Tékozló Homár

Nem vigasz, hogy biztos szépek vagyunk, ha pont ránk száll a szomszéd bagófüstje

2018.09.14. 15:12 | Homár Hilda | 97 komment

mec_au_balcon_copie_1.jpg

Kinek rossz a szomszédja, annak sok a gondja. A népi bölcsességben rejlő igazságot valószínűleg mindenki megerősíti, aki nem a Hortobágy vagy egy erdő közepén lakik magányosan, hanem a véletlen sorsolta embertársakkal körülvéve, tőlük legjobb esetben is max. egy kerítéssel elválasztva.

Bár egy kertes ház az adottságai miatt simán alkalmas extra erős frontokat nyitni egy szomszédháborúban, azért az igazi hardcore szomszédviszonyok a társasházak sajátjai. Itt a közös tulajdont képező területek miatt gyakorlatilag kódolva van a  rendszerbe a folyamatos konfliktus. Az összes lakót érintő eseteknél talán csak egy rosszabb van: ha valakinek egy konkrét, esetleg épp közvetlen szomszédjával akad problámája, ez ugyanis egy végeláthatatlan és elkeseredett küzdelemmé teheti a mindennapokat épp a legszentebb és sérthetetlenebb helyen: otthon. 

A probléma sok minden lehet: zaj, kosz, látvány, szag, valami csinálása vagy nemcsinálása, és egy részük rendezésén a házirenddel vagy jogszabályok betartatásával lehet segíteni. De mit tegyen például Eszter, akihez felszáll a lakásuk erkélyén dohányzó alatta lakók füstje, és ez bizony a fizika törvényei szerint így is marad. Bár nem fogyasztóvédelmi, de kétségkívül sokakat érintő probléma, segítsünk ötletelni azoknak, akik ezzel küzdenek!

(fotó: Cédric Roux, akinek oldala egy a nagyvárosi életet fekete-fehér fotókon ábrázoló megkapó gyűjtemény) 

Hello Hilda. (és a többiek)

Nem feltétlenül fogyasztóvédelmi panasszal fordulok hozzátok, de jó lenne pár okos hozzászólás a problémámhoz. 

Először is tudom csesszem meg, hogy társasházban élem a mindennapjaim. De kb 30 évig ezzel nem is volt gond. Ám pár hónapja új lakók költöztek (albérlőként) éppen pont a mi lakásunk alá. 4 emeletes társasház 3.emelete. erkéllyel. Mi kell még? Dohányfüst. Az kell. 

Persze első körben megkerestük a lakókat és a tulajdonost is mivel egyéb jellegű szagok is szálltak be tőlük hozzánk, viszont arra sikerült megoldást találnunk. Csak a cigifüstre nem. Ez abban nyilvánul meg, hogy konkrétan se nappal se este se éjjel nem tudunk kell mennyiségű szellőztetést megejteni hiszen a nikotin nem vár, nincs időhöz kötve. Ha kell, hát szívják. Nyilván vannak napszakok mikor kevésbé érződik. Oké. Igen, tudom zárjam be az ablakot. Szellőztessek másik helyiségen át. 

Tehát igazából az a kérdésem van-e bármiféle jogszabály, amire hivatkozhatnék a tulajdonosnál, társasház kezelőnél, önkormányzatnál, hogy márpedig az egészségemet ez károsítja hosszú távon. És a lakás is kellemetlen szagban úszik, hiszen nálunk áll meg az ő dohányfüstjük. (Használunk légfrissítőt, igen. De az sem megoldás hosszú távon, na) igen, azt is tudom belélegzünk egyéb mást is, de ez azért mégis elég közvetlen és direkt módon jut be a szervezetünkbe. Az is felettébb bosszantó,hogy lényegében még nekem kell tekintettel lennem a dohányosra, mert hát szegénynek valahogy be kell vinnie a napi nikotin adagját... Pont nem érdekel. Oldja meg a tulaj, az albérlők, bárki. Elszívó beszerelés? Bármi? 

Ha megosztjátok köszönöm.

Üdv: 

Eszter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2018.09.14. 15:26:27

ez kibaszottul nem fogyasztovedelem

WiZZu 2018.09.14. 15:36:03

@Darth Revan: ettől még engem is érdekel

Dezsike 2018.09.14. 15:38:44

Be kell záratni az ott lévő Nemzeti Dohányboltot. Így is túl sok van belőlük, a megyei jogú városokban minimum lefelezném a számuk, Budapesten meg a kétharmadukat tenném egyenlővé a földdel.

SaKi 2018.09.14. 15:41:35

Venni kell egy kis benzines aggregátort + 1 ventillátort mellé. Amikor kimennnek dohányozni, berántod mert csak így lesz áram az erkélyen a venti üzemeltetéséhez :-)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.09.14. 15:43:15

De szeretem ezt a témát... A lányom és a barátja hasonló társasházba költöztek be albérlőnek. A lányom barátja dohányos, de már régóta elektromos cigit szív. A felettük lakó elmebeteg nő állandóan zaklatta őket, hogy fejezzék be, ne dohányozzanak a lakásban, mert az erkélyen keresztül felszáll hozzájuk a füst és a férje allergiás a nikotinra, bele is halhat, stb. Nem hatotta meg, hogy az nem füst, hanem vízpára. A gyerekek próbáltak eleinte udvariasan állni hozzá, de az ötödik random zaklatása után elpattant egy húr (megvárta őket a lépcsőházban, dörömbölt az ajtajukon, folyamatosan nyomta a csengőt stb.). Egész addig, míg én meg nem untam, és az egyik ilyen akciójánál ráhívtam a zsarukat (a lányom már sírva hívott fel, hogy nem bírja tovább, nem mer kimozdulni a lakásból, mert a rém ott áll az ajtóban és dörömböl, neki meg mindjárt indulnia kell dolgozni). Én odasiettem, a picsát elhajtottam, de nem ment sehová, így a füle hallatára és a szeme láttára hívtam ki a zsarukat.
Megszűnt a zaklatás, bár sokat megtanultunk a rendőröktől, akik 5 perc alatt kiértek! Tehát: van egy házirend, amihez mindenkinek tartania kell magát - ha a ház úgy dönt, hogy nem dohányos ház lesz, akkor még a magántulajdonú lakásban sem lehet dohányozni!!!! Ész megáll.
Egyébként gyorsan kiderült, hogy a házban lakó másik albérlő (külföldi diák) dohányzik, és erőteljesen, valódi cigarettából. Azóta körbetacepaózták a házat, hogy hány méterig a háztól tilos a dohányzás. Nem sok haszna van, mert továbbra is dohányfüst-szag van. Lehet, hogy a külföldi diák nem tud magyarul olvasni. :)

Nick-son 2018.09.14. 16:06:59

Itt meg késik a vonat.

xoxoxo 2018.09.14. 16:17:01

Röviden és tömören: BIRTOKVÉDELMI ELJÁRÁSt kell indítani.

Im just here for the comments 2018.09.14. 16:18:22

Detto ugyanez a szitu, májusban jöttek az alattam lévő lakásba új lakók, detto az erkélyen dohányoznak, persze ömlik a füst a hálóba, azon át a nappaliba.
Felejtsd el, semmit nem tudsz csinálni. Nálunk ráadásul a csaj már négykor ébren van, és este tizenegykor még vígan bagózik, a ház mögé lejarni nem óhajt.

Én fogtam és becsuktam az erkelyajtot, a nappalinal ilyenkor nyitva lehet, mert odáig csak adott szeljaras esetén száll el. Éjszaka, mikor arra ébredek, hogy dög meleg van, kinyitok mindent, mikor reggel felebreszt a füst, akkor meg becsukom.

Nagyjából ennyi a teendő, ha hozzám hasonlóan nem akarsz cirkuszolni/mélyebben beleallni.
Vagy venni egy klímát, és akkor bőven elég a szellőztetés, amennyit két cigi között meg tudsz ejteni.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.09.14. 16:36:26

Ha jól tudom ilyen esetben a tulajdonosok 4/5-ének egyetértő szavazatával lehet megtiltani a dohányzást a ház nyilt, közös használatú részein.
Pont hasonló cipőben járok, csak nálam az a különbség, hogy egy kisebb, nagyon régi épitésű házról van szó, ahol az a lakrészemet a kerten keresztül lehet megközeliteni. Csakhogy a mellettem lakó új albérlők abba a kapualjba állnak cigizni, ahol a kertbe ki lehet menni, tehát mehetek keresztül a füstfelhőn minden alkalommal. Szóltam nekik, de persze a tipikus white trash hozzáállással rögtön letámadtak, hogy hát akkor hová menjenek - ami lássuk be, ki a f@szt érdekel?!
Poszternek: virágosláda kirak, és minden alkalommal, amikor cigizés van, locsolni a virágokat, amig el nem kezd lefolyni a viz. Fapapucsban járkálás, stb. Az ilyenek nem hajlanak a kompromisszumra, sajnos valóban szomszédharc van kilátásban. Jó hir: a felső lakó mindig helyzeti előnyben van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.14. 16:55:13

Nem tudom, hogy más hogy van vele, de nekem mindig nehéz eltalálni az erkélyen levő virágok öntözővizének mennyiségét. Hát tehetek én arról, hogy ha nem sikerül, akkor az lefolyik az alattam lakó erkélyére? Meg néha mindenféle kegyszerek és vegyszerek is kiborulnak, és azok is lefolynak? Tiszta pech! Na jó, inkább piszkosul nagy pech. (Szerencsére nálunk jó fej lakók vannak a házban, ezért valahogy a tálca mégsem csordul túl, de hát "több dolgok vannak földön és égen ó Eszter...")

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.14. 16:56:41

@kekecke: Nem értek az e-cigihez, de ha a pasi nem a füstre, hanem a nikotinra allergiás, akkor nem mindegy neki, hogy az füst, vagy pár formájában száll be hozzá és fullasztja meg?

Girhes 2018.09.14. 17:33:25

@OneBall: Teljesen igazad van, de a posztban az erkélyén dohányzik az illető, az meg nem közös használatú része a háznak.

Ha a tulajdonos jó fej lenne, a hirdetésben kikötné, hogy nem dohányzóknak adja ki a lakást, de így utólag sok mindent nem tehet. Gondolom, a felette lakó kérésére nem fog szerződést bontani a bérlőkkel.

maim 2018.09.14. 19:02:17

Én is utálom a cigifüstöt,de nem hiszem,hogy egy erős dohányost bármilyen bosszantással le lehetne szoktatni ,hogy ott pöfékeljen,ahol akar.Ráadásul a jog nem tiltja,hogy az erkélyen kapjon tüdőrákot.A cigi nagy konfliktusforrás.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.09.14. 19:34:47

@Csokis: igazad lehet, csakhogy: a szóban forgó férj élete teljében lévő fiatalember, aki mindenhová kerékpárral közlekedik. És ugyebár az utcán sokan dohányoznak... Ezért volt rettentően idegesítő a becses elmebeteg nej eme érvelése, hogy a férje bele is halhat... A nő egy totális elmebeteg, a férje meg partner benne. Amikor hazajött és látta a zsarukat, megkérdezte, hogy mi hívtuk-e ki őket. És hogy majd megnézhetjük magunkat... Lehet, hogy a dohányfüst idegesítő, de az elmebeteg szomszédok még idegesítőbbek. A dohányzásról le lehet szokni...

MrZed001 2018.09.14. 20:32:02

Bizony birtokvédelmi eljárást kell indítani ellenük.
Ennél fejlettebb (valódi) demokráciákban pl könnyen megeshet, hogy a bíró kötelezi a lenti lakót hogy fejezze be jogsértő viselkedését, azaz megtiltja neki az erkélyen dohányzást. (a te lakásod, a te házad, a te várad !)
Amit ha megszeg (mééé, láttál már intelligens dohányost? szóval naná), és mondjuk dokumentálja a felső lakos, akkor közmunkára és jelentős pénzbírságra számíthat. Ismételt esetben akár elzárásra is.

Fapapucsos / tűsarkúban igénytelen sz.r vékony laminált parkettán szteppelő szomszéd ellen pedig kiváló megoldás az éjjeli súlyzó plafonra dobálás, illetve kezdőknek fa seprűnyéllel botozás, vagy mély láda szekrény tetejére applikálása (ez utóbbival célzott ellencsapás kivállóan kivitelezhető) magas 0-ra és csak laza basszust neki.

Sziralisa 2018.09.14. 21:19:01

A bagóst valóban nem tudjuk rávenni, ,hogy szokjon le, hiszen még saját magát sem tudja rávenni a leszokásra - munkahelyemen a jogászdoki fél lábát már le kellett vágni, és mégis tovább dohányzott. Megkérdeztük tőle, hogy Nagy doki, csak nem várja meg, míg a másikat is le kell - megvárta!!

Navarone 2018.09.14. 23:08:32

Mekkora kamu!! Pont hozzájuk száll be az összes füst, mert a füst nyilván olyan, hogy egyben marad, nem oszlik szét a levegőben. Hagyjuk már! Én nem dohányzom, de tényleg hagyjuk már a dohányosokat is élni.

Hórukk 2018.09.14. 23:28:59

@Navarone: Akkor te nyilván a sz.rszagot is jól tolerálod, mert az is eloszlik. Sőt, sokkal jobban eloszlik, mint a meleg, fölfelé szálló cigarettafüst.

_Neville 2018.09.15. 00:25:15

@MrZed001: "mééé, láttál már intelligens dohányost?" Hát, nálad élesebb kések biztos akadnak a fiókban a dohányosok között. Mondjuk pár Nobel-díjas tudós, jelentős művész, és hasonló semmirekellő emberek. Ők még lehet azt is tudják, hogyha a szmogos utcafrontra nyitják az ablakot, pont nem a picsányi cigifüst fogja megölni őket.

Sziralisa 2018.09.15. 02:40:55

@Navarone: Mi hagyjuk- ők is hagyjanak minket kedves Navarone.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:03:34

"Az is felettébb bosszantó,hogy lényegében még nekem kell tekintettel lennem a dohányosra, mert hát szegénynek valahogy be kell vinnie a napi nikotin adagját... Pont nem érdekel. Oldja meg a tulaj, az albérlők, bárki."

Őt meg a te problémád nem érdekli. 1:1. Amúgy felső szomszédnak lenni jó dolog, barátod a gravitáció. Levisz az mindent az alsóhoz, használt zsepit, zacskó fost, üvegbarát apró kavicsokat. De persze egy dohányzás miatti hőbörgés az eléggé egyéni szocprobléma, őt meg lehet hogy a te gyereked ordítozása, hisztizése, szaladgálása zavarja.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:10:14

@MrZed001: Gondolom te csak hangtompítós cipőben settenkedsz otthon, beszélni csak suttogva szoktál, tévére nem adsz hangpt, főzéssel nem csörömpölsz, nem szellőzteted ki az égett szagot másnak szagolni. Vagy csak az probléma ami neked az, a másoké meg le van szarva? Hát ezt kapod vissza te is a szomszédtól. A feljelentéseddel meg húzhatsz amerikába, ez itt félázsia!

cso zsi 2018.09.15. 07:11:38

Hogy miért a körfolyosón, az udvaron dohányzik a cseppet sem tisztelt bérlő?
Mert a tulajdonos megtiltotta a kecóban dohányzást.
Amikor a tulaj egy kétszobás lakásból munkásszállót csinál, akkor az esti "kocsma" a körfolyosón egyáltalán nem szórakoztató dolog.
A bagószag nem csak felfelé száll.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:12:07

Ez tipikusan a tudtad hova költözöl, fasznak rinyálsz kategória. A vasút mellett lakva meg a vonat miatt fogsz majd rinyálni? Költözz máshova ha nem tetszik. Azért volt ennyi a lakás, és nem annyi mint a Rózsadombon.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:14:31

@Csokis: Neked mindegy hogy guminőt kúrsz vagy igazit?

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:18:54

@OneBall:

"rögtön letámadtak, hogy hát akkor hová menjenek - ami lássuk be, ki a f@szt érdekel?!"

És a te problémád kit érdekel? Ők is pont annyira szociálisak veled, mint te velük. Így van ez rendjén.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:23:17

@Dezsike: Én ugyanezt tenném a biciglutakkal, biciglisávokkal. Túl sok van belőle. Meg bicigliből is, úgyis csak a pirosn való áthajtásra, tehát közveszélyokozásra használják. Én betiltanám az összeset.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:28:06

"Mészáros Jenő
Hát a bagófüst iszonyúan büdös, és az utcán is 100 méterről érezni.
Persze te ezt nem érzed, de hidd el, hogy a szád az "adj egy csókot, hadd hányjak" kategóriába tartozik.
Sőt, te magad is, már méterekről árasztod magadból a hányigert keltő nikotinbűzt."

Sőt, még van pár hányingert keltő dolog, pl. egyesek feje, a ráncos-bibircsókos öreg bőr, ráadásul az öregek alapból hullaszagot árasztanak. Mindenkibe bele lehet kötni, te is csak a másikba tudsz, de ha valaki meg beléd köt, akkor nyilván fel vagy háborodva...

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:32:17

"Zsolt Balogh
Igazi faszfej vagy... Itt nincs 2 ellentétes érdek van egy tahó aki nem képes úgy kinyírni magát, hogy közben másokat ne zavarjon. Remélem megtapasztalod mennyire kurva jó hajnalban arra ébredni, hogy dől be a füst az ablakon vagy megdöglesz a 40 fokos lakásban zárt ablaknál.
Bagozzon a szobában vegyen füstölőt stb. minden megoldható."

Itt te vagy a faszfej tahó. Neked minden jár, a másiknak meg semmi. Hát pont ugyanennyi jár neked is visssza a szomszédtól! Az ilyen antiszociális faszokkal mint te nem is szabad leállni egyezkedni, csak akkor cigizni amikor tetszik, te meg vagy megszokod, vagy elköltözöl.

kolomparlole1114 2018.09.15. 07:33:44

Zsolt Balogh:
"vagy megdöglesz a 40 fokos lakásban zárt ablaknál."

Vegyél légkondit! Ja, nincs rá pénzed, ezért a más faszával vernéd a csalánt? Egyéni szocprobléma!

Grafit Macsek 2018.09.15. 08:37:03

Nagyon ritkán dohányzom. Utálom, hogy majdnem bűncselekménynek számít, ha az ember fia/lánya dohányos. Fölöttem is erős dohányosok laknak. Ha ők szellőztetnek, én becsukom az ablakot, mert iszonyú szag csap le onnan. De ki lehet bírni, nem halok bele. Pedig panel, nyáron iszonyú meleg. Alulról meg 35 éve édeskés hullaszag árad, ha ablakot nyitnak...választhatok. De nem lehet ilyenekért vegzálni a szomszédságot. Szerintem.

ebella 2018.09.15. 09:38:55

én nem dohányzom, de ezt a típusú túlérzékenységet inkább beteges kötözködésnek, összeférhetetlenségnek tartom, mint valós gondnak.

DarkWolf 2018.09.15. 09:54:11

lassanként át lehetne nevezni blogot fogyasztóvédelemről

ebella 2018.09.15. 09:59:09

@MrZed001: Próbáld meg! Egyrészt rengeteg pénz (nem ingyen van a jegyző az eljárásban, sőt egy ügyvéd is kéne, mert ki tudja, ha magad intézed, lehet, hogy rossz alapon próbálkozol és kibasznak, de azért pénzbe kerül, mert anélkül el se kezdik), másrészt sok ellenség, akik a dohányzáson kívül még ezer dologgal tudnak bosszantani. De aki ennyire összeférhetetlen az meg is érdemli.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2018.09.15. 10:16:22

Sok lehetőség van, hivatalos és nem hivatalos. Egyet szögezzünk le, nem vagy köteles más bagóját szagolni a saját lakásodban!
Ha bérlik a lakást és nem reagálnak a kérésedre onnét ne foglalkozz velük. A fölöttem lakó cigó is az odafújja a szél dumával intézte el a dolgot az elején. Itt pluszban még hamuzásról, csikkdobálásról is szó volt. A tulajjal vedd fel a kapcsolatot, vele próbálj egyezkedni. Rendőrt lehet hívni, az intézkedésről kérj jegyzőkönyvet, vagy írj te egy levelet, amit dobj be a többi lakó postaládájába is. Legyen minél inkább nyoma annak, hogy próbálod megoldani a helyzetet. Az intézkedés után menj be a kerületi rendőrfőkapitányságra, egy köszönő levéllel, amit szintén iktatnak, még egy nyom, plusz a rend éber őrei is örülnek egy picit. (A rendőrök egyébként általában normálisak ezekben a helyzetekben a közvélekedéssel ellentétben.)
Aztán mehetsz a jegyzőhöz birtokháborítással. Itt szintén a tulajt kezdik el nyomasztani.
Érd el azt, hogy a bérlőkre probléma forrásként tekintsen ne csak bevételi forrásként.
Előbb utóbb elkezd azon filózni, hogy másnak kéne kiadni a lakást, pláne a jelenlegi árak mellett. Érdemes a házszabályba beírni a dohányzás tiltását, ha ilyen nincs fontold meg az elkészítését, majd a többi lakó elé tárását. Ez macerás, de végigvihető. A második rendőri intézkedésnél már lehet, hogy büntetést is fognak kapni. Ha van gyerekük két rendőri intézkedéssel mehetsz a gyámhivatalhoz, hisz nem tudhatod milyen körülmények között nevelik a gyereküket. Onnét is érkezni fog a nyomasztás. Ott van még az adóhivatal, vajon adózik a bérlet után a tulaj?
És aztán ott vannak a nem hivatalos dolgok, locsolás, söprés lefele, fapapucs, stb, amit mások írtak.
Nem könnyű, de ha elszánt vagy betérdeltetheted a szarjankókat. (Ami pusztán annyit jelent, hogy elkezdenek normálisan viselkedni.)
Paraszt dohányosoknak szoktam néha mondani, hogy csak a buzik szívnak füstszűrős cigarettát. Mezitlábas, az igazi, rendesen letüdőzve. Végülis a passzív dohányosok sem szűrőn keresztül szívják. Általában nem értik.
Ja, a jó szomszédi viszonyra innét ne számíts, fenyegetéskre, beszólásokra gúnyolódásra inkább. Ezeket szard le, és próbáld minél inkább dokumentálni őket. Előbb utóbb összejön belőle egy jó kis garázdaság. A fölöttem lakó cigó például elhelyezett egy szolid fenyegetős cédulát az autómra. Ráadásul egy szomszéd szólt, hogy micsoda cetli van az autómon. Hurrá, még egy tanum is van. A cetlit nem dobtam ki, szépen eltettem, még bármikor jól jöhet. Szóval ha felveszed a kesztyűt, készülj egy hosszú, de nem reménytelen meccsre. Ezt a bejegyzést lehet, hogy inkább valami szomszédháború, vagy házmeter blogra kellett volna küldened.

zuu69 2018.09.15. 10:20:43

Teljesen egyoldalú a toleranciára való hivatkozás.
Ha a reggeli kávéja mellé szívja a bagóját, majd elmegy dolgozni és este, lefekvés előtt még egyet, akkor azzal nyilván nincs probléma.
De ha napi 10-12 órában, félóránként kell szagolnom az ostoba ösztönlény dohányfüstjét, plusz hallgatnom a tüdőbeteg krákogását, akkor azt legszívesebben visszaküldeném kb. 3000 évet az emberi viselkedéskultúra történetében, egyetlen útravalóval: tolerálj gyökér.

bElannaTorres 2018.09.15. 12:28:29

Felettébb bosszantó ez a modorosság :D

MrZed001 2018.09.15. 13:26:14

@kolomparlole1114:

"Gondolom te csak hangtompítós cipőben settenkedsz otthon"
A normál VASTAG padlón és PARAFÁN bizony SZŐNYEG van leterítve, és gumi STRANDPAPUCSBAN settenkedek.
(azaz tettem amíg panelban laktam)
Ugyan miért van az, hogy rám sose volt panasz? Mindig csak az önző ostoba emberekkel van gond.

"A feljelentéseddel meg húzhatsz amerikába, ez itt félázsia!"
És ismét nagyot tévedsz.

@ebella:
"Egyrészt rengeteg pénz (nem ingyen van a jegyző az eljárásban"
És még sose vesztettem pert ... mert a jegyző csak viccnek van !

"De aki ennyire összeférhetetlen az meg is érdemli. "
Vajon miért folyton a deviánsok panaszkodnak, hogy mennyire rossz nekik a NORMÁLIS emberek között ...
Ugyan mit szólnál, ha mondjuk folyamatosan sz.r szagú spray-el fújnám az ablakod ... mondjuk hajnal 3-kor? Nem aludnál, az hót ziher. És az még csak az egészségre se káros.

Erről valahogy mindig az jut eszembe, amikor vonaton a nem dohányzó fülkébe beült hozzánk egy erős dohányos. Az egy dolog, hogy már az ajtóból érezni lehetett a bűzét.
Aztán ki is ment egy órás út alatt 4x füstölögni.
A 4. után nem álltam meg megkérdezni, hogy mégis mi a jó K. anyjáért ült dohányosként nem dohányzó fülkébe ?
A válasz meglepő volt: nem ül dohányosba, mert nem akarja, hogy büdös bagószagú legyen a ruhája.
Gondolom mondanom sem kell, hogy erős röhögőgörcsben tört ki a fülke teljes állománya (az az igazi térdcsapkodós), amit nem értett.
És elég nehéz nevetve, könnytől csöpögő szemmel elmagyarázni valakinek, hogy ezt akkor nagyon elqrtad öregem, mert büdösebb vagy mint egy 100 éves kályha :D

Darth Revan 2018.09.15. 14:24:10

@kolomparlole1114:

legalabb a bunko dohanyosok hamarabb megdoglenek en meg enekelve tancolhatok a sirjukon.

humániákus 2018.09.15. 14:58:22

Ne morogjatok már annyit a dohányosokra! Egyszer utánaszámoltam, hogy éves szinten kb. 40 eFt adótól mentenek meg minden nemdohányzó magyar lelket. Hát nem inkább megköszönni kellene nekik? Meg ha nem patkolnának el hamarabb, akkor a nyugdíjkasszát is jobban megterhelnék...

Muhammad Balfas 2018.09.15. 15:16:30

@Dezsike: Nincs is Budapesten kétharmaduk. A kerületek többségében az ellenzék győzött 8-án..

2018.09.15. 15:27:35

@kolomparlole1114:

Hogy nőne gitár a gyomrodba, a rák meg pengesse!
Te tahó!

Lehet, hogy neked jogod van megdögleni a dohányzás miatti tüdőrákban,
viszont nekem jogom van a tiszta levegőre.

És mivel a többség nem dohányzik, így neked kell elballagnod olyan helyre,
ahol el tudod szívni a koporsószögedet.
Gyíkarc.

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 15:29:53

@humániákus: Viszont az egészségügyi kassza kiadásainak tetemes hányadáért is a dohányzás felelős..Zacher egyszer azt mondta, hogy szte hosszú távon a dohányzás és az alkohol több kiadást generál, mint amennyi bevételt hoz.

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 15:40:33

Tegyél egy ventilátort az ablakba, amikor kezded érezni a cigifüstöt.

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 15:45:04

@Csokis: És ha fölötted lakik a füstölgő, akkor mit lépsz..? :)

zuhanorepulesss 2018.09.15. 15:52:40

Etess galambokat. Összefoss@k az erkélyed, de legalább az alattad lévőét is.

Ramil Safarov 2018.09.15. 16:16:26

Az osszes dohanyosnak szet kell baszni a fejet baltaval.
Kurvara bekene tiltani az utcai dohanyzast
Kurva idegesito, hogy ejszaka kicsit tisztabb lenne a levego, de degeneraltak ilyenkor is 100 meter sugaru korben telebasszak fusttel az utcat.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.09.15. 16:20:12

@kolomparlole1114: egyrészt szolidáris voltam, hiszen próbáltam előbb tárgyalásos úton elintézni a dolgot és nem rögtön letámadni őket. Végülis az ő érdekük lett volna, nem az enyém, hiszen sokkal jobb más helyet keresni dohányzásra, mint új albérletet.
Másrészt mivel én vagyok a normális életvitel oldalon, ők meg a másokat és környezetet zavaró másik oldalon, igen, inkább én mondhatom, hogy leszarom az ő problémáját, mint ők az enyémet. A világnak ideje meghaladni ezt a minden és mindenki egyenlő őrültséget...

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.09.15. 16:21:21

@Girhes: Igazad van, ezt teljesen benéztem, végig a körfolyosóra asszociáltam, hiába van leírva jópárszor, hogy erkély... :)

Beer Monster 2018.09.15. 16:55:16

Semmit sem fogtok itt elérni. A bunkók mindenre azt fogják válaszolni, hogy "engem meg te zavarsz". Egy megoldás lehet, valóban zavarni őket is.

Beer Monster 2018.09.15. 17:15:12

Olvasom, hogy valaki a tisztességtelenségnek és a nyilvánosság hülyének nézésének olyan szintjére merészkedik, hogy eljárási illetékkel és ügyvédi költséggel ijesztgeti az áldozatokat.

Ezért hangsúlyozzuk ki, hogy valóban a birtokvédelem a törvényes megoldás, ez sem eredménytelen ráadásul, eljárási költsége nincsen, és az önkormányzaton az ügyintéző fog segíteni, hogy mit és hogyan kell benyújtani.

Senki sem kényszeríthető arra, hogy a saját ingatlanán más bűzét-zaját tűrje. Ahogy valaki írta, teljesen egyoldalú "toleranciára" utalgatni. Az nem tolerancia, hogy én zavarhatlak téged, neked meg kussvan.

Az emberek nem a dohányosokra morognak, hanem a pofátlanságra.

Beer Monster 2018.09.15. 17:17:08

@OneBall: A normális emberek azt nem értik, hogy a nemnormálisak a kulturált hangnemet nem a normalitás jelének fogják fel, hiszen azt nem ismerik, hanem gyengeségnek, és onnantól vérszemet kapnak.

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 18:06:31

Szerezni kell egy ilyen templomi füstölőt, és lelógatni.:)

Hajdú Peter 2018.09.15. 18:09:45

Minden alkalommal le kell baszni egy fustgranatot.

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 18:43:10

Lógass le egy kalasnyikovot, úgy hogy ne érje el,majd húzd vissza ( Lehet hatástalanított is..:)

CSOKKI MÁLNA 2018.09.15. 18:44:29

Lóbálj meg előtte zsinegen egy hatástalanított kukoricagránátot..( A bizonytalanság nagy úr..:)

Broáf az egész világ 2018.09.15. 18:56:19

@Darth Revan:
"legalabb a bunko dohanyosok hamarabb megdoglenek en meg enekelve tancolhatok a sirjukon."
Nem biztos ám. Lehet, hogy téged a világméretű benzingőz visz a sírba. Gondolom kocsival közlekedsz még a klotyóra is .
De esetleg egészségesen fogsz talpat feldobni.

hintalo 2018.09.15. 19:43:59

Érdemes megnézni az alapító okiratot, mert a 90-es évek dilettantizmusában nagyon sok helyen a erkély nem magántulajdonként, hanem közös használatú részként került be. Onnantól picit könnyebb jogászkodni.

Exploiter 2018.09.15. 20:03:25

@Nem taggyűlés volt:

Azért lehet sok mindennel szopatni a másikat, de nem biztos, hogy érdemes.

A opció, hogy egyébként értelmes emberek, akik nyilván nem téged akarnak bosszantani, talán el is lehet üldözni őket.
Ez alapján amúgy ők a szimpatikusabb fél, te vagy a seggfej.

A B opció, hogy nem jó emberek és körülbelül pont ugyanannyi eszközük van ahhoz, hogy pokollá tegyék az életed. Ha nálad is nagyobb seggfejek, meg rá is érnek, akkor lehet, hogy a végén te fogod megszívni.
Mindenestre akkor már örülhetsz, mert lesznek végre igazi problémáid az ilyen kamu marhaságok helyett.

Beer Monster 2018.09.15. 20:19:32

@Exploiter: Nagyon helyénvaló dolgokat írt. Te se érted pontosan. Ha normális a szomszéd, akkor az kiderül időben, és már eleve jóban lesztek.

Ha meg bunkó, az nem azt jelenti, hogy nem tudná, mit csinál, és valaki ne tudná megkülönböztetni a bosszút a támadástól. A bunkók is felfogják, hogy a támadásukra adott válasz miért van. Ha nincs válasz, vagy gyenge a válasz, az feljogosítja őket a továbbiakra.

A jellemük hiányos, nem az elméjük.

Beer Monster 2018.09.15. 20:22:12

Úgy is mondhatjuk, hogy a bunkóknak csak máshol van az ingerküszöbük. Felfogják, ha mást zavarnak, de csak abból, ha mindjárt pofán basszák őket, hiszen ők is így működnek.

Exploiter 2018.09.15. 20:23:11

@Beer Monster:

Az nem változtat azon, hogy ha rossz embert pécézel ki, akkor peched van.

Ugyanis ha valaki nagyon akarja, még Teréz anyán is tud fogást találni, olyan ember ugyanis aki senkit nem idegesít egy összezsúfolt lakóketrecben nincs, sose lesz, sose volt.

mindbender2 2018.09.15. 21:05:51

A légfrissítő kiváló ötlet.Bizonyítottan rákkeltő hatásúak, 6 éven aluli gyermekeknek még szagolni sem szabad a figyelmeztetések szerint.
Ez cigifüsttel keverve csodálatos mixtúra lehet.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2018.09.15. 21:30:47

@Exploiter: "Azért lehet sok mindennel szopatni a másikat, de nem biztos, hogy érdemes.
A opció, hogy egyébként értelmes emberek, akik nyilván nem téged akarnak bosszantani, talán el is lehet üldözni őket. Ez alapján amúgy ők a szimpatikusabb fél, te vagy a seggfej."
Hm.
Igen.
Lehet igazad van.
Nem kell semmit tennem akkor, amikor valaki láncdohányosként egyfolytában bagózik, minden reggel azzal indít, hogy fél liter turhát köhög fel. Ezen kívül baszik beszerezni egy db hamutartót, ami akár egy konzervdoboz is lehetne, helyette összehamuzza az erkélyemet. Valamint a csikkeket is bedolbálja, némi szeméttel az erkélyemre. Igen igen, szimpi arcok, hát nagy köcsög vagyok, hogy ezt nem hagytam annyiban pedig olyan jófejek és értelmesek is, ahogy mondtad.
Ja és amikor turhamen válászként annyit nyögött be a kérésemre, hogy ne hamuzza össze az erkélyemet, hogy odafújta a szél gondolom örülnöm kellett volna.
Egy költői kérdésem maradt, ne válaszolj rá, te normális vagy?
A bejegyzésem arról szólt, hogy normális, értelmes emberekkel törekedj a megegyezésre, a dolgok megbeszélésére. Azonban van egy pont, és vannak bizonyos emberek, ahonnét ezt jobb ha elfelejted. Nincs más út, minthogy elkend a másik száját akár a saját eszközeivel, mert másból nem ért. Sőt, még lehet, hogy ebből sem ért, de ez már az ő baja.

Ramil Safarov 2018.09.15. 23:52:01

@Nem taggyűlés volt: "minden reggel azzal indít, hogy fél liter turhát köhög fel."

Na az ilyen undorito allatokat, akik a cigaretaval a kezukben allat modjara horognek, rofognek az utcan, kulon agyon vernem.

Beer Monster 2018.09.16. 11:21:26

@Exploiter: Ha rossz embert fogsz ki, akkor bármit csinálsz vagy nem csinálsz, peched van. Egész mást mondtam. Ha megfelelően reagálnak a bunkóságára, akkor felfogja, hogy van reakció. Ha nem reagálnak, akkor felfogja, hogy szabad a pálya.

Még egyszer mondom, a bunkó is tisztában van azzal, ha ő a bajkeverő, csak más ingerküszöbbel veszi tudomásul.
Minden ép elméjű ember tudja, hogy aki egyszer reagált, az máskor is fog. Aránytalan bosszút evidens, hogy nem szabad állni, mert az értelemszerűen febőszíti őket, bárkit.

A "kipécézést" abszolút nem értem. A választ az kapja, aki a cselekményt csinálja, nem ráböksz valakire.

Beer Monster 2018.09.16. 11:35:15

Van ennek egy lélektana is, a bunkóság lélektana:

Ha nem ütsz vissza: "hö-hö idióta"
Ha kisebbet ütsz vissza: "ő a gyengébb"
Ha ugyanakkorát: "tudok nagyobbat is ütni"
Ha érezhetően nagyobbat: "hoppá, erősebbel kezdtem"
Ha túl nagyot: "mocsok szemétláda, csak meglegyintettem, betörte az orrom"

Aztán ezek bárhová vezethetnek, de nem nehéz kitalálni, hogy tipikusan melyik hová.

user_man 2018.09.16. 15:39:16

Én nem dohányzom, és soha nem is dohányoztam. Szüleim viszont rendesen szivták cigit. Édesapám 2002 ben temettem el, tüdőrák vitte el 2 hónap alatt (úgynevezett kissejtes). Édesanyám 2014ben hunyt el tüdőrákban. Igen, sok mindentől lehet kapni tüdőrákot, de ha megforditjuk, a tüdőrákosok 90% ka dohányos volt... No komment... Úgyhogy meg van a véleményem a dohányzásról, és a dohányosokról. Plus, én férfiként szóba nem álltam olyan hölgyel aki dohányzott, pedig "birom" a füstöt (hisz igy nőttem fel) de olyan szagú volt a szájuk mint egy "pöcegödőr". Szóval gratulálok azoknak akik nem tudnak cigi nélkül élni..

Wikus Van De Merwe 2018.09.16. 17:45:06

Kérem szépen, ez nem erre a blogra való...és szarom le a problémáját, a nyomorát a posztolónak.
Felnőtt ember vagy. Oldd meg magad, ne itt rinyálj.

Im just here for the comments 2018.09.16. 21:52:50

@user_man: nagyon megható, sok mindenkit érdekelt.

herk 2018.09.17. 08:36:52

Nálunk is az van, hogy bejön a dohányfüst. Egészen addig azt hittem, hogy túlreagálják mások ezt a problémát, hiszen felhigul a dohányfüst, mig elér hozzánk.
Aztán egyszercsak belépek a hálószobába, hogy aludjak, és felhördülök, hogy emmeg mi a asz, ki dohányzik az ágy alatt vagy a szekrénybe? Mire a párom: hát csak a szomszéd egy lakással odébb.
Ha a szélirány olyan, nagyon be tud jönni.

Terézágyú 2018.09.17. 09:50:48

Én támogatom a dohányosokat.
Azt kívánom nekik, hogy bárcsak már az anyjuk hasában elkezdték volna a füstölést.

Terézágyú 2018.09.17. 09:52:02

A pószternek: még szerencse, hogy te vagy felül. Vegyél egy facipőt, és abban mászkálj egész éjjel. Ezt nagyon szokták szeretni a lejjebb lakók...

Terézágyú 2018.09.17. 09:54:39

@herk:
"Nálunk is az van, hogy bejön a dohányfüst. Egészen addig azt hittem, hogy túlreagálják mások ezt a problémát, hiszen felhigul a dohányfüst, mig elér hozzánk."

Egy megtörtént sztori:

Budapesti pályaudvaron felszáll egy utas, kezében girosszal. Végigment a kocsin, átment a másikba.
30 kilométerrel/félórával később felszállt az ismerősöm, kérdezi tőlem, mi ez az erős girosz-szag.
Semmi, csak Budapesten 3 percig a kocsiban volt egy utas, kezében egy girosszal.

KaTe 2018.09.17. 11:32:36

Az a fránya dohányfüst! Na de ilyet!

Képzeljétek, faluban meg egész nap, de még éjszaka is égetik a szemetet, műanyagot, gumit, bármit, a fél falu meg füstben úszik. Még csak be se tudja az ember azonosítani hogy honnan jön a szag, cserébe több száz, vagy épp több ezer ember szív néhány gyökér miatt. Mégse történt évekig semmi. Aztán bevezették, hogy heti max. 2 napon lehet égetni, illetve felemelték a bírság összegét, azóta normalizálódott a helyzet.

A posztoló beszélje meg a tulajjal, próbáljon ésszerű kompromisszumra törekedni, pl. este 8 és reggel 8 között nincs cigizés, cserébe a posztoló napközben nem nyavajog. Lehet persze birtokvédelemmel is fenyegetni, ellenségeskedni, de ha nem bírja a stresszt, akkor egy ilyen ügymenet simán visszacsaphat, tehát a posztoló problémája ugyanúgy nem rendeződik, cserébe mégtöbbet idegeskedhet, az alatta lakó meg ugyanúgy lesz*r mindent.

KaTe 2018.09.17. 11:35:56

@Terézágyú: Ha már ezen a szinten folyik az eszmecsere: Beülök egy moziba, sok ember
még az esti vetítésen is zabálja azt a csípős-fűszeres szemetet, amit a mozibüfében adnak. Nem tudom ezeknek miből van a gyomruk, beleik, de én ott fordulnék fel, ha egy ilyen fűszeres mocskot magamba kellene szólítanom, ráadásul késő este. Cserébe nem lehet megmaradni a moziteremben olyan erős szaga van. Mitévő legyek? Mégse mondhatom az arcnak, hogy ne zabáljon a 2 méteres sugaramban ilyen szemetet. Nem járok moziba, ennyi.

Terézágyú 2018.09.17. 12:29:34

@KaTe:
"Mitévő legyek? Mégse mondhatom az arcnak, hogy ne zabáljon a 2 méteres sugaramban ilyen szemetet. Nem járok moziba, ennyi. "

A pószter esetében: nem megy haza többet? Vagy elköltözik?

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2018.09.17. 16:40:04

@Terézágyú: sajnos ez csak addig vicces, mikor nem látod nap mint nap, hogy valaki tényleg azzal kezdi az életét, hogy a b@lf@sz anyja terhesen is végig szívja "neki" azt a sz@rt, majd utána a csecsemővel, kisgyerekkel a karjában füstöl tovább. És sajnos az ilyen véglények szaporodnak, nem az értelmesebbek...
"Kedvenc" jelenetem az volt, mikor ismerőseik is ott voltak, és így négy dohányzó felnőtt állt egy körben, rajtuk, mellettük öt kisgyerek 0-2 éves korig, és full cigifüstben a teljes csapat...

Xezs7 2018.09.17. 17:06:33

Nem lehet ilyen helyzetben mit tenni. A saját erkélyén sajnos joga van szívnia. Lépcsőházban nem szívhatja, azért lehet törvénnyel fenyegetőzni, de sokszor azt is leszarják.

>8] 2018.09.17. 17:39:55

Rákell venni a tulajt, hogy az albérlőit bassza ki,mert azok csak leszarják a pecót. Aztán meszeltessen ki, majd adja ki havonta 10000- rel többért , mint "nem dohányzó pecó"-t! Igy mindenki örülni fog.

Xezs7 2018.09.17. 18:14:51

Egyébként meg hirtelen ezt találtam, és én is így tudtam. Szerintem nem életszerű, hogy a jegyző eltilt valakit a saját erkélyén a cigizéstől. Mint nem dohányos mondom, hogy engem is rohadtul zavar, de én már annak örülök, hogy nálunk a lépcsőházban nem dohányzik senki (amit törvény tiltana egyébként). Így azt a valamennyi füstöt ami az ablakomon bejön, épp még elviselem (nyílt térben sokkal hamarabb szétoszlik mint zárt térben, épp ezért zavar jobban a lépcsőházi). ja és a link: www.pecsma.hu/pecs-aktual/cigiszagu-lepcsohaz-es-a-szomszed-bagofustje-nincs-megoldas/

Xezs7 2018.09.17. 18:22:11

@Nem taggyűlés volt: Szerintem a te eseted más, mint ami az alaptéma. Az alaptéma a füst jelenléte. Nálad viszont sokkal durvább a helyzet, hamu, csikk, bunkózás, stb. Ott jogosnak érzem a cigó vegzálását.

no.nick.today 2018.09.17. 23:48:17

A lépcsőházi cigizést sohasem értettem. Ha valaki nem bírja ki azt a pár percet amíg fel- vagy leér, akkor Ő alvás közben is tart cigiszünetet?

- OFF -
A bunkók köztünk járnak:
Vannak nem dohányzó bunkók, dohányzó bunkók és ex-dohányos bunkók.
Az ex-dohányos bunkók nagyon veszélyesek, mert a dohányzással való felhagyásukból fakadó frusztrációjukat is a bunkóságukban élik meg.
- ON -

Terézágyú 2018.09.18. 11:12:59

@OneBall:
"sajnos ez csak addig vicces"

Eszem ágában sem volt viccelni...

Terézágyú 2018.09.18. 11:14:39

@no.nick.today:
"A lépcsőházi cigizést sohasem értettem. Ha valaki nem bírja ki azt a pár percet"

Pedig ez pontosan erről szól. Hogy nem bírja ki a pár percet, mert a cigi mindennél fontosabb. Ettől szenvedélybetegség - és ettől tahók a bagósok.

Xezs7 2018.09.18. 21:59:58

@no.nick.today: Akkor te nem érted a lépcsőházi bagózást. Nem mentében bagózik, hanem azért áll ki a lépcsőházba, hogy ne a lakását bagózza össze. Miután elszívta, visszamegy a lakásába.

blasiusii 2018.09.20. 12:57:27

Nem fogyasztóvédelem, de annyira együtt tudok érezni...

Mi reggeltől-estig az alattunk lakóhoz igazodunk, nem fordítva. Agyrém az egész. Bármit csinálunk, ha egy szép nyári/őszi/tavaszi napon szellőztetnénk, rögtön felpattanunk, amikor megérezzük a büdös füstöt. És vsz. otthon mást se csinálnak, 10-20 percenként simán rágyújtanak. A füst pedig a nyomáskülönbség miatt olyan szépen beszivárog, mint ha pont mellettünk bagóznának. Büdös és egészségtelen. Tudnám mihez hasonlítani, de nem teszem, mert gusztustalan lenne. Ami viszont pl. egy megkülönböztetni attól, hogy én meg levizeljem az erkélyét, az az, hogy ugye, aztán eltűnik a füst, utólag nincs nyoma, csak a mi szobánkban bent rekedt büdös, amit utána megpróbálunk kiszellőztetni.

A nikotin persze, kell, de a füst ezek szerint már nem annyira, hogy bent, a szoba közepén gyújtson rá... Örülünk, hogy éttermekben, szórakozóhelyeken már nem lehet dohányozni, de mint a példa mutatja, maradt a nemdohányzóknak épp elég élethelyzet, amikor ők alkalmazkodhatnak a bagósokhoz.

Lawliet- Ryuuzaki 2018.09.20. 14:53:14

Kedves dohányos és nem dohányosok rinyagépek.

Nevetségesek vagytok. Úgy fröcskölitek a másikra az epét, mintha ti magatok volnátok a megtestesült tökély. Egy mondhatni pitiáner dologból csináltatnátok egy akár tettlegességig is fajuló vitát, kibicnek nem drága alapon.
Javallanám a kedves poszternek, hogy keressen kompromisszumos megoldást a bérlőkkel, már ha eddig nem csak az alternatív valóságában tett bármit is. Alsó szomszédként állíthatom, igen sok olyan dolgot tud csinálni az alsó szomszéd, hogy aztán tényleg legyen oka a felsőnek panaszkodni.

Pl, földszinten laktam, a felettem lakó folyamatosan úgy locsolta a növényeit, hogy a sáros víz, és a kigyomlált gaz is a lábtörlőmön landolt. Többször szóltam neki kedvesen, aztán kicsit kedvetlenebbül. Jött az ígéret, amit ideig, óráig tartott, majd elfelejtett. Belefáradtam és párszor betettem a postaládájába az ajtóm előtt talált szeretet csomagokat. Azóta, ennek 2 éve, érdekes módon tud úgy virágot gazolni meg öntözni, hogy ne hulljon le a szemét.

Lawliet- Ryuuzaki 2018.09.20. 15:38:18

@Lawliet- Ryuuzaki: még mielőtt... 2 hónapja költöztem el onnan, egy olyan házba, ahol csak irodák, meg rövid távú bérlők vannak. Azokkal cica fájtolhatna a kedves poszter.

amindenes.blog.hu 2018.09.20. 15:47:01

Sajnos már tele van az ország láncdohányos gödényekkel, akik napi 15-30 szálat is elszívnak akár.

Permetező 2018.09.21. 10:31:06

@amindenes.blog.hu: mindenki tudja a reklámokból hogy ha oda van írva "akár" annak a fele sem igaz

pinkfloyd 2018.10.08. 12:59:02

@Navarone: Hagyjanak engem nyugodtan élni, én nem bántom a dohányosokat azzal, hogy nem füstölök! De elvárom tőlük, hogy tiszta levegőt szívhassak!

Reactor 2020.08.17. 04:55:06

@blasiusii: Remek ötlet volt a szórakozóhelyekről, kocsmákról kitiltani a dohányzást, tényleg! Azóta a mattrészeg ötvenfős csürhék az utcán tobzódnak, dajdajoznak, verekednek, szemetelnek, jó nagyokat káromkodnak vagy csak simán teli torokból üvöltenek mint a vadállatok az erdőben, nyerítve hajigálják az üres üvegeket a házakba, kertekbe, vagy csak simán jól a földhöz bsszák, hadd röhögjenek a haverok...
Megszüntettek egy problémát, csináltak másik hármat helyette! Tipikus magyar megoldás, szarva közt a tőgyit.
Aki ezt a baromságot kitalálja, jobb időkben azonnal muszájkabátot húztak rá, és vitték a vigyorgóba a többi elmebeteg közé, oda való.
süti beállítások módosítása