Tékozló Homár

Rendszeresen megszívatja kecskeméti utasait a Volán

2019.08.14. 10:00 | Homár Rezső | 112 komment

volan.jpg

Vajon válogathat a buszvezető, hogy kit visz el és kit nem? És ha tudják, hogy tele lesz a busz, miért nincs erről információ? Mi is tele vagyunk kérdéssel, a válaszokat még várjuk a Volántól.

Egy kis Volán buszos storyt hoztam. Előzetesben annyit rólam, hogy évek óta ingázok minden nap Kecskemét és Budapest között. Összességében elmondhatom, hogy megvagyok elégedve a Volánnal. Kényelmesebb, olcsóbb, pontosabb mint a MÁV, most azonban olyan történt ami miatt úgy gondoltam írok nektek, mert úgy tűnik a volán nem nagyon akar foglalkozni a problémával.  

Tudni kell, hogy Kecskemét és Budapest között két járat közlekedik. Egy gyors járat, ami végig az autópályán megy és egy lassú járat, ami Örkény-Lajosmizse irányon át közlekedik hosszabb menetidővel.

2019 augusztus 10-én szombaton (munkanap) 16:15kor szerettem volna felszállni a Kecskemét Kunszentmárton Szarvas Orosháza HJV-752es rendszámú autóbuszra a Népligetben. Elsőnek értem oda, de ahogy az lenni szokott az előre váltott menetjegyesek szállhattak fel elsőnek (ezzel problémám nincs is, hiszen azért van a helyjegy).

Csakhogy annyian váltottak helyjegyet, hogy a sofőr közölte, hogy csak 12 ember szállhat fel és Kecskemétieket nem visz el.  Aki Kecskemétre akar utazni, az szálljon fel a szintén 16:15-kor induló Kecskemét Örkény Lajosmizse buszra. Ezzel több probléma is volt. Egyrészt a menetidő hosszabb, így aki időre ment volna, az elkésett. Másodszor mire ez kiderült, már indulás előtt néhány perccel voltunk és a Lajosmizsei busz megtelt, azon se volt hely.  (Egész pontosan álló hely volt csak, amit 34 fokban, teli buszon nem vállaltam be, amúgy is gyenge a gyomrom.)  

Így többen is kénytelenek voltunk megvárni a következő buszt és reménykedni, hogy lesz helyünk. 

Ha annyi előre váltott jegyet vettek, miért nem küldtek mentesítő járatot? Ez nem az első alkalom, hogy ilyen történik, csak máskor nekem sikerült felszállnom. És miért nem szól előre a sofőr hogy aki Kecskemétre akar menni az ne várjon a sorba, hiszen elvileg a sofőr tudja hogy hány hely van lefoglalva. Miért nem szabályozzák hogy hány hely jegyet adnak ki előre? 

Egyszerű, minden nap ingázó bérletes utas csak haza szeretne jutni mihamarabb. 

Régebben volt olyan élményem is, hogy simán nem engedett fel a sofőr, mert ő nem visz kecskemétieket (bár megáll ott).  Akkori megkeresésemre a Volán csak annyit mondott, hogy mivel Kecskemét van legközelebb Budapesthez, így nem élvezünk elsőbbséget felszállásnál. Csak akkor szállhatunk fel, ha van még hely. A havi bérletárak meg az egekben.  

Így is gondolkodás nélkül a Volánt választom a MÁV helyett, mert mint mondottam: olcsóbb, kényelmesebb, pontosabb, tisztább mint a vonat. Már ha felfér az ember. 

Levelem a Volánnak is elküldtem, várom a válaszukat. Nem kárpótlást akarok és nem is szidni bárkit. Azt szeretném ha történne változás, mert sokadik alkalommal történik ilyen. Én csak szeretnék mihamarabb haza jutni, és mivel minden nap más időpontban jövök haza, kiegészítő hegyjegyet sem tudok venni a bérletem mellé. 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2019.08.14. 11:07:47

@body_andras:
igaz en mar regen hasznaltam a volant, de helybiztositasert nem kellett fizetni. ugyanannyiba kerult, mint a buszon vasarolt jegy. a berlethez pedig ingyenesen lehetett valtani. a helyjegybol nem adnak ki tobbet, mint a busz kapacitasa.

2019.08.14. 11:19:02

@Darth Revan:
Amikor én buszoztam rendszeresen, nem volt egyáltalán helyjegy néhány Volánbusz gyorsjaratot leszámítva. A nem gyorsjáratoknál eleve értelmezhetetlen, mert nincs hozzá semmilyen infrastruktúra, csak néhány nagyobb induló buspályaudvaron van lehetőség erre.

2019.08.14. 11:20:10

@body_andras:
A gyakorlatban hiába veszel helyjegyet, mert mivel csak nagyon kevés járaton van ilyesmi, ezért az utasok 90%-a nem is tud a létezéséről, így le kell harcolnod.

body_andras 2019.08.14. 11:50:45

@Zabalint: Pont ezért bűzlik nekem ez a helyjegyesdi.
Egyszer Eurolines jegyet vettem Triesztbe, online kijelöltem azt a széket amin a legszívesebben tölteném el a 9 órás vergődést. Kötelezően választható helyjegy jogcímen. Na a buszsofőr közölte hogy az ő buszán nincsenek számozott székek, a kiosztás is más mint az online felületen, úgyhogy a helyjegy érvénytelen, lehet özönlő állatként rohanni az ülésekért. Persze hogy befoglalta a kiszemelt helyemet egy szatyros nyugger - tudod, az a fajta akik minden buszon Tarzanná vagy Hulkká változnak. No nem mintha nem szarnám telibe hogy hova ülök, csak ha már a kiszemelt helyet értékesítik, elég szenyó dolog ha mást adnak érte.
A Malév aranykorszakában olyan is volt hogy 40 hellyel többet adtak el mint amennyi a gépen valójában volt. De az már repülés, más műfaj...

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 12:34:53

"Aki Kecskemétre akar utazni, az szálljon fel a szintén 16:15-kor induló Kecskemét Örkény Lajosmizse buszra. Ezzel több probléma is volt. "
Ezt tizenéve csinálják gyorsjáratokon. Főleg azért,, mert a gyorsjárat a nagyobb városok közti utazásokra van.

Múltkor láttam ilyet, hogy 6-8 erőforrás közölte a gyorsjáratos sofőrrel,hogy őket le fogja tenni ...-ban, ahol nincs megállója. Megtette.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 13:59:44

@Zabalint: vonattal ez a túra majdnem 2 óra lenne. Megértem a posztert, hogy inkább buszozik. Az is több mint egy óra és gondolom hogy nem csak a buszpályaudvarok között ingázik. Ez alsó hangon 4 óra utazás minden. Az a nem normális szerintem, hogy valaki képes napi szinten ennyit ingázni.

Darth Revan 2019.08.14. 14:28:08

@Zabalint: En Gyongyos-Budapest kozott ingaztam.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 14:32:25

@Zabalint: Én a vonatot rühellem, busszal kevesebb gondom van.

Facelessbook · www.dont.think.so 2019.08.14. 15:05:15

Lehet, hogy neha megerne oszkarral utazni. Budapest-Kecskemet kozott szinte orankent van auto.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 15:14:53

Amúgy mondjunk egy Volánt, ami nem szívatja többé-kevésbé az utasait...

Xezs7 2019.08.14. 15:23:24

@Snagal: Most őszintén, te szoktál a más bajával foglalkozni? Mindenkinek a sajátja, meg a saját családjáé az első. Ezen én nem akadnék ki.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:23:45

@Facelessbook: ja, csak annak a 85%-t se téríti a munkáltató. Gondolom a poszter is azért ilyen virgonc, mert nem ő fizeti a bérletet.

2019.08.14. 15:37:55

@onlajnok:
A legolcsóbb a MÁV Start VIP Klub kártya lenne, és vonat.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:42:34

@Zabalint: igen, csak a vonat meg ~2 óra, szemben a busz 1:15-jével...ezt is meg lehet érteni, de még az is rengeteg egyébként.

Macskond 2019.08.14. 15:45:02

haha..
ezen a járaton akkor 2001 óta biztos ez megy én is évekig jártam vele.
A járat BP-Kecskemét- Szeged- Hódmezővásárhely, ésa távloabbiakat szólítják előre, meg az előre váltott jegyeseket (már amikortól ez lett, mert 2001-ben még nem volt)
Elég gyakran kellett állni vagy jobb esetben az olajos lépcsőn ülni papíron vagy hasonlón.
Aztán 1 felköltöztem és csak hétvégén ment ez a cirkusz...amúgy is a vasárnapi és a pénteki járat ilyen kaotikus. aztán vettem autót... :-)
A vonat amúgy kényelmesebb (bár drágább még úgy is hogy a vonat miatt a kecskeméti buszjárat jegyárán 200Ft körüli büntető összeg is van. !! A vonattal az a baj (nem régi tapasztalat amig a kocsi szervizbne volt "próbálgattam" hogy 4 alkalomból 3x késett, egyszer mindjárt 3,5 órát, mert kigyulladt a mozdony...

azbest 2019.08.14. 15:48:59

Alapvetően logikus, hogy párhuzamos buszjárat esetén a nagyobb távolságra menő a távolabbra menőket viszi el, mivel nekik nincsen más járat. Némelyik járatnál fel is tüntetik, hogy bizonyos megállók csak leszállóhelyek.

A bibi az, amikor felszállóhelyen okoskodnak a sofőrök. Főleg olyankor, amikor mégcsak nincs is tömeg. Mentesítő meg... meg persze a kavarások miatt két szék közé lehet ülni, ahogy a fenti példa is mutatja. Azaz mindegyikről lemarad.

Van aki azért hisztizik a kommentek közt, mert nem lehet állni a buszon. Öreg, a kresz miatt sem szabadna állni. Sőt, a helyközi, távolsági buszokon kötelező az utasoknak is használni a biztonsági övet. Múltkor volt baleset kapcsán, hogy a szerencsétlenül járt busz utasait szépen megbüntették azért, mert nem kötötték be magukat.

cemeteryman 2019.08.14. 15:49:06

@onlajnok: az óránként közlekedő InterCity nem két óra, hanem 75 perc alatt teszi meg a Nyugati pályaudvar - Kecskemét távot.

cemeteryman 2019.08.14. 15:53:42

@azbest: Azokat a megállókat elsősorban azért jelölik meg csak leszállóhelyként, hogy a népek még véletlenül se szokjanak rá a távolságira városon belüli utazáshoz (ami kisebb távra olcsóbb tarifával dolgozik, mint a helyi utazás vonaljegyének ára).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:54:52

@cemeteryman: ja, azt nem is néztem. És ezt a munkáltatóval ki tudod fizetni ugyanúgy, mint a sima jegyet, bérletet?

2019.08.14. 16:41:10

@azbest:
"Van aki azért hisztizik a kommentek közt, mert nem lehet állni a buszon. Öreg, a kresz miatt sem szabadna állni. Sőt, a helyközi, távolsági buszokon kötelező az utasoknak is használni a biztonsági övet. Múltkor volt baleset kapcsán, hogy a szerencsétlenül járt busz utasait szépen megbüntették azért, mert nem kötötték be magukat."

Akkor küldjenek mentesítő járatokat. Ezek szerint szerinted az a megoldás, ha inkább ott hagyják az utast.

idegen a földön 2019.08.14. 16:41:36

Részlet az Utazási üzletszabályzatból:
Országos személyszállítási szolgáltatás esetében az utasok elszállításának sorrendje a
következő:
a) az utazáshoz előre váltott és a járatra érvényesített menetjeggyel és helyjeggyel
rendelkező utasok,
b) a nagyobb távolságra utazó utasok,
c) az a) pontban meghatározott utazási igazolvánnyal nem rendelkező fogyatékkal élő és
csökkent mozgásképességű utasok, valamint a kisgyermekkel utazók,
d) bérlettel vagy más utazási okmánnyal rendelkezők.
Azonos elbírálás alá eső utasok között a jelentkezés sorrendje az irányadó.

Szívesen.

2019.08.14. 16:45:27

@azbest:
"Alapvetően logikus, hogy párhuzamos buszjárat esetén a nagyobb távolságra menő a távolabbra menőket viszi el, mivel nekik nincsen más járat. Némelyik járatnál fel is tüntetik, hogy bizonyos megállók csak leszállóhelyek. "

Nem, a logikus az, ha eleve úgy tervezik a menetrendet, hogy fel se merüljön a kérdés (pl. csak felszállóhely Kecskemét, vagy külön gyorsjárat csak Kecskemétig). Nem egyszer jártam úgy, hogy ezen elv miatt, hogy a távolabbra utazók szállhatnak csak fel, nem juthattam már el aznap a célomig, mert nekem a közelebbi megállón kellett volna átszállnom. Aki meg a távolabbiba ment, annak még volt aznap járata.

Brion 2019.08.14. 17:08:44

Ez az egész helyjegy történet azon a ponton mókás, hogy ugyanarra a székre több jegyet is kiadnak. Én általában a weboldalon veszem meg elővételben, leginkább a 44-es székkel szimpatizálva, és nem egyszer volt, hogy ott lobogtattak - volt, hogy többen is - ugyanarra a székre szóló jegyeket, amit helyben a Népliget pénztárban vettek meg elővételben.. így aztán baromira sok értelme van a dolognak.
Ez a legközelebbi megállóra mégy akkor nem szállsz fel pedig azért érdekes, mert már egész hosszú távok is vannak így. Pl most már 2 óránként mennek olyan Népliget - Orosháza/Makó/Hódmezővásárhely végállomásokkal rendelkező autópályás járatok, ahol az első megálló Csongrád. Ami kb 140 km a Népligettől..
Még ha másik autópályás de Kecskemét-Kiskunfélegyháza stb viszonylatokba már bemenő járatot is nézünk, minimum 1 órával hosszabb a menetidő.
Tényleg semmi értelme így az előre megváltott helynek, mi is mindig már 2-3 nappal előre váltjuk neten, és ott toporgunk minimum félórával előtte. Igaz, mi pár havonta járunk csak, egy napi ingázónak fél órával előtte mindig topogni rengeteg időkiesés :(

_Neville 2019.08.14. 19:25:01

"Kényelmesebb, olcsóbb, pontosabb mint a MÁV, " a Volán? Haha, max valami alternatív univerzumban. Eleve hogy lehet kényelmesebb egy szűk buszban rohadni, mint egy tágas vasúti kocsi?

sikvidéki 2019.08.14. 21:20:08

@cemeteryman: Mivel most két héten át nem járnak a vonatok Cegléd és Kiskunfélegyháza között, valóban jelenleg közel 2 óra a menetidő Budapest és Kecskemét között, mivel Ceglédtől Kecskemétig vonatpótló busz jár.

sikvidéki 2019.08.14. 21:20:08

@cemeteryman: Mivel most két héten át nem járnak a vonatok Cegléd és Kiskunfélegyháza között, valóban jelenleg közel 2 óra a menetidő Budapest és Kecskemét között, mivel Ceglédtől Kecskemétig vonatpótló busz jár.

M. Péter 2019.08.14. 21:47:56

@body_andras: Ha veszel jegyet Kecskemétre, akkor el is visz a Volán Kecskemétre, csak nem biztos, hogy pont akkor, amikor menni szeretnél. Ha egy konkrét járattal szeretnél utazni, akkor helyjegy is kell.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.08.15. 10:40:10

@body_andras: Az az alpvicc, hogy ezek nem valódi, hanem csak afféle kváziszolgáltatók. Az állami csecsen lógnak, nekik tök mindegy, hogy te besokallsz, és veszel egy autót, mint az egyik fenti kommentelő, vagy biciklizel, vagy otthon maradsz. Neki az állam tolja a zsét, innen tök mindegy. Ha bejönne egy piaci alapú szolgáltató, aki megkapná ugyanazt a kiegészítést az államtól, mint a Volán, akkor meg lenne nagy sivalkodás, hogy a genyamulti tönkreteszi szegény magyar céget.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.08.15. 10:43:08

@M. Péter: Értem. Telefonálhatok, ha lesz vonal, az ikrem leteszi a kagylót, vagy ha a sarki telefon nem nyeli el a tantuszt? Honnan emlékszem erre a szolgáltatói mentalitásra? De akkor mi a tököm volt az a módszerváltás harminc éve?

2019.08.15. 11:01:25

@Csokis:
És a poén az, hogy piaci alapú szolgáltató nem is léphet piacra. Találkoztam olyannal, hogy egy cég meghirdetett péntek és vasárnap esti járatokat egy vidéki egyetemváros és Budapest között mindkét irányba, de valamilyen jogszabály vagy tököm tudja mi tiltja, ezért hamar megbüntették. Pedig amúgy olcsóbb volt az 50%-os diákjegynél, és nagy volt rá az érdeklődés, pedig abban a viszonylatban az egyik legjobb a vonatközlekedés az országban.

chrisred 2019.08.15. 12:40:51

@M. Péter: Vagyis a bérlet nem azt jelenti, hogy bármelyik járattal lehet utazni, amire a bérlet érvényes. Hanem hogy valamelyikkel lehet, valamelyikkel nem, és ez mindig csak az adott járat indulási időpontja környékén derül ki.

Hát most nagy kedvet csináltál a bérletvásárláshoz.

totii 2019.08.15. 13:24:53

@onlajnok: Alapesetben 77 perc a vonat, 70 perc a busz, viszont az előbbi a Nyugatiból, utóbbi a Népligettől indul. Hogy kinek melyik éri meg időben, az függhet a munkahely helyétől, melyik részét zárták le éppen a metrónak, stb.
Kőbánya-Kispesttől viszont már csak 63 perc. Egyénfüggő, kinek melyik tetszik.

kolomparlole1114 2019.08.15. 13:26:11

Félre kell lökni a sofőrt és felszállni. Hívjon rendőrt ha nincs kedve dolgozni és neki magyarázza meg hogy miért készül diszkriminációra és törvénysértésre. Esetleg a főnökét is odahívhatja, hogy még aznap este meglegyen a kirúgása.

kolomparlole1114 2019.08.15. 13:30:45

@_Neville: Lehet hogy a Volánnál még nyitható ablakos Ikarusok vannak, a MÁVnál meg csak ilyen nyithatatlan szarok, és amikor 40 fokban állunk 1 órát a pusztában, mert olyan kedvük van, de az okát megmondani nincs kedvük, akkor nagyon kellemes a szauna. Leginkább a mávosok kurva anyjának.

kolomparlole1114 2019.08.15. 13:37:13

@Zabalint: Nagyon egyszerű megoldani a problémát: ha nem akarnak Kecskemétre menni, ne írják ki hogy oda megy a busz! Indítsanak Tiranai járatot helyette! Hátha több jegyet tudnak arra eladni, mint Kecskemétre...

-Adam- 2019.08.15. 13:37:25

Egy kis kiegészítés: műszaki problémák miatt kb egy hete vonatpótlós megoldás van Ceglédtől lefele (Elvira szerint még most is).
Ez azt jelenti, hogy a vonatosok is buszoznak most, megnövelve az utasforgalmat.

-Adam- 2019.08.15. 13:44:45

Ja és a buszsofőrök védelmében: pont a héten az egyik sofőr mondta, hogy álló utasokat nem számíthat, és mivel volt már olyan, hogy problémája volt abból, hogy mégis felengedett valakit, többet nem teszi (az utas tett panaszt - no comment).

totii 2019.08.15. 13:47:32

@-Adam-: Nem műszaki probléma, vágányzár. A vonatpótlásra meg külön buszok vannak.

-Adam- 2019.08.15. 13:54:36

@totii: Oké. vágányzár, az eset szempontjából mindegy. Múlt héten egyik vasutas ismerősöm mondta, hogy a szegedi központban volt valami gikszer, részleteket nem tudok.
A vonatpótlásra külön buszok vannak, nem is azért mondtam. Csakhogy az olyan emberek, akik eddig vonattal jártak Kecskemétről Pestre, most átnyergeltek buszra (mert fele annyi idő és nem kell átszállni vonatról ugyanúgy buszra). Ezzel a volán forgalma megnőtt ezen a vonalon, amivel nem számoltak és most szűkös a kapacitás.

Sir Gombóc 2019.08.15. 13:58:14

@onlajnok: 1 óra 17 perc a vonat. Most pótlóbusz van Ceglédtől, amiatt hosszabb.

2019.08.15. 14:07:45

@kolomparlole1114:
Mindkettővel utaztam sokat, a buszok közül is van olyan, amelyiknek nyithatatlanok az ablakai, és volt hogy nem működött a légkondi, az sokkal durvább volt mint vonatban ugyanez, mert ott tényleg nulla a légmozgás, és arányaiban jobban tömve volt emberrel, mint bármely vonat (kisebb beltér magasság, kevesebb folyosó), ráadásul ott esély sincs elmozdulni a helyedről.

2019.08.15. 14:08:57

@-Adam-:
Nem is a buszsofőrökkel van a gond, nem miattuk lutri az, hogy az utas tud-e utazni, vagy ott marad.

kolomparlole1114 2019.08.15. 14:10:59

@-Adam-: Mióta lezárták a metrót, inkább vonattal járok, de minden nap van valami meglepi. A késés alap, persze ezt tudtuk 30 évvel ezelőtt is. De hogy a pusztában miért kell minden nap megállni, az rejtély. Egyszer a peront buherálják (legalábbis ez a fedősztori, mert melóst ott még nem láttam, csak lezárást), és ezért kiesik 1 vágány, máskor baleset van valahol a picsában, és amitt mindenki torlódik. Minden napra jut valami. Nemsoká itt a hóesés, akkor meg azon fognak meglepődni hogy "nem voltunk felkészülve", mint a BKV. Dubajban 2 hét alatt felépül egy szálloda, itt meg egy gödröt nem tudnak visszatemetni fél év alatt.

kolomparlole1114 2019.08.15. 14:13:26

@Zabalint: Jó, de egy buszon van rá valami minimális esély (1%) hogy bekapcsolják. Itt még annyi sincs. Egyszer felszálltam egy klímás vonatra, az 1. osztályon pörgették ezerrel, a 2. osztály meg baszódjon meg... Aztán csodálkoznak ha a pesti ingázó inkább átül az 1. osztályra.

totii 2019.08.15. 14:19:49

@-Adam-: Ja így már értem. Mondjuk akinek van bérlete, nem biztos, hogy átváltott buszra, az alkalmi utasok viszont valószínűleg sokkal nagyobb arányban.
A műszaki hiba pénteken volt, de már vágányzár alatt, így az a Cegléd-Kecskemét távot nem érintette: iho.hu/hir/nem-lennenk-a-140-es-vonal-helyeben-a-kofi-is-elesett-190809

Coligny 2019.08.15. 14:24:16

Nem lehet egyszerű Kecskeméti vezetéknévvel a kecskeméti járattal utazni.

-Adam- 2019.08.15. 14:26:24

@kolomparlole1114: Pont ezért szoktam át a buszra. Nem utazok gyakran, 2-3 hetente megyek Kecskemétről Pestre és vissza. De télen a hideg éri készületlenül őket, nyáron meg a meleg. Ezeken kívül futottam bele felsővezeték-szakadásba, balesetbe, meg hajléktalannak kinéző emberbe is (buszon a sofőr nem engedi fel az ilyet). Meguntam.
A vonatnak az az előnye, hogy tágasabb és tudok dolgozni laptopon (buszon nem tudom kényelmesen használni). De amúgy nekem minden szempontból praktikusabb a busz (olcsóbb, megbízhatóbb - bár lehet, csak szerencsém van, mert nem a tömeggel utazom).

-Adam- 2019.08.15. 14:28:50

@totii: Köszi szépen a kiegészítést, én csak a szegedi problémát hallottam.

Kalmen 2019.08.15. 14:29:02

Pozitív sztori: hétfőn mentünk szegedről siófokra (szeged-kecskemét-siófok-fonyód-hévíz járat). A busz megtelt, de hering parti szerencsére nem volt. Álló utast nem vihetnek, amennyiben autópályán megy a busz. Ezt úgy oldották meg, hogy a busz nem ment fel a pályára Kecskemétig. Mivel Kecskeméten is nagyon sokan akartak felszállni, minden Siófokra tartót átszállítottak egy másik buszra, amit sikeresen megtöltöttünk, 4-5 üres szék volt csak. Igazából pillanatok alatt megoldódott minden, csak 1 órát késtünk.

A visszautunk is kalandosra sikeredett egy enyingi baleset miatt (kifordult egy kocsi a buszunk elé...). Emiatt nekem személy szerint 4x kellett átszállnom, hogy hazajussak. Egyszer a mentesítő buszra, utána Kecskeméten a Szegedire. A szegedi forgalmi iroda visszafordította az algyői buszt, hogy az elvigyen Algyőre, ahol bevárt az utolsó vásárhelyi busz.

Sosem gondoltam, hogy részese leszek ilyennek, mert eddig mindig elkerült a baj. De respect a DAKK embereinek.

2019.08.15. 15:13:57

@kolomparlole1114:
Én fordítva is találkoztam ilyennel, amikor az első osztalyon nem ment a légkondi.

Az esélyekben meg nem tapasztaltam releváns különbséget, vonaton és buszon is hasonló arányban tapasztaltam, hogy légkondis, de nem megy, ezért a nem nyitható vagy kis ablakok miatt szauna van. De buszon ez majdnem mindig durvább.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:38:10

@body_andras: Nem tudom, milyen civilizációt ismersz, Európában a közösségi közlekedés árának 90+%-át az állam fizeti, így ő dönti el, mennyi kapacitást rendel. Ő óránként 700 ülőhelyet rendel vasúton, ennél jóval kevesebbet közúton. Ez van.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:39:18

@body_andras: A fakultatív helybiztosítás a gyakoribb Európában, a Máv a kötelező helyjegyes IC-vel a kakukktojás.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:43:32

@Csokis: A piaci szolgáltató nagyon gondosan mindig úgy közlekedik, hogy 100% legyen a telítés. Ott vannak csak igazán lemaradások!

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:45:34

@-Adam-: A vágányzár oka nyíltvonali pályafelújítás.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:46:53

@kolomparlole1114: A légkondis járművek legalább 90%-án működik a légkondi/légjavító idén.

2019.08.15. 15:57:51

@Benbe:
Pl. a spanyol AVE és AVANR vonatok is kötelezően helyjegyesek.

2019.08.15. 16:01:30

@Benbe:
Nem, a piaci szolgáltatónál foglaltság alapú árazás van, és kötelező helyfoglalás, így ez a sztori nem fordulhatott volna elő, hogy helyben szembesül azzal, hogy nem utazhat. Lásd repülők.

2019.08.15. 16:06:57

A priorizálással kapcsolatban így kívülállóként nincs kifogásom, érthető, hogy a távolabb utazókat részesítik előnyben. Viszont az, hogy busszal mennék de nem jó állni 1 órát majd azt mondom, hogy nem fértem fel, hát ez ilyen formában hazugság. Értem ha nem akar 1 órát állni az utazó (habár azért ne vicceljünk egészséges embernek ez max kis kellemetlenség) de akkor keressen más járművet ami kényelmesebb a számára, mondjuk taxi.

body_andras 2019.08.15. 16:32:59

@Benbe: Teljesen logikus amiket mondasz, épp ezért könnyfakasztó hogy valamiért mégsem sikerült 100%-osan megvalósítani, sajnos nemcsak itt de sok helyen nem. A fakultatív helybiztosítás alapfeltétele az az utópia, hogy az állam (vagyis annak erre hivatott szerve) okosan kiszámolja, mikor melyik viszonylaton hány hely kell. Kicsit felfelé kerekít hogy az ad hoc megalakult turistacsoport is felférjen. Akkor szinte sose fordul elő hogy lemaradnak emberek a buszról vagy vonatról és az a bizonyos 90% többek közt arra megy el hogy az üres helyekért az állam fizet. De mivel az állam alapból szarul rendeli a helyeket a viszonylaton, adja magát a lehetőség hogy akkor kötelező helyfoglalással meg legyen az utas lehetősége, így rá mint vevőre hárítható a felelősség ha lecsúszott a neki kedvező helyekről. Én azért picsogok mert két rendszer keveredik és egymás létjogosultságát oltják. És erre az a potenciális ügyfél válasza hogy akkor egye meg a fene az egész közlekedést és autóba ül.

yerico1 2019.08.15. 17:34:36

@Snagal: Nem a nagyság a lényeg, a távolság. Először mindig a legtávolabb menők szállnak fel, utána a vége előtti utolsó megállóig utazók, aztán az előtte levők, stb. Kecskemét, mint az első megálló eléggé hátrányban van. De oda busz is több megy.

élhetetlen 2019.08.15. 17:47:31

@body_andras: Én vagy tíz éve kísérleteztem azzal, hogy busszal megyek Kenesére. A helyjegy fogalmát már ismerték, vehettem volna, de a helyjeggyel csak a népligeti végállomáson lehetett az adott helyre ülni. A Petőfi híd budai hídfőjénél lakom, itt áll meg a busz a ház előtt, de bumlizzak el a város másik felébe.Ügyes. Elképzeltem, hogy beszámozzák az üléseket, a sofőr megkapja a listát, bepötyögi a foglalt helyeket, és az ülésen megjelenik egy kis piros “foglalt” felirat, ami még Budán is érvényes. Abszurd, ugye?

élhetetlen 2019.08.15. 17:59:54

@Zabalint: Érthetnélek is, de! “mivel csak nagyon kevés járaton van ilyesmi”. Erről az utas tehet? “az utasok 90%-a nem is tud a létezéséről”. És miért nem tud róla? Mert nem mondták neki. Ez csak egy rövid mondat lenne a pénztárnál, ha ott veszi, vagy egy egy soros szöveg a képernyőn (már, ha működne a rendszer).

FlybyWire 2019.08.15. 18:10:58

Maximális riszpekt a sofőrnek és a Volánnak is!
Áldottuk azokat a sofőröket, akik a Budapest-Pécs/Mohács/Baja vonalakra Pesten nem engedték fel a heringrajként előrenyomakodó dunaújvárosiakat: nekünk volt napi 2-3, nekik óránként 2 buszuk, de persze a kényelmes seggük a puha távolságira vágyott volna, szopjon aki a világ végére menne, az ő 40 perces útja sokkal fontosabb, nehogymá fél órát várjon.

Öröm látni, hogy ma is vannak még normális cégek, normális sofőrökkel.

FlybyWire 2019.08.15. 18:16:09

@idegen a földön: Na végre, nagyjából az első értelmes komment/ember a sok hőzöngő után.

élhetetlen 2019.08.15. 18:33:32

@onlajnok: “Az a nem normális szerintem, hogy valaki képes napi szinten ennyit ingázni.”. Nézd egy kicsit másképp. Zuglónak vannak olyan részei, ahol csak 6 utcával távolabb van buszmegálló, oda is csak félóránként jön valami. Ha még kétszer átszáll, ugyanott van időben. (Csak azért merem ezt mondani, mert a Fehérvári úton, és az Infoparkban sok kollégám volt, aki Fehérvárról járt be, és lehet, hogy kevesebb időt töltöttek utazással, mint egy külső kertvárosi, mármint, ha nem autóval járt, bár az is kérdéses). A miért meg teljesen egyedi, itt tényleg csak az van, hogy “szerinted”. Pl. én egy évet ingáztam. Régesrégi ifjúságomban még az volt, hogy egy főiskola után egy év meló, és utána mehettél estire. Ráadásul a fehérvári állásomhoz kötött két év tanulmányi szerződés. Nem akartam két évet várni, egy után még lendületben voltam, így jött a heti három alkalom Pesten, és, ha 8-ig volt órám, akkor már csak éjjel egyre értem haza, és reggel meló. Az út nem volt hosszú, akkor még az ELTE TTK matek az Astoriánál volt, egy metró, 1 óra út, és egy kis séta. Erre is lehet azt mondani, hogy nem normális, de nekem megérte.

élhetetlen 2019.08.15. 18:55:48

@Csokis: “csak afféle kváziszolgáltatók.“. Ott a pont. A telefon nekem is a kedvenc példám, és az a kényszerképzetem, hogy az a multi, aki “kiviszi a hasznot”, az befektet annyit, hogy jövőre is legyen haszna. És amibe befektet, azt kapjuk, mint szolgáltatást.

2019.08.15. 18:57:51

@FlybyWire:
Faszság. Akkor legyen Dunaújváros deklaráltan csak felszálló megalló azon a járaton,bés akkos senki sem tervez azzal. Kurva jó tud lenni, ha betervezel egy utat, de mivel hátrasorolnak, és nem engednek fel, így esélytelen elérned aznap a célodat.

Persze lehet ezt csinálni ahelyett, higy értelmesen legyenek megtervezve a menetrendek, és ne alulméretezve a kapacitások, csak így faszom sem fog buszozni úgy, hogy lutri, hogy sikerül-e eljutni a célba.

2019.08.15. 18:59:55

Kimaradt, hogy az átszállást nem éred el, ha egy gyorsjárattal terveztél, de nem engedtek fel.

élhetetlen 2019.08.15. 19:20:23

@-Adam-: A buszsofőröket nem kell védeni, abban az esetben, ha nem szállít álló utast, mert nem teheti. Telefonáljon a diszpécsernek, hogy itt van még tíz-harminc utas, ennyi a dolga. De bőven van saruk nekik is. Magyarország nem Anglia, itt nehéz rávenni az embereket a sorban állásra. Néha sikerül, távolsági megálló, négyen kettest sort képeztünk, és, a jó példa ragadós volt, felfejlődött a kettes sor. Beállt a busz, szállunk fel, ahogy érkeztünk, és megjött a második busz. Ha vár pár percet, amíg megtelik az első, és beáll a helyére, minden ment volna rendben. Nem, ő ott hátul kinyitotta az ajtót, és megkezdődött a hátulsó pár előre fuss tömegjelenet. Nem érdekel, hogy vezetni tud, de, ha annyi esze nincs, hogy ezt nem így kéne, akkor menjen cementszállítónak.

élhetetlen 2019.08.15. 19:48:03

@randomgenerator: “A priorizálással kapcsolatban így kívülállóként nincs kifogásom, érthető, hogy a távolabb utazókat részesítik előnyben.”. Miért is, mert 50 km-re könnyebb hazamenni gyalog, mint 85-re? Érdekes szempont. “Viszont az, hogy busszal mennék de nem jó állni 1 órát majd azt mondom, hogy nem fértem fel, hát ez ilyen formában hazugság.”. Miért is? A nem jó állni egy órát, miért zárja ki, hogy nem fért fel a buszra, vagy fordítva? Mi itt a hazugság? “Értem ha nem akar 1 órát állni az utazó… keressen más járművet ami kényelmesebb a számára, mondjuk taxi.”. Honnét szabadultál? 85 + 85 km taxi. Miért nem a magánhelikoptert ajánlod? Ne legyél már ilyen piti!

FDToth 2019.08.15. 20:57:37

A posztiro miert elozetesben van? Nem inkabb elozetesen?

mbazs 2019.08.15. 22:12:45

@élhetetlen:

Ami a Népligetben megy "sorbanállás" néven, az valami undorító. Mint a disznók a vályú körül, úgy megy a tülekedés, meg is utáltam miatta a buszozást.

exilis 2019.08.15. 23:40:26

Én egyszer reklamáltam, hogy rendre 10 perc késéssel indul a busz, ami miatt késve érek be a munkahelyemre. A volán kivizsgálta, és megoldotta, megváltoztatták az indulás idejét, későbbre rakták 10 perccel, így már soha nem értem be a munkahelyemre, és járhattam a 40 perccel korábban indulóval.

Lengyelpiac Hu 2019.08.16. 00:28:16

@yerico1:

Ez így ahogy van egy faszság,ezt ugye te is érzed?
Szolgáltatást veszel igénybe a pénzedért,vagy nem?
Hol van az leírva,hogy csakazért nem szállhatok fel egy kibaszott volán tepedelem fostalicskára,mert pl Kecskeméten akarok leszállni?
Nem az utasokkal jár el etikusan a volánlószar,hanem pusztán a saját zsebét nézi. Legszívesebben nyílván azokat az utasokat viszik el,akik messzire mennek,mert ők lesznek azok, akik többet fizetnek

Im just here for the comments 2019.08.16. 06:35:25

Régen, mikor még diákként két megyeszékhely közt ingáztam, áldottuk azokat a sofőröket, akik nem engedték fel a következő faluban leszállokat a buszra, csak utánunk. Így legalább felfértünk és haza tudtunk menni, nem kellett 3 órát várnunk a következő járatra, nekik meg 10 perc múlva jött a következő buszuk. Cseppet sem sajnálom a posztolot, járjon taxival, ott nem kell állni, mindig lesz helye és senki nem fogja azt mondani, hogy mások előnyt élveznek vele szemben.

Im just here for the comments 2019.08.16. 06:38:40

@exilis: nagyon hasonlóan jártam egyszer én is. Telefonon szóltam nekik, hogy az egyik köztes megállóban rendre 15 perc késéssel jön a busz, erre rá pár hétre átírták a menetrendet. Meglepő volt a rugalmasság, ahogy a helyzetet kezelték.

2019.08.16. 08:33:41

@Im just here for the comments:
Ja bazdmeg, én is kurvára áldottam, mikor én A városból utaztam volna B városnál átszállással X kisvárosba a C városba tartó busszal, és csak azokat engedték fel, akik C városba mentek, így aznap már tömegközlekedéssel nem juthattam el a célomig...

Az a durva, hogy még véded is a hígfost, mert neked épp jobb volt mint más szerencsétleneknek, holott az egész helyzet nem állhatna elő, ha korrekt lenne a szolgáltatás.

Im just here for the comments 2019.08.16. 09:56:12

@Zabalint:
Van egy járat A és B város között, ami megáll 15 bokornál, meg van egy járat A és B város között, ami megáll abból a 15 köztes bokorból 3-nál. Abban biztos lehetsz, hogy aki A-ból utazik valamelyikbe ebből a 3 bokorból napi szinten, az hétszentség, hogy nem az elsőre fog felszállni, hanem a másodikra. Holott az a járat nem ezeknek a napi ingázóknak lenne fenntartva, hanem azoknak, akik nagy távolságra mennek, és azért áll meg a köztes 3 bokornál, mert lehetnek esetleges átszállók. Azért nem jutsz fel a buszra, mert boldog-boldogtalan azzal akar utazni, mert a másik koszosabb, büdösebb, hangosabb, egy ezer éves ikarusz, a távolsági meg sokszor klímás volvo vagy merci.
Egyébként nem értem a háborgásod, 15 évvel ezelőtt nekem valóban nagy segítség volt, mikor a mucsaröcsögére utazók nem foglalták el előlem a helyet, miközben én 200 km-re mentem, ők meg leszálltak az első bokornál, hát kövezz meg érte :D

Egyébként ezt már csak bónuszként: nem védek semmit meg senkit, a volánt és a mávot is utálom, és konkréten a tömegközlekedés kritikán aluli állapota miatt döntöttem úgy, hogy leteszem a jogsit és járok inkább autóval. De hát úgysem arra válaszolsz, amit az ember ír, hanem arra, ami a fejedben történik, mint már annyiszor, úgyhogy mindegy is.

2019.08.16. 12:19:12

@Im just here for the comments:
Azért szállnak fel arra bazdmeg, mert azokon a helyeken is megáll. Ha azt akarja a volán, hogy ne szálljanak fel arra a buszra, akkor ne legyen azokon a helyeken megálló, vagy legyen csak felszálló megálló.

Teljesen felesleges volt részletezned, értettem mit mondasz, erre írtam egy ellenpéldát (átszállás), amikor pont az marad ott, aki aznap már nem tud eljutni a céljához, mert ezen járaton ő megy a közelebbre. Ez saját tapasztalat is, mert jártam már így.

A faszt nem védesz semmit, azt a megoldást véded, amikor a közelebb leszállókat inkább otthagyják. Én meg példával világítottam rá arra, hogy ez így nem mindig igazságos, másrészt pedig ha korrekt lenne a szolgáltatás, fel sem merülne a dilemma.

"De hát úgysem arra válaszolsz, amit az ember ír, hanem arra, ami a fejedben történik, mint már annyiszor, úgyhogy mindegy is."

Te ignoráltad 100%-ban az ellenpéldámat, majd leírtad pontosan ugyanazt részletesebben, hülyének nézve engem, mint ha elsőre nem értettem volna miről ugatsz faszkalap.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:25:31

@Zabalint: Akkor te nem maradtál még le repülőről. Lesz majd meglepetés, amikor rájössz, hogy mindig több jegyet adnak el, mint amennyi hely van.

2019.08.16. 12:26:55

@Im just here for the comments:
"Egyébként nem értem a háborgásod, 15 évvel ezelőtt nekem valóban nagy segítség volt, mikor a mucsaröcsögére utazók nem foglalták el előlem a helyet, miközben én 200 km-re mentem, ők meg leszálltak az első bokornál, hát kövezz meg érte :D "

Mit nem értesz a háborgásomon? Nekem meg ugyanez a gyakorlat 10-15 évvel ezelőtt nagy szívás volt, pedig nem Mucsaöcsögére mentem, csak egy közelebbi városban szálltam volna át.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:27:43

@body_andras: A railjet Ausztriában fakultatív helybiztosításos. Ha lehet, nem utazom vele, mert mindig a 84 ülő utasra jut vagy 60 álló is a kocsiban, és hiába van helyjegyem, ha nincs levegő, az első állomásig megtelnek a budik és egy vadidegen ember feje lehel rám 20 centiről.

2019.08.16. 12:29:00

@Benbe:
Eddig még nem, és tudom, hogy van ilyen is, bár az online checkin miatt manapság ez ritka, hogy utolsó pillanatban derüljön ki. De ez megintcsak olyan kérdés, ami szabályozható, büntethető. Az államot viszont senki nem fogja büntetni, ha mégis, mi fizetjük.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:31:17

@Lengyelpiac Hu: Az utazási feltételekben, amit jegyvásárlással elfogadtál. Menj vonattal, ott nincs ilyen!

2019.08.16. 12:33:29

@Im just here for the comments:
Ja, és még annyit, hogy voltam ugyanezen miatt én is a fasz jobbik oldalán is, de ettől még nem adom elő, hogy mennyire kurva jó volt, én sajnáltam azokat, akik lemaradtak, és eszembe sem jutott hasonlítgatni, gúnyolódni, meg őket hibáztatni, hogy azzal a járattal akartak menni "mucsaöcsögére", és nem egy másikkal.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:34:43

@Zabalint: Online checkin, aha. Ugyanúgy 115% jegyet adnak el minden járatra, csak te nem látod, ahogy a sor elején néhány utast odébbültet a stewardess. Azért áll az ajtóban, és nem azért, hogy neked jó napot kívánjon.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:36:06

@Zabalint: A feleslegesen üresen menő buszokat is mi fizetnénk. A posztban leírt gyakorlat szerintem nagyon jó. Akinek nem tetszik, választhat más megoldást.

2019.08.16. 12:49:21

@Benbe:
Egyszerűen törvénnyel kellene tiltani a túlfoglalást.

Egyébként meg hogyan? Checkin után a beszállókártya már a faladosnál is helyre szól. Vagy ugyanarra a helyre adnak ki többet. A túlfoglalás gyakorlatának az a lényege, hogy mindig van olyan utas, aki nem jelenik meg. Ha legkésőbb a checkinnél helyet kapsz, akkor ezt csak úgy tudják megoldani, hogy a többi utas ne tapasztalja, hogy mi a pálya, ha az utolsó becsekkoló már nem kap helyet, hanem jelzik neki, hogy betelt. Mert ha nem így lenne, akkor random lenne szétszórva a dupla foglalás, és csak beszállás után derülne ki.

2019.08.16. 12:51:48

@Benbe:
Igen, az autózhat, erre jutottam én is. Mert vonat meg nincs minden viszonylatban, vagy csak aránytalanul durva átszállásos kerülőkkel. Így ebben a formában viszont a mi adónkból tartunk fel egy rendszert, amivel szerencse kérdése, hogy eljutsz-e a célba. Tehát szerinted inkáb a semmiért adjunk ki adópénzeket, mint hogy többet, de létező szolgáltarásért.

aefzuj 2019.08.16. 14:08:07

Hopplá. Akkor mégis volt hely, csak a válogatós ügyfél azt nem vállata be? Érdekes.

Vajh, miért váltottak oly sokan előre helyjegyet? Csak nem tudták, hogy mi a szitu? Érdekfeszítő.

Akinek nincs pénze az egyébként elérhető "normális" szolgáltatásra és helyette az olcsóbb am de gyalázatos verzióra fizet be (állóhely), az miért nem a tükör előtt állva elmélkedik azon, hogy kapitalizmusban az egyetlen megoldás a magasabb vagyon/jövedelem az ilyen jellegű problémákra?

Jah, mert annak végül munkaszaga lenne és tenni is kellene érte valamicskét? Borzasztó dolgok vannak.

pat bateman 2019.08.16. 15:01:59

@Zabalint: óriási vízfej a MÁV és a Volán nevű képződmény. amíg nincsen olyan versenytárs, aki normálisabb szolgáltatásran kényszeríti addig nem sok minden fog javulni. A poszt írója kétszer is hangsúlyozza, hogy a két szolgáltató közül messze a Volán a jobb. Ezzel vitába szállnék, nemigen lehet egy nehezen mozgó, kötött pályás közlekedést értelmesen összevetni az amúgy rugalmas (annak KELLENE hogy legyen) közúti személyszállítással. Nekem pl herótom van az üzemanyag spóroló buszsofőröktől, de sorolhatnám még...
(Az meg egy külön posztot is megérne,hogy sok viszonylatban versenyzik egymással a két szolgáltató, sok éve nem tudják összehangolni a járatokat.)

pat bateman 2019.08.16. 16:44:01

@Im just here for the comments: ez a menetrend átírás simán működő dolog. jó másfél / két évig buszoztam egy bizonyos szakaszon helyközi busszal. A város autóbusz állomása és a következő megálló között van a Google maps alapján 3.3 km, ami 9 perc autóval. Ez a táv az ingázásom első felében 3-4 perc volt, úgy emlékszem. Aztán hirtelen felment 7 percre. Az út a város belvárosi részén megy át, ez a 7 perc szerintem egy jó taxis menetideje nem csúcsforgalomban, a buszos tempót és a forgalmat, valamint a piros lámpákat is kalkulálva ez az idő inkább egy jó 12-15 perc, de a 20 perc sem ritka... (Az egész ingázásom menetideje mindössze 35-40 perc lenne, szóval a késő járatok okozta holtidő elég tetemes tud lenni egy ingázó életében.)

Im just here for the comments 2019.08.17. 06:31:50

@Zabalint: javaslom a xanaxot, esetleg más módszert az idegeid nyugtatására, mert így elvisz az agyvérzés még idő előtt.

_Neville 2019.08.19. 00:45:17

@pat bateman: Én se teljesen értettem ezt az álláspontját, összességében nekem sokkal jobb tapasztalataim vannak a MÁV-val, mint a Volánnal. Ott is vannak gondok, de ilyen szopatást még sose hallottam, minthogy nem engednek fel, mert szerintük túl rövid úton mész. :D (Persze létezik csak fel- meg leszálló megálló egy-egy járatnál, de ez nem az aznapi dolgozó önkényén múlik, hanem a menetrendben eleve jelezve van)

135711 2019.08.21. 07:18:09

A Volán maradt ami volt? Tehetségtelen vezetők elfekvője? Remélem nem.

135711 2019.08.21. 07:38:06

@Im just here for the comments: Ja. Azért vesz az ember bérletet, hogy taxizzon ugye?

2019.08.21. 18:34:25

@Im just here for the comments:
Az a durva, hogy tényleg van, hogy felbassza az agyamat egy troll a blogszférában, de te épp az vagy, aki ennek közelébe sem értél. A távolsági buszozás nekem régi, de már elmúlt bosszúság, nem csak az autó miatt, vonaton manapság is utazok néha, hanem lakhely miatt is, inkább csak nevetségesnek érzem manapság, ha valaki egy olyan gyakorlatot véd meg, ami miatt számomra, és sok más ember számára (a posztoló is vonatra fog váltani, ha van egy kis esze) már régóta szóba sem jöhet a buszozás, csak mert neki egy pillanatnyi előnyt jelentett a pórul jártakkal szemben.

2019.08.21. 18:38:24

@_Neville:
Pontosan erről van szó. Ez így lutri, nem szolgáltatás. Inkább az a fura, hogy sokan nem is értik miért probléma.

Head Honcho 2019.08.24. 19:10:42

Márpedig a piacnyitás elkerülhetetlen, éveken belül belépnek alternatív buszos szolgáltatók. Ezért is egyesül elvileg az összes leválasztott ex-Volán (DAKK és társai) újra egy nagy vízfejbe, mert így szerintük sikerrel veszik fel a harcot ezekkel...
süti beállítások módosítása