Gábor ügye első, második és sokadik ránézésre is tiszta sornak tűnik: elköltött a bankszámlájáról olyan pénzt, ami a banké volt, az meg kéri vissza. Nyilván. És még nyilvánabb, hogy itt a jóhiszeműen költöttem el valószínűleg nem lesz túl sikeres védekezés. De mit lehet tenni hasonló esetben? Meg egyáltalán: hogy teremhet folyószámlán hirtelen banki pénz? Az Unicredit egy valamiben tuti hibázott: valamiról nem sikerült megfelelően tájékoztatnia Gábort.
Kedves Homár!
Másoknak való okulásul írom ezt a esetet, hogy ne csodálkozzon senki, ha az Unicredit banknál furcsa dolgok történnek a számláján a nak "rendszerkarbantartásából" adódóan.
Azt már megszoktam, hogy az Unicreditnél az állandó "rendszerkarbantartás" miatt nem használható a netbank, hogy sokszor hétvégénként az automatáiknál "rendszerkarbantartás miatt" nem lehet pénzt befizetni. Már azt is lenyeltem, hoyg azt ígérték, hogy a bankadót nem terhelik rá az ügyfelekre és nem zárnak be emiatt fiókokat, aztán bezártak egy csomó fiókot és csökkentették az alkalmazottak számát a megmaradtakban, erről pl. az Oktogon téri fiókba járók tudnának mesélni. A bank által telefonra küldött SMS-t díját is 36 Ft-ra emelték!!! Hol 36 Ft ma egy SMS??? Nekem magánszemélyként 6 Ft.
Ezeket még lenyeltem, de az utóbbi eset után most már végképp elegem van belőlük és mindenkinek az Uncredit elhagyását tudom javasolni, aki nem akarja, hogy hasonlóan megszivassák.
2018. június 5.-én úgy tudtam, hogy néhány ezer Ft van már csak az Unicredit számlámon. Szombati nap volt, szokás szerint "rendszerkarbantartás" miatt elérhetetlen volt a netbankban a számlám. Amikor délután újra elérhető volt a számlám neten 37 ezer Ft szerepelt rajta. Emiatt azt hittem, hogy biztos rosszul emlékeztem és 30 ezerrel több pénzem van, mint gondoltam. Így hát abban a hitben, hogy az az én pénzem elköltöttem a 37 ezer Ft-ot. Másnap döbbenten vettem észre, hogy a számlám 30 ezer Ft minuszt mutat. Hangúlyozom: ez NEM hitelszámla, hanem sima bankszámla, vagyi, ha nincs rajta pénzem, nem tudom túlkölteni, nem tudok költéssel minuszba menni. Írtam erről egy panasz emailt az Unicreditnek, hozzátéve, hogy mivel én jóhiszeműen jártam el, kérem, hogy ezt a 30 ezer Ft-ot a bankszámlámon jóváírni sziveskedjenek.
A 30 napos válaszidő leteltével újra írtam nekik, hogy most már reagáljanak valamit, mert letelt a 30 nap. Egy héttel később bementem egy Unicredit fiókba, hátha tudnak valamit. Kiderült, hogy a rendszerbe úgy iktatták a második, sürgető levelemet, mintha az állna benne, hogy nem fogadom el a bank válaszát. De hisz kézhez se kaptam még a levelet és a második levelemben nem is ez szerepel!!!! Elolvassák ezek egyáltalán a leveleket??? Kiderült az is, hoyg egy 10 évvel korábbi címem van meg nekik és arra küldték ki a levelet, kijavítottam a címet és megmondtam nekik, hogy inkább a netbankos felületre küldjék ezentúl a leveleket.
Harmadszorra már feldúlt levelet írtam, mert elegem volt belőlük. Június 25.-én felhívtak és újra elmondtam nekik, hogy történt. Most már biztos voltam benne, hogy a fenti levelemet el se olvasták rendesen. Megint elindítottak egy 30 napos átfutást.
Ma június 27.-én kapok tőlük egy levelet a netbankos oldalra, amiben ismét elutasítják a jóváírási kérelmemet. Ezt írják:
Korábbi panaszaira adott válaszleveleinkben foglaltakat Bakunk továbbra is fenntartja. Az Ön által jelzett jóváírási kérésének nem áll módunkban eleget tenni, mivel az xxxxxxxxxxx számú bankkártyával Ön által 2018. május 5-én kezdeményezett tranzakciók könyvelésével lett az Ön xxxxxxxx-xxxxxx számú bankszámlája negatív egyenlegű. Vizsgálatunk során megállapítottuk, hogy Banki hiba nem történt.
Amennyiben a bankkártyával kezdeményezett tranzakciókat nem Ön kezdeményezte, kérjük vegye fel a kapcsolatot Bankkártya Ügyfélszolgálatunkkal a +36(1/20/30/70) 325-3200-es telefonszámon, ahol kollegáink megteszik a szükséges lépéseket, amennyiben visszaélés történt.MI AZ, HOGY NEM BANKI HIBA???? Értsék már meg, hogy ez NEM HITELSZÁMLA, nem tudom túlkölteni!!! Költés nyomán nem mehet minuszba, nem tudtok róla költeni, ha nincs rajta pénz!! Fogják már fel, hogy ez így nem lehetséges, ez csak a banki rendszer hibája lehetett, semmi más.
Undorító amit az Unicredit művel. Ezt nem fogom annyiban hagyni.
Gábor
Az egyszer csak a számlán termő 30 ezer forint rejtélyével Csernok Miklóshoz és a Kiszámoló bloghoz fordultunk:
Nehéz ennyiből megmondani, mi is történt pontosan. Élek a gyanúval, hogy valamikor rábeszélték a kedves levélírót egy folyószámla-hitelkeretre, ami az egyenlegen elkölthető pénznek látszik (mert az is), csak éppen a bank pénze, ezért vissza kell adni. Azt szokták első körben ilyen 30 ezer forintos kis tételben beállítani. (Erről bővebb infó ebben a videóban.)
Ha nem ez történt, hanem tényleg informatikai hiba, akkor sincs semmi gond, csak vissza kell fizetni az elköltött pénzt. Ha tévedésből utal valaki a számlámra ötmillió forintot és nem jelzem a bank felé, hanem elköltöm, az önmagában már bűncselekmény. Amikor rájönnek a tévedésre, akkor pedig vissza is kell fizetnem. Tehát őszintén nem is értem a levélíró problémáját. Ő sem vitatja, hogy az nem az ő pénze volt, amit elköltött, a bank pedig csak kéri vissza a jogalap nélkül elköltött pénzt. Pontosan mit szeretne? Ajándékozzák neki azt a pénzt, ha már egyszer a számláján volt?
Ha részletfizetést szeretne rá kérn, gondolom, az járható út lenne.
Az utolsó 100 komment: