Delfináriummal gazdagodhat Budapest

2018.11.26. 15:34 Módosítva: 2018.11.28. 12:56
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Kevés ember van, aki ne látogatott volna el, vagy ne hallott volna a “Cápás állatkertről”, azaz a budapesti Tropicariumról. Idén év végéig várhatóan 460.000 vendége lesz a Kelet-Európában is egyedülálló vízi állatkertnek, ami egyébként Magyarországon az ötödik leglátogatottabb intézmény és ráadásul a leglátogatottabb magánintézmény.
Tropi logo k.png
Tomi foto1

A Tropicariumról, és a jövőbeni tervekről kérdeztük Farkasdi Thomast, a tulajdonost.

Leginkább az érdekelne, hogyan született meg egy ilyen komplexum megalkotásának az ötlete?

Az ötlet eredetileg édesapámtól Farkasdi Károlytól származik, aki egy orlandói utazás során kapott kedvet, hogy a 80'- as évek végén Svédországban létrehozza az első Tropicariumot, ami azóta is sikeresen működik.

A budapestit 2000-ben nyitottuk meg, több mint 3000 négyzetméteren. A kemény munka meghozta a gyümölcsét, hiszen az első évben 1 millió látogatónk volt. Ez felülmúlt minden várakozást és folyamatos fejlesztésre ösztönzött.

Ez az érdeklődés azóta is töretlen...

Szerencsés helyzetben vagyunk, látogatóink száma évről évre növekszik. Érdeklődőink 35-40%-át a külföldről érkező vendégek teszik ki. Legtöbben a kelet-közép európai országokból érkeznek hozzánk, hiszen egyedülállóak vagyunk ebben az övezetben.

Mit gondol mi a Tropicarium sikerének titka?

Erősségünk a folyamatos fejlődés és fejlesztés. Tény, hogy a Tropicarium volt az első intézmény Magyarországon, ami a tengerek élővilágát mutatta be mindenki számára elérhető módon. A másik fontos dolog, hogy 18 éve ugyanazon, sőt magasabb színvonalon, még izgalmasabb programokkal szórakoztatjuk a hozzánk látogatókat.

A Tropicarium a maga nemében egyedülálló. Nálunk megcsodálhatják az édesvízek halvilágát, beleértve a hazai faunát is, a trópusok és a tengerek csodás élővilágát egyaránt. A több száz állatfaj 8 különböző teremben tekinthető meg. Vendégeinknek olyan különleges élményben lehet részük, mint a rájasimogatás vagy a trópusi eső.

IMG 8367

Milyen további fejlődési lehetőséget lát?

A cápás akvárium sikerein felbúzdulva egy még nagyobb álmomat szeretném megvalósítani. Évek óta együttműködünk Európa legnagyobb és legismertebb delfináriumaival, sőt 
még az amerikai Sea World-el is kapcsolatban állok. Az a célunk, hogy egy európai színvonalú delfinárium épülhessen fel Budapesten. Meggyőződésem, hogy van egy betöltendő űr, szórakoztató, színvonalas attrakciókból hiány van Magyarországon. Hatalmas igény mutatkozik rá a hazai és a külföldi látogatóink részéről.

Nyilván Ön is tisztában van azzal, hogy sokan vannak, akik tiltakoznak egy delfinárium ellen.

Természetesen tisztában vagyok vele. Az emberek egy része tiltakozik a delfinek bemutatása ellen. Egy nagyon fontos tényt figyelmen kívül hagynak: ezek az állatok már fogságban születnek, éppen ezért nem is lehetne őket szabadon engedni, hiszen hiányzik belőlük a vadászösztön, így rövid idő alatt elpusztulnának. Európába tilos behozni vadon befogott delfint, ezért egy állandó állomány él itt, ami 272 állatot jelent. Ezeknek az állatoknak az utódait fogadnánk be a mi delfináriumunkba. A jelenleg fogságban élő 272 állat kiengedése a természetbe törvény által tiltott, mivel elpusztulnának ott.

Terveink szerint Európa legszebb, legmodernebb komplexumát hozzuk létre, akár a minősége, akár a mérete tekintetében. Úgy gondolom, hogy Közép-Európában egyedülálló turisztikai látványosság lesz a budapesti delfinárium. Magyarországhoz legközelebb Nürnbergben van ilyen, 750 km-re innen. A többi delfinárium több, mint 1000-km-re van Budapesttől.

delfin 1

Remélem, hogy hamarosan sikerül tervünket megvalósítani. Hazánkban kizárólag nekünk van delfinárium tervezéséhez, építéséhez és a tengeri állatok tartásához szükséges tudásunk, tapasztalatunk és megfelelő szakembergárdánk, valamint kapcsolatunk az európai 
delfináriumokkal.

Készen állunk a projekt megvalósítására.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.