyokhoz szokott embernek nem sok, a hongkongban dolgozó halasi ismerős meg kb. kiröhögi, de azért ahhoz képest mégis durva, hogy mondjuk 5 éve 3-4 millió volt egy panel, most meg 10-12, azért ez nem kis növekedés.

A 60-80+ millióért építhető ház, ha lehet, még durvább (telekkel együtt kb. ennyiért lehet építtetni valami vállalhatót, amiben már szívesen laktunk volna - ebből kb. 5 millió a telek, 20 a belvárosban, bontással): a négyzetméterárba simán bele kell venni pl. a garázst is, így meg könnyű 160 négyzetméterbe beleszaladni (az "amerikások" ezt még ki is röhögik, szerintük 300 alatt nem ház a ház, és akkor már 9 jegyű lesz az ár, és nem biztos, hogy egyessel kezdődik). :D És akkor van egy frankó házunk - Kiskunhalason. Ezen inkább gondolkodnék még egy kicsit, szerintem van jobb helye a pénzünknek. :D

Arthamyr 2018.07.10. 16:05:37

@London2009: Honnan tudod, lehet, hogy sokan már meg is járták Londont, és már a saját tehermentes lakásukban vannak, csak nem vették a fáradtságot, hogy erről tájékoztassák a nagyérdeműt.

London2009 2018.07.10. 16:30:51

@Arthamyr: ezt a masodik kommentet nem ertem.

Haz Kiskunhalason ennyiert, hat meg a hulyenek is megeri! :D
Mi van ott? Olaj?

Arthamyr 2018.07.10. 16:35:36

@London2009: Asszem tényleg van olaj, de azt szerintem egy telek vásárlásával nem lehet elkezdeni kinyerni, lehet, hogy a MOL (vagy akárki, aki ezt bányássza) picsánrúg(at)na érte. :)
Amúgy kb. _akárhol_ ennyi sajnos, ennyiért (meg többért) épít ma egy kivitelező, a telekár az, ami változik, ennél nem lesz sokkal olcsóbb máshol sem (az ország északkeleti részén talán). És így is bőven van munkájuk.

Golf2 2018.07.10. 16:46:30

@London2009: Mi van ott? Olaj? Az.Szőkített...Kiskőrős,S.vadkert,arany háromszög térség, gengszterek.Ebből meg a borpancsolásból.

London2009 2018.07.10. 16:52:15

@Golf2: Hodmezovasarhelyrol hallottam, hogy az ilyen szempontbol jo hely...no szepen vagyunk...

midnightcoder2 2018.07.10. 17:59:02

@Arthamyr: "Ha szerinted normális és fenntartható, hogy 35-40 millióért lehet egy kiskunhalasi lakása az embernek, akkor csak sok szerencsét tudok kívánni a vásárlásodhoz."

Nézd, alapvetően háza válogatja. Kiskunhalason azért találsz házat 10 millió magasságában is. Sőt, 35-40 millióért már Pesten is találsz házat. Más kérdés, hogy mi mennyire forog kacsalábon.

Arthamyr 2018.07.10. 19:04:36

@midnightcoder2: Nem hiszem, hogy sok, ide posztoló ember hajlandó lenne beköltözni egy 10 milliós kiskunhalasi házba (ami 10 millióban meg is áll, nem kell rádobni még egy tizest berendezésre, átalakításra, felújításra). Nem is nagyon tudom elképzelni. Most a panellakásokat adják annyiért (feltételezem, mert 11-13 körül hirdetik), kiábrándító.
Mi a Gödön, jó helyen lévő, de hosszútávon élhetetlen minőségű (legcélszerűbb bontani, ha az ember nem ultra-igénytelen) házunkat adtuk el 28 millióért (ez kb. telekár - bontási költség). Biztos van 35-40 millióért ház Pesten, mondjuk XVIII. kerületben (esetleg a II. kerület legszélén, 0 infrastruktúrával?), de az nem szuperjó (esetleg sor-/ikerház), és a hely "előnye", hogy kb. kombinálja Budapest és az agglomeráció hátrányait, az előnyeikből meg nem sokat hagy meg. :)
Ez a tendencia, nyilván előfordulhat, hogy valaki kifog valami kiemelkedőt, de azért erre nem építenék. Inkább megvárom, hogy kipukkad-e a csok, esetleg bedőlnek-e páran egy kamatemeléstől/nem legyártott gyerek miatt járó bünti miatt, ha nem, megyünk más országba, vagy maradunk itt legrosszabb esetben. Egy hónap után nagyon jó volt visszajönni, és nem szívesen laknék ennél rosszabb körülmények között.

Arthamyr 2018.07.10. 19:07:08

@Golf2: Van ilyen is. Meg elég sok külföldet megjárt/épp ott lévő ember, akinek azért jóval több pénze van, mint a helyieknek, és sok visszaköltözik közülük.

Shanarey 2018.07.10. 19:11:09

@maxval balcán bircaman:

@midnightcoder2:

Komolyan azt hiszitek, hogy minden hajléktalan, koszos és büdös? Ha igen az csak annyit jelet hogy nem sok saját tapasztalattal rendelkeztek a témát illetően. Na meg nem hinném hogy a lángos sütő tulaja tényleg behívna valakit aki koszos és büdös.

midnightcoder2 2018.07.11. 10:16:47

@Arthamyr: Alapvetően szerintem a lakásárak kb. a mindenkori bérekhez igazodnak mindenhol. Kis hazánkban is nőttek azért a bérek az utóbbi időben, ezt követik az árak is. Abból a pénzből amiből itt meg tudsz venni egy pesti házat vagy egy jobb panelt, szerintem Londonban max. egy kutyaólat kapsz 3 óra távolságban a belvárostól. Viszont Pl. a románoknál vagy a bolgároknál biztosan kapsz olcsóbban is jobb házat, más kérdés hogy mennyiért tudsz elmenni ott dolgozni.

midnightcoder2 2018.07.11. 10:54:23

@Shanarey: Én csak a pestiekből tudok kiindulni akikkel napi szinten utazok a BKV-n. Nos, nem a rózsaillat a legfőbb jellemzőjük.

Tristee 2018.07.16. 21:20:48

@London2009: "ebbol a cikkbol aztan semmi nem derult ki"

Ez így igaz, valóságos művészet kell ahhoz, hogy valaki ennyire ne találkozzon szembe a magyar valósággal, de ennek a lánynak ez sikerült.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása